Detall de Procediment

Instal·lacions de producció d'energia elèctrica connectades en alta tensió a xarxes de transport o distribució d'energia elèctrica: nova, ampliació o reforma, canvi de titularitat i tancament o desmantellament de la instal·lació. Energia

Codi SIA: 211506
Codi GUC: 15300
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoritzar les instal·lacions de producció d'energia elèctrica connectades en alta tensió a xarxes de transport o distribució d'energia elèctrica previstes en el Reglament sobre centrals elèctriques, subestacions i centres de transformació i en la ITC-BT 40 del Reglament electrotècnic per a baixa tensió.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

La personal titular de la instal·lació o el representant legal.

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

De tota la documentació preceptiva annexa a la sol·licitud en paper, es presentaran a més les còpies que siguen necessàries en suport informàtic (s'indica amb una @ els documents susceptibles de presentació en suport electrònic, CD o DVD). NOVA INSTAL·LACIÓ, MODIFICACIÓ O AMPLIACIÓ - Imprés de sol·licitud, per duplicat. - Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació). - Avantprojecte de la instal·lació firmat per un tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. @ - Projecte de la instal·lació firmat per un tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. @ - Document justificatiu d'haver obtingut els drets d'accés i connexió a les xarxes de transport o distribució a favor del titular de l'autorització sol·licitada. - Separates tècniques del projecte d'execució que siguen d'interés per a les administracions públiques, organisme i, si és el cas, empreses de servici públic o empreses d'interés general amb béns o servicis a càrrec seu, afectades per la instal·lació.@ - Informes favorables de les distintes administracions públiques, organismes o, si és el cas, empreses de servici públic o empreses d'interés general amb béns o drets a càrrec seu afectats per la instal·lació. - Relació de béns i drets afectats, si és el cas.@ - Informe emés per l'òrgan ambiental, si és el cas, en què es determine l'amplitud i el nivell de detall de l'estudi d'impacte ambiental, així com la relació d'organismes i interessats afectats que s'han de tindre en compte, a efectes ambientals, en el procediment d'informació pública i consulta del projecte presentat. - Full resum de la instal·lació firmada pel tècnic projectista i pel titular. - Estudi d'impacte ambiental, inclòs el seu document de síntesi, si és el cas (tantes còpies com siguen necessàries, de conformitat amb l'informe emés per l'òrgan ambiental). @ - Plec general de normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals per duplicat, si és el cas. @ - Estudi d'integració paisatgística, si és el cas. @ - Autorització ambiental integrada. - Certificat final d'obra de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent. - Certificat d'inspecció inicial emés per un organisme de control autoritzat, amb qualificació de resultat favorable. - Certificat de revisió de la instal·lació per un tècnic titulat competent. - Certificat d'instal·lació emés per l'empresa instal·ladora. - Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas. - Declaració responsable del tècnic projectista, en el cas que el projecte no dispose de visat per un col·legi professional. - Declaració responsable del director de l'execució de les obres, en el cas que el certificat final d'obra no dispose de visat per un col·legi professional. - Declaració responsable de la persona tècnica competent projectista (DECRESTP). (Este document només ha de presentar-se en el cas que se sol·licite aprovació del projecte. Art.53.1.b) Llei 24/2013, del sector elèctric). - Declaració responsable relativa a la presentació d'informes favorables d'administracions, organismes o empreses de servei públic o d'interés general, així com, si escau, conformitat amb el condicionat (de conformitat amb l'últim paràgraf de l'apartat 4 de l'article 9, apartat 2.c) de l'article 11 o article 17 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'estableixen els procediments d'autorització d'instal·lacions de producció, transport i distribució d'energia elèctrica que són competència de la Generalitat). Opcional. (Nota. En els plànols presentats en format electrònic, s'indicarà en el caixetí el format del paper sobre el qual s'han d'imprimir i s'hi inclourà una escala graduada.) CANVI DE TITULARITAT - Imprés de sol·licitud, per duplicat. - Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació). - Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas. - Document de transmissió de la instal·lació (article 19, Decret 88/2005). - Document justificatiu que s'ha perfeccionat el canvi de titular de la instal·lació. TANCAMENT O DESMANTELLAMENT - Imprés de sol·licitud, per duplicat. - Documentació identificativa del titular (fotocòpia del NIF) i, si és el cas, del seu representant legal (fotocòpia del NIF i poders que acrediten la seua representació). - Autorització per a tramitar i rebre notificacions, si és el cas. - Projecte/memòria de tancament i/o desmantellament de la instal·lació. - Pla de desmantellament. - Comunicació de tancament o desmantellament efectiu. - Declaració responsable del tècnic projectista, en el cas que el projecte no dispose de visat per un col·legi professional. - Declaració responsable del director de l'execució de les obres, en el cas que el certificat final d'obra no dispose de visat per un col·legi professional.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Instal·lacions de producció d'energia elèctrica connectades en alta tensió a xarxes de transport o distribució d'energia elèctrica: - Autorització administrativa prèvia:1.1: 109,54 euros. 1.2.1 - Taxa pels primers 6.600 euros de pressupost de maquinària i equip: 45,55 euros. 1.2.2 - Per cada 6.600 euros més o fracció: 12,02 euros. -1.1. Autorització : Pròrroga (cadascuna de les quals se sol·licite): 109,54 euros - Autorització de transmissió de la titularitat: 1.1: 109,54 euros. - Autorització de tancament o desmantellament: 1.1: 109,54 euros.

Presentació

Presentació

Presencial
Aquesta opció només és vàlida per a persones físiques a) En els registres dels òrgans administratius als quals els dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. La INFORMACIÓ SOBRE EXPEDIENTS EN TRÀMIT s'oferirà Únicament mitjançant CITA PRÈVIA AMB el PERSONAL TÈCNIC O ADMINISTRATIU, consulte la informació en el següent enllaç: http://www.cindi.gva.es/va/cita-previa
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';ha indicat abans. Per a accedir-hi telemàticament, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats...). Hi ha més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la informació respectiva del qual està disponible en l';apartat ';Enllaços'; d';aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que ho presenta. 3. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ';Com es tramita telemàticament?'; o en l';enllaç ';TRAMITAR AMB CERTIFICAT'; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i qualsevol altra documentació omplida i signada digitalment que hàgeu d';aportar, realitzar la presentació telemàtica de tot això, i obtindreu el justificant de registre corresponent. 4. Respecte als DOCUMENTS QUE S';HAN D';ANNEXAR, si escau: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots i els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que, posteriorment, pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i s';han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de les persones o entitats que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ';Quina documentació s';ha de presentar?'; hi ha la llista de documents que s';han de presentar. * En l';apartat ';IMPRESOS ASSOCIATS'; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. Si hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat, s';han de crear o recaptar per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la sol·licitud. - En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents. 5.- Disposeu de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://www.gva.es/va/web/administracion-online/faqs-servicis-en-linia Reviseu aquesta informació i si, malgrat això, continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través de: - per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Es presentarà la documentació de manera presencial o telemàtica, segons corresponga: S'haurà d'obrir l'expedient corresponent a la instal·lació de generació d'energia elèctrica ATREGI basant-se en la sol·licitud relacionada amb este procediment, independentment dels expedients que corresponga obrir per a cada un dels centres de transformació, subestacions i línies d'alta tensió annexes a la instal·lació de generació d'energia elèctrica de conformitat amb el procediment denominat "Subestacions i centres de transformació d'energia elèctrica annexos a instal·lacions de producció d'energia elèctrica i línies elèctriques d'alta tensió de titularitat particular". Passos per a l'autorització de noves instal·lacions o modificacions substancials d'instal·lacions ja autoritzades. S'entendrà per modificació substancial la substitució dels equips principals com les calderes, motors, turbines hidràuliques, de vapor, eòliques o de gas, alternadors i transformadors, quan s'acredite que la inversió de la modificació parcial o global que es fa supera el 50 per cent de la inversió total de la planta, valorada amb criteri de reposició. TRAMITACIÓ: - Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa, segons les disposicions que s'apliquen, (de forma presencial o telemàtica) davant del corresponent Servici Territorial competent en matèria d'Energia. - Pagament de taxes. - Efectuats els tràmits procedents, l'òrgan competent de la comunitat autònoma en matèria d'energia estendrà l'autorització administrativa de la instal·lació. - Execució de la instal·lació. - En el cas que es requerisca connectar la instal·lació a la xarxa de transport o distribució per a la realització de proves prèvies a la posada en servici, se sol·licitarà autorització de posada en servici per a proves. - Presentació de sol·licitud de posada en servici, així com de la documentació preceptiva necessària. - Efectuats els tràmits procedents, el corresponent Servici Territorial competent en matèria d'Energia emetrà la corresponent autorització d'explotació de la instal·lació. - Una vegada obtinguda les corresponents autoritzacions d'explotació, el titular de la instal·lació, si és el cas, haurà d'iniciar el tràmit relatiu al reconeixement de la instal·lació en règim especial. Passos per a la comunicació de modificacions no substancials d'instal·lacions existents ja autoritzades Tramitació: - Presentació de la comunicació i documentació preceptiva annexa, segons les disposicions que s'apliquen, davant del corresponent Servici Territorial competent en matèria d'Energia. - Pagament de taxes. - Efectuats els tràmits procedents, l'òrgan competent de la comunitat autònoma en matèria d'energia acusarà la recepció de la comunicació presentada. Passos per al canvi de titularitat d'instal·lacions ja autoritzades o inscrites Tramitació: - Presentació de la sol·licitud i documentació preceptiva annexa, davant del corresponent Servici Territorial competent en matèria d'Energia. - Pagament de taxes. - Efectuats els tràmits procedents, l'òrgan competent en matèria d'energia emetrà l'autorització administrativa per a la transmissió de la titularitat de la instal·lació. - Perfeccionada la transmissió, el nou titular presentarà la documentació acreditativa d'esta, davant del corresponent Servici Territorial competent en matèria d'Energia. - Una vegada fet el tràmit de canvi de titularitat de la instal·lació, el titular, si és el cas, haurà d'iniciar el tràmit relatiu al canvi de titularitat de la instal·lació en el registre d'instal·lacions de producció d'energia elèctrica en règim especial.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa