Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització d'obres, instal·lacions i altres actuacions en carreteres de titularitat de la Generalitat

Codi SIA: 211577
Codi GUC: 15721
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autorització d'obres, instal·lacions i altres actuacions en carreteres de titularitat de la Generalitat

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol ciutadà o empresa.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

1- Documents de caràcter general a. Acreditació de representació, si escau (model en impresos associats al tràmit) b. Escriptura de constitució i poders de representació, si escau c. NIF, si escau (només debera aportar-se en cas de no autoritzar la consulta per l'administració, de l'imprés de sol·licitud) d. Plànol d'emplaçament per a nova actuació (Veure apartat C de les instruccions, de l'imprés de sol·licitud) e. Projecte tècnic per als serveis de carretera. (Veure apartat C de les instruccions, de l'imprés de sol·licitud) 2 - En el cas d'estacions de servei a. Justificació de la propietat o disponibilitat civil dels terrenys b. Descripció d'obres i instal·lacions que es pretenguen realitzar c. Assenyalament exprés de la línia de domini públic i de la zona de protecció en la finca 3 - En el cas de desplegament o explotació d'una xarxa pública de telecomunicacions Si sol·licita l'excepció del fet imposable de la taxa per ocupació o ús dels béns de domini públic de la Generalitat per al desplegament o explotació d'una xarxa de banda ampla (article 13.1-1 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes), haurà d'aportar certificat d'aquesta excepció (Veure aclariment en imprés associat, apartat 3 de documentació a aportar)

Presentació

Presentació

Presencial
Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'administració a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en:
Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de l'enllaç “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació".

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentada la sol·licitud, juntament amb tota la documentació necessària segons l'autorització sol·licitada, el Servei Territorial corresponent a la província de l'actuació comunicarà a la persona sol·licitant la taxa que ha de ser abonada. - Una vegada presentada per la persona sol·licitant la justificació del pagament de la taxa, i recaptats els informes i documentació pertinents, s'emetrà resolució del cap del Servei Territorial a excepció de les autoritzacions en matèries relatives a estacions i àrees de serveis, l'exercici dels quals es reserva al director general competent en matèria d'Obres Públiques.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Es podrà presentar recurs d'alçada davant del secretari autonòmic de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori en el termini d'un mes, si l'acte fóra exprés, o de tres si no ho fóra.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de sis mesos. Transcorreguts sis mesos sense que es dicte una resolució, els expedients s'entendran desestimatoris.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les previstes segons la llei.