Detall de Procediment

Subvencions per a millorar la formació i ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D+i a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil.

Codi SIA: 1111104
Codi GUC: 19300
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(08-05-2021
27-05-2021)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar per a l'exercici 2021 les subvencions regulades en l'Ordre 3/2018, de 7 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV núm. 8251, de 09/03/2018), amb correcció d'errades de 25 de juliol de 2019 (DOGV núm. 8603, de 31/07/2019), per la qual es van aprovar les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a la concessió de subvencions per a millorar la formació i l'ocupabilitat del personal tècnic i de gestió de l'R+D mitjançant la seua contractació laboral en entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil (bases reguladores en referències posteriors a aquesta norma). 2. A més d'afavorir l'ocupabilitat dels joves no ocupats, amb aquestes subvencions es pretén reforçar les activitats d'investigació dels centres d'investigació públics i el rendiment d'infraestructures, equipaments cientificotècnics, laboratoris o qualsevol altra instal·lació o servei de caràcter general o d'ús comú de l'entitat, de caràcter cientificotècnic, o de gestió de la investigació.

Requisits

Requisits

Les persones beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les que fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS). Així mateix serà requisit necessari el compliment de les mesures previstes en els articles 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Podran sol·licitar i ser beneficiàries de les subvencions convocades, les persones jurídiques següents: a) Les universitats públiques de la Comunitat Valenciana i els seus instituts d'investigació. b) Els parcs científics de la Comunitat Valenciana. c) Els ens del sector públic instrumental de la Generalitat dedicats a la investigació. d) Les institucions d'investigació de l'Administració General de l'Estat o d'altres administracions situades a la Comunitat Valenciana. 2. No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • ORDRE 3/2018, de 7 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a millorar la formació i ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'ocupació juvenil.(DOGV nº 8251, de 09/03/2018)
  • CORRECCIÓ d'errades a l'ORDRE 3/2018, de 7 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a millorar la formació i ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de l'R+D a través de la contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil
  • RESOLUCIÓ de 28 d'abril de 2021, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Investigació i Societat Digital, per la qual es convoquen, per a l'exercici 2021, subvencions per a millorar la formació i ocupabilitat de personal tècnic i de gestió de la I+D+i a través de la seua contractació laboral per entitats públiques d'investigació, en el marc del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. (DOGV núm. 9078, de 07/05/2021)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

20 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució.(DOGV núm. 9078, de 07/05/2021)

Formularis documentació

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica degudament emplenades i utilitzant el model oficial de sol·licitud que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es) i en la pàgina web de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital (https://innova.gva.es/va/web/ciencia). Es presentarà una sol·licitud per cadascuna de les actuacions, que contribuïsquen al compliment dels fins objecte d'aquesta subvenció, per a les quals es requerisca la contractació de personal. Cada persona coordinadora responsable només podrà presentar i sol·licitar una única actuació i en aquesta es podrà preveure fins a un màxim de tres perfils professionals a contractar. En cas que es presente més d'una sol·licitud, s'entendrà com a vàlida l'última presentada i es desestimarà la resta. Les sol·licituds es presentaran i emplenaran per la persona coordinadora responsable de cada actuació i hauran de signar-se necessàriament amb la seua signatura electrònica. NOTA IMPORTANT: Les primeres dades a emplenar en la sol·licitud "DADES DE LA PERSONA O ENTITAT SOL·LICITANT / DATOS DE LA PERSONA O ENTIDAD SOLICITANTE" corresponen als de la persona jurídica (universitat, etc.) a la qual està vinculat el coordinador de l'actuació subvencionada. La sol·licitud, per a cadascuna de les actuacions, vindrà acompanyada de: a) Una memòria amb la proposta d'activitats a realitzar pel personal contractat. S'hi descriuran les activitats a realitzar pel personal que es contracte, l'objectiu de les activitats i una justificació de la necessitat i impacte de la persona contractada per aquesta subvenció en l'entitat beneficiària per l'activitat que desenvoluparà (necessitat a la qual dona cobertura, millores que repercutiran en la investigació que s'està duent a terme…). Haurà de signar-se electrònicament per la persona coordinadora responsable de cada actuació. b) Justificació de la millora de l'ocupabilitat del personal contractat: experiència que pot adquirir en l'activitat que duga a terme, l'interés i projecció de futur d'aquesta activitat, i el reconeixement que posseeix el centre on es desenvolupa l'activitat. Haurà de signar-se electrònicament per la persona coordinadora responsable de cada actuació. c) Descripció del pla de formació que rebrà el personal contractat i en el seu cas la previsió que efectue estades en centres estrangers d'investigació. S'hi descriuran el contingut, mitjans i recursos del pla, capacitats i competències que es preveu que adquirisquen els contractats, mecanismes d'avaluació i monitoratge del personal, i qualsevol altre aspecte que es considere rellevant. Si en una actuació se sol·licitara més d'una persona i s'impartiren programes formatius diferents, s'hi descriuran els diferents programes previstos. Haurà de signar-se electrònicament per la persona coordinadora responsable de cada actuació. d) Document del representant legal de l'entitat, signat electrònicament, que comprenga tant la conformitat i autorització amb la sol·licitud o sol·licituds presentades per les persones coordinadores responsables de la seua entitat, juntament amb la declaració responsable de compliment amb els requisits exigits en la normativa aplicable. Haurà de signar-se electrònicament per la persona responsable legal de l'entitat beneficiària. NOTA IMPORTANT: És convenient que el coordinador de l'actuació emplene aquest document i aconseguisca la signatura electrònica del representant legal de l'entitat beneficiària a la qual està vinculat, com més prompte possible, de tal manera que quan emplene telemàticament la sol·licitud, ja dispose del document signat electrònicament. Ja que, sense aquest document obligatori signat electrònicament pel representant legal de l'entitat i annexat a la sol·licitud, la sol·licitud es consideraria inadmesa. La informació facilitada per les entitats sol·licitants de les subvencions haurà de presentar-se d'acord amb el contingut i format dels models normalitzats que es troben disponibles en la pàgina web de la direcció general competent en matèria de ciència i investigació (https://innova.gva.es/va/web/ciencia). NOTA IMPORTANT: En relació amb els Impresos Associats, en la pantalla de la sol·licitud telemàtica li apareixerà l'apartat següent, E DADES BANCÀRIES 1. En el cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari, marque aquesta casella i aporte el model de domiciliació bancària. 2. Per a la resta de casos. Si té donat d'alta més d'un compte bancari, marque aquesta casella i indique a continuació les dades del compte en el qual vol que s'efectue el pagament: Número de compte bancari (IBAN): Per tant, resulta convenient que, en el cas que l'entitat a la qual estiga vinculat com a coordinador haja cobrat altres ajudes concedides per aquest òrgan convocant, com més prompte possible obtinga del servei econòmic de l'entitat beneficiària el núm. de compte bancari (IBAN) al qual se li han abonat aqueixes altres ajudes, ja que serà una dada que haurà de registrar ineludiblement en presentar la sol·licitud.

Presentació

Presentació

Presencial
Les sol·licituds es presentaran de forma telemàtica.
Telemàtica
https://sede.gva.es http://dogv.gva.es/datos/2021/05/07/pdf/2021_4730.pdf

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució, així com per a realitzar les propostes de cada fase comptable que siguen procedents en la seua execució. 2. Si la documentació aportada està incompleta, es requerirà, a través del servidor d'informació de la conselleria que tinga la competència en matèria de política científica i investigació, o per qualsevol mitjà que permeta tindre constància de la seua recepció per l'interessat, a les entitats o persones sol·licitants perquè, en el termini de 10 dies esmenen la falta o adjunten els documents preceptius, amb advertència que si no ho fan així es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC) i amb els efectes previstos en l'article 21 de l'esmentada llei. Addicionalment, també podrà comunicar-se la dita incidència per correu electrònic. 3. Durant el període d'esmena no es podrà modificar l'objecte i condició de la sol·licitud presentada. 4. Les notificacions es realitzaran per mitjà de publicació en la pàgina web de conselleria que tinga la competència en matèria de política científica i investigació i tindrà tots els efectes de notificació realitzada.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds seran avaluades d'acord amb els següents criteris: a) Necessitat i impacte en l'entitat beneficiària de l'activitat que vaja a desenvolupar el personal contractat. Puntuació, de 0 a 4 punts. b) Millora de l'ocupabilitat del personal contractat. Es podran valorar aspectes com ara l'experiència que poguera adquirir el personal contractat en l'activitat que duga a terme, l'interés i projecció de futur d'aquesta activitat, i el reconeixement que posseïsca el centre on es desenvolupe la mateixa. Puntuació, de 0 a 4 punts. c) Qualitat i contingut del pla de formació. Puntuació, de 0 a 2 punts. Addicionalment, podran atorgar-se 2 punts més si el pla de formació inclou estades formatives del personal contractat en altres centres d'investigació estrangers. 2.Perquè puga proposar-se el finançament d'una sol·licitud, aquesta haurà d'aconseguir una puntuació total igual o superior 6 punts. 3. En el cas que diverses sol·licituds obtingueren igual puntuació total, prevaldrà la que haguera obtingut una puntuació major en el criteri b).

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

L'òrgan instructor, a qui correspondrà la tramitació del procediment, serà la unitat administrativa superior dependent de la direcció general competent en matèria de política científica i investigació, així com el servei dependent d'aquella que exercisca les funcions a aquest efecte.

Obligacions

Obligacions

1. Les persones beneficiàries estan subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques i, en particular, a les quals fa referència l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS). Així mateix, serà requisit necessari el compliment de les mesures previstes en els articles 45 i següents, de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. 2. Les persones beneficiàries estan obligades a realitzar les activitats subvencionades en els termes de la resolució de concessió i a justificar la seua realització en els terminis establits. 3. En particular, les persones beneficiàries estan obligades a: a) Comunicar a l'òrgan concedent qualsevol canvi que s'introduïsca en les condicions de realització de l'activitat per a la seua autorització o denegació, si escau. b) Acreditar, davant l'òrgan instructor, la realització de l'activitat o l'adopció del comportament, i també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. c) Facilitar les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i altres òrgans de control de les institucions autonòmiques, en relació amb les subvencions concedides. d) Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat de qualsevol nacionalitat, així com la utilització de fons propis, a l'efecte del que es disposa en l'article 30.4 de la LGS. e) Aportar una declaració responsable acreditativa del compliment de les obligacions establides en la LGS. f) Reintegrar, quan corresponga segons el que es preveu en l'article 37 de la LGS, i en el termini legalment establit, els imports corresponents a les subvencions concedides, i remetre còpia del document acreditatiu del reintegrament a l'òrgan instructor. En aquest últim cas el reintegrament identificarà necessàriament, amb claredat, l'entitat beneficiària i la denominació de l'actuació per a la qual es va atorgar la subvenció. g) A l'efecte de difusió pública, en estar les ajudes cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclòs en una llista d'operacions que es publicarà de manera electrònica o per qualsevol altre mig, en la qual figuraran els beneficiaris, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. A més, haurà de comunicar a la persona contractada que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i, en el seu cas, per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil. Així mateix, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació i publicitat recollides en el Reglament d'Execució (UE) 821/2014, de la Comissió de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de contribucions del programa, la presentació d'informació sobre instruments financers, les característiques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades. h) Contractar laboralment, en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la publicació de la resolució de concessió, al personal tècnic o de gestió de la I+D+i, d'acord amb la legislació laboral vigent i amb la duració dels contractes i la retribució que corresponga de conformitat amb el que s'estableix en aquesta resolució de convocatòria. Per a això hauran de presentar oferta d'ocupació en l'oficina del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (LABORA) corresponent, que efectuarà una preselecció entre les persones que reunisquen els requisits de l'article 4 de les bases reguladores. Per a selecció definitiva del personal a contractar, l'entitat beneficiària realitzarà el procés de selecció i contractació, d'acord amb les normes que en aquest àmbit siguen aplicable, havent-se de certificar que en aquest procés s'ha prioritzat a les persones que no han rebut prèviament atenció per part del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que es troben més pròximes a complir l'edat màxima prevista en el sistema, de conformitat amb el que es preveu en l'apartat 2 del resolc dècim d'aquesta resolució. i) Posar a la disposició del personal contractat les instal·lacions i mitjans materials i formatius necessaris per a l'adequat desenvolupament del seu treball, així com a garantir-los els drets i prestacions dels quals gaudeix el personal de l'entitat de similar categoria. j) Comunicar a l'òrgan concedent les renúncies, interrupcions i altres incidències dels contractes finançats amb càrrec a les ajudes en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des del següent a la data en què es produïsquen. k) En tant que aquestes ajudes estan cofinançades pel Fons Social Europeu i la Iniciativa d'Ocupació Juvenil, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) haurà de conservar-se durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en les quals estiguen inclosos les despeses definitives de l'operació, tal com es defineix en l'article 140.1 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 (el que s'estima que puga tindre lloc al voltant de l'any 2026). l) Complir amb els requisits que en matèria d'igualtat d'oportunitats, medi ambient i innovació social s'establisquen en el reglament (UE) 1303/2013, el Reglament (UE) 1304/2013 i qualssevol altres normes comunitàries, estatals i autonòmiques. m) Qualsevol altra dimanant de la normativa estatal i comunitària que siga directament d'aplicació.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la LPAC, i 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant de l'òrgan que va dictar l'acte en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució. b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Les subvencions que es convoquen per la present resolució es finançaran amb càrrec a la línia S8233000 del programa pressupostari 542.50 - Investigació, Desenvolupament Tecnològic i Innovació (I+D+i), del pressupost de despeses de la Generalitat, per un import, per a l'exercici 2021 de 2.350.000,00 euros, fons susceptibles de cofinançament en un 50% per la Iniciativa d'Ocupació Juvenil per mitjà del Programa Operatiu d'Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 o del percentatge de cofinançament aplicable a l'empara del nou programa operatiu que substituïsca l'anterior en el marc financer pluriennal 2021-2027. Les quanties corresponents a les anualitats 2022 i següents queden condicionades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió, i serà la que figure en la línia S8233000 del programa pressupostari 542.50 - Investigació, Desenvolupament Tecnològic i Innovació (I+D+i), dels corresponents pressupostos de despeses de la Generalitat per a aquests exercicis. El cost de contractació màxim finançable (suma de la retribució bruta del personal contractat més la corresponent quota empresarial de la Seguretat Social), durant els 12 mesos de l'ajuda, per a cadascun dels contractes serà el següent, en funció de les titulacions del personal contractat: a) 21.329,85 euros, en el cas de personal amb titulació universitària. b) 19.479,81 euros en el cas de personal amb titulació en el marc de la formació professional del sistema educatiu. Aquestes ajudes es destinaran necessàriament a finançar el salari i la quota empresarial de la Seguretat Social del personal contractat amb l'ajuda concedida. En conseqüència, l'entitat beneficiària ha d'assumir la resta del cost de contractació, així com qualsevol increment retributiu del personal contractat, increments de la quota empresarial de la Seguretat Social o qualsevol altra incidència. La retribució mínima que haurà de rebre el personal contractat i que s'haurà d'indicar en cada contracte, serà la següent, en funció de les titulacions: a) 16.422,00 euros, en el cas de personal amb titulació universitària. b) 15.000,00 euros, en el cas de personal amb titulació en el marc de la formació professional del sistema educatiu. Els contractes cofinançats amb càrrec a aquestes ajudes seran a temps complet i incompatibles amb la vigència de qualsevol altre contracte laboral per part de la persona contractada. Les ajudes seran susceptibles de prorrogar-se durant 12 mesos addicionals. Les subvencions s'abonaran a les entitats beneficiàries en els termes que s'establisquen en la resolució de la concessió. Per a cada anualitat, el pagament anticipat del cent per cent de l'import de la subvenció es realitzarà si la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma així ho estableixen. En cas contrari, el pagament anticipat s'efectuarà amb el límit previst en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Els imports no anticipats es pagaran prèvia justificació, pels beneficiaris, de l'activitat objecte de la subvenció. El pagament de la subvenció corresponent a la primera anualitat pressupostària del finançament dels contractes es tramitarà després de la presentació d'una còpia dels contractes. Els pagaments de les següents anualitats del finançament dels contractes estaran condicionats al fet que s'hagen presentat prèviament la memòria de seguiment descrita en el resolc Onzé i s'haja valorat positivament la labor del personal contractat. Per a la bestreta de les subvencions, les entitats beneficiàries hauran d'aportar com a garantia un aval bancari per import igual a la quantitat anticipada incrementada en un 1%. Queden exonerades d'aportar aquesta garantia les entitats assenyalades en l'article 171.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i en l'article 42.2 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions. Si com a resultat del seguiment assenyalat en l'article 17 de les bases reguladores, o en el transcurs de l'anualitat de vigència de la subvenció, hi haguera una valoració negativa del rendiment del personal contractat, previ el corresponent expedient amb audiència a la persona interessada, que determine l'incompliment de les condicions imposades amb motiu de la concessió, es deixarà sense efecte la mateixa i es reduirà, en el seu cas i proporcionalment a l'incompliment, la quantia corresponent a la part gaudida de l'anualitat vigent. Si prèviament a la qualificació negativa de l'activitat investigadora s'haguera abonat la quantia corresponent a un any de contracte procedirà el reintegrament d'aquesta, des de la data en què es produïsca la resolució de la revocació de l'ajuda.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les subvencions que s'estableixen en la present Ordre serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, excepte quan en la convocatòria corresponent s'especifique un altre. El còmput d'aquest termini podrà suspendre'l l'òrgan instructor, pel temps que transcórrega entre la notificació del requeriment d'esmena i el seu compliment efectiu per part del destinatari, o, si no n'hi ha, pel del termini concedit, tot això sense perjudici del que preveu l'article 68 de la LPAC. Transcorregut el dit termini sense que hi haja recaigut una resolució, la sol·licitud de concessió de subvenció podrà entendre's desestimada, en els termes que preveu l'article 25 de la LPAC.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Elevada la proposta de resolució definitiva, la persona titular de la direcció general competent en matèria de política científica i investigació dictarà la corresponent resolució definitiva del procediment, acte que posarà fi a la via administrativa i que serà notificada als interessats.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa