Dissolució i cancel·lació d'una societat agrària de transformació (SAT). - GVA.ES
Dissolució i cancel·lació d'una societat agrària de transformació (SAT).
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud:
OBERT
des de 11-09-2018
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
La dissolució, aprovació del balanç final i la cancel·lació de les societats agràries de transformació s'ha d'inscriure en el Registre de SAT de la Comunitat Valenciana.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Reial decret 1776/1981, de 3 d'agost, pel qual s'aprova l'Estatut que regula les societats agràries de transformació (BOE núm. 194, de 14/08/1981).
- Ordre de 14 de setembre de 1982, per la qual es desplega el Reial decret 1776/1981, de 3 d'agost (BOE núm. 212, de 9/10/82).
- Llei 20/1990, de 19 de desembre sobre règim fiscal de les cooperatives (BOE núm. 304, de 30/12/90).
- Reial decret 208/1995, de 10 de febrer, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Valenciana en matèria de societats agràries de transformació (DOGV núm. 2480, de 30/3/95).
- Ordre de 27 d'abril de 1995, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual es crea el Registre de societats agràries de transformació de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2512, de 22/5/95).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Termini
Termini
Durant tot l'any.
Formularis i documentació
En cas de DISSOLUCIÓ:
- Certificat expedit per la secretaria amb el vistiplau de la presidència de la comissió liquidadora, signada en totes les pàgines, acreditativa de l'acord adoptat en assemblea general extraordinària pel qual s'aprova la dissolució de la SAT i el nomenament de la comissió liquidadora.
En cas de CANCEL·LACIÓ:
- Certificat expedit per la secretaria amb el vistiplau de la presidència de la comissió liquidadora, signada en totes les pàgines, acreditativa de l'acord adoptat en assemblea general extraordinària, pel qual s'aprova el balanç final de liquidació i se sol·licita la cancel·lació en el Registre de societats agràries de transformació de la Comunitat Valenciana.
En els dos casos:
- Document de declaració-liquidació a l'efecte de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (model 600).
Presentació
Presentació
Telemàtica
Atés que les SAT inscrites en el Registre de SAT són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados).
Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica).
Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.
Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Per a procedir a la dissolució, liquidació i/o cancel·lació d'una societat agrària de transformació, és necessari que concórreguen algunes de les causes que recull el Reial decret 1776/1981, de 3 d'agost, pel qual s'aprova l'Estatut que regula les societats agràries de transformació.
En el cas de DISSOLUCIÓ:
Una vegada acordada la dissolució, s'inicia el període liquidatori, la duració del qual serà d'un any, durant el qual la SAT conserva la personalitat jurídica a tals efectes i ha d'afegir al seu nom i número de registre la fase "en liquidació".
En cas de CANCEL·LACIÓ:
La comissió liquidadora designada per l'assemblea general en la qual es va acordar la dissolució de la SAT, i una vegada finalitzades les operacions pendents, confeccionarà el balanç de liquidació que permeta conéixer el resultat final i fixar, si és el cas, l'haver social resultant, per a la qual cosa se sotmetrà a l'assemblea general l'aprovació del balanç final. Els socis i les sòcies que hagen aportat béns immobles a la SAT, excepte renúncia expressa, tindran dret preferent a l'adjudicació d'aquests, encara que s'hagen de compensar en diners les possibles diferències de valor.
Aprovat el balanç final, s'haurà de remetre al Registre de SAT el certificat expedit per la comissió liquidadora esmentat en l'apartat documentació que cal presentar.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
Òrgans resolució
Òrgans resolució
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí