Detall de Procediment

Autoritzacions per a la realització de les accions següents: 1. Construcció de vaixells de pesca 2. Modernització de vaixells de pesca 3. Aqüicultura: - Construcció de vaixell auxiliar per a instal·lacions d'aqüicultura - Modernització de vaixell auxiliar per a instal·lacions d'aqüicultura 4. Comercialització en establiments de primera venda 5. Centre d'expedició i depuració 6. Altres autoritzacions d'ordenació del sector de la pesca.

Codi SIA: 211298
Codi GUC: 13627
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

S'estableix el procediment per a la tramitació de les autoritzacions que corresponga atorgar a l'Administració de la Generalitat en matèria d'ordenació del sector de la pesca.

Observacions

Observacions

* REQUISITS I CONDICIONS 1. Els vaixells aportats com a baixa per a la construcció o per a modernització dels vaixells, han de tindre port base a la Comunitat Valenciana, i estar inclosos, en situació d'alta, en el Cens de Flota Operativa i tindre la llicència de pesca en vigor. 2. Els vaixells auxiliars d'aqüicultura han de pertànyer a un establiment prèviament autoritzat per la conselleria competent en matèria de pesca. 3. En el territori de la Comunitat Valenciana, la primera venda dels productes de la pesca i l'aqüicultura, vius, frescs, refrigerats, congelats i ultracongelats, s'ha de realitzar obligadament als establiments degudament autoritzats per a la primera venda per la competent en matèria de pesca. 4. Els centres d'expedició i de depuració es consideren establiments de primera venda a l'efecte de l'article 59.3 de la Llei 9/1998, de 15 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de pesca marítima de la Comunitat Valenciana. 5. Els centres d'expedició i de depuració s'han de regir pel que estableix el Reglament (CE) 853/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril, pel qual s'estableixen les normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal, i altres normes que es dicten en la matèria.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Amb caràcter general, podran obtindre les autoritzacions les persones físiques, jurídiques, comunitats de béns, societats civils i organitzacions de productors que acrediten la titularitat de l'acció que es vol realitzar i efectuen les accions previstes en l'ordre de 26 de novembre de 2007, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds d'autorització es podran presentar en qualsevol moment de l'any natural. NOTA: Les sol·licituds d'autorització i d'ajudes s'han de presentar i tramitar de forma independent.

Formularis i documentació

Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació comuna i específica establida per a cada acció. La presentació de la sol·licitud d'autorització comportarà l'autorització a l'òrgan gestor per a verificar i recaptar les dades fiscals, de seguretat social i les que resulten procedents del sol·licitant, per via telemàtica o per qualsevol un altre mitjà. En el cas que la persona beneficiària sol·licite una modificació que altere substancialment les característiques del projecte primitiu, s'ha de presentar una nova sol·licitud a la qual es podran incorporar els documents de la petició anterior que indique la persona interessada i que es considere que conserven la seua validesa. DOCUMENTACIÓ COMUNA A la sol·licitud d'autorització s'ha d'acompanyar la documentació següent, que s'ha d'aportar per duplicat: a) En el cas de persones físiques o representants: autorització expressa a l'òrgan gestor per a comprovar les dades d'identitat mitjançant una consulta al Sistema de Verificació de Dades d'Identitat o, si no es fa l'autorització, fotocòpia compulsada del DNI o NIE, segons corresponga. En el cas de persones jurídiques: targeta d'identificació fiscal i document de constitució de la societat o comunitat de béns, estatuts o acte fundacional en el qual consten les normes per les quals es regula la seua activitat, inscrits en el corresponent registre oficial. Els que compareguen i signen les sol·licituds d'autorització en nom d'un altre han de presentar l'acreditació d'aquesta representació. b) Documentació acreditativa de la titularitat del bé sobre el qual se sol·licita l'autorització (certificació actualitzada del Registre Mercantil o de la Propietat). c) Acreditació del compliment de les condicions i els requisits fixats en la normativa comunitària, estatal i de la Comunitat Valenciana, que afecten a la finalitat de l'autorització. d) Declaració responsable del sol·licitant de "no haver iniciat" les accions per a les quals sol·licita la corresponent autorització. e) Model de domiciliació bancària, d'acord amb el que estableix l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació (DOCV núm. 6548, de 21.06.2011). DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA Els documents específics d'autorització segons l'acció que es realitzarà són: 1. En construcció de vaixells pesquers a) Projecte tècnic signat i visat (4 exemplars). b) Certificació de la potència propulsora final que es vol instal·lar i catàleg original del motor. c) Compromís de baixa, en el qual conste la cessió al titular de la nova construcció i el document de liquidació dels drets de transmissió. d) Full d'assentament actualitzat amb l'anotació del compromís de baixa. e) Certificació nacional d'arqueig en GT actualitzada i de volum sota coberta (VBC), si escau, del vaixell aportat com a baixa. f) Certificació del Registre Mercantil actualitzada en la qual consten les càrregues i el domini del vaixell aportat com a baixa. g) Certificació de la Capitania Marítima d'haver exercit una activitat pesquera d'almenys 120 dies en els 12 mesos anteriors a la data d'inici de l'expedient de construcció o, si escau, a la data de presentació de la documentació de la baixa. 2. En modernització de vaixells pesquers a) Memòria tècnica valorada i factures proforma o projecte tècnic visat quan ho requerisca l'acció. S'hi han d'indicar els elements que se substituiran. b) Certificació de la potència final que es vol instal·lar i catàleg original del motor, si escau. c) Certificació nacional d'arqueig en GT actualitzada i de volum sota coberta (VBC), si escau. d) Full d'assentament actualitzat, en els casos de canvi de motor o canvis estructurals. e) Quan calga aportar baixes, els documents d'aportació de baixes de l'apartat 1. 3. 3.1. En construcció de vaixell auxiliar per a instal·lacions d'aqüicultura a) Projecte tècnic signat i visat (4 exemplars). b) Certificació de la potència propulsora final que es vol instal·lar i catàleg original. 3.2. En modernització de vaixell auxiliar per a instal·lacions d'aqüicultura a) Memòria tècnica valorada i factures proforma o projecte tècnic signat i visat quan ho requerisca l'acció. S'hi han d'indicar els elements que se substituiran. b) Certificat de la potència final que es vol instal·lar i catàleg original. c) Full d'assentament actualitzat o certificat de navegabilitat. 4. En comercialització en establiments de primera venda a) Projecte tècnic signat i visat (2 exemplars). b) Memòria justificativa de l'origen i volum dels productes que es comercialitzaran, en la qual s'acredite la disponibilitat d'equips informàtics i programes per a la transmissió de notes de venda, la disponibilitat d'equips de pesar i indicació d'horaris de vendes. c) Certificat sanitari de compliment del Reial decret 640/2006, de 26 de maig. d) Llicències, autoritzacions o certificacions necessàries en raó de la matèria. 5. En centre d'expedició i depuració a) Projecte tècnic signat i visat. b) Certificat sanitari de compliment del Reglament 853/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril, pel qual s'estableixen normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal. c) Llicències, autoritzacions o certificacions necessàries en raó de la matèria 6. En altres autoritzacions d'ordenació del sector de la pesca - Memòria de l'activitat sol·licitada.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Model 046-9855 - Taxa per autoritzacions en matèria de pesca marítima LEGISLACIÓ APLICABLE: Art. 3.1-4 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. 1. Autorització de construcció o modernització de vaixell pesquer o auxiliar d'aqüicultura: 18,68 euros 2. Autorització de comercialització en establiments de primera venda: 60,07 euros 3. Autorització de centre d'expedició i depuració: 60,07 euros

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d’entitat (si és persona jurídica) o amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d’altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar esta representació a través del Registre de representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L’accés a este registre per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d’entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s’hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat, des de l’apartat “Com va això meu”- “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Els serveis tècnics de les direccions territorials de la conselleria competent en matèria de pesca, una vegada analitzada, verificada i completada la documentació presentada, recaptaran els informes pertinents dels organismes competents. - Si la documentació presentada estiguera incompleta o continguera errors esmenables, es requeriran les persones sol·licitants perquè, en el termini de 10 dies hàbils, n'esmenen la falta o presenten els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fan, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud. - En el cas que no siga acceptada la sol·licitud de la persona interessada, els serveis tècnics, abans d'elevar la seua proposta, donaran tràmit d'audiència a la persona interessada. - Aquestes direccions territorials remetran, en els casos que siga procedent, l'expedient complet amb la seua proposta d'autorització a l'efecte d'emetre la resolució que siga procedent. - Es faculten els directors territorials per a la resolució dels casos de desistiment i inadmissió de les sol·licituds d'autorització. - Es faculten els directors territorials per a la resolució de les sol·licituds d'autorització de modernització de vaixells. - Es faculta la Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural per a resoldre la resta de sol·licituds d'autorització d'ordenació del sector pesquer. L'òrgan que resolga l'autorització la comunicarà, sense dilació, a l'òrgan territorial o central, segons corresponga. - L'autorització de l'activitat no pressuposa la conformitat al pressupost del projecte presentat pel sol·licitant. - Una vegada finalitzada l'acció per a la qual es va atorgar l'autorització, la persona interessada ha d'efectuar una comunicació per escrit als serveis tècnics de les direccions territorials perquè aquests compareguen i comproven la finalització de l'execució i l'adequació de l'acció a la finalitat perseguida, de la qual s'alçarà la corresponent acta. Si, a la finalització del període de validesa concedit per a la realització de l'acció, no hi ha cap comunicació de la persona interessada, els serveis tècnics realitzaran d'ofici la compareixença i l'alçament de l'acta corresponent. - La cessió o transmissió d'autoritzacions atorgades a l'empara d'aquesta ordre no tindran validesa quan no siguen prèviament autoritzades per l'òrgan que les va dictar.

Obligacions

Obligacions

Els serveis tècnics de les direccions territorials de la competent en matèria de pesca verificaran que l'acció no tinga, en els cinc anys següents a la data comptable de l'últim pagament de l'ajuda, una modificació fonamental, de les establides en l'article 56 del Reglament (CE) 1198/2006: a) Que afecte la seua naturalesa o a les seues condicions d'execució o que atorgue a una empresa o a un organisme públic avantatges indeguts, o b) Que es derive d'un canvi en la naturalesa de la propietat d'un dels elements de la infraestructura o del cessament o trasllat d'una activitat productiva. D'aquesta verificació s'alçarà un acta que serà remesa a la Subdirecció General de Pesca. Quan de la verificació realitzada es comprove que hi ha modificacions fonamentals, serà procedent el reintegrament de l'ajuda.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

Termini màxim

Termini màxim

- Transcorreguts sis mesos a partir de la data en què la sol·licitud d'autorització haja tingut entrada, sense que haja recaigut cap resolució expressa, podrà entendre's desestimada.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa