Detall de Procediment

TECG - Autorització administrativa per a l'ocupació del domini públic portuari.

Codi SIA: 211905
Codi GUC: 17282
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Atorgament de títol que legitime l'ocupació del domini públic portuari en ports de titularitat de la Generalitat. L'autorització administrativa s'atorgarà per a l'ocupació del domini públic portuari amb instal·lacions desmuntables o amb béns mobles o que no requerisquen execució d'obra, sempre que siga d'acord amb els usos portuaris propis de cada port on se sol·liciten.

Observacions

Observacions

El termini màxim d'atorgament de l'autorització és d'un any prorrogable fins a un màxim de tres, incloses les pròrrogues. L'autorització s'atorga a títol de precari i és personal i intransferible. El pagament de les taxes per ocupació del domini públic portuari és anual, encara que pot fraccionar-se en dos períodes, llevat que es tracte de la taxa per primera venda de peix i de la taxa per activitat en la seua modalitat de subministrament de combustible, el pagament de la qual es realitzarà trimestralment.

Requisits

Requisits

- Ser persona física o jurídica. - Acreditar la capacitat d'obrar de la persona sol·licitant. - Acreditar la solvència econòmica (estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i la Generalitat, i de la Seguretat Social). - No estar incurs/a en cap dels supòsits de prohibició per a contractar amb l'Administració.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques que complisquen els requisits establits a l'efecte.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 2/2014, de 13 de juny, de ports de la Generalitat. (DOCV núm. 7298, de 18.06.2014)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es poden formular al llarg de tot l'any perquè es tracta d'un tipus d'autorització que no està subjecta a termini o terme.

Formularis i documentació

La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de la persona sol·licitant, excepte manifestació en contra, perquè la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori obtinga directament les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries davant de l'Administració i les obligacions davant de la Seguretat Social d'identificació personal i de residència, segons el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que no s'autoritze, s'ha d'aportar: ** DNI o document equivalent en cas d'estrangers, en cas de persona física, o còpia del NIF, en cas de persona jurídica. ** Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. En qualsevol cas, s'ha d'aportar: - Si la sol·licitud no la signa qui té la propietat o es tracta d'una persona jurídica, acreditació de la representació. - Escriptura de constitució de la societat. - Declaració responsable de no estar incurs/a en cap causa de prohibició per a contractar amb l'Administració. - Plànols de conjunt o de detall dels béns i les instal·lacions que s'han de desenvolupar (en què s'especifique l'extensió de la zona de domini públic ocupable). - Memòria valorada. - Projecte bàsic, si escau. - Estudi econòmic financer, si és el cas. - Declaració de veracitat de la documentació aportada. La capacitat d'aquest tràmit telemàtic no podrà excedir, per a cada fitxer individualment, els 25 Mb, o per al total de fitxers, els 100 Mb. En cas que supere qualsevol d'aquests límits, s'haurà d'omplir i presentar només la sol·licitud telemàticament i entregar presencialment en un suport físic (CD, DVD...) els fitxers que acompanyen la sol·licitud, i adjuntar una còpia del justificant del registre telemàtic d'entrada de la sol·licitud.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No es requereix cap taxa.

Presentació

Presentació

Presencial
Si és persona no obligada a relacionar-se telemàticament amb l'administració - En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, en:
Telemàtica
Fent clic en la icona superior "Tramitar amb certificat" d'aquesta mateixa pàgina. Per a això, cal disposar de certificat electrònic reconegut per l'ACCV o DNI electrònic. També es pot tramitar utilitzant el sistema de CL@VE-PERMANENT de l'Estat. Amb aquest sistema d'autenticació i signatura, no cal disposar de certificat en el vostre equip ni usar Java o AUTOSIGNATURA. (Vegeu l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.- Presentació de la sol·licitud d'autorització la documentació necessària. La capacitat d'aquest tràmit telemàtic no podrà excedir, per a cada fitxer individualment, els 25 Mb, o per al total de fitxers, els 100 Mb. En cas que supere qualsevol d'aquests límits, s'haurà d'omplir i presentar només la sol·licitud telemàticament i entregar presencialment en un suport físic (CD, DVD...) els fitxers que acompanyen la sol·licitud, i adjuntar una còpia del justificant del registre telemàtic d'entrada de la sol·licitud. 2.- Requeriment d'esmena, si escau. Les esmenes o els requeriments a aquest procediment S'HAURAN DE realitzar a través del tràmit general que aquesta Conselleria té en la seu electrònica de la GVA l'adreça electrònica de la qual és la següent: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18493&version=amp, i que es troba en l'apartat d'"Enllaços" d'aquest tràmit. 3.- Informe tècnic, dels departaments i altres administracions afectades quan aquest siga preceptiu o s'estime convenient obtindre'l, sobre la conveniència i l'oportunitat d'accedir al que s'ha sol·licitat. 4.- Proposta de resolució del tècnic/a i/o cap del Servei d'Explotació de Ports. 5.- Resolució dictada pel director general, per delegació de la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, que autoritze o denegue la petició formulada. 6.- Notificació a la persona interessada de l'adjudicació de l'atorgament. 7.- Constitució de fiança. TERMINI DE RESOLUCIÓ El termini màxim per a dictar i notificar la resolució serà de huit mesos, a comptar de la data de la sol·licitud. Efecte de la falta de resolució en termini: desestimatori.

Observacions

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i, contra aquesta, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant de la Sala del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos, i un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que la va dictar en el termini d'un mes, comptats els dos terminis des de l'endemà de la data de notificació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i notificar la resolució serà de huit mesos, a comptar de la data de la sol·licitud. Efecte de la falta de resolució en termini: desestimatori.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador està regulat en el títol VII de la Llei 2/2014, de 13 de juny, de ports de la Generalitat.