Detall de Procediment

Ajudes al control oficial del rendiment lleter per a l'avaluació genètica de les femelles de les espècies bovina, ovina i caprina a la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 210712
Codi GUC: 636
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(17-06-2023
17-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Avaluació genètica dels reproductors mitjançant la comprovació sistemàtica de la quantitat i qualitat de la llet produïda per les femelles de les espècies bovina, ovina i caprina.

Requisits

Requisits

Els productors de llet hauran de complir amb la definició establida en l'article 2, apartat c), del Reial decret 368/2005.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els beneficiaris de les ajudes seran els centres autonòmics de control lleter segons el Reial decret 419/2015, de 29 de maig, que modifica el Reial decret 368/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el control oficial del rendiment lleter per a l'avaluació genètica en les espècies bovina, ovina i caprina.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2023 serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9619, de 16/06/2023).

Formularis i documentació

Les sol·licituds s’han de presentar telemàticament a través de la seu electrònica amb la documentació següent: Les sol·licituds han d’anar acompanyades de la documentació que s'estableix a continuació: a) NIF de l'associació, així com dels seus representants legals. b) Fotocòpia compulsada per l’òrgan competent del document de constitució de l'entitat i els seus estatuts, o de la seua modificació, si és el cas, si ha sigut beneficiari anteriorment, però posteriorment s’han fet modificacions d'aquesta documentació. c) Certificat de l'acord de l'òrgan gestor de l'entitat de sol·licitar l'ajuda i la identificació de la persona autoritzada per a sol·licitar-la, excepte en el cas que la sol·licitant siga una persona física. d) Certificat que acredite que les femelles per a les quals se sol·licita l'ajuda es troben inscrites en un llibre genealògic, portat per associacions o organitzacions de criadors de bestiar, oficialment reconegut. e) Llista d'explotacions incloses en el programa de control lleter i dels seus titulars, així com el nombre de lactacions estimades finalitzades i vàlides en la campanya. f) Domiciliació bancària, en la sol·licitud s'indicarà el compte actual donat d'alta, amb la confirmació de la vigència de les dades bancàries ja presentades. En el cas d'altes, baixes o modificacions, es realitzarà de manera telemàtica en la sede.gva.es/proc22648. g) Identificació del controlador autoritzat que realitzarà el control lleter d’acord amb l'article 12 del Reial decret 368/2005. h) Determinació específica del laboratori responsable dels controls analítics, que haurà d'estar autoritzat per l'òrgan competent de la comunitat autònoma corresponent. I) Identificació, si cal, d'altres entitats que col·laboren en l'elaboració del programa.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Dado que los solicitantes son personas jurídicas, en virtud del artículo 14.2 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, están obligadas a relacionarse con ellas a través de medios electrónicos, por lo que la presentación de solicitudes debe realizarse electrónicamente a través de la sede electrónica de la Generalitat en la siguiente URL http://www.gva.es/proc636. Para acceder de forma telemática el solicitante deberá disponer de firma electrónica avanzada, bien con el certificado reconocido de entidad (personas jurídicas) o bien con el certificado reconocido para ciudadanos (persona física), ambos emitidos por la Autoridad de Certificación de la Comunitat Valenciana, pudiendo utilizar cualquier sistema de firma electrónica admitido por la sede electrónica de la Generalitat, entre ellos el certificado emitido por la Autoridad de Certificación de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/es/sede_certificados). Cuando se quiera tramitar un procedimiento en representación de otras personas físicas o jurídicas, se podrá otorgar dicha representación a través del Registro de Representantes de la ACCV. (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). El acceso a dicho registro por parte de los representados puede realizarse utilizando un certificado cualificado de ciudadano (si es persona física) o de representante de entidad (si es persona jurídica). Las solicitudes presentadas deben firmarse con el certificado digital de la persona física o jurídica que presenta la solicitud o, en su caso, con el certificado digital de su representante. Asimismo, se firmarán electrónicamente por quienes sean competentes para ello, aquellos documentos que se adjunten cuya firma sea obligatoria. En caso de que la solicitud se hiciera presencialmente, se requerirá al interesado para que la subsane a través de su presentación electrónica. A estos efectos, se considerará como fecha de presentación de la solicitud aquella en la que haya sido realizada la subsanación. Los trámites que se realicen a través de la sede electrónica de la Generalitat pero que no lleguen a registrarse, se pueden recuperar en un momento posterior para terminar la presentación telemática accediendo al área personal de la Generalitat desde el apartado "como va lo mío"-> "solicitudes en creación" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. - La instrucció del procediment de concessió de subvencions i l'emissió de la proposta de resolució correspon al servei competent en matèria de ramaderia, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de formular-se la proposta de resolució, i que remetrà a l'òrgan col·legiat un informe d'avaluació de les sol·licituds. - A la vista de l'informe d'avaluació, l'òrgan col·legiat realitzarà la proposta de concessió de les ajudes. - Es delega en el director general competent en matèria de ramaderia la concessió i denegació de les ajudes. Aquesta resolució s’ha de notificar al sol·licitant. - El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent de les ajudes serà de dos mesos a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Transcorregut el termini esmentat sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu. - La falta de resolució expressa i la seua notificació en el termini de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds tindrà efecte desestimatori. No obstant això, aquest termini no començarà a comptar fins que es publique l'import global màxim de les ajudes aprovat per a cada exercici pressupostari.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 17-06-2023

Documentació

Documentació

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació d'al·legacions ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA - L'import de la subvenció concedida a cada beneficiari, per si sola o en concurrència amb una altra o altres de les ajudes o subvencions que puga concedir qualsevol altra administració o ens públic, no podrà superar el 70 % del cost total de l'activitat objecte de la subvenció. - Dins del crèdit disponible, la quantia individualitzada de la subvenció no podrà superar la quantitat de 10 euros per cada lactació finalitzada i vàlida de vaques, i de 5 euros per cada lactació finalitzada i vàlida d'ovelles i cabres. - Si el conjunt de les ajudes sol·licitades superara els fons disponibles, les sol·licituds es valoraran aplicant els criteris següents: .1 punt per cada una de les explotacions pertanyents a l'associació. . 0,1 punts per cada 100 ovelles/cabres que se certifique que es troben en control oficial. . 0,3 punts per cada 100 vaques que se certifique que es troben en control oficial. .1 punt per cada treballador discapacitat contractat per l'associació en el moment de presentar la sol·licitud. Una vegada ordenades les sol·licituds segons l'anterior priorització, s'aplicarà un règim de prorrateig mitjançant el repartiment proporcional del pressupost disponible als punts obtinguts per cada una. PAGAMENT - Efectuades les comprovacions oportunes, previ informe del Servei de Producció i Sanitat Animal de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, procedirà a tramitar el pagament de les ajudes que hagen sigut correctament justificades pel sol·licitant.

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent de les ajudes serà de dos mesos a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. - Transcorregut el termini esmentat, sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Documentació

Documentació

Termini justificació:
des de: 17-06-2023
fins a: 14-11-2023

Termini

Termini

La justificació de les inversions o despeses aprovades davant de l'Administració finalitzarà el 15 de novembre de 2023.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de documentació justificativa ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).