Detall de Procediment

Sol·licitud de declaració o modificació de vedat micològic

Codi SIA: 211883
Codi GUC: 17202
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud de declaració o modificació de vedat micològic.

Observacions

Observacions

- Els límits nous autoritzats els ha de senyalitza, en totes les fites que tinguen, els seus titulars o adjudicataris. - Els vedats han d'estar senyalitzats degudament amb la llegenda següent: «Vedat micològic. Aprofitament de bolets i altres fongs. Es prohibeix recol·lectar sense autorització», i s'ha d'especificar, a més, el nom de la finca. Aquests cartells s'han de situar de manera visible en camins d'accés al predi, així com en els límits que tinga. - L'aprofitament d'un vedat micològic ha d'estar previst en un instrument tècnic de gestió forestal expressament aprovat per l'administració forestal i vigent, o figurar en un projecte anual d'aprofitament, perquè es puga dur a terme. - La constitució del vedat micològic s'extingirà quan no estiga vigent l'autorització de l'aprofitament. Així mateix, s'extingirà per mort o pèrdua de la personalitat jurídica, sense successió en la titularitat, renúncia expressa o altres causes previstes legalment.

Requisits

Requisits

- Posseir els drets d'aprofitament micològic en els terrenys que s'han de fitar, bé pel propietari del terreny o amb l'aportació d'altres documents en els quals conste d'aquesta manera. - El vedat sol·licitat a través de la declaració o la modificació, ha de tindre els requisits de superfície i les condicions establides en la normativa vigent, i ha d'arribar a una superfície igual a la superfície administrativa mínima, o superior a aquesta. - Quan el vedat agrupe terrenys de diversa propietat, han de ser adjacents, en aquest cas és necessari un acord per escrit que estipule el compromís de les parts, que siga voluntari i i que estiga degudament documentat, i s'utilitzarà per a fer-ho qualsevol fórmula jurídica legalment admesa en dret. - Quan el titular dels drets micològics no siga el propietari dels terrenys, hi ha d'haver un contracte d'arrendament, o de cessió del dret d'aprofitament micològic, formalitzat necessàriament per escrit i que es regularà per la legislació civil. - La constitució del vedat micològic s'extingirà quan no estiga vigent l'autorització de l'aprofitament. Així mateix, s'extingirà per mort o pèrdua de la personalitat jurídica, sense successió en la titularitat, renúncia expressa o altres causes previstes legalment. - La modificació d'un vedat micològic només és possible en vedats declarats, aprovats i vigents.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- El propietari dels terrenys que s'han de fitar. - El titular dels drets micològics dels terrenys.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud segons el model adjunt. - Documentació acreditativa de la propietat dels terrenys involucrats o declaració responsable segons el model adjunt de contracte d'arrendament o de cessió dels drets micològics. - Llista de parcel·les involucrades en la creació o la modificació, presentada en suport informàtic compatible amb els sistemes emprats habitualment per l'Administració, i arxiu amb format "xls" (o format estàndard de tipus full de càlcul), que ha d'incloure, almenys, els camps següents: propietari de la parcel·la, terme municipal, polígon, parcel·la i superfície cadastral. - Plànol o plànols impresos en paper a escala adequada amb els continguts següents: . Delimitació del vedat micològic que s'ha de crear o modificar. . Delimitació de les parcel·les cadastrals que s'han d'incloure en el vedat micològic (o modificacions), amb la indicació de la referència cadastral de cada una d'aquestes parcel·les. . Perímetre dels enclavats existents en tancat. - La cartografia s'ha de presentar en paper i en suport informàtic compatible amb els sistemes emprats habitualment per l'Administració (planimetries georreferenciades en format ".shp" o ".dxf", sistema de projecció ETRS89).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2023: Model 046-9832: Taxa per llicències, permisos, autoritzacions i registres pels òrgans competents en matèria de medi ambient. - Declaració, modificació i registre de vedat micològic: 91,71 euros. https://atenea.ha.gva.es/sara/servlet/com.hacienda.pdf.pdf417.ServletRecogidaDatosSimulador?ID_SIMUL=SIMU046-9832

Presentació

Presentació

Presencial
a) Als registres dels òrgans administratius als quals s'adrecen. b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, ajuntaments i consells insulars, als ajuntaments dels municipis als qual es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment a:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptats). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

PROCEDIMENT DE CREACIÓ O AMPLIACIÓ - Presentació de la documentació requerida. - Comprovació dels requisits legals per a la creació o la modificació del tancat. - Si és necessari, es requerirà l'interessat perquè duga a terme l'esmena o la millora de la documentació presentada en els termes establits en la Llei 30/1992. - En el supòsit de no tindre els requisits exigits, s'emetrà una resolució denegatòria. - Remissió a l'interessat de la proposta de resolució de creació i/o modificació del tancat, juntament amb la taxa a favor de la Generalitat, d'acord amb la normativa vigent en aquesta matèria. - Presentació per l'interessat, davant de la direcció territorial corresponent, de la documentació justificativa d'haver pagat les taxes. - Resolució de la direcció territorial de la conselleria competent en matèria forestal, en què s'autoritza o es denega l'expedient, i notificació als interessats. - Presentació d'un instrument tècnic de gestió forestal per a l'aprovació d'aquest per l'administració forestal.

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant de la direcció general amb competències en matèria forestal, en el termini d'un mes.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa