Detall de Procediment

Subvencions a la difusió del llibre i la lectura.

Codi SIA: 211404
Codi GUC: 14638
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(27-10-2023
10-11-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte del tràmit és convocar per a l'exercici 2023 les subvencions destinades a la difusió del llibre i la lectura com a mitja per afavorir les iniciatives que suposen la difusió i promoció del sector del llibre valencià.

Observacions

Observacions

1. La dotació total es distribueix segons els blocs següents o àrees d’activitats subvencionables: a) Al conjunt d’activitats corresponents a l’apartat 2a) de la base primera de l'ordre de bases es destinarà una dotació del 70 % de l’import global màxim destinat a aquestes ajudes. b) Al conjunt d’activitats corresponents als apartats 2b) i 2c) de la base primera de l'ordre de bases es destinarà una dotació del 30 % de l’import global màxim destinat a aquestes ajudes. 2. Sense perjudici de les dotacions indicades en cada bloc o àrea, quan per raó de falta de sol·licituds o d’incompliments de requisits, no s’esgote la quantia establida per a un dels blocs o àrees d’activitats subvencionables, l’excedent generat incrementarà la dotació assignada a l’altre bloc. En cap cas les subvencions a concedir podran ser superiors a la dotació establida en la convocatòria. 3. Per a la determinació de la quantia de la subvenció, la dotació econòmica total de cada un dels blocs o àrees d’activitats subvencionables establits es distribuirà proporcionalment tenint en compte que: a) Participació en Fires: les activitats previstes en l’apartat 2a) de la base primera de l'ordre de bases, se subvencionaran fins el màxim de 200.000 € per entitat sol·licitant. b) Programa d’activitats: les activitats previstes en l’apartat 2b) de la base primera de l'ordre de bases se subvencionaran fins el màxim del 120.000 € per entitat sol·licitant. c) Despeses de funcionament: les despeses de funcionament generades per l’activitat de les entitats, previstes en l’apartat 2c) de la base primera de l'ordre de bases, se subvencionaran fins el màxim de 50.000 € per entitat sol·licitant, sempre que no supere el límit del 80%, previst pel RGEC per a les ajudes de funcionament. 4. L’IVA serà despesa subvencionable quan l’entitat beneficiària l’abone efectivament i no siga susceptible de recuperació o compensació. En cas que resulte deduïble o procedisca l’exempció del mateix s’haurà d’acreditar mitjançant el document oportú. 5. Estan expressament excloses les despeses financeres, d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials i les despeses de garantia bancària.

Requisits

Requisits

No podràn obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions aquelles entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Tampoc podran ser beneficiàries les entitats que no es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que estableixen els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquest requisit s'haurà d'acreditar amb anterioritat a dictar la proposta de resolució, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida, en cas de no haver atorgat la persona sol·licitant l'autorització expressa a l'Administració valenciana perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI). Les persones i entitats beneficiàries hauran de complir, així mateix, les obligacions de publicitat previstes en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana. Aquesta difusió es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Associacions o fundacions de llibreteres i llibreters, de llibreteres i llibreters d'ocasió, d'il·lustradores i il·lustradors, de tipògrafes i tipògrafs i d'editores i editors, així com les associacions i fundacions d'escriptores i escriptors o del sector del llibre i la lectura. També podràn ser entitats beneficiàries els centres valencians en l'exterior regulats per la Llei 4/2023, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Participació Ciutadana i Foment de l'associacionisme de la Comunitat Valenciana, que estiguen registrats en el registre de centres valencians en l'exterior.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 9712 26.10.2023). L’incompliment d’aquest termini determinarà automàticament l’exclusió.

Formularis i documentació

Les sol·licituds i la documentació acreditativa es presentaran, exclusivament, de manera telemàtica, d'acord amb el que disposa l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú que estableix, per a les persones jurídiques, l'obligatorietat de relacionar-se per mitjans electrònics l'Administració. Per a poder realitzar la presentació telemàtica, serà necessari disposar de qualsevol dels sistemes d'identificació electrònica previstos en l'article 9 de la Llei 39/2019, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: certificats electrònics qualificats de signatura electrònica, certificats electrònics qualificats de segell electrònic o sistemes de clau concertada o qualsevol un altre que les Administracions consideren vàlid. S'accedirà a l'apartat Serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es. La sol·licitud ha d'anar signada per la persona legalment autoritzada, utilitzant exclusivament els mitjans electrònics facilitats pels servidors d'informació de la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Caldrà disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual qui sol·licita manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en els annexos que hi adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que ho acredita, i queda a disposició de la Direcció General de Cultura i Patrimoni per a la comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquesta ajuda implica la plena acceptació per la persona sol·licitant de la present resolució i les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria. La introducció de dades en l'aplicació haurà de fer-se d'acord amb els models i les instruccions que es disposen en el manual d'ajuda que estarà disponible en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: http://www.ceice.gva.es/va/web/libro/convocatorias-de-ayudas. Hi ha una adreça de correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinada a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud. Les notificacions i comunicacions es practicaran únicament a través de mitjans electrònics de conformitat amb els articles 14.2, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud inclourà com a annexos els següents: - Sol·licitud de subvencions a la difusió del llibre i la lectura, amb les dades de l'entitat/persona sol·licitant i declaracions responsables que s'exigiran necessàriament per a poder presentar la sol·licitud. - Memòria econòmica i compte justificatiu que inclourà una relació classificada i numerada de manera correlativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del/de la creditor/a i del document de despesa o factura, la data d'emissió, l'objecte de l'activitat recollit en el document de despesa o factura, l'import de la mateixa, desglossat Base Imposable i IVA. - Model de domiciliació bancària (en cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari). A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació: 1. Documentació general: a) Memòria de les activitats exercides en relació amb la finalitat de la subvenció sol·licitada, amb indicació de les activitats realitzades, el cost de l'activitat, i dels resultats obtinguts. La memòria haurà d'estar signada per qui represente legalment l'entitat sol·licitant. b) Memòria econòmica que incloga una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del/de la creditor/a i del document de despesa o factura, la data d'emis-sió, l'objecte de l'activitat recollit en el document de despesa o factura, l'import d’aquesta sense IVA i la data de pagament, classificats segons els blocs establits en l'article 1.3 de la convocatòria (annex II). c) Factures i resta de documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, de les despeses realitzades que hauran de correspondre de manera indubtable a l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. En tots aquests documents s'haurà de fer constar clarament que han sigut emesos a nom de l'entitat sol·licitant i estaran datats entre l'1 d'abril de 2022 i el 31 de març de 2023, tots dos inclosos. Les factures hauran d'estar indexades, ordenades en relació amb les despeses presentades, i numerades seguint l'ordre establit en l'annex II (memòria econòmica). d) Justificants de pagament de les despeses i la resta de documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats en la relació a què es fa referència anteriorment, indexats i ordenats de manera escaient. D'acord amb el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació. e) Certificat, per part de qui represente legalment l'entitat sol·licitant, que acredite que les factures corresponen a les activitats objecte de subvenció. f) NIF de l'entitat sol·licitant. g) Així mateix, dins del termini de presentació, en cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancaria, les entitats beneficiàries hauran de donar-se d'alta a través del següent enllaç: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 atenent la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic. 2. Documentació específica En el cas que l'entitat sol·licitant siga una associació o fundació de llibreteres o llibreters, de llibreteres o llibreters d'ocasió, d'il·lustradores o il·lustradors, d'escriptores o escriptors, d'editores o d'editors, de tipògrafes o tipògrafs, una associació o fundació del sector del llibre i la lectura en l'àmbit competencial de la Generalitat, la sol·licitud haurà d'anar acompanyada pels documents següents: a) Estatuts de l'entitat inscrits en el registre públic corresponent. b) Document acreditatiu amb el número de registre de l'entitat. c) Document de l'acord de l'òrgan directiu de l'entitat, ja siga assemblea general o junta directiva, en el qual es nomena la persona representant de l'entitat. Els documents justificatius de les despeses subvencionables es presentaran en el moment de la sol·licitud. No està prevista la subcontractació amb tercers de l'activitat per a la qual se sol·licite la subvenció ni tan sols en els límits establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, per la qual cosa s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar expressament l'Administració perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les da-des d'identitat (DNI) i, si és el cas, de residència. En el cas de no subscriure la corresponent autorització, l'entitat sol·licitant estarà obligada a aportar els documents següents: a) Certificat positiu de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions. b) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social, o bé n’està exempta. c) Certificat de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, que acredite que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. d) Còpia del document nacional d'identitat de la persona sol·licitant, en cas que siga persona física, i, si és persona jurídica, còpia del document nacional d'identitat de qui la represente legalment. En el cas que els documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud de concessió de les ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, l'entitat sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'apartat d) de l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es fa-ça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre la documentació, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació, o, mancant això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, demanar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció. Quan la sol·licitud no acredite els requisits exigits, o no s'aporte, adjunta, la documentació que, resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment i se li requerirà perquè, de conformitat amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 10 dies, esmene la falta o aporte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, s'entendria que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els ter-mes establits en l'article 21 de l'esmentada Llei 39/2015. La presentació de la sol·licitud, juntament amb la corresponent documentació, suposa l'acceptació de les bases que s'estableixen en l'Ordre 2/2023 de 6 d’octubre.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Aquest procediment estarà publicat en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) i caldrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds, per a la qual cosa s'ha d'accedir al catàleg de procediments administratius de la Generalitat. Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, la persona que el sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu de la Generalitat. En el cas que es presente un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, cal inscriure's prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a fer tràmits per via telemàtica. Notificació o publicació dels tràmits del procediment: 1. El mitjà de notificació de cada un dels tràmits d'aquest procediment serà per via telemàtica, excepte la notificació de la resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 2. Les subvencions concedides seran objecte de publicació en la Base de dades nacional de subvencions.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de concurrència competitiva a les entitats sol·licitants que complisquen els requisits establits i realitzen l'activitat objecte de subvenció.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La Comissió de valoració atendrà a les fases següents per a l'atorgament de la subvenció: Fase primera. Comprovació de la documentació. En primer lloc, es comprovarà que la documentació justificativa que s'adjunta a la sol·licitud acredita suficientment la quantia sol·licitada per l'entitat interessada en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte establit en esta convocatòria de subvencions. Fase segona. Assignació de la subvenció. La dotació econòmica de cadascun dels blocs o àrees fixades en l'apartat primer de la base 6ª d'aquesta ordre, es distribuirà entre les entitats beneficiàries proporcionalment a les despeses subvencionables establides en la present ordre i respondrà a la fórmula de repartiment «subvenció = (X*I) /T», tenint en compte que: X = dotació econòmica. I = inversió justificada de cada persona o entitat sol·licitant. T = suma de les inversions justificades de totes les entitats sol·licitants. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l'entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

L’òrgan competent per a l’ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció serà la direcció general competent en matèria del llibre que, en qualsevol moment del procediment, podrà, d’ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

Obligacions

Obligacions

A tots els efectes, són obligacions aquelles establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. A més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, seran obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció les següents: a) Complir, si és el cas, les obligacions de publicitat previstes en els articles 3.2 i 3.3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. b) Justificar la subvenció en els termes i terminis previstos en la present ordre.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé s'hi podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs potestatiu de reposició s'ha d'interposar davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós administratiu s'ha d'interposar davant dels jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA Al finançament de les ajudes que es preveuen en la present resolució es destinen 1.150.000 euros com a màxim, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol IV, línia de subvenció S7629000, dels Pressupostos de la Generalitat 2023. Aquesta quantitat no suposa increment de la despesa aprovada per la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat, per a l’exercici 2023. L’esmentat importe podrà ser incrementat a conseqüència d’una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l’article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reglament de la Llei general de subvencions. PAGAMENT El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, per mitjà de transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que l'entitat beneficiària complisca els requisits exigits per la Llei 38/2003, General de Subvencions, tal com s'exigeix en les bases. L'aportació de la conselleria competent en matèria del llibre podrà ser, com a màxim, del 100 % del cost de la despesa que es realitze corresponent a la subvenció concedida. Les entitats beneficiàries hauran d'aportar amb càrrec al seu pressupost la part no finançada per la Generalitat. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària ha de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les sol·licituds sobre les quals no recaiga resolució expressa en aquest termini podran entendre's desestimades o denegades, sense perjudici de l'obligació legal de resoldre que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, segons el que disposa la Llei de procediment administratiu comú i l'article 18 de la Llei general de subvencions.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria del llibre la facultat de concedir o denegar aquestes subvencions, amb previ informe i proposta de la Comissió d'Avaluació, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions i sancions administratives s'han d'ajustar al que disposa el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el capítol IV del títol X de Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.