Detall de Procediment

Sol·licitud de subvencions destinades a les entitats ciutadanes de la Comunitat Valenciana per a l'enfortiment de la participació ciutadana en l'àmbit de l'associacionisme, durant l'exercici 2023.

Codi SIA: 223641
Codi GUC: 16280
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(18-01-2023
14-02-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La Generalitat, per mitjà del foment de la participació ciutadana en l'àmbit de l'associacionisme, té com a objectiu estimular la dinàmica participativa de la població promovent que siguen els mateixos integrants d'un col·lectiu els que promoguen iniciatives i instruments de participació activa. A aquest efecte, s'entendrà per participació ciutadana l'exercici del dret de la ciutadania a participar en el procés de presa de decisions públiques i en l'elaboració, execució i avaluació de les polítiques públiques. Les entitats ciutadanes són un dels vehicles fonamentals a través dels quals es promou la participació activa de la ciutadania en l'esfera pública. És per això que es considera necessari destinar subvencions a aquestes associacions.

Observacions

Observacions

* ACTUACIONS SUBVENCIONABLES 1. Se subvencionaran les actuacions destinades a complir els objectius generals següents: a) Accions de formació en matèria de participació ciutadana i foment de l'associacionisme. b) Foment de la participació de les persones físiques o jurídiques associades en el dia a dia de l'entitat. c) Foment de la cooperació interassociativa o el treball en xarxa amb altres entitats. 2. Els objectius específics, que hauran de definir-se i desenvolupar-se en el projecte, consistiran en: a) Promoure iniciatives i propostes per a aprofundir en els drets polítics de participació col·lectiva. b) Dissenyar espais/fòrums oberts de debat, per a l'intercanvi d'idees i l'elaboració de propostes, que puguen contribuir a la construcció de manera crítica de polítiques i presa de decisions públiques. c) Promoure iniciatives de participació ciutadana que afavorisquen la realització de processos participatius que pretenguen obrir espais de diàleg i acció sobre assumptes d'interés públic. d) Fomentar la innovació social i ciutadana que impulse la cultura, el bé comú i l'organització col·laborativa per a la participació ciutadana. e) Fomentar l'associacionisme entre persones i entitats i l'adhesió de les persones i associacions en col·lectius organitzats per a dur a terme accions dirigides a millorar la qualitat de vida de les associades i els associats, els col·lectius representats i la ciutadania en general. f) Fomentar la cooperació interassociativa i potenciar el treball en xarxa i la col·laboració entre entitats associatives per a l'assoliment d'interessos comuns i d'optimització de recursos, mitjans i informació. S'entén per treball en xarxa la interacció intencional i selectiva entre dues o més actors sobre la base d'una relació subjecte-objecte amb la finalitat de millorar el benestar personal i la qualitat de vida, tant de l'individu com de la comunitat en la qual s'integra. g) Incidir en la informació i formació de metodologies de participació dirigides als membres de l'entitat i/o a les persones beneficiàries de les actuacions de l'entitat, i a la ciutadania en general. 3. Per a la consecució dels objectius adés esmentats, se subvencionaran les activitats i accions següents, consistents en: a) Jornades, debats i fòrums oberts a l'intercanvi d'idees que es dirigisquen a l'elaboració d'una proposta concreta d'accions o polítiques públiques. Accions i campanyes per a la incidència política i social. b) Disseny, execució i manteniment d'instruments o eines que afavorisquen la participació de la ciutadania en els fins que li són propis a l'entitat sol·licitant (xarxes ciutadanes, plataformes digitals, trobades associatives). c) Cursos de formació, seminaris, jornades, congressos o altres accions anàlogues en matèria de participació ciutadana i foment de l'associacionisme, així com la formació per a la millora del funcionament de les entitats existents. d) Accions d'assessorament a la ciutadania relacionades amb la participació ciutadana i el foment de l'associacionisme. Processos d'educació per a la participació tant formal com no formal. e) Realització d'estudis, materials informatius, de difusió, divulgatius, etc., com guies, butlletins, treballs o estudis d'investigació social en el seu àmbit territorial, relacionats amb la participació ciutadana i el foment de l'associacionisme. 4. No passaran a la fase de valoració aquells projectes que no s'adeqüen als objectius concrets i a les activitats definits en aquest apartat, o aquells projectes en els quals no existisca coherència entre aquests objectius i les activitats, i se'n desestimarà la sol·licitud. 5. Les activitats que se subvencionen podran executar-se des de l'1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2023, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte. Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana. * DESPESES SUBVENCIONABLES 1. Seran subvencionables les despeses corrents i de personal que duga a terme l'entitat i que siguen necessàries per a la realització del projecte presentat. Entre aquestes despeses, es poden incloure les següents: a) Despeses indirectes: S'entén per tals les despeses que afecten tota l'activitat del beneficiari amb caràcter general. Únicament es podran imputar a aquesta mena de despesa un màxim d'un 30 % de la subvenció concedida. S'inclouen en aquest tipus les despeses de funcionament estrictament necessàries per a la consecució de l'objecte de la subvenció (lloguer, llum, aigua, telèfon, neteja i anàlegs). b) Despeses directes: Seran subvencionables les despeses que resulten necessàries per a la realització del projecte, sempre que estiguen directament relacionades amb l'activitat subvencionada i resulten indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta. S'inclouen en aquesta mena de despeses: b.1) Costos de personal intern: Entre aquestes despeses, es poden incloure les nòmines del personal de la mateixa entitat, imputables a la realització del projecte, fins a un 70 % de la quantitat subvencionada. Només en el cas de confederacions i federacions d'entitats ciutadanes d'àmbit autonòmic, podrà subvencionar-se, del total concedit, fins a un màxim del 85 % per a despeses de personal propi de l'entitat, necessàries per a la realització del projecte. b.2) Costos de funcionament: Es poden incloure les despeses de material fungible d'oficina, de difusió, de transport i altres despeses gestionades i realitzades directament per l'entitat. Respecte de les despeses de transport, seran subvencionables amb càrrec a aquest tipus les despeses de locomoció del personal adscrit al projecte que s'executa, sempre que el desplaçament siga necessari i tinga relació directa amb l'activitat subvencionada. Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular, únicament se subvencionarà, si és el cas, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament i la seua realització efectiva. Respecte a les despeses d'allotjament, només seran subvencionables amb càrrec a aquesta mena de despeses, les originades pels ponents, conferenciants o similars directament vinculats amb el desenvolupament del projecte. b.3) Costos de subcontractació: S'entén per subcontractació quan l'entitat beneficiària concerta amb tercers l'execució total o parcial de les activitats que constitueixen l'objecte de la subvenció. L'entitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75 % de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i les prohibicions que estableix l'article 29 de l'LGS. El pressupost presentat ha de tindre relació directa amb les activitats previstes en el projecte; de la mateixa manera, ha de ser coherent i equilibrat íntegrament. A aquest efecte, s'entendrà com a coherència en la distribució de les despeses la relació lògica i adequada entre les despeses que es pressuposten en el projecte i les activitats que es realitzen per al compliment dels objectius previstos. *NO SERAN SUBVENCIONABLES: a) Les despeses per a l'adquisició de béns inventariables (equips informàtics, impressores, mobiliari i altres anàlegs..) b) Els premis, les donacions o les ajudes de cap mena. c) Les celebracions gastronòmiques, revetles, cavalcades, festes i competicions esportives. d) Les despeses de taxi, pàrquing, peatge d'autopistes i combustible. e) Tota la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada que no porte l'esment ni els logotips d'haver sigut finançats per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica. f) Els materials realitzats per encàrrec, que tinguen impreses llegendes o eslògans i no porten imprés el logotip d'haver sigut finançats per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica. g) Activitats que promoguen o justifiquen qualsevol forma de discriminació per raó de raça, sexe, religió, ideologia o qualsevol altra que atempte contra els drets fonamentals de la persona o la seua dignitat. 3. Les despeses corresponents a serveis de servei d'àpats, restauració, comestibles o avituallament imputables a la subvenció no podran superar en cap cas els 350 euros. 4. Les despeses de marxandatge no superaran en cap cas els següents imports: a) Per al cas de confederacions i federacions d'associacions, siga com siga el seu àmbit territorial i fundacions i associacions d'àmbit autonòmic: 1.000 euros. b) Per al cas de fundacions i associacions d'àmbit inferior a l'autonòmic: 240 euros. * JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ 1. De conformitat amb l'article 75 del RLGS, la justificació de la subvenció s'efectuarà en la forma de compte justificatiu simplificat, que contindrà la documentació següent: a) Certificat de Justificació de Despeses (annex, document número 4). b) Relacions detallades de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, per cadascun dels diferents conceptes de despesa, amb el detall següent: - Una relació per a les despeses indirectes. - Una relació per als costos de personal intern. - Una relació per als costos de funcionament. - Una relació per als costos de subcontractació. En cadascuna de les relacions haurà de constar la identificació de la persona creditora, import, data d'emissió de la factura, nòmina o una altra despesa del personal, data del seu pagament, i relació amb les activitats i objectius del projecte. A més, haurà d'indicar-se l'import d'imputació de cada factura i de les despeses de personal intern a la subvenció concedida. Així mateix, cadascuna de les relacions haurà de portar realitzat el sumatori de les despeses realitzades, la quantitat de les quals haurà de coincidir amb les quantitats expressades en el certificat de compliment del pressupost aprovat, previst en l'apartat d). En aquest sentit es considerarà despesa realitzada la que ha sigut efectivament pagda durant el període d'execució de les activitats subvencionades: des de l'1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2023. Les relacions de despeses hauran de ser subscrites electrònicament per la persona representant de l'entitat. c) Memòria tècnica detallada de les activitats realitzades efectiva/materialment i que han sigut subvencionades, que haurà de ser desenvolupada segons els epígrafs següents: 1r. Dades de l'entitat sol·licitant: nom i NIF. 2n. Títol del projecte. 3r. Treball en xarxa: entitats participants, àrees de responsabilitat, pressupost assignat. 4t. Activitats realitzades, detallant: nom, dates de realització, lloc, horari, nombre d'hores, nombre de participants, materials utilitzats, persona responsable, descripció de com s'ha dut a terme. 5é. Difusió del projecte: descripció del pla de difusió detallant les dates de realització i les accions emprades. 6é. Avaluació del projecte: 1. Descripció dels resultats obtinguts. 2. Descripció de la relació entre els resultats obtinguts i les necessitats prèvies. 3. Anàlisi del grau de compliment dels objectius plantejats. 4. Descripció de la incidència dels resultats sobre el foment de la participació ciutadana. 5. Aplicació dels resultats per a la posada en marxa de futurs projectes o la millora en la seua gestió. 7é. Aportació del material gràfic (fullets, cartells, tríptics), audiovisuals, fotografies de les activitats o material utilitzat en l'avaluació (qüestionaris, informes de resultats), llistat d'assistents i altres que es consideren oportuns. d) Certificat de compliment del pressupost aprovat. Per a la justificació de la subvenció concedida, haurà de respectar-se en tot moment el pressupost aprovat al costat de la sol·licitud. Per a això, s'adjuntarà amb la justificació final un certificat del compliment del pressupost aprovat amb la sol·licitud. Les despeses justificades hauran d'adaptar-se als conceptes de despesa autoritzats. Únicament s'admetrà una desviació en la imputació de quantitats als diferents conceptes de despeses en una quantia de fins a un trenta per cent (30%), en més o menys, de l'import assignat a cadascun d'aquests conceptes, respectant en tot moment els límits màxims establits en el resolc sis de la present resolució. La desviació no podrà aplicar-se a conceptes de despesa no autoritzats (annex, document número 5). 2. La documentació justificativa haurà de presentar-se per via telemàtica en el Portal de la Generalitat Valenciana (www.gva.es) accedint en la «Seu electrònica», Serveis en línia, Ciutadania, Ajudes, Beques i Subvencions: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19273. Els annexos associats a la justificació estan disponibles també en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: http://participacio.gva.es/es/web/participacio/convocatorias-y-subvencions. Per a poder realitzar aquesta presentació electrònica, la persona sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu de la Generalitat. 3. Per a efectuar la justificació de la subvenció, les entitats beneficiàries hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de la LGS, així com en l'article 169 de la LHPG. 4. Es reduirà proporcionalment la subvenció en el cas que la justificació de les despeses realitzades no aconseguisca la quantia atorgada o es produïsca el desviament de les quantitats que superen els imports màxims establits en els resolc sis i tretze apartat 1.d), així com quan havent-se subvencionat una part del cost total de l'activitat, no es justifique l'import total de la despesa que suposa el desenvolupament d'aqueixa activitat. 5. La presentació extemporània de la justificació donarà lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas, es garantirà el dret de l'audiència de l'interessat.

Requisits

Requisits

a) Estar inscrites en el Registre Nacional d'Associacions o en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana, o en aquells registres especials, establits per la normativa vigent. b) No estar incurses en les prohibicions que, per a obtindre la condició de beneficiaris de subvencions, estableix l'article 13 de l'LGS. c) Estar adaptades, en el cas d'associacions, federacions i confederacions, a l'àmbit aplicable de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, i en el cas de fundacions a la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de fundacions (per a fundacions de la Comunitat Valenciana), o a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions (per a fundacions d'àmbit estatal). - No podran beneficiar-se d'aquestes subvencions: a) Les associacions i federacions integrades en una federació o confederació, que hagen sol·licitat una subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua federació o confederació. b) Les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de la LGS. A l'efecte, l'entitat sol·licitant ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19 del RLGS, circumstància que serà comprovada d'ofici per l'òrgan instructor del procediment, d'acord amb el que s'estableix en el resolc set d'aquesta resolució. La justificació de les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, contingudes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de la LGS, es realitzarà mitjançant declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Les federacions, confederacions, associacions i fundacions de la Comunitat Valenciana amb seu o delegació estable en aquesta.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria. (DOGV núm. 9513, de 17/01/2023).

Formularis i documentació

La sol·licitud (annex, document número 1) formalitzada en tots els seus apartats i signada electrònicament pel/la representant legal degudament autoritzat/ada, anirà acompanyada dels documents electrònics següents: a) Projecte presentat segons el model normalitzat (annex, document número 2). Les dades no emplenades en aquest formulari no seran tingudes en compte a l'efecte de la seua valoració. Així mateix, no seran tingudes en compte aquelles dades emplenades per l'entitat beneficiària que, previ examen de l'expedient per la comissió avaluadora, no siguen coherents amb els objectius i les activitats proposades en el projecte. Perquè siguen valorats determinats mèrits al·legats en el projecte, haurà d'aportar-se la documentació que els acredite. Aquesta documentació s'especifica en l'annex, document número 2, per a cada mèrit. En el cas que el projecte preveja més d'una activitat, s'emplenarà un full (pàgina 2 del formulari de presentació del projecte) per cadascuna de les activitats que es preveuen desenvolupar en el projecte, en la qual es descriga de forma detallada l'activitat i el cost econòmic previst per a la seua realització. b) Només en els casos d'aquells projectes on estiga previst el treball en xarxa, s'haurà d'aportar declaració responsable subscrita per la persona representant de l'entitat sol·licitant, on es manifeste la col·laboració en el disseny i/o l'execució del projecte a través de la metodologia de treball en xarxa (annex, document número 3). c) Si el compte bancari de l'entitat o persona sol·licitant no estiguera donat d'alta en la Generalitat, o calguera modificar les seues dades, haurà de realitzar-se aquesta tramitació de manera telemàtica a través de l'URL següent: . d) En el cas de federacions i confederacions, hauran de presentar un llistat actualitzat de les associacions federades i/o confederades. e) En el cas d'associacions, federacions, confederacions i unions d'associacions, hauran de presentar certificació acreditativa de l'actual composició de la junta directiva, amb indicació del nom, cognoms, DNI dels integrants i càrrec que ocupen. f) En el cas de fundacions, hauran de presentar certificació acreditativa de l'actual composició del patronat de la fundació amb indicació del nom, cognoms, DNI de les persones integrants i càrrec que ocupen. g) Qualsevol altra documentació justificativa dels mèrits que s'hagen al·legat per a la valoració, entre altres: - Estudi o anàlisi prèvia de les necessitats del projecte presentat. - Document que acredite l'existència de cofinançament del projecte presentat (declaració responsable de la persona representant de l'entitat, certificat del tresorer/a o del secretari/ària de l'entitat). - Document d'avaluació i seguiment dels projectes realitzats en els últims dos anys, per als apartats b.1.1 i b.1.2 del resolc huit d'aquesta convocatòria. - Document que acredite la participació en processos participatius impulsats per la Generalitat que generen xarxes ciutadanes: certificat de l'òrgan administratiu que haja impulsat el projecte. - Document que acredite que l'entitat sol·licitant pertany a alguna xarxa o plataforma específica en l'àmbit de la participació i el foment de l'associacionisme. Aquelles entitats la documentació de les quals ja es trobe en poder de la Direcció General de Participació Ciutadana, segons el que es preveu en l'article 28.2 de l'LPAC, estan exemptes de presentar els documents relacionats en aquest apartat. Si la Direcció General de Participació Ciutadana té algun tipus de dubte respecte a la documentació que està en el seu poder, podrà sol·licitar a l'entitat sol·licitant els aclariments documentals oportuns. Cada entitat ciutadana només podrà presentar una única sol·licitud a aquesta convocatòria de subvencions. La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització perquè la Direcció General de Participació Ciutadana obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, prevista en els articles 18 i 19 de l'RLGS, i en aquest cas les entitats no hauran d'aportar les corresponents certificacions, segons el que es preveu en l'article 28 de l'LPAC. No obstant això, es podrà denegar aquest consentiment, si així s'assenyala expressament en el formulari de sol·licitud. En aquest supòsit, hauran d'aportar-se els certificats corresponents emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Quedaran exempts de presentar aquests certificats aquelles entitats que sol·liciten subvencions inferiors a 1.803,04 euros, segons el que es disposa en l'article tercer de l'Ordre de 30 de maig de 1996 (DOGV núm. 2775, de 21.06.1996), de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual s'estableix la forma d'acreditació de les persones beneficiàries de subvencions, del fet de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

Presentació

Presentació

Telemàtica
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=16280 Per a poder realitzar la presentació electrònicament, el sol·licitant ha de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu de la Generalitat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Presentació telemàtica de la sol·licitud acompanyada de la documentació requerida. 2. Si la sol·licitud no reuneix els requisits i documents que s'assenyalen en les bases, es requerirà a l'interessat que, en un termini de deu dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició. 3. Les entitats ciutadanes sol·licitants han d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre una subvenció, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 20 de l'Ordre 4/2016 i en aquesta convocatòria. 4. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Participació Ciutadana que, en qualsevol moment del procediment, podrà, d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució. 5. L'examen i la valoració dels expedients presentats, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes, correspondran a una comissió. 6. Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en la convocatòria. 7. La Direcció General de Participació Ciutadana, com a òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, emetrà una proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria. Sense que aquesta cree cap dret a favor dels beneficiaris proposats, fins que siga dictada i publicada la resolució de concessió, conforme al que preveu l'article 25.4 de l'LGS. 8. La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la a la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica. 9. . El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i fer la publicació de la resolució de concessió, serà el de sis mesos comptats des de la data de publicació de la convocatòria, transcorregut el qual sense que haja recaigut resolució expressa, hauran d'entendre's aquelles desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb l'article 25 de l'LPAC. 10. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb l'article 45.1.b de l'LPAC.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Article 20. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció. Ordre 4/2016, de 3 de juny de 2016. 1. La valoració de les sol·licituds de subvenció s'efectuarà atenent els següents criteris, la ponderació dels quals estarà determinada en la convocatòria corresponent: a) Projecte i activitats que es desenvoluparan: 1r. Enfocament tècnic. Es valorarà la qualitat i viabilitat del projecte, així com la coherència i adequació d'aquest als objectius que s'han d'aconseguir. 2n. Actuacions i mecanismes per al foment de la participació ciutadana, del teixit associatiu i de la cultura de la transparència en les entitats. Es valorarà la planificació i gestió dels processos específics de participació, dels programes de formació i de les accions per al foment del teixit associatiu, de les accions que promoguen la transparència en l'activitat del projecte, així com de les estratègies de comunicació per a la difusió del projecte. Es valorarà la interacció dels projectes amb l'entorn social, educatiu o comunitari. 3r. Transversalitat. Es valorarà si l'execució del projecte contribueix a la millora del funcionament intern de l'entitat, fomenta la transparència de la gestió, la participació directa dels associats en la presa de decisions i la captació de nous socis. 4t. Avaluació i seguiment. Es valorarà la previsió d'instruments d'avaluació i seguiment, així com la seua periodicitat. 5é. Beneficiaris del projecte. Es valorarà el tipus de persones o els col·lectius als quals s'adreça el projecte, i s'observaran especialment les accions destinades a població immigrant, en situació de risc d'exclusió social, o qualsevol altra circumstància que puga ser motiu d'exclusió, així com l'impacte poblacional del projecte. 6é. Enfocament econòmic. Es valorarà l'existència de cofinançament en el projecte, el respecte al límit establit respecte a les despeses de personal intern, així com la coherència en la distribució de les despeses en el pressupost del projecte. b) Entitat ciutadana sol·licitant: 1r. Experiència. Es valoraran els projectes desenvolupats per l'entitat relacionats amb la participació ciutadana, el foment de l'associacionisme i la transparència en els últims dos anys. 2n. Creació i treball en xarxes. Es valorarà tant la creació i la posada en marxa de xarxes o plataformes d'entitats en l'àmbit de la participació, el foment de l'associacionisme i la transparència com la pertinença de l'entitat a alguna xarxa o plataforma d'aquesta naturalesa. 3r. Foment de les TIC (tecnologies de la informació i el coneixement). Es valoraran les activitats de foment de les tecnologies de la informació, l'existència d'una web pròpia i la presència en xarxes socials. 4t. Ús del valencià com a llengua vehicular durant el desenvolupament de l'activitat i en les diferents publicacions que, si escau, es generen amb motiu de l'organització i per a la difusió dels seus resultats. 2. Per a determinar la quantia subvencionada, en la corresponent convocatòria es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en el punt anterior i a la ponderació d'aquests establits en la corresponent convocatòria. 3. El finançament màxim per projecte serà el que es determina en la convocatòria corresponent. Els projectes que hagen superat la puntuació mínima establida en la corresponent convocatòria se subvencionaran atenent el límit anterior, i es concediran les subvencions per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos en la convocatòria corresponent. L'import global màxim que s'establisca en la corresponent convocatòria per a finançar aquestes subvencions es podrà distribuir entre confederacions, federacions, associacions i fundacions, de conformitat amb els percentatges que es determinen en cada convocatòria. En el cas que la quantia econòmica destinada a una de les modalitats de subvenció no s'esgotara íntegrament, el sobrant es podrà aplicar a les sol·licituds de l'altra modalitat. Quan es produïsca la renúncia d'algun dels beneficiaris a la subvenció, el crèdit pressupostari no aplicat es podrà concedir, sense necessitat d'una nova convocatòria, a l'entitat sol·licitant següent per ordre de puntuació.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Article 5. Obligacions dels beneficiaris, de l'Ordre 4/2016, de 3 de juny de 2016. 1. L'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció ha d'estar executada i realitzat el seu pagament abans de la finalització del termini de justificació que s'establisca en la corresponent convocatòria. 2. A més de les obligacions que, amb caràcter general, s'estableixen en l'article 14 de l'LGS, i aquelles obligacions que puga fixar o determinar-se en la convocatòria, s'estableixen en el corresponent capítol les obligacions específiques dels beneficiaris per a cada tipus d'ajuda. 3. L'incompliment del termini màxim de justificació de les subvencions podrà donar lloc al desistiment sense efectes o a la minoració de l'ajuda, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció. 4. Qualsevol ampliació de terminis, a sol·licitud dels interessats o d'ofici, requerirà el compliment de les condicions i circumstàncies previstes en la legislació de procediment administratiu comú. 5. De conformitat amb el que preveu l'article 3.1.b de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, «les entitats privades que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 euros», hauran de donar l'adequada publicitat a aquesta, i indicar com a entitat concedent la Generalitat, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionats. Així mateix, seguint l'article 3.2 de la Llei 2/2015, «qualsevol persona jurídica privada que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2, per import superior a 10.000 euros», haurà de complir els mateixos requisits recollits en l'apartat anterior. 6. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web, sense perjudici que s'haja de fer constar en escrits, anuncis, publicacions, rètols i qualsevol suport. En el cas que no disposen de pàgina web en la qual realitzar la dita publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal GVA Oberta. 7. L'entitat beneficiària podrà subcontractar totalment o parcialment l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75 % de l'import de l'activitat subvencionada, amb els requisits i les prohibicions establits en l'article 29 de l'LGS.

Observacions

Observacions

Contra la resolució d'adjudicació, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de l'LPAC, o bé un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA: La subvenció màxima per projecte serà: a) Per al cas de confederacions i federacions d'associacions, siga quin siga el seu àmbit territorial, i fundacions i associacions d'àmbit autonòmic: 27.000 euros per projecte. b) Per al cas de fundacions i associacions d'àmbit inferior a l'autonòmic: 7.000 euros per projecte. - Els projectes que hagen superat la puntuació de 50 punts se subvencionaran atenent el límit anterior i es concediran les subvencions per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos en la convocatòria corresponent. PAGAMENT: El deslliurament de pagament es realitzarà del 100 per 100 de l'import de la subvenció concedida, en pagament únic, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud. El pagament de l'import de la subvenció concedida es farà efectiu després de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució de concessió o denegació de les subvencions, dictada per la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica. Escaurà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent, des del moment del pagament de la subvenció fins el dia en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament, en els casos previstos en l'article 37 de la LGS i d'acord amb el que s'estableix en l'article 172 de la LHPG. El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 de març de 2024. La presentació extemporània de la justificació donarà lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas, es garantirà el dret de l'audiència de l'entitat beneficiària.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i procedir a la publicació de la resolució de concessió, serà el de sis mesos comptats des de la data de publicació de la convocatòria, transcorregut el qual sense que haja recaigut resolució expressa, hauran d'entendre's aquelles desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb l'article 25 de la LPACAP. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb l'article 45.1.b de la LPACAP.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa