Detall de Procediment

Sol·licitud de beques i ajudes per a les persones treballadores desocupades que participen en accions formatives finançades en el marc de l'oferta formativa de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Codi SIA: 211791
Codi GUC: 16830
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(30-05-2023
31-12-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte és establir en l'àmbit de la Comunitat Valenciana els aspectes corresponents a la sol·licitud, tramitació i pagament de les ajudes destinades a les persones treballadores desocupades que participen en les accions formatives finançades per *LABORA – Servei Valencià d'Ocupació i Formació, de conformitat amb el que es preveu en les bases reguladores d'aquestes ajudes, recollides en l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, per la qual es desenvolupa el Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, reguladora del Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, en relació amb l'oferta formativa de les administracions competents i el seu finançament, i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament finançament i l'Ordre EFP/942/2022, de 23 de setembre, per la qual es regula l'oferta formativa del sistema de Formació professional en l'àmbit laboral associada al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals efectuada per les administracions competents, s'estableixen bases reguladores, així com les condicions per al seu finançament. Les ajudes i beques efectuades per l'alumnat desocupat a l'empara de la present convocatòria es finançaran: - Amb fons finalistes del Ministeri de Treball i Economia Social per a atendre les sol·licituds de beques i ajudes a l'alumnat desocupat que participe en la formació vinculada al Catàleg d'Especialitats Formatives de l'àmbit laboral i no dirigides a l'obtenció de certificats de professionalitat i la formació amb compromisos de contractació. -Amb fons del Ministeri d'Educació i Formació Professional, per a atendre les sol·licituds de les beques i ajudes a l'alumnat desocupat que participe en la formació vinculada el desenvolupament de les accions formatives en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació vinculada al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals i dirigida a l'obtenció de certificats de professionalitat i a especialitats corresponents a idiomes.

Observacions

Observacions

* COMPATIBILITATS ENTRE AJUDES 1. L'ajuda en concepte de transport és compatible amb qualsevol altra; no obstant això, quan concórrega amb l'ajuda en concepte d'allotjament i manutenció, l'ajuda serà pels desplaçaments inicial i final. 2. L'ajuda en concepte d'allotjament i manutenció requerirà l'aportació de la factura de l'hostalatge. 3. Les ajudes en concepte de manutenció i en concepte d'allotjament i manutenció són incompatibles entre si. 4. L'ajuda per discapacitat és compatible amb qualsevol altra.

Requisits

Requisits

1. Assistir a l'acció formativa en el centre de formació o realitzar el mòdul PPNL/FCT. 2. Ser treballador desocupat: S'entendrà com a treballador desocupat aquell que, en el dia de la seua incorporació al curs, figure inscrit com a demandant d'ocupació en un servei públic d'ocupació; en cas contrari, no es tindrà dret a les beques i ajudes. 3. Complir requisits per a cada una de les modalitats d'ajudes i beques.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Seran persones beneficiàries de les ajudes i beques regulades en la present resolució l'alumnat desocupat participant en les següents accions formatives finançades per LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, desenvolupades per entitats a l'empara de les convocatòries de concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones desocupades i la formació amb compromís de contractació i en Centres propis de Formació de Labora, Centres Integrats Públics de Formació Professional de la Generalitat i Instituts d'Educació Secundària de la Comunitat Valenciana. a) Accions formatives, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2022, la data prevista del qual de finalització, haguera sigut posterior al 31 d'octubre de 2022, o el dret del qual a l'ajuda poguera haver-se generat amb posterioritat a aquesta data a conseqüència de la realització del mòdul de PPNL/FCT o PNL. b) Accions formatives amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023 la data prevista del qual de finalització, d'acord amb la documentació d'inici de curs presentada per l'entitat, siga anterior a 31 d'octubre de 2023. .

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

DESTINATARIS I BENEFICIARIS FINALS DE L'ACCIÓ: Persones treballadores desocupades que participen en accions formatives finançades en el marc de l'oferta formativa de *LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació QUANTIA / PRESSUPOST: 6.000.000€

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

a) L'alumnat desocupat participant en accions formatives desenvolupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2022, la data prevista del qual de finalització siga posterior al 31 d'octubre de 2022, o el dret del qual a l'ajuda poguera generar-se amb posterioritat a aquesta data a conseqüència de la realització del mòdul de PPNL/FCT o PNL, les sol·licituds es presentaran en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV o a comptar des del dia que es produïsca la incorporació de l'alumnat al curs o al citat mòdul de PPNL/FCT, si fora posterior. b) En el cas de l'alumnat desocupat participant en accions formatives desenvolupades, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2023, la data prevista del qual de finalització siga anterior al 31 d'octubre de 2023, el termini de presentació de les sol·licituds s'iniciarà el primer dia de l'acció formativa i conclourà el dia de la seua finalització o serà d'un mes des de la publicació de la present resolució en el DOGV, si fora posterior. Així mateix, si el dret a l'ajuda poguera generar-se amb posterioritat, a conseqüència de la realització del mòdul de PPNL/FCT, només en relació amb aquest període, el termini d'un mes es comptarà des de la data d'incorporació de l'alumnat a aquesta.

Formularis documentació

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació: a) Documentació acreditativa de la condició personal en virtut de la qual se sol·licita l'ajuda: - En el supòsit d'alumnat amb discapacitat, certificat de l'òrgan administratiu competent del reconeixement del grau de discapacitat igual o superior al 33%. Es podrà prescindir de l'exigència d'aquest certificat si aquesta informació pot ser consultada telemàticament, amb el consentiment de l'interessat, recollit en la sol·licitud, en els termes establits per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. - En el supòsit de persones amb discapacitat per la seua condició de pensionistes de la Seguretat Social o de classes passives hauran d'aportar, en tot cas, el certificat de l'òrgan administratiu competent del reconeixement de la pensió d'incapacitat permanent en grau total, absoluta o gran invalidesa o de la pensió de classes passives de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat. - La situació de les dones víctimes de violència de gènere, s'acreditarà per qualsevol dels mitjans previstos en l'art. 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana. b) Dades de domiciliació bancària, que es facilitaran conforme al procediment establit en l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, aplicant-se el tràmit automatitzat previst en el seu article 5 quan resulte d'aplicació. c) Declaració de no estar incurs en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 apartats 2 i 3 i en el 34 apartat 5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Quan l'import de les ajudes, en conjunt, no supere la quantia de 3.000 euros per concepte i any, s'exonera de la presentació de les certificacions d'obligacions tributàries i de la Seguretat Social, d'acord amb el que s'estableix en l'article 24.4 del Reglament General de subvencions, havent de presentar-se en aquest cas una declaració responsable.

Presentació

Presentació

Presencial
1. D'acord amb el que preveu l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a l'efecte de presentació de la sol·licitud o de la documentació que ha d'acompanyar-la, justificativa de l'ajuda, o qualsevol altra relacionada amb la present convocatòria, les persones físiques podran triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions públiques per a l'exercici dels seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no. El mitjà triat per la persona per a comunicar-se amb les administracions públiques el podrà modificar en qualsevol moment. 2. D'acord amb el que disposa l'apartat anterior: a) Les sol·licituds s'han de presentar en model normalitzat, juntament amb la documentació específica, en les direccions territorials competents en la matèria de formació professional per a l'ocupació, sense perjudici de poder presentar-la en els altres llocs que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es pot accedir al tràmit de presentació de sol·licituds d'ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web www.labora.gva.es, mitjançant l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". Per a això, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica admesa per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).
Telemàtica
Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podreu accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o la pàgina web labora.gva.es a través de l'enllaç https://labora.gva.es/es/ajudes-de-formacio Per a això, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica admesa per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats o no s'acompanye de la documentació exigida, es requerirà l'interessat perquè en el termini de deu dies esmene la falta o presente els documents preceptius. - La direcció general competent en matèria de formació per a l'ocupació, per delegació de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació, dictarà la resolució procedent en el termini de 3 mesos a comptar de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Observacions

Observacions

SANCIONS Es perdrà el dret a percebre l'ajuda quan s'incomplisquen les obligacions o s'incórrega en alguna de les causes d'exclusió previstes per a l'alumnat en les convocatòries de subvenció.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació.

Obligacions

Obligacions

La persona sol·licitant ha de conservar i presentar a requeriment de l'òrgan instructor, en el cas d'ajudes en concepte de manutenció o allotjament i manutenció, els justificants de despeses corresponents.

Observacions

Observacions

Les resolucions de les ajudes a l'alumnat recollides en aquest resolc esgoten la via administrativa i contra aquestes es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 8, apartat 3, així com en l'article 46, apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Tipologia i quantia de les ajudes: 1. Beca per discapacitat. Podran percebre la beca prevista en l'article 20 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març i en l'article 22 de l'Ordre EFP/942/2022, de 23 de setembre, les persones desocupades amb discapacitat. Són persones amb discapacitat les que tinguen una discapacitat reconeguda en grau igual o superior al 33%. Es considera que presenten aquest grau de discapacitat les persones pensionistes de la Seguretat Social que tinguen reconeguda pensió d'incapacitat permanent en grau total, absoluta o gran invalidesa i pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat. Aquesta beca tindrà una quantia de 6,40 euros per dia realment assistit. 2. Ajudes de transport, manutenció i allotjament. Les persones treballadores desocupades que participen en les accions formatives esmentades en el resolc anterior podran percebre ajudes en concepte de transport, manutenció i allotjament. Per a això serà requisit haver superat amb èxit els mòduls propis de l'especialitat principal, excepte en els casos d'alumnat amb paràlisi cerebral, amb trastorn de salut mental, amb discapacitat intel·lectual o amb trastorn del *aspectro de l'autisme, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33% així com alumnat amb discapacitat física o sensorial amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65% en els quals no s'exigirà aquest requisit. Les quanties i condicions de les ajudes seran les següents: a) Ajuda en concepte de transport: 0,19 euros per quilòmetre, amb el límit de 20 € per dia realment assistit. Aquesta ajuda requerirà que el centre d'impartició de l'acció formativa o del mòdul de PPNL es trobe a més de 6 quilòmetres del domicili de la persona participant. b) Ajuda en concepte de manutenció: si l'assistència al curs, en horari de matí i vesprada, requereix un desplaçament d'almenys 50 quilòmetres, l'ajuda ascendirà a 9,70 € per dia realment assistit. c) Ajuda en concepte d'allotjament i manutenció: si l'assistència al curs, en horari de matí i vesprada, requereix un desplaçament d'almenys 100 quilòmetres, l'ajuda ascendirà a 66,90 euros per dia lectiu realment assistit. A l'efecte del càlcul de les ajudes contemplades en aquest apartat, la distància es determinarà mitjançant la informació disponible en un servei web d'accés lliure, obert i gratuït que amb base cartogràfica i de satèl·lit permeta determinar la distància prenent com a referència la ubicació del domicili habitual de la persona participant i la de l'establiment on s'impartisca la formació. S'entendrà per domicili habitual de l'alumnat el que conste en el seu document d'alta i renovació de la demanda empre (DARDE). 3. Ajudes en concepte de la participació de dones víctimes de violència de gènere en les accions formatives. Durant el temps de participació en una acció formativa la dona tindrà dret a percebre una beca per assistència de 10 euros per dia lectiu efectivament assistit fins a la finalització del curs. 4. Quan existint compatibilitat horària se simultanegen cursos de formació sense superar les 40 hores setmanals, en cas de tindre dret a les ajudes de transport, manutenció i allotjament es percebran únicament per un dels cursos que se simultanegen, llevat que s'acredite que realment es realitza un desplaçament per cadascun del Règim de les ajudes: 1. El dret a les ajudes es generarà indistintament per l'assistència a l'acció formativa en el centre de formació o a conseqüència de la realització del mòdul de PPNL/FCT. 2. Les ajudes se subjectaran al següent règim: a) Les ajuda per discapacitat i en concepte de participació de dones víctimes de violència de gènere són compatibles amb qualsevol altra. b) L'ajuda en concepte de transport és compatible amb qualsevol altra; no obstant això, quan concórrega amb l'ajuda en concepte d'allotjament i manutenció, l'ajuda serà pels desplaçaments inicial i final. c) L'ajuda en concepte d'allotjament i manutenció requerirà l'aportació de la factura de l'hostalatge o qualsevol altre mitjà documental acreditatiu. d) Les ajudes en concepte de manutenció i en concepte d'allotjament i manutenció són incompatibles entre si. 3. La quantia de l'ajuda es determinarà en funció dels dies realment assistits, prèvia verificació que es compleixen els requisits establits, a la vista de la documentació justificativa presentada. 4. La situació de l'alumnat en el moment d'incorporar-se a l'acció formativa serà la tinguda en compte per a verificar el compliment dels requisits. S'entendrà com a persona treballadora desocupada aquella que en el dia de la seua incorporació al curs figure inscrita com a demandant d'ocupació en un servei públic d'ocupació; en cas contrari no es tindrà dret a les beques i ajudes. S'interromprà el dret a la percepció de la beca o ajuda si la persona deixa de tindre la condició d'aturada, i es reprendrà de nou en recuperar tal condició. Si amb motiu de la seua contractació o inserció laboral acreditada, fora baixa en les accions formatives que es desenvolupen basant-se en la present convocatòria, persistirà el dret a l'ajuda pels dies realment assistits sempre que concórrega la resta de condicions exigides. Pagament: Es realitzarà un sol pagament mitjançant transferència bancària a cada persona beneficiària, no havent-hi la possibilitat de realitzar bestretes de les presents subvencions.

Termini màxim

Termini màxim

La direcció general competent en matèria de formació per a l'ocupació, per delegació de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació, dictarà la resolució procedent en el termini de 3 mesos a comptar de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de resoldre sobre la petició formulada.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La resolució del procediment, correspondrà a la direcció general competent en matèria de formació per a l'ocupació, per delegació de la Direcció General de LABORA - Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Es perdrà el dret a percebre l'ajuda quan s'incomplisquen les obligacions o s'incórrega en alguna de les causes d'exclusió que preveu per a l'alumnat la convocatòria de subvenció.