Convocatòria de 5 beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional. - GVA.ES
Convocatòria de 5 beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional.
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(24-03-2021
–
15-04-2021)
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Convocar la concessió, en règim de concurrència competitiva, de set beques per a realitzar pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competència en matèria de diversitat funcional:
a) Dues beques per a persones amb grau en Dret (una reservada per a persona amb diversitat funcional).
b) Una beca per a persones amb grau en Sociologia.
c) Una beca per a persones amb grau en Treball social.
d) Una beca per a persones amb grau en Arquitectura.
Observacions
Observacions
Duració de les beques:
1. El període de duració de les beques serà com a màxim de dotze mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió en el DOGV.
2. El període de duració podrà prorrogar-se sense necessitat de nova convocatòria per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que existisca la disponibilitat pressupostària corresponent i el desenvolupament de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.
Requisits
Requisits
1. Per a obtindre la beca serà necessari complir els següents requisits en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds:
a) No ser major de 35 anys.
b) Estar en possessió del títol oficial universitari o de formació professional (grau superior) que s'especifique en la convocatòria, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis conduents a l'obtenció d'aquest títol.
c) No haver sigut beneficiari o beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos. Aquest període es computarà prenent en consideració la totalitat de la duració de les beques gaudides a partir del 9 de setembre de 2009, ja siga una o diverses, incloent-hi els períodes de pròrroga.
d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
2. El compliment del requisit exigit en la lletra d) s'acreditarà mitjançant declaració responsable.
Els restants requisits hauran d'acreditar-se documentalment abans que es dicte la resolució de
concessió.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones adjudicatàries de les beques hauran de reunir, a més de la titulació requerida, els restants requisits previstos en l'article 2 de la citada Ordre 9/2019, que s'estableixen en l'apartat següent.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- - Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- - Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. (DOCV núm. 6097, de 08/09/2009).
- - Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II, de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques (DOCV núm. 6521, de 16/05/2011).
- - Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. (DOCV núm. 7464, de 12/02/2015).
- - Ordre 9/2019, de 16 d'octubre, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional (DOGV núm. 8660, de 21-10-2019).
- RESOLUCIÓ de 16 de març de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen cinc beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional.(DOGV 9046 / 23.03.2021)
- RESOLUCIÓ de 29 de juny de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es publica l'adjudicació de cinc beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional (DOGV 9121 / 06.07.21)
- RESOLUCIÓ de 15 de juliol de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es publica l'adjudicació d'una beca d'arquitectura per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional. DOGV 9135 de 26.07.21
Enllaços
Enllaços
- Anunci entrevistes BECA SOCIOLOGIA
- Anunci entrevistes BECA DRET
- Anunci entrevistes BECA TREBALL SOCIAL
- Anunci entrevistes BECA ARQUITECTURA
- Anunci llista definitiva aspirants 5 beques.
- Acta comissió beques
- Anunci proposta d'adjudicació
- Resolució de 14 de gener de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'accepta la renúncia d'una beca per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional i es concedeix una beca per a una persona graduada en Psicologia. [2022/2392] (DOGV núm. 9304 de 23.03.2022) Ref. Base de dades 2022/2392
- Resolució d'11 d'abril de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'accepta la renúncia d'una beca per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional.
- Resolució de 13 d'abril de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'accepta la renúncia d'una beca per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional.
- RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es prorroguen quatre beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional, concedides mitjançant les resolucions de 29 de juny i de 15 de juliol de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.
- Resolució de 26 de juliol de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'accepta la renúncia d'una beca per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional. (DOGV núm. 9424 de 09.09.2022)
- Resolució de 28 de setembre de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives , per la qual s'accepta la renúncia a una beca per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional i es concedeix una beca per a persona graduada en sociologia
- Resolució de 26 de desembre de 2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'accepta la renúncia a una beca d'arquitectura per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional. (DOGV núm. 9516, de 20.01.2023)
- Llista provisional de persones admeses i puntuació.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes del tràmit
Problemes informàtics
Formularis i documentació
Termini
Termini
En el termini de 15 deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV 9046, 23/03/2021)
Formularis i documentació
Les persones aspirants a obtindre una beca emplenaran telemàticament la sol·licitud i currículum de manera completa en el formulari que ofereix la pròpia aplicació, reservant la documentació acreditativa per a la seua presentació en el moment que se li requerisca.
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. Les persones aspirants presentaran, dins del termini especificat en la convocatòria, la seua sol·licitud mitjançant model normalitzat i acompanyada de currículum, exclusivament per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat, https//sede.gva.es/va/web/sede_electronica/ en la pestanya "Ajudes, beques i subvencions".
2. Per a la presentació per via telemàtica, l'o la sol·licitant haurà de disposar d'un certificat de signatura electrònica avançada, o d'algun altre dels sistemes d'identificació admesos en la seu electrònica i que allí s'especifiquen.
El procediment de tramitació seguirà aquests passos:
-Presentació de sol·licituds en el termini de 15 dies hàbils.
-Reunió de la Comissió Avaluadora per a aprovació del llistat provisional de persones aspirants (publicació en seu electrònica).
- Si escau, termini d'esmena de sol·licituds (10 dies hàbils).
- Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions amb la seua autobaremació.
-Període d'al·legacions a l'acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions: 10 dies hàbils.
-Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord de la relació definitiva d'aspirants i puntuacions i del llistat de persones que han d'aportar documentació per a l'entrevista.
-Fase d'entrevistes.
-Acord de Comissió d'Avaluació amb proposta de resolució de concessió de beques i la bossa de reserva.
- Resolució de la Directora General de Diversitat Funcional i Salut Mental.
-Publicació de la resolució en el DOGV amb la relació de les persones beneficiàries de les beques i la bossa de reserva.
Normativa
Normativa
- VEGEU RESOLUCIÓ de 16 de març de 2021,per la qual es convoquen cinc beques per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional.
- VEGEU RESOLUCIÓ de 15 de juliol de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es publica l'adjudicació d'una beca d'arquitectura per a la realització de pràctiques professionals en centres dependents de la direcció general amb competències en matèria de diversitat funcional.
- VEGEU RESOLUCIÓ de 29 de juny de 2021 d'adjudicació
Procés de tramitació
Procés de tramitació
El procediment de tramitació seguirà aquests passos:
-Presentació de sol·licituds en el termini de 15 dies hàbils.
-Reunió de la Comissió Avaluadora per a aprovació del llistat provisional de persones aspirants (publicació en seu electrònica).
- Si escau, termini d'esmena de sol·licituds (10 dies hàbils)
- Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions amb la seua autobaremació.
-Període d'al·legacions a l'acord d'aprovació de persones aspirants i les seues puntuacions: 10 dies hàbils.
-Reunió de la Comissió d'Avaluació i acord de la relació definitiva d'aspirants i puntuacions i del llistat de persones que han d'aportar documentació per a l'entrevista.
-Fase d'entrevistes
-Acord de Comissió d'Avaluació amb proposta de resolució de concessió de beques i la bossa de reserva.
- Resolució de la Directora General de Diversitat Funcional i Salut Mental
-Publicació de la resolució en el DOGV amb la relació de les persones beneficiàries de les beques i la bossa de reserva.
Criteris de valoració
Criteris de valoració
Els criteris que serviran de base per a la concessió de les beques que es convoquen seran els establits en l'article 12 de l'Ordre 9/2019 de bases reguladores d'aquestes beques (DOGV núm. 8660, de 21-10-2019).
Per a la concessió d'una beca es requerirà una puntuació mínima de 13,50 punts conforme estableix l'article 15 de la citada Ordre.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
Organo d'instrucció i tramitació:
Servei corresponent de la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental
Obligacions
Obligacions
DEDICACIÓ
Durant el període de gaudi de la beca haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de forma en què s'organitze per part del tutor o tutora de l'òrgan que exerceix la tutela (art. 21 Decret 132/2009, de 4 de setembre del Consell, pel qual es regula la concessió de beques).
LLOC DE REALITZACIÓ DE LES PRÀCTIQUES
Les pràctiques professionals d'aquestes beques es realitzaran en la Direcció General de Diversitat Funcional i Salut Mental.
La direcció tècnica, supervisió i tutoria de les beques s'exercirà per la persona titular del servei on es realitzen les pràctiques o per qui li substituïsca.
Observacions
Observacions
Contra la resolució de concessió i denegació es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua notificació, o directament recurs davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
De conformitat amb la Resolució de 5 de ferbrero de 2021, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'estableix la quantitat inicial de percepció en l'exercici 2021, de les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, la quantitat inicial de percepció de les beques convocades ha sigut establida en 1.088,43 euros.
Aquesta quantitat s'incrementarà, si escau, tal com estableix l'article 17.1 del Decret 132/2009, aplicant el mateix increment global previst per al sector públic valencià en la Llei de pressupostos de cada any.
Sobre aquest import es practicarà la retenció corresponent a compte de l'impost sobre la renda de les persones físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres, en el seu cas, que pogueren correspondre.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds de beca és de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria.
Si, una vegada transcorregut aquest termini, no s'haguera notificat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 14, apartat 3, de l'Ordre 9/2019, i l'article 25, apartat 5, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
1. La resolució de concessió o denegació de les beques està delegada en la direcció general amb competència en matèria de diversitat funcional, conforme estableix l'Ordre 9/2019.
2. Les resolucions dictades per delegació per la directora general de Diversitat Funcional i Salut Mental indicaran expressament aquesta circumstància i es consideraran dictades per l'òrgan delegant, per la qual cosa esgotaran la via administrativa.
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí
Sancions
Sancions
Els previstos en Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).