Detall de Procediment

Sol·licitud d'ajudes per a la digitalització i la millora d'instal·lacions d'arxius històrics d'entitats privades sense finalitat de lucre.

Codi SIA: 211727
Codi GUC: 16532
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(02-07-2015
24-07-2015)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Estes ajudes contribuiran al finançament parcial dels gastos realitzats per les entitats privades sense finalitat de lucre fins a un màxim del 50% del cost de la inversió que es realitze entre el 27 de juny de 2014 i la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i l'objecte dels quals siga, de manera individual o conjunta: a) La digitalització de documentació anterior a 1940 pertanyent a l'entitat. b) La millora d'instal·lacions d'arxiu destinades a la conservació de la documentació anterior a 1940. L'equipament serà per a ús exclusiu de l'arxiu i consistirà en estanteries metàl·liques d'angle ranurat, armaris compactes mòbils sobre rails, arxivadors de plànols horitzontals, deshumidificadors i termohigròmetres. Queda totalment exclòs d'esta convocatòria el mobiliari d'oficina.

Observacions

Observacions

* ELEMENTS MÍNIMS A CONSIDERAR - La digitalització serà realitzada per empreses professionals. - Del procés de digitalització s'obtindran pàgines digitalitzades en format TIFF estàndard sense comprimir (fitxers mestres) que permeten la preservació de l'original i l'obtenció de còpies en el mateix format o en altres per a usos diversos. D'estes imatges en TIFF, es realitzarà una còpia en format JPEG, de qualitat alta i mínima pèrdua d'informació, així com una còpia en format PDF/A per unitat documental. És recomanable la generació de fitxers de metadades. - Els requisits tècnics de la digitalització, així com els motius d'exclusió, es troben en la base quinta, punt 2.

Requisits

Requisits

- Podran sol·licitar estes ajudes totes les entitats privades sense finalitat de lucre de l'àmbit competencial de la Generalitat que realitzen inversions destinades, de manera individual o conjunta, a la digitalització de la documentació anterior a 1940 pertanyent a l'entitat, i a la millora de les seues instal·lacions d'arxiu destinades a conservar este tipus de documentació. (Es considera entitat privada sense finalitat de lucre el que determina l'article 2 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense finalitat de lucre i dels incentius fiscals al mecenatge). - També podran ser beneficiaris els centres valencians en l'exterior, regulats per la Llei 11/2007, de 20 de març, de la Generalitat, de Comunitats de Valencians en l'Exterior, que estiguen inscrits en el Registre de Centres Valencians en l’Exterior adscrit a la Direcció General de Participació Ciutadana de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua de la Generalitat, sempre que complisquen les condicions exigides en les bases d'esta convocatòria. EXCLUSIONS: - Queden exclosos de la present convocatòria tots els beneficiaris en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. - No podran obtindre la condició de beneficiaris aquells sol·licitants que no es troben al corrent en les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social quan finalitze el termini de presentació de sol·licituds.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Orde 71/2015, de 25 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca un concurs públic per a la concessió d'ajudes destinades a la digitalització i la millora d'instal·lacions d'arxius històrics d'entitats privades sense finalitat de lucre (DOCV núm. 7561, de 01/07/2015).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el DOCV núm. 7561, d'01/07/2015.

Formularis i documentació

1. Les sol·licituds, segons el model annex a esta orde aniran acompanyades dels originals o fotocòpies compulsades dels els documents següents: a) Fotocòpia compulsada dels estatuts de l'entitat o normes jurídiques que la definisquen i modificacions, si és el cas. b) Fotocòpia compulsada de l'escriptura d'inscripció en el registre públic corresponent. c) Fotocòpia compulsada de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat on es nomena representant legal. d) Certificat del secretari o representant legal de l'entitat privada sense finalitat de lucre, segons el model annex, en el que s'especifique la informació següent: - Acord de l'òrgan competent pel qual es va acordar sol·licitar l'ajuda, en què s'indique la finalitat i la quantia total del gasto, que no serà inferior a 600 euros. En cas que es realitzen treballs de digitalització, el dit acord haurà de contindre a més l'autorització a la Generalitat per a la difusió i la comunicació pública de la documentació històrica digitalitzada amb fins culturals i científics. - Justificació dels gastos realitzats, indicant que el compte justificatiu es correspon amb els gastos i inversions realitzades i amb l'objecte de la convocatòria. Les factures a què es farà referència estaran datades entre el 27 de juny de 2014 i la data de finalització de presentació de sol·licituds, ambdós inclosos. e) Original o fotocòpia compulsada de les factures reglamentàries. f) Fotocòpia compulsada del NIF de l'entitat. g) En el cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari, s'aportarà el model annex de domiciliació bancària. h) Formulari del cens del patrimoni documental valencià, segons el model annex, degudament omplit, en el cas de no haver-se presentat en els últims tres anys. i) En el cas de sol·licitar les ajudes per a la digitalització, còpia dels instruments de descripció de la documentació digitalitzada, que continguen, com a mínim, les dades següents: dates extremes, assumpte, signatura de l'arxiu i nombre de fulls. A més s'haurà d'aportar una còpia dels suports digitals del treball realitzat per a la custòdia en el Servici d'Arxius de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. En el cas d'enviar discos durs externs, estos tindran connexió USB 2.0. Els fitxers en format TIFF per un costat i els fitxers en format JPEG i PDF/A per un altre es presentaran en dos suports digitals diferents. L'imprés de sol·licitud i els documents d), g) i h) podran ser aportats de forma telemàtica. Estos documents només s'acceptaran en format PDF, i hauran d'estar firmats per mitjà de la plataforma de firma en línia de l'ACCV: http://www.accv.es/va/ciutadans/firma-on-line-pdf/ 2. D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, el sol·licitant podrà autoritzar expressament l'Administració perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI) i, si és el cas, de residència (imprés annex de sol·licitud d'ajudes, apartat F, Autorització). En el cas de no subscriure la corresponent autorització, el sol·licitant estarà obligat a aportar els documents següents: - Certificat positiu de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que el sol·licitant es troba al corrent en les seues obligacions. - Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social. - Certificat de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública acreditatiu que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. Si el sol·licitant no dóna eixa autorització i és persona física, haurà d'aportar-se una còpia del document nacional d'identitat; i si és persona jurídica, una còpia del document nacional d'identitat del representant legal.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a qualsevol administració de les comunitats autònomes o a alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'hi ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o en les oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - En qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data a l'imprés de sol·licitud i a la còpia. - I, preferentment, en Registre Auxiliar de la Biblioteca Valenciana. Si la sol·licitud no es presentada en el dit registre, es podrà remetre un fax a l'òrgan gestor de la convocatòria (Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques, Servici d'Arxius, núm. fax: 96 387 40 40), amb la indicació del número i la data d'entrada en el registre.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida Si la sol·licitud no reunix els requisits i documents exigits, la persona interessada serà requerida perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, es considerarà que desistix de la seua petició prèvia resolució. - L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de la subvenció és la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Bibliioteques, en els termes establits en la Llei 38/2003, General de Subvencions. - Es nomena una comissió tècnica de valoració de les sol·licituds, que examinarà les sol·licituds presentades i elevarà un informe d'adjudicació a l' òrgan instructor. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional degudament motivada. La directora general de Cultura dictarà, per delegació de la consellera d'Educació, Cultura i Esport, la resolució definitva que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. - Si en el termini de sis mesos, comptats a partir de l'endemà al de finalització del termini de presentació de sol·licituds, no s'ha dictat ni notificat la resolució corresponent, es consideraran desestimades les sol·licituds. - La publicació de la resolució produirà els efectes de notificació als interessats, d'acord amb el que disposen els articles 58 i 59.6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Comprovació de la documentació En primer lloc es comprovarà que la documentació justificativa que acompanya a la sol·licitud acredita prou la quantia sol·licitada per l'interessat en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte establit en la base primera. En el cas que la documentació aportada no justifique prou el total d'allò que s'ha sol·licitat, esta quantitat es reduirà en la part que corresponga. Queden excloses aquelles sol·licituds que resulten per davall del gasto mínim de 600 euros. 2. Assignació de l'ajuda S'atorgarà a tots els sol·licitants que hagen superat la primera fase una quantitat lineal de 200 euros. La dotació econòmica restant, es distribuirà entre els beneficiaris que hagen realitzat una inversió, superior a 600 euros, degudament justificada tenint en compte els factors següents: X = dotació econòmica restant després de l'assignació lineal de l'ajuda Y= Inversió justificada de cada sol·licitant T = suma de les inversions justificades de tots els sol·licitants que han superat la fase primera Fórmula de repartiment: ajuda = (X*Y)/T

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques

Obligacions

Obligacions

a) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció, tot això d'acord amb els articles 29 i 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. b) Justificar davant de l'òrgan concedent el compliment dels requisits i de les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció en el termini establit en les presents bases. Les despeses s'acreditaran mitjançant factures i la resta de documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, d'acord amb l'article 30.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que haja d'efectuar l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, per a la qual cosa aportaran tota la informació que siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Esta comunicació haurà d'efectuar-se així que siga coneguda i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. f) Adoptar les mesures de difusió contingudes en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Si l'activitat subvencionada generara algun tipus d'imprés, la indicació que l'activitat ha rebut una ajuda de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport haurà de realitzar-se bé incloent una frase al·lusiva a la citada ajuda, bé amb la inclusió del logotip de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. g) Permetre el lliure accés públic dels investigadors als fons, tal com estableix l'article 40 de la Llei 3/2005, de 15 de juny, de la Generalitat, d'Arxius. h) Reintegrar els fons percebuts en els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (BOE núm. 285, de 27/11/1992), i la nova redacció donada al seu articulat per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14/01/1999).

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA - L'aportació de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport serà com a màxim del cinquanta per cent (50%) del cost de la inversió que es realitze entre el 27 de juny de 2014 i la data de finalització de presentació de sol·licituds, ambdós inclosos. Els beneficiaris hauran d'aportar, amb càrrec al seu pressupost, la part no finançada per la Generalitat. - El gasto mínim subvencionable no podrà ser inferior a 600 euros, tal com s'indica en la base sèptima, punt 1.d i en la base octava de la present convocatòria. - La concessió d'estes subvencions és compatible amb la percepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, sempre que l'import de les subvencions, aïllat o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, no supere el cost total de l'activitat subvencionada, segons disposa l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. PAGAMENT - El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, per mitjà d'una transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que el beneficiari complisca amb els requisits exigits per la Llei 38/2003, General de Subvencions, tal com s'exigix en les presents bases.

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim per a resoldre és de sis mesos a partir de l'endemà al de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini de sis mesos sense que siga adoptada la resolució per l'òrgan competent, es consideraran desestimades les sol·licituds, sense perjuí de l'obligació expressa de resoldre de l'Administració. - La publicació d’esta resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb els articles 58 i 59.6 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General de Cultura

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions i sancions administratives que es deriven de les funcions de control que corresponen a la Intervenció de la Generalitat es regularan d'acord amb el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.