Detall de Procediment

Subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (modalitat A i modalitat B)

Codi SIA: 687992
Codi GUC: 18691
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(16-03-2023
14-04-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte d'aquesta ajuda és la concessió de les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en la seua modalitat A i modalitat B, que s'estableixen en l'annex I de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural per a l'exercici 2023. Els objectius específics als quals s'han d'adequar els projectes i programes de la modalitat A són: - Projectes que promoguen els processos educatius i activitats pedagògiques per a treballar els objectius d'un consum ecològic i responsable, en les institucions, els centres educatius, públics o sostinguts amb fons públics i des d'aquests. - Projectes que promoguen en l'alumnat i en el conjunt de la comunitat educativa coneixements, valors i actituds capaces de generar una cultura del consum ecològic i responsable compromesa amb la lluita contra el canvi climàtic. - Projectes que promoguen la transició cap a un nou model agroalimentari incloent, equitatiu i sostenible. Els objectius específics als quals s'han d'adequar els projectes i programes de la modalitat B són: Promoure les intervencions orientades a la sensibilització de la societat en el seu conjunt, o determinats sectors de la mateixa en particular, que promoguen i augmenten la conscienciació i el compromís ciutadà solidari amb la consecució del consum ecològic i responsable compromés amb la lluita contra el canvi climàtic, així com amb la transició cap a un nou model agroalimentari incloent, equitatiu i sostenible.

Observacions

Observacions

Els interessats són responsables de la veracitat dels documents que presenten, i els òrgans gestors poden sol·licitar de manera motivada que es confronten les còpies aportades per ells, per a la qual cosa podran requerir l'exhibició del document o de la informació original, sense perjudici de les facultats de comprovació, control i inspecció que tenen atribuïdes les administracions públiques.

Requisits

Requisits

a) Estar legalment constituïdes. b) Disposar d'una seu central o delegació permanent a la Comunitat Valenciana. A aquests efectes, s'entendrà per delegació permanent la presència física, amb domicili social al territori de la Comunitat Valenciana, acreditada documentalment. En aquest cas, la delegació permanent assumirà la gestió del programa o projecte finançats per la Generalitat i es comprometrà a portar la gestió economicoadministrativa i la direcció del programa i projecte a la seua oficina de la Comunitat Valenciana. c) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social en la forma establida reglamentàriament. d) No estar sotmés a les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, que determina la prohibició per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions. e) En cas d'haver sigut beneficiari d'ajudes subjectes al règim de minimis, que l'import total d'ajuda de minimis rebuda no supere l'import màxim total de 200.000 euros durant un període de tres exercicis fiscals, ni individualment ni com a resultat d'acumulació amb altres ajudes de minimis concedides al mateix beneficiari, d'acord amb el que estableix el Reglament (UE) número 1407/2013, de la Comissió de 18 de desembre de 2013 en relació amb l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352, 24.12.2013). Per a l'acreditació dels requisits per a obtindre la condició de beneficiari es tindrà en compte el que es disposa en la base tercera de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Poden sol·licitar les subvencions objecte de regulació, les entitats associatives agràries, associacions, fundacions i empreses del sector agroalimentari que complisquen i acrediten els requisits per a obtindre la condició de beneficiari d'acord amb el que s'estableix en la base segona i tercera de la de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre. 2. No poden ser beneficiàries les entitats associatives agràries, associacions, fundacions i empreses del sector agroalimentari que incórreguen en alguna de les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. * Només es pot presentar una sol·licitud per l'entitat sol·licitant, que en tot cas s'ha d'enquadrar dins de l'objecte específic que en cada cas determine la convocatòria respectiva.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds de les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana en la modalitat A i B serà de 20 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV Num. 9554 / 15.03.2023).

Formularis i documentació

Les sol·licituds s'han d'acompanyar de la documentació següent: a) Formulari de la sol·licitud. b) Còpia de la inscripció en el registre corresponent que acredite que l'entitat, associació, fundació o empresa està legalment constituïda. c) Còpia de l'acta fundacional o escriptura de constitució i estatuts de l'entitat, associació, fundació o empresa, així com modificacions ulteriors degudament inscrites en el registre corresponent. d) Acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant, de l'entitat, de l'associació, de la fundació o de l'empresa i capacitació del seu representant. e) Programa o projecte de la modalitat seleccionada. Els projectes han d'incloure els apartats següents: Per a la modalitat A: - Capacitat de gestió i experiència de l'entitat sol·licitant. - Anàlisi i justificació del projecte. - Identificació del col·lectiu de destinataris del projecte. - Pressupost desglossat del projecte - Instruments de comunicació i coordinació per a dur a terme el projecte. - Programació didàctica del projecte. Per a la modalitat B: - Capacitat de gestió i experiència de l'entitat sol·licitant. - Anàlisi i justificació del projecte. - Identificació del col·lectiu de destinataris del projecte. - Qualitat i adequació de les eines. - Pressupost desglossat del projecte. - Instruments de comunicació i coordinació per a dur a terme el projecte. f) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social en la forma establida reglamentàriament. g) Declaració responsable de no estar sotmés a les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, que determina la prohibició per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions. h) En cas d'haver sigut beneficiari d'ajudes subjectes al règim de minimis, declaració responsable sobre totes les ajudes de minimis rebudes en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis anteriors a la convocatòria respectiva subjectes al Reglament 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis. i) Declaració responsable, en cas d'haver sigut beneficiari d'altres ajudes procedents d'altres administracions o ens públics o privats per als mateixos costos subvencionables, així com d'altres ajudes públiques concedides en virtut d'un reglament d'exempció o d'una decisió adoptada per la Comissió Europea. j) En cas que l'entitat tinga alguna exempció tributària s'ha d'acreditar la concessió efectiva de l'exempció esmentada.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), tots dos emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (*ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/es/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de la *ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Una vegada presentades les sol·licituds, l'avaluació d'aquestes s'efectuarà a partir dels criteris de valoració establits en l'ANNEX II de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre. 2. La subdirecció general competent en matèria de producció ecològica, com a òrgan instructor, posarà a la disposició d'una comissió de valoració els programes o projectes presentats perquè siguen examinats i avaluats d'acord amb els criteris de valoració establits en l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre. La comissió de valoració, una vegada finalitzada l'avaluació, emetrà un informe motivat en què es concretarà el resultat de la valoració d'acord amb els criteris establits en l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre. 3. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió de valoració, formularà la proposta de resolució provisional que notificarà als interessats mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de producció ecològica, innovació i tecnologia, que contindrà la relació d'entitats amb els programes o projectes seleccionats, segons el cas, i en la qual s'indicarà la quantia econòmica proposada en concepte de subvenció i la relació d'entitats amb projectes no seleccionats amb indicació dels motius. 4. Es concedirà un termini de 10 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional en la pàgina web, per a presentar, si és procedent, un escrit de desistiment, al·legacions i la documentació complementària que, si escau, exigisca la convocatòria. Una vegada transcorregut el termini, comprovats els escrits de desistiment, estudiades i, si escau, admeses les al·legacions presentades, l'òrgan instructor del procediment elevarà la proposta definitiva a la persona titular de la Direcció General de Desenvolupament Rural.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. L'avaluació dels programes i projectes s'efectuarà a partir dels criteris de valoració establits en l'annex II de l'ORDRE 32/2017, de 26 de desembre, i la seua ponderació serà la següent: A) En l'avaluació tècnica dels projectes de la modalitat A es podrà obtindre un màxim de 100 punts, distribuïts d'acord amb els criteris de valoració següents, desenvolupats en l'annex II: a) 30 punts, com a màxim, per la capacitat de gestió i experiència de l'entitat sol·licitant. b) 30 punts, com a màxim, per la valoració del projecte. c) 40 punts, com a màxim, per la programació didàctica. Perquè se supere l'avaluació tècnica cal tindre una puntuació mínima global de 60 punts. B) En l'avaluació tècnica dels projectes de la modalitat B es podrà obtindre un màxim de 100 punts, distribuïts d'acord amb els criteris de valoració següents, desenvolupats en l'annex II: a) 30 punts, com a màxim, per la capacitat de gestió i experiència de l'entitat sol·licitant. b) 70 punts, com a màxim, per la valoració del projecte. Perquè se supere l'avaluació tècnica cal tindre una puntuació mínima global de 60 punts. 2. Els programes i projectes presentats en qualsevol de les dues modalitats han d'incloure, necessàriament, les característiques següents per a ser avaluats: 1. Idoneïtat Han d'incorporar continguts coherents amb els àmbits d'actuació i l'objectiu definits en la convocatòria i han d'estar relacionats amb l'activitat de l'entitat sol·licitant. 2. Estratègia Planificació i cronograma. 3. Sostenibilitat Han de ser viables econòmicament i tècnicament: han d'especificar els recursos humans, materials i econòmics. 4. Participació Han de detallar les accions dels diversos agents implicats. Els materials han de posar en valor la participació. 5. Inclusió Han de tindre com a objectiu reduir l'exclusió i oferir oportunitats. 6. Avaluació Han d'incorporar l'avaluació del seu desenvolupament, els resultats i l'impacte.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 16-03-2023

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació d'al·legacions ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Obligacions

Obligacions

Les persones beneficiàries de les ajudes estaran obligades a: - Sotmetre's en cas necessari als controls administratius, tant de les sol·licituds d'ajuda com de pagament, i que tindran per objecte comprovar el compliment efectiu del que es preveu en aquestes bases i en la normativa d'aplicació, el pla de control establit en la base vint-i-tresena de l'ORDRE 32/2017, de 26 de desembre. - Justificar de manera efectiva i suficient la subvenció concedida i aportar les factures i justificants de pagament que justifiquen les quantitats sol·licitades per a la subvenció, així com qualsevol prova documental que demostre la seua existència i realitat. - Informar de totes les alteracion de les condicions i dels requisits tinguts en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, quan l'objecte de les convocatòries siga coincident.

Observacions

Observacions

Contra les resolucions de concessió de l'ajuda que es dicten i que esgoten la via administrativa es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant de la Consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seua notificació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Per a la modalitat A: 1. Per a la modalitat A es destina un 70 % dels fons previstos per a la convocatòria. 2. L'import màxim de la subvenció per a cada projecte de la modalitat A no podrà ser superior a 60.000 euros. 3. En el supòsit que una vegada valorades i adjudicades les subvencions no s'esgote la quantia disponible en alguna de les modalitats, es podrà incrementar el romanent en la resta. Per a la modalitat B: 1. Per a la modalitat B es destina un 30 % dels fons previstos per a la convocatòria. 2. L'import màxim de la subvenció per a cada projecte de la modalitat B no podrà ser superior a 25.000 euros. 2. En el supòsit que una vegada valorades i adjudicades les subvencions no s'esgote la quantia disponible en alguna de les modalitats, es podrà incrementar el romanent en la resta. Despeses subvencionals - Dins dels programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana seran subvencionables les despeses establides en la base dessetena de l'Ordre 32/2017, de 29 de desembre. Procediment de cobrament 1. El pagament de l'ajuda al beneficiari s'efectuarà, amb la sol·licitud prèvia d'aquest, quan l'òrgan instructor comprove el compliment de totes les obligacions previstes. A l'efecte de justificació de les despeses efectuades no s'admetran els pagaments en efectiu. 2. Els interessats han de presentar les sol·licituds de pagament de l'ajuda per mitjà del model normalitzat que estarà publicat en la guia PROP de la Generalitat (http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores), i es pot accedir a aquest per mitjà de l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc18536 L'imprés de sol·licitud de pagament ha d'anar acompanyat dels documents següents: a) Model de domiciliació bancària. b) La memòria del projecte efectuat així com la descripció dels objectius i resultats aconseguits. c) Factures i justificants de pagament que justifiquen les quantitats sol·licitades, així com qualsevol prova documental que demostre la seua existència i realitat (materials, publicitat, mostres, etc.). d) Declaració responsable de no haver sol·licitat o rebut cap altra ajuda econòmica ni de la UE ni d'altres administracions públiques per al programa sol·licitat. e) En cas d'haver sigut beneficiari d'ajudes subjectes al règim de minimis, declaració responsable sobre totes les ajudes de minimis rebudes en l'exercici fiscal en curs i en els dos exercicis anteriors a la convocatòria respectiva subjectes al Reglament 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, o a altres reglaments de minimis. 3. No es pot efectuar el pagament si el beneficiari no es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social i tampoc si és deutor per resolució que declare la procedència de reintegrament; no serà necessari aportar noves certificacions pels interessats o efectuar noves comprovacions per l'Administració, segons els casos, si no han transcorregut els sis mesos de la seua validesa o aquest termini des que es van dur a terme les comprovacions oportunes. 4. El pagament als beneficiaris s'ha d'efectuar en el número de compte indicat pel sol·licitant mitjançant la presentació del model de fitxa de manteniment de tercers establit per la convocatòria respectiva. 5. L'import de les subvencions regulades en aquesta ordre no podrà ser de tal quantia que, en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, supere el cost de l'activitat desenvolupada.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i notificar la resolució és de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Una vegada transcorregut el termini esmentat, sense que s'haja dictat i notificat la resolució, les peticions s'entendran desestimades per silenci administratiu.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador és el previst en els articles 173 i els següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Normativa

Normativa

  • Resolució de pagament de les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, Modalitats A i B.

Enllaços

Enllaços

  • Proposta de Resolució Provisional de la subdirecció general de Producció Ecològica i Qualitat Agroalimentària, per la qual s'estimen i desestimen els expedients de les subvencions destinades a programes i projectes educatius i de formació i divulgació per a estratègies de dinamització agroecològiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, Modalitat A i B, exercici 2023.
Termini justificació:
fins a: 15-11-2023

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de documentació justificativa ha de realitzar-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).