Detall de Procediment

Ajornament o fraccionament del pagament de deutes tributaris

Codi SIA: 210968
Codi GUC: 1632
Organisme: AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Obtindre un ajornament o un fraccionament en el pagament de deutes tributaris de la Hisenda Pública Valenciana. - Els ajornaments consisteixen en un pagament de la quantitat en una única data posterior i els fraccionaments, en pagaments de forma fraccionada en diferents dates posteriors, en tots dos casos reportant interessos de demora. Les sol·licituds d'ajornament o fraccionament de pagament de deutes presentats a partir de l'11 de juny de 2023, l'import del qual no excedisca de 50.000 euros, estarà exemptes d'aportar garantia.

Observacions

Observacions

* No podran ser objecte d'ajornament o fraccionament els deutes tributaris l'exacció dels quals es realitze per mitjà d'efectes timbrats. La presentació d'una sol·licitud d'ajornament o fraccionament en període voluntari impedirà l'inici del període executiu, però no la meritació de l'interés de demora. Per a garantir els ajornaments o fraccionaments del deute tributari, l'Administració tributària podrà exigir que es constituïsca a favor seu aval solidari d'entitat de crèdit o societat de garantia recíproc o certificat d'assegurança de caució. Si no és possible obtindre eixe aval o certificat o la seua aportació compromet la viabilitat de l'activitat econòmica, es podran admetre garanties que consistisquen en hipoteca, peça, fiança personal i solidària o una altra que s'estime adequada. Si la presentació de l'ajornament o fraccionament es va realitzar fora del termini voluntari de pagament, l'Administració tributària podrà iniciar o continuar el procediment de constrenyiment durant la tramitació de l'ajornament o fraccionament, si bé les actuacions d'alienació dels béns embargats hauran de suspendre's fins a la notificació de la resolució denegatòria de l'ajornament o fraccionament. A partir del 6 de març de 2015, s'establix la domiciliació obligatòria del pagament d'ajornaments i fraccionaments de tributs i altres ingressos de dret públic concedits per la Generalitat, d'acord amb l'Orde 4/2015 de 5 de març.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els obligats al pagament de deutes tributaris que pretenguen obtindre un ajornament o fraccionament.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En període voluntari, en qualsevol moment. En període executiu, fins al moment en què es notifique a l'obligat l'acord d'alienació dels béns embargats.

Formularis documentació

- Sol·licitud d'ajornament o fraccionament en què necessàriament es contindran les dades següents: dades personals, NIF i domicili de l'obligat tributari o, si és el cas, del representant, identificació del deute, causes i terminis de l'ajornament o fraccionament, garantia, si és el cas, identificació del deute que es pretén ajornar, justificació, així com la justificació de les garanties i resta de documents que, si és el cas, exigisca l'article 46 del Reglament de Recaptació. - HAURÀ D'ACREDITAR SER EL TITULAR, COTITULAR O AUTORITZAT EN EL COMPTE DESIGNAT ALS EFECTES DE LA DOMICILIACIÓ (certificat de l'entitat financera, segell de l'entitat financera en el model d'orde de domiciliació o còpia de la llibreta on conste el número de compte i el titular).

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En el registre electrònic si es tracta de liquidacions practicades per l'administració f) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en:

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Presentació de la sol·licitud junt amb la documentació que se cita en l'apartat precedent. Resolució: Si és estimatòria, s'admetrà el pagament en el termini o terminis proposats i se l'advertirà dels efectes de la falta de constitució, si és el cas, de la garantia. Si és desestimatòria i la sol·licitud va ser presentada en període voluntari, es donaran els terminis de l'article 62.2 de la LGT.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

A. Tributs cedits. - Recurs de reposició davant de l'òrgan de recaptació que haja dictat la resolució. - Reclamació economicoadministrativa davant del tribunal economicoadministratiu que corresponga. El termini per a interposar ambdós serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la notificació de l'acte recurrible o de l'endemà del dial en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu. B. Tributs propis - Recurs de reposició davant de l'òrgan de recaptació que haja dictat la resolució. - Reclamació economicoadministrativa, en única instància, davant de la persona titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda. El termini per a interposar ambdós serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la notificació de l'acte recurrible o de l'endemà del dia en què es produïsquen els efectes del silenci administratiu. NOTA: - No podran simultaniejar-se el recurs de reposició i el d'alçada o la reclamació economicoadministrativa. C. Altres ingressos de dret públic: - Recurs d'alçada davant del superior jeràrquic de l'òrgan de recaptació que haja dictat la resolució. Podrà interposar-se en el termini d'UN MES comptat a partir de l'endemà de la notificació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini de resolució és de sis mesos.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa