Detall de Procediment

MIN - Visat per a l'exercici de l'activitat d'arrendament de vehicles amb conductor (VTC)

Codi SIA: 210909
Codi GUC: 1355
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

El visat té com a objectiu la comprovació del manteniment de les condicions i dels requisits de validesa de les autoritzacions concedides en el seu moment.

Observacions

Observacions

* DISTINTIU PER A LA IDENTIFICACIÓ DELS VEHICLES DE LLOGUER AMB CONDUCTOR (VTC) Els vehicles dedicats a l'activitat d'arrendament amb conductor, l'autorització de la classe VTC dels quals es trobe residenciada en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, han d'estar permanentment identificats mitjançant el distintiu que figura en l'annex de l'Ordre 12/2016. La numeració i l'any recollits en el distintiu fa referència als mesos i a l'any en què el titular de les autoritzacions ha de procedir al visat de les seues autoritzacions, per a la qual cosa l'òrgan encarregat de facilitar-lo farà una marca en el número corresponent al mes concret en el qual ha de realitzar el visat cada un dels titulars.

Requisits

Requisits

- De manera unitària en relació amb el conjunt d'autoritzacions: · Complir les obligacions de caràcter fiscal establides per la legislació vigent. · Complir les obligacions laborals i socials exigides per la corresponent legislació. . Disposar d'adreça i signatura electrònica. - En relació amb cadascuna de les autoritzacions: · Disposar de vehicles que corresponga que reunisquen les condicions reglamentàries. · Subscriure una pòlissa d'assegurança que cobrisca la responsabilitat civil enfront de tercers pels danys que es deriven de l'ús i circulació del vehicle al qual s'haja de referir l'autorització, segons la normativa específica. El Servei Territorial de Transport podrà, no obstant això, exigir també l'acreditació del manteniment de qualsevol altre dels requisits exigits per a la seua autorització, en relació amb totes o amb alguna de les autoritzacions que l'empresa siga titular.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El visat l'inicia d'ofici l'Administració, la qual enviarà una comunicació als titulars de les autoritzacions perquè presten la seua conformitat a la realització d'aquest.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En el mes corresponent, segons el calendari establit per la Resolució de 3 de desembre de 2018, de la Direcció General de Transport Terrestre (BOE núm. 301, de 14 de desembre de 2018). A causa de la pandèmia de la COVID-19, el Decret llei 26/2020, de 7 de juliol, de mesures de reactivació econòmica per a fer front a l'impacte de la COVID-19 en els àmbits de transports i habitatge, indica en l'article 26 que les autoritzacions de transport per carretera a les quals els corresponga visar l'any 2021, segons el calendari establit a l'entrada en vigor d'aquest reial decret llei, hauran de visar l'any 2022. A partir de l'any 2023, la periodicitat del visat es regirà pel que disposa l'apartat primer de l'article 42 del Reglament de la Llei d'ordenació dels transports terrestres (biennal). La rehabilitació s'ha de presentar en el termini màxim d'un any computat des de la notificació de la pèrdua de validesa de l'autorització.

Formularis i documentació

· Contracte d'arrendament del vehicle, en el cas que es dispose del vehicle per arrendament. · Justificant de l'assegurança que cobrisca de manera il·limitada la responsabilitat civil enfront de tercers per danys derivats per la prestació del servei. · Fitxa d'inspecció tècnica del vehicle amb la classificació 1041.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

L'import actual de la taxa és: - A04 (per vehicle): 27,40 euros FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS: Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació". Si té algun dubte o vol comunicar alguna incidència, pot enviar un correu al suport tècnic: viatgers_val@gva.essi.es de València autoritzacions_sta@gva.es si és d'Alacant autoritzacions_stc@gva.es si és de Castelló

Procés de tramitació

Procés de tramitació

L'òrgan competent envia una comunicació telemàtica al titular de l'autorització i/o representant en què l'informa que ha de prestar la seua conformitat per a realitzar el visat. Presentar la conformitat del visat i la documentació requerida. La resolució positiva suposa la inscripció en el Registre d'Empreses i Activitats del Transport. No s'expedeix targeta de transport.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Recurs: alçada. Termini: un mes. Òrgan davant del qual s'interposa i resol: director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat. Presentació del recurs: cal presentar-lo en el corresponent servei territorial de transport.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients és de 5 mesos, comptador des de la data de presentació de la documentació. Transcorreguts cinc mesos sense que es produïsca l'expedició de les targetes esmentades, les autoritzacions es consideraran desestimades.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les que estableix la Llei 16/1987, de 30 de juliol, d'ordenació del transport terrestre.