Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes als programes especialitzats en el sector de família.

Codi SIA: 211665
Codi GUC: 16162
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objectiu és donar suport al desenvolupament de programes especialitzats en família que tinguen els objectius següents: - Atenció a famílies desfavorides - Escola de família - Intervenció familiar - Programes d'atenció i obtenció de beneficis per a les famílies nombroses - Atenció a dones embarassades - Atenció a mares amb menors de tres anys en situació de risc social

Requisits

Requisits

- Estar legalment constituïdes. - No tindre ànim de lucre. - Estar inscrites en el Registre General dels Titulars d'Activitats, de Serveis i Centres d'Acció Social de la Comunitat Valenciana, dins del termini de presentació de sol·licituds especificat en aquesta convocatòria. Excepte les fundacions de titularitat pública que es troben exceptuades del requisit de la inscripció. - Complir els requisits establits en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i , no incórrer en les prohibicions que, per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions, s'estableixen en l'article 13, apartats 2 i 3 de la Llei 38/2003 esmentada. - Tindre com a finalitat primordial en els seus estatuts la realització de les activitats a què es referisca el programa o servei respecte al qual se sol·licita la subvenció, o que es puga desprendre de la seua actuació general que aquesta activitat està entre les seues finalitats.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Poden sol·licitar les ajudes i ser-ne beneficiàries les entitats sense ànim de lucre i les fundacions de titularitat pública. Per al cas de programes d'atenció i obtenció de beneficis per a les famílies nombroses, només podran ser beneficiàries aquelles els membres de les quals siguen famílies nombroses.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV núm. 7438, de 08/01/15. Per a aquest còmput, es tindrà en compte que el dia de finalització del termini correspondrà al mateix ordinal del dia en què s'ha publicat aquesta ordre. En cas que no existisca aquest ordinal, el termini expirarà l'últim dia del mes. Si l'últim dia fora inhàbil, s'entendrà prorrogat el termini al següent dia hàbil.

Formularis i documentació

Sol·licitud d'ajuda, correctament omplida en tots els seus apartats i signada per un representant amb autorització acreditada per a això, acompanyada de la documentació següent: a) Autorització expressa a la Conselleria de Benestar Social, subscrita en el model de sol·licitud, perquè aquesta comprove telemàticament les dades fiscals identificatives de l'entitat sol·licitant que hi ha en l'Agència Estatal d'Administració Tributària. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si no dona aquesta autorització, ha d'aportar la còpia del CIF de l'entitat. a) Estatuts de l'entitat i les seues modificacions. c) Memòria d'activitats amb la mateixa finalitat que s'hagen realitzat en l'exercici 2014. Si no es van desenvolupar actuacions d'aquest tipus en l'exercici anterior, escrit en què s'indique aquesta circumstància. Si l'entitat ja va tindre subvencionada la mateixa actuació, a l'empara de l'Ordre 26/2013, de 26 de desembre de 2013, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regulen i convoquen ajudes dirigides a programes especialitzats en el sector família, per a l'exercici corresponent a l'any 2014, es considerarà la primera presentada si l'entitat aporta dins del termini la memòria de desenvolupament del programa o el servei subvencionat que es preveu en aquesta ordre. d) Projecte i cronograma del programa per a 2015, en què s'indiquen les activitats que es realitzaran i les actuacions que es preveu executar. e) Autorització expressa a la Conselleria de Benestar Social, subscrita en el model de sol·licitud, perquè aquesta obtinga, de forma directa, l'acreditació, per mitjà de certificats telemàtics, que l'entitat sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en els articles 18, 19 i 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament d'aquesta llei. Si no presta el seu consentiment, haurà de presentar els certificats que acrediten el compliment d'aquestes obligacions, o, si no hi ha obligació de presentar les declaracions o els documents a què es refereixen aquestes obligacions, acreditarà el seu compliment mitjançant una declaració responsable. f) Declaració responsable del representant legal de l'entitat sol·licitant en la qual es faça constar que s'ha complit l'obligació del reintegrament dels deutes amb l'administració, atenent el que disposa l'article 25 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. g) Nòmines de les persones treballadores que consten en la sol·licitud de subvenció, en què s'incloga el grup de cotització. Si aquestes persones encara no estan contractades, escrit en què s'indique el grup de cotització així com les quanties totals previstes en les nòmines, amb el desglossament de les diverses partides que s'inclouran en aquestes, i l'especificació de la part que correspondria aportar a l'empresa en concepte d'impostos, seguretat social, i altres despeses socials. h) Declaració responsable del representant legal de l'entitat sol·licitant en la qual es faça constar que els membres de l'entitat són famílies nombroses. i) Model de domiciliació bancària degudament omplit en què el titular del compte ha de coincidir amb l'entitat sol·licitant de la subvenció.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres administratius dels òrgans administratius a què es dirigisquen, o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, en el Registre de la direcció territorial de la Conselleria de Benestar Social de la província on es desenvolupe l'actuació per a la qual se sol·licita la subvenció si l'àmbit d'aquesta és provincial: - REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - ALACANT C/ TEATRE, 37 - 39 03001- Alacant/Alacant Tel.: 012 Fax: 965938068 - REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - CASTELLÓ Av. GERMANS BOU, 81 12003- Castelló de la Plana Tel.: 012 - REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - VALÈNCIA Av. DE L´OEST, 36 46004- València Tel.: 012 Fax: 961271894 L'ATENCIÓ PRESENCIAL i REGISTRE DE DOCUMENTS en la DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - VALÈNCIA, serà ÚNICAMENT mitjançant CITA PRÈVIA, que es pot sol·licitar a través del telèfon d'informació de la Generalitat 012 o a través d'internet: https://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/citas_previas
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en el qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això cal tindre en compte que: 1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. - Una vegada rebudes les sol·licituds i incoat l'expedient, les direccions territorials de Benestar Social verificaran que la sol·licitud reuneix els requisits exigits i s'acompanya de la documentació que d'acord amb aquesta ordre resulte exigible. Si no és així, es notificarà a l'entitat interessada la causa que impedeix la continuació del procediment i la requerirà perquè en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició. - Es remetrà a la direcció general una còpia completa de l'expedient, la valoració, i una llista de sol·licitants en la qual s'indique el número d'expedient i la versió que s'ha assignat a les seues dades bancàries en la comptabilitat de la Generalitat. - Una vegada rebuda la valoració i l'expedient en la Direcció General de Família i Dona, s'avaluarà per la comissió de valoració que es constituirà a aquest efecte. - La Comissió elaborarà les propostes de concessió o denegació de les ajudes, que seran elevades a la directora general perquè resolga com estime procedent. - El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds serà de sis mesos, a comptar de la data en què s'hagen fet públics els crèdits per al finançament de les ajudes. - En els casos en què no es produïsca cap resolució expressa en el termini assenyalat, s'entendrà que les sol·licituds han sigut estimades per silenci administratiu.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La valoració de la totalitat de les sol·licituds presentades i admeses que complisquen els requisits establits es realitzarà sobre 100 punts, d'acord amb els criteris següents: 1.1. Continuïtat S'atendrà la continuïtat dels programes de família sol·licitats que hagen sigut subvencionats en els últims cinc exercicis, amb l'objectiu de donar continuïtat en el temps a les iniciatives ja finançades. Aquest criteri es valorarà fins a 40 punts. - Cinc exercicis: 40 punts. - Quatre exercicis: 30 punts. - Tres exercicis: 20 punts. - Dos exercicis: 10 punts. - Un exercici: 5 punts. 1.2. Nombre d'actuacions a usuaris. Aquest criteri es valorarà fins a 10 punts. - Més de 200: 10 punts - De 101 a 200: 7,5 punts - De 50 a 100: 5 punts - Menys de 50: 2,5 punts 1.3. Qualitat La qualitat del programa presentat, considerant l'adequació dels objectius i de les activitats, es valorarà fins a 50 punts. - Adequació de les activitats als objectius: fins a 25 punts. a) Objectius generals adequats als programes especificats en la base primera de l'annex I: fins a 5 punts b) Objectius específics i activitats correctament definits i relacionats entre si: fins a 10 punts c) Adequació dels recursos de la pròpia entitat sol·licitant a les activitats previstes: fins a 10 punts - Disseny tècnic de les activitats: fins a 25 punts. a) Enumeració i temporalització de les activitats: fins a 10 punts b) Concreció dels mitjans personals i materials necessaris per al desenvolupament de les activitats: fins a 10 punts c) Concreció dels resultats previstos en cada activitat desenvolupada: fins a 5 punts 2. Només podran obtindre ajuda les sol·licituds que aconseguisquen una puntuació mínima d'almenys la meitat de la puntuació en cada un dels criteris establits en el punt 1.3 de la present base i que, al seu torn, obtinguen un mínim de 51 punts en la valoració global efectuada. 3. La dotació pressupostària de la convocatòria es prorratejarà entre les entitats sol·licitants atenent la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris anteriors, sempre que reunisquen els requisits fixats en la convocatòria i que aconseguisquen la puntuació mínima establida en l'apartat anterior.

Obligacions

Obligacions

1. Dur a terme el programa que fonamenta la concessió de la subvenció en el termini màxim establit en la present ordre, o en les normes que siguen aplicables. 2. Acreditar la realització del programa així com justificar la subvenció concedida, d'acord amb els termes i els terminis establits en la base denovena. 3. Comunicar qualsevol variació en la realització de l'actuació subvencionada. 4. Comunicar l'obtenció d'ajudes per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol administració o ens públic o privat, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts, d'acord amb l'establit en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 5. Cooperar amb la Generalitat, en l'àmbit de l'actuació subvencionada, amb la finalitat d'afavorir la seua coordinació i integració en el conjunt de les actuacions dirigides a la família. 6. Fer constar en les publicacions i el material de difusió del programa subvencionat la col·laboració de la Conselleria de Benestar Social. 7. Sotmetre's al control financer que correspon a la intervenció general. 8. Presentar una memòria de desenvolupament de les actuacions subvencionades en la direcció territorial de Benestar Social corresponent, abans del 31 de gener de 2015.

Observacions

Observacions

- Les resolucions d'arxiu seran dictades, per delegació, pel director o la directora territorial de la Conselleria de Benestar Social. Quan s'adopte per delegació, s'indicarà expressament aquesta circumstància, es considerarà dictada per l'òrgan delegant i s'esgotarà la via administrativa. - Contra aquestes es podrà interposar, directament, un recurs davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, en la forma, el termini i les condicions que determina la Llei reguladora d'aquesta jurisdicció. No obstant això, prèviament es podrà interposar un recurs de reposició. - Les resolucions de concessió o denegació seran dictades per la directora general de Família i Dona, i, quan s'adopten per delegació, indicaran expressament aquesta circumstància, es consideraran dictades per l'òrgan delegant i esgotaran la via administrativa. - Contra aquestes, es podrà interposar, directament, un recurs davant de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, en la forma, el termini i les condicions que determina la llei reguladora d'aquesta jurisdicció. No obstant això, prèviament es podrà interposar, potestativament i segons com siga procedent, un recurs de reposició d'acord amb l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds serà de sis mesos, a comptar de la data en què s'hagen fet públics els crèdits per al finançament de les ajudes. - En els casos en què no es produïsca cap resolució expressa en el termini assenyalat, s'entendrà que les sol·licituds han sigut estimades per silenci administratiu.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa