Detall de Procediment

Sol·licitud d'AMPLIACIÓ D'ATRIBUCIONS de titulació nàutica per al govern d'embarcacions d'esbarjo.

Codi SIA: 2099975
Codi GUC: 20350
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aportació dels certificats de "Pràctiques de Navegació" i/o "Vela" requerida per l'RD 875/2014 per a l'AMPLIACIÓ D'ATRIBUCIONS d'un títol nauticoesportiu, expedit per la Generalitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persona física o jurídica titular d'una escola nàutica homologada en l'àmbit de competències de la Generalitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 875/2014, de 10 d'octubre, del Ministeri de Foment, que regula les titulacions nàutiques per al govern d'embarcacions de recreació (BOE núm. 247, d'11/10/2014).
  • Reial decret 238/2019, de 5 d'abril, pel qual s'estableixen habilitacions annexes a les titulacions nàutiques per al govern de les embarcacions de recreació i s'actualitzen les mesures de seguretat en la utilització de les motos nàutiques (BOE núm. 104, de 01/05/2019).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Formularis documentació

- Sol·licitud tràmit general. - Documents requerits: . Taxa 046 de "renovació . Certificat de pràctiques reglamentàries de Navegació i/o Vela

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes: - Capità de Iot: 36,68 euros - Patró de Iot: 36,68 euros - Patró d'Embarcacions d'Esbarjo: 36,68 euros - Patró per a Navegació Bàsica: 36,68 euros BENEFICIS FISCALS EN FAMÍLIES NOMBROSES I EN FAMÍLIES MONOPARENTALS: a) Exempció total del pagament de les taxes, en famílies (nombroses o monoparentals) de categoria especial. b) Bonificació del 50% de l'import de les taxes, en famílies (nombroses o monoparentals) de categoria general. Per a això hauran d'aportar a l'expedient el títol o carnet de família nombrosa o monoparental, que és on consta la categoria d'aquesta. PAGAMENT DE LES TAXES Les taxes es pagaren dins del propi tramite de sol·licitud. En el cas de voler realitzar el pagament de manera presencial, consultar l'enllaç que apareix a continuació.

Presentació

Presentació

Presencial
Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'administració a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Els documents els han de remetre per via telemàtica en format PDF els interessats o els representants legals de les escoles nàutiques, que seran directament responsables del correcte enviament d'aquests. Una vegada comprovats pel Departament d'Activitats Nàutiques s'incorporaran a l'expedient i se'n procedirà a la tramitació. 1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat (més informació respecte als certificats admesos en la seu electrònica de la Generalitat en https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas que s'utilitze un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ 2. Si ja disposeu de certificat digital, podreu accedir fent clic en "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop) i accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, de manera que obtindreu el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació, tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la vostra carpeta ciutadana (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). 3. Disposeu de més informació sobre la tramitació telemàtica en l'adreça següent: http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/at_ciud_faq/at_ciud_faq_tramitacion Reviseu la llista de preguntes freqüents detallades en aquesta adreça per a veure si podeu solucionar el vostre problema. En cas que continueu necessitant ajuda, per favor, notifiqueu-ho a través d'un dels següents correus electrònics, en funció del tipus de problema de què es tracte: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: prop@gva.es - Per a incidències informàtiques: generalitat_en_red@gva.es Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a la carpeta ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Els documents els han de remetre per via telemàtica en format PDF els interessats o els representants legals de les escoles nàutiques, que seran directament responsables del correcte enviament d'aquests. Una vegada comprovats pel Departament d'Activitats Nàutiques s'incorporaran a l'expedient i se'n procedirà a la tramitació.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Servei d'Administració de Ports i Aeroports - Departament d'Activitats Nàutiques

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant el/la conseller/a de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat en la forma, termini i condicions establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre és de 3 mesos. Transcorreguts tres mesos sense que s'haja notificat a l'interessat l'expedició/renovació del títol, es podrà entendre desestimada la seua sol·licitud.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa