Detall de Procediment

Sol·licitud d'inscripció inicial, ampliació d'activitat i/o sector, canvi de domicili industrial i/o modificació d'instal·lacions en el Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments (RGSEAA) prèvia autorització sanitària dels establiments

Codi SIA: 211332
Codi GUC: 13998
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autorització administrativa i inscripció en el RGSEAA dels establiments alimentaris a què fa referència l'article 4.2 del Reglament (CE) núm. 853/2004 del Parlament Europeu i del Consell de 29 d'abril de 2004, pel qual s'estableixen les normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal i de l'activitats recollides en el Reial decret 1086/2020 referent al subministrament directe de xicotetes quantitats de carn d'aus de corral i de lagomorfs. El seu objecte és la protecció de la salut pública i dels interessos dels consumidors, facilitant el control oficial, de conformitat amb el Reglament (UE) 2017/625 del Parlament Europeu i del Consell de 15 de març de 2017 relatiu els controls i altres activitats oficials realitzats per a garantir l'aplicació de la legislació sobre aliments i pinsos, i de les normes sobre salut i benestar dels animals, sanitat vegetal i productes fitosanitaris. Aquest Registre té caràcter nacional i públic i es considera un registre unificat d'àmbit estatal.

Requisits

Requisits

- Les activitats han de realitzar-se en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i estaran subjectes als requisits, obligacions i responsabilitats definits en el Reglament (CE) 853/2004 del Parlament Europeu i del Consell de 24 d'Abril pel qual s'estableixen normes específiques d'higiene d'aliments d'origen animal.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques titulars dels establiments alimentaris referits en l'article 4.2 del Reglament (CE) núm. 853/2004 del Parlament Europeu i del Consell de 29 d'abril de 2004 pel qual s'estableixen normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal. Això és, l'establiment en el qual s'exercisquen activitats alimentàries els productes de les quals objecte de l'activitat siguen: carns i derivats, productes de la pesca i derivats, ous, productes lactis, menjars preparats a base d'ingredients no transformats d'origen animal, etc. i d'activitats recollides en el Reial decret 1086/2020 referent al subministrament directe de xicotetes quantitats de carn d'aus de corral i de lagomorfs. No afecta empreses dedicades a la distribució, importació o transport d'aquesta mena de productes, ja que no disposen d'establiment.

Termini

Termini

Amb caràcter previ a l'inici de l'activitat i sempre que es vaja a produir una modificació significativa de les condicions en què es va autoritzar l'establiment, així com quan es produïsca el cessament d'alguna de les activitats autoritzades o el cessament definitiu de l'activitat econòmica en l'establiment. L'establiment no podrà iniciar l'activitat fins que no reba la resolució d'autorització sanitària.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9898 - Taxa per empreses alimentàries, aliments i establiments alimentaris. La quantia serà la que s'establix en l'article 29.4.5 punt 6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de: - La sol·licitud d'autorització i inscripció en el RGSEAA, ampliació d'activitat, ampliació de sector, canvi de domicili de l'activitat, modificació d'instal·lacions o anotació de magatzem de productes envasats per a ús propi de l'empresa, per a establiments referenciats en l'article 4.2 del Reglament (CE) número 853/2004 del Parlament Europeu i del Consell de 29 d'abril de 2004 comporten el pagament d'una taxa de 109,13 euros. - Els tràmits de comunicació de canvi de titular, canvi de domicili social i canvi de denominació social comporten el pagament d'una taxa de 46,77 euros, i s'han de comunicar en el Formulari de Comunicació prèvia, modificació de dades en el Registre General Sanitari d'empreses Alimentàries (RGSEAA), no obstant això, quan el tràmit de Comunicació es realitze de manera conjunta per a la mateixa Clau, amb uns altres tramites de sol·licitud d'autorització, la taxa serà la mateixa i única de 109,13 euros. - Les comunicacions de cessament d'activitat de les activitats inscrites, cancel·lació per cessament definitiu de l'activitat, canvi de denominació o de numeració del domicili de l'activitat, Canvi de denominació o numeració del domicili social, cancel·lació de sector, no comporten taxes i només se sol·licitaran en este Formulari d'Autorització si es comuniquen per a la mateixa clau juntament amb tràmits de sol·licitud d'autorització. a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9898 (empreses alimentàries, aliments i establiments alimentaris) amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En el registre electrònic de l'Administració o Organisme al qual es dirigisquen, així com en els restants registres electrònics de qualsevol dels subjectes a les quals es referix l'article 2.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. b) En qualsevol oficina de correus. En este cas la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent, haurà de fer-se d'acord amb el que es disposa en l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 31 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regula la prestació dels servicis postals, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació aquella que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En les oficines d'assistència en matèria de registres. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. - I, preferentment, en:
Telemàtica
Abans d';iniciar la tramitació electrònica, l';usuari ha de conéixer el Centre de Salut Pública responsable d';aquesta tramitació, amb la finalitat d';indicar-lo en el formulari de dades generals de tramitació telemàtica i en el formulari de sol·licitud. El Centre de Salut Pública al qual correspon la tramitació es determina per la localitat on està situat l';establiment on s';exerceix l';activitat i en cas de no disposar instal·lacions, per raó del domicili social de l';empresa que exerceix l';activitat. Pot buscar el Centre de Salut Pública que li correspon en el document: LLISTAT MUNICIPIS -Per a l';Aportació de documentació i al·legacions a un expedient obert es troba l';enllaç directe per a la seua tramitació telemàtica mes a baix. 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual acaba d';indicar-se. Per a això hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). - I el sistema clau-signatura de l';Estat únicament per a les persones fisicas (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (en color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d';aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, signe i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la o les persona/es o entitats que ho subscrigen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l';apartat denominat ";Quina documentació s';ha de presentar?"; apareix el llistat de documents a presentar. * I en l';apartat ";IMPRESOS ASSOCIATS";(a més d';en el propi tràmit telemàtic) existeixen models normalitzats i emplenables de tots o alguns d';aqueixos documents, segons el cas. Si existeix model normalitzat el document haurà de presentar-se en ell. No obstant això, aquells documents per als quals no existisca model normalitzat hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic s';indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove';ls abans d';annexar els documents.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. La tramitació es realitza en el Centre de Salut Pública corresponent per raó del municipi on se situa l'establiment. La presentació de la sol·licitud d'autorització i inscripció en el RGSEAA, juntament amb la documentació preceptiva, comportarà una visita d'inspecció al mateix per a constatar el compliment de la normativa aplicable a l'activitat desenvolupada. Posteriorment el Centre remet proposta de resolució a la Direcció General de Salut Pública i Addiccions. La informació dels establiments amb autorització administrativa d'aquesta Direcció General es remet a l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició per a la inscripció en el RGSEAA de l'establiment i l'assignació del número d'identificació, que serà comunicat a la Direcció General de Salut Pública i Addiccions, qui, posteriorment, ho notificarà a l'empresa. - Així mateix, la sol·licitud d'autorització d'ampliació d'activitat, ampliació de sector, canvi de domicili de l'activitat i anotació de magatzem de productes envasats també comporta una visita d'inspecció a l'establiment per a constatar el compliment de la normativa aplicable a l'activitat desenvolupada. En les comunicacions de cessament d'activitat i en les de cessament definitiu de l'activitat econòmica es realitzarà igualment una visita de comprovació. - En el cas que l'establiment l'empresa del qual sol·licita l'autorització i inscripció no complira la normativa aplicable, es procedirà a la denegació de la seua sol·licitud d'inscripció, per no obtindre l'autorització administrativa.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

El Centre de Salut Pública competent per raó d'ubicació de l'establiment és l'encarregat d'iniciar l'expedient de sol·licitud d'autorització administrativa i de realitzar una visita d'inspecció per a comprovar el compliment de la normativa d'aplicació. Si el resultat de la visita és favorable, l'expedient es trasllada a la Direcció General de Salut Pública i addiccions perquè emeta la resolució d'autorització i inscripció en el RGSEAA amb el número assignat per l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició.

Observacions

Observacions

Contra aquesta resolució es pot presentar un recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Públic, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que disposa l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Termini màxim

Termini màxim

- El termini màxim per a la notificació de la resolució expressa del procediment serà el fixat per la norma reguladora d'aquest, que no podrà excedir els sis mesos, llevat que una norma amb rang de llei n'establisca un més llarg, o vinga previst així en el dret de la Unió Europea. Quan les normes reguladores dels procediments no fixen el termini màxim, aquest serà de tres mesos, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - En els procediments iniciats a sol·licitud de l'interessat, el venciment del termini màxim sense que s'haja notificat una resolució expressa legitima l'interessat o els interessats per a entendre-la estimada per silenci administratiu, excepte en els supòsits en què una norma amb rang de llei o una norma de dret de la Unió Europea o de dret internacional aplicable a Espanya establisca el contrari, segons el que disposa l'article 24 de l'esmentada Llei 39/2015.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

L'òrgan encarregat d'emetre la resolució d'autorització és el/la Director/a General de Salut Pública i Addiccions.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

Es considera infracció greu en matèria de salut pública l'exercici o el desenvolupament de qualsevol activitat subjecta a autorització sanitària prèvia o registre sanitari sense disposar d'aquesta autorització o d'aquest registre quan siguen preceptius, així com la modificació no autoritzada per l'autoritat competent de les condicions tècniques o estructurals expresses sobre les quals es va atorgar l'autorització corresponent.