Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes compensatòries pels costos de prevenció i erradicació de salmonel·losi en avicultura

Codi SIA: 211245
Codi GUC: 3268
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(24-07-2023
11-08-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

S'estableix una ajuda de caràcter compensatori per les despeses de prevenció, control i erradicació en el sector avícola de la Comunitat Valenciana de determinats serotips de salmonella d'importància per a la salut pública, tal com es defineixen en la normativa estatal i comunitària, en el marc dels programes següents: 1. Programa nacional de vigilància, control i erradicació de determinats serotips de salmonel·la en bandades de gallines reproductores de l'espècie Gallus gallus. 2. Programa nacional de vigilància i control de determinats serotips de salmonel·la en gallines ponedores de l'espècie Gallus gallus. 3. Programa nacional de vigilància de determinats serotips de salmonel·la en pollastres de carn, pollastres d'engreix (broilers), de l'espècie Gallus gallus. 4. Programa nacional de vigilància i control de determinats serotips de salmonel·la en titots.

Observacions

Observacions

* DESPESES SUBVENCIONABLES Tindran la consideració de despeses subvencionables els serveis que l'associació o agrupació de productors presten des del 16 d'octubre de l'any anterior de l'exercici pressupostari en qüestió fins al 15 d'octubre de cada exercici pressupostari per al qual haja sigut concedida la subvenció i que queden englobats en els serveis exposats per als grups A o B següents: 1. Grup A. Autocontrols i mesures de bioseguretat: - Controls sanitaris derivats dels autocontrols efectuats en compliment dels diferents programes nacionals. Aquests inclouran la presa de mostres i les proves de detecció de la malaltia. - Despeses de sacrifici o destrucció d'animals positius a Salmonel·la zoonòtica de reproductores o ponedores, afectats en aquelles espècies i classificacions zootècniques en les quals, d'acord amb el que es disposa en els respectius programes nacionals vigents a cada moment siga obligatori el sacrifici. en el cas de no poder acollir-se a les ajudes contemplades en l'Ordre 10/2011, de 24 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual s'apliquen els barems d'indemnització per sacrifici obligatori d'animals sospitosos o malalts o amb risc a ser afectats com a mesura provisional, com a mesura emparada en la declaració oficial d'una malaltia, o formant part de les campanyes de control o erradicació de malalties en la Comunitat Valenciana. - Neteja, desinfecció, desinsectació i desratització de les instal·lacions i utillatge, mitjançant la utilització de productes autoritzats i mètodes adequats o el servei realitzat per tercers de neteja i desinfecció en cas de focus fins a assegurar l'absència de Salmonel·la acreditada mitjançant analítiques. 2. Grup B. Compra i administració de vacunes de determinats serotips de Salmonel·la: - Compra i administració de vacuna destinades a la vacunació de les futures ponedores en explotacions de cria de la Comunitat Valenciana. - Compra i administració de vacunes destinades a la vacunació de futures reproductores en explotacions de cria de la Comunitat Valenciana. - Compra i administració de vacunes destinades a la vacunació de ponedores o reproductores en explotacions de posada de la Comunitat Valenciana. En el cas d'adquisició de futures ponedores o reproductores vacunades destinades a explotacions de la Comunitat Valenciana s'entendrà com a despesa subvencionable, aquelles despeses derivades de la vacunació d'aquestes, conforme al pla vacunal establit. Se subvencionaran només les vacunes administrades que disposen de la prèvia autorització de comercialització de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes sanitaris o per la Comissió Europea de conformitat amb el Reglament (CE) Nº 726/2004 del Parlament i Consell.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les associacions o agrupacions de productors que desenvolupen la seua activitat en el sector avícola de la Comunitat Valenciana, i que presten serveis de controls sanitaris i mesures de prevenció enfront de Salmonel·losi d'importància per a la salut pública, així com sacrifici i destrucció d'animals afectats a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana que tinguen la condició de PIME segons els criteris establits en l'annex I del Reglament (UE) 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, si compleixen les condicions previstes en la convocatòria. L'ajuda ha de traslladar-se a les explotacions avícoles beneficiàries finals de les ajudes contemplades en la present Ordre, d'acord amb el paràgraf anterior, a través dels serveis subvencionats o activitat prestada per l'associació o agrupació. L'ajuda s'abonarà a les associacions o agrupació de productors a la qual pertanguen aquestes explotacions avícoles. No podrà concedir-se l'ajuda quan s'establisca que la malaltia va ser causada deliberadament o per negligència de la persona beneficiària final. Les persones beneficiàries finals estan obligades al compliment del que es disposa en la normativa matèria de mesures enfront de la Salmonel·la i en els Programes Nacionals del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació i autonòmics respectius, el Pla Anual Zoosanitari autonòmic en vigor, així com al compliment de la normativa general i especifica en matèria de benestar i sanitat animal en les explotacions ramaderes. Les explotacions avícoles beneficiàries finals han d'estar inscrites en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana en actiu i d'acord amb el cens que figure en REGA a data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds per a l'exercici 2023 serà de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV Num. XXXX/ dd.mm.2023).

Formularis i documentació

Les sol·licituds es formalitzaran en instància degudament emplenada, dirigida a la Conselleria competent en matèria de ramaderia, i s'acompanyaran de la següent documentació: - Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. - Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan aquesta representació s'efectue es duga a terme per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. - Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. - Relació d'explotacions avícoles incloses en la sol·licitud d'ajuda amb indicació de les dades del titular, codi REGA i cens de les explotacions. - Una memòria del pla de serveis a realitzar que incloga una valoració econòmica detallada del cost dels serveis que les associacions o organitzacions sol·licitants prestaren a les explotacions avícoles conforme al seu cens. - Dades bancàries. Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, aquesta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat, sede.gva.es/proc22648.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon al servei amb competències en matèria de sanitat animal, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals haja de formular-se la proposta de resolució, i es remetrà a l'òrgan col·legiat un informe d'avaluació de les sol·licituds. 3. L'òrgan col·legiat emetrà un informe en el qual es concrete el resultat de l'avaluació efectuada i, d'acord amb aquest, serà l'encarregat de realitzar la proposta de resolució de concessió de les ajudes, a la vista de l'informe d'avaluació de les sol·licituds. 4. A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, l'òrgan competent resoldrà la concessió d'aquestes ajudes. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, de la qual estaran exclosos tots els impostos. 5. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir 6 mesos comptats a partir de la data de publicació de la convocatòria anual. 6. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa l'article 25 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Aquestes ajudes s'estableixen en règim de concurrència competitiva. Si el conjunt d'ajudes sol·licitades superara els fons disponibles, s'ordenaran les sol·licituds segons el nombre d'animals afectats pel programa, atenent-se en primer lloc les sol·licituds a les quals afecte un major nombre d'animals de l'espècie Gallus gallus i Meleagris gallopavo. Per a aplicar aquest criteri es tindrà en compte la suma dels animals de totes dues espècies. En cas d'empat en la puntuació final obtinguda pels sol·licitants, tindran preferència aquelles agrupacions o associacions que acrediten ocupar major percentatge de treballadors discapacitats en relació amb les seues respectives plantilles o es comprometen a contractar un percentatge major durant l'àmbit temporal de l'ajuda. En cas de persistir l'empat, es tindrà en compte la data i hora d'entrada de la sol·licitud.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 24-07-2023

Documentació

Documentació

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació d'al·legacions o qualsevol document addicional ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Obligacions

Obligacions

El desenvolupament del pla de serveis i actuacions previstes que serà prestat per associació o agrupació de productors beneficiària de l'ajuda en espècie a les explotacions avícoles haurà de justificar-se per l'associació o agrupació esmentada davant l'administració fins a la data fixada en la convocatòria d'ajuda de l'exercici pressupostari per al qual s'haja concedit la subvenció, que en cap cas serà posterior al 15 d'octubre del citat exercici, mitjançant la comunicació final dels serveis i actuacions realitzades objecte de l'ajuda i el seu cost, amb el desglossament de les despeses incorregudes, adjuntant les factures de tercers, així com els seus justificants bancaris La falta de justificació o la insuficiència de la mateixa o la presentació de la justificació fora del termini establit en aquest apartat i, en general, qualsevol incompliment de les obligacions del beneficiari previstes, determinarà el desistiment sense efecte i la revocació total o parcial de la resolució de concessió, i l'obligació de reintegrament de les quantitats indegudament percebudes. El pagament de l'ajuda sol·licitada de les despeses subvencionables de l'article 3 estarà supeditat al compliment del que es disposa en matèria de mesures enfront de la Salmonel·la en els Programes Nacionals del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació i autonòmics respectius, el Pla Anual Zoosanitari en vigor, així com al compliment de la normativa en matèria de benestar i sanitat animal, en les explotacions ramaderes incloses en la concessió

Observacions

Observacions

Davant aquesta resolució procedirà el recurs de reposició davant el titular de la Conselleria competent en matèria de ramaderia, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la seua notificació, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, o bé impugnació, directament davant l'ordre jurisdiccional mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8, 10 i 46.1 de la Llei 29/1998, Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El percentatge màxim de l'ajuda podrà aconseguir com a màxim el 80% de les despeses subvencionables aprovats, sense que puga depassar la quantia màxima d'1 euro per gallina ponedora o reproductora i 0,10 euros per pollastre o polit d'engreixament, d'acord amb el cens que consta en REGA a data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir 6 mesos comptats a partir de la data de publicació de la convocatòria anual. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa l'article 25 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador serà el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Termini justificació:
fins a: 15-10-2023

Termini

Termini

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de 6 mesos comptats a partir de la data de publicació de la convocatòria anual. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en l'article 25 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de documentació justificativa ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).