Detall de Procediment

Subvencions a organitzacions no governamentals per al desenvolupament (ONGD), per al finançament de projectes d'acció humanitària d'ajuda a les víctimes de desastres naturals i conflictes armats, o a poblacions en situació de vulnerabilitat extrema.

Codi SIA: 1017493
Codi GUC: 19270
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(15-03-2023
13-04-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar les subvencions, en règim de concurrència competitiva i amb càrrec al Pressupost de la Generalitat de l'exercici 2023, per al finançament de les següents actuacions en matèria d'acció humanitària: 1. Actuacions, en contextos de crisi humanitària crònica o prolongada en el temps, orientades a garantir la subsistència, establir les bases de la seua posterior recuperació i la prevenció de desastres, així com a defensar la dignitat i la protecció dels drets humans de la població en situació d'extrema vulnerabilitat, a conseqüència dels efectes del clima, de desastres naturals i de conflictes armats, i de la població refugiada i desplaçada interna per aquests motius. 2. Actuacions d'assistència a dones i població infantil víctimes de violència sexual i de gènere, mutilació genital femenina, tràfic de dones i xiquetes i altres agressions produïdes en moviments transfronterers o en el si dels seus països d'origen, dirigides a previndre, reduir el risc, promoure la resiliència, protecció de drets, enfortiment de serveis especialitzats i provisió d'atenció integral. 3. Actuacions de postemergència encaminades a la rehabilitació i reconstrucció de les infraestructures físiques, econòmiques i socials, i la prevenció i reducció de la situació de vulnerabilitat de comunitats i poblacions víctimes de desastres del tipus que siga.

Requisits

Requisits

REQUISITS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES a) Els exigits en l'article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara en avant LGS). b) Acreditar que disposen de capacitat financera i de gestió per a realitzar el projecte subvencionable. c) Estar inscrites en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana, mitjançant resolució de l'òrgan competent, abans de l'1 de gener de 2022. d) Tindre seu, domicili social o delegació permanent a la Comunitat Valenciana, inscrita en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana. e) Comptar amb base social (persones associades, afiliades o persones col·laboradores en cas de fundacions), de l'ONGD a la Comunitat Valenciana: s'ha d'acreditar un número mínim de 15 persones entre totes aquestes categories, que tinguen residència a la Comunitat Valenciana. f) L'entitat ha d'haver desenvolupat 10 activitats en l'àmbit de la difusió dels ODS, sensibilització o educació per a la ciutadania global a la Comunitat Valenciana durant els 5 anys anteriors a aquesta convocatòria. S'entén per activitat, una formació, un taller, una exposició, una xarrada o activitats anàlogues. Es consideren activitats diferenciades la mateixa actuació desenvolupada en diferents zones. No es tindran en compte les activitats en línia quan la majoria dels participants no siguen de la Comunitat Valenciana. No es consideraran les activitats de difusió en xarxes socials del treball de l'entitat. g) Acreditar experiència en la realització, individualment o en agrupació amb altres ONGD, d'almenys dos projectes executats d'acció humanitària, en tercers països, finançats per administracions públiques o per entitats privades, que financen projectes d'acció humanitària. En el cas que s'aporten com a experiència projectes finançats només per entitats privades, el finançament de cada projecte per part d'aquesta mena d'entitats ha de ser d'almenys 10.000 euros. S'exclouen els projectes finançats només amb els fons propis de l'entitat sol·licitant. 2. Quan una sol·licitud es presente per una agrupació d'ONGD, totes les ONGD que la integren tindran la consideració d'entitats beneficiàries, i hauran de complir els requisits exigits per aquesta convocatòria. En el cas del requisit de la lletra g), de l'apartat anterior, es prendrà com a referència la suma de projectes d'experiència i la suma dels imports subvencionats, de totes les entitats que participen en l'agrupació. 3. No podran ser beneficiàries de subvencions, les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2, de l'LGS. REQUISITS DELS PROJECTES 1. Les actuacions a subvencionar en aquesta convocatòria consistiran en projectes d'acció humanitària, que hauran de respondre a la finalitat objecte de la convocatòria i s'han d'emmarcar en els principis de l'acció humanitària reconeguts internacionalment. 2. Tots els projectes hauran de complir els següents requisits: a) Podran executar-se en qualsevol país o territori, sempre que pertanga a la mateixa àrea geogràfica, per a contribuir a donar resposta a les necessitats de vulnerabilitat de les persones que anualment pateixen crisis provocades per desastres i conflictes de diversa índole, d'acord amb el que preveu el vigent Pla director de la Cooperació Valenciana. b) Els projectes hauran d'obtindre la puntuació mínima de 65 punts sobre 100, dels criteris objectius de valoració recollits en l'article 16 de l'ordre de bases. c) Seran viables tècnicament i pressupostàriament. A l'efecte d'aquesta convocatòria, no es considerarà que un projecte és viable tècnicament i pressupostàriament si l'entitat avaluadora, en l'informe de valoració tècnica i pressupostària, fa constar que en el seu pressupost validat hi ha una minoració de la quantia a subvencionar, sol·licitada inicialment, en més d'un 20 per 100 i que aquesta minoració de despeses pot afectar de manera determinant als objectius i resultats del projecte. 3. L'import màxim de la subvenció a percebre per a cada projecte no podrà ser superior a 400.000 euros. 4. Els projectes tindran un termini màxim d'execució de 12 mesos. 5. Si quan es distribuïsquen els fons hi ha romanents que puguen finançar parcialment els següents projectes que hagen obtingut la puntuació mínima de 65 punts, la comissió de valoració els distribuirà tenint en compte els següents criteris: - Puntuació dels projectes. - Viabilitat pressupostària del projecte. 6. Les sol·licituds de subvenció podran incloure en la formulació del projecte i en el pressupost presentat, activitats de testimoniatge (accions de sensibilització i incidència en actors locals o internacionals relacionats amb les poblacions beneficiàries), vinculades a intervencions d'acció humanitària, dins del termini d'execució, per un import màxim de 20.000 euros. 7. Cada entitat podrà presentar un màxim de dues sol·licituds de manera individual o tres, si alguna d'aquestes és en agrupació amb altres ONGD. Si una mateixa entitat presenta més d'un projecte, el seu contingut o la zona d'execució ha de ser substancialment diferent. En cada sol·licitud presentada només podrà haver-hi un projecte.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran beneficiar-se d'aquestes subvencions, les ONGD, individualment, o en agrupació amb una altra o altres ONGD, que complisquen els requisits establits.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9553 de 14.03.2023). L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria. De conformitat amb l'article 31.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara en avant LPAC), la Direcció General de Cooperació Internacional al Desenvolupament (d'ara en avant òrgan gestor) prestarà assistència per a la presentació electrònica de les sol·licituds fins a les 15.00 hores de l'últim dia hàbil. DATA INICI PRESENTACIÓ: 15/03/2023 DATA FI PRESENTACIÓ: 13/04/2023 La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació del que es disposa en l'ordre de bases, i en aquesta resolució de convocatòria.

Formularis i documentació

DOCUMENTACIÓ PRECEPTIVA La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació preceptiva següent: 1. Annex de memòria econòmica o pressupost del projecte, que reflectisca les partides pressupostàries de despeses compreses en el projecte, i que haurà de presentar-se obligatòriament en el model oficial de l'apartat 9 de l'apartat resolutiu seté de la convocatòria. 2. Annexos a la memòria econòmica, on es farà una llista, si él el cas, amb les factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos i els immobles vinculats al projecte. Així mateix, juntament amb aquest document s'aportarà l'acreditació documental de: a) El possible cofinançament del projecte, quan siga necessari, que inclourà: - L'aportació financera dels projectes, en els casos en què procedisca, s'adjuntarà declaració responsable de l'entitat, acreditativa dels fons aportats com a cofinançament. - Les aportacions en espècie, adjuntant la declaració responsable de la persona física o jurídica que aporta els béns o serveis. En el cas de serveis es descriurà i quantificarà l'aportació indicant nombre d'unitats, hores de treball, preu unitari quan corresponga, a més de la valorització total. En el cas de béns, s'adjuntaran aquells documents que permeten determinar el seu valor i la forma d'adquisició, valoracions cadastrals o qualsevol altre document que corrobore la quantia de l'aportació valorada. S'adjuntarà declaració responsable de l'entitat, acreditativa dels fons aportats com a cofinançament, per a verificar que es compleixen les condicions de finançament del punt 3.b) de l’apartat resolutiu sisé i en la qual es faça constar, si és el cas, que si no s'acredita de manera suficient el cofinançament o l'òrgan instructor no accepta el cofinançament proposat, serà l'entitat la que assumirà aquest cofinançament. b) Factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos per unitat dels recursos a emprar, o altres documents probatoris, quan es tracte de despeses superiors a 6.000 euros, encara que siguen diferents conceptes de despesa, d'un mateix proveïdor, però de naturalesa homogènia. Aquests documents hauran de preveure detalladament els treballs a realitzar, el nombre d'hores emprades, l'import dels treballs, la qualificació professional del personal i la data i el segell o signatura de l'empresa o professional que emet les factures. L'òrgan gestor podrà sol·licitar, quan ho considere necessari, factures proforma o pressupostos addicionals, o altres documents, que avalen els imports reflectits en el pressupost, als efectes que garantisquen l'adequació a la despesa. c) Documentació acreditativa de la titularitat i règim de propietat dels immobles vinculats al projecte, així com del seu valor. d) En el cas que el projecte comprenga la construcció d'habitatges o infraestructures, s'hauran d'aportar els permisos d'obra o documents que acrediten la conformitat de les autoritats locals. e) En el cas que s'incloguen en el pressupost despeses de voluntariat, contemplades en l'article 23.1.a.1.L) de l'ordre de bases, els acords d'incorporació de voluntariat, signats i conformes amb l'article 12 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat, hauran d'aportar-se quan es formule la línia de base i en cas de no formular-se aquesta, s'aportaran abans que transcórreguen 4 mesos des de l'inici de l'execució del projecte. S'haurà d'aportar un acord de col·laboració equivalent, quan la relació de voluntariat s'haja establit amb una entitat no espanyola. 3. Annex de personal vinculat al projecte, en el qual es relacionarà el personal del qual disposaran l'entitat sol·licitant, les entitats en agrupació, si és el cas, i les entitats sòcies locals, vinculat a l'execució del projecte. En aquest annex s'indicarà el perfil professional del personal al qual serà imputable la subvenció. 4. Annex de relació de projectes, en el qual s'han de relacionar tots els projectes aportats com a experiència per les entitats sol·licitants, incloses les entitats sòcies locals. 5. Memòria de les entitats sol·licitants en la qual conste que es reuneixen les condicions de solvència i capacitat de gestió per a realitzar l'actuació objecte de la subvenció. En el cas que no fora exigible encara legalment la presentació de la memòria de l'últim exercici, haurà de presentar-se la de l'exercici anterior. Per a això, es podrà incloure, si és el cas, documentació acreditativa de: a) Les actuacions realitzades durant l'últim any natural anterior a la convocatòria. b) Estat comptable i ingressos corresponents a l'exercici anterior a la convocatòria, incloent-hi balanç de situació, compte de pèrdues i guanys i memòria econòmica de l'any anterior, o bé les últimes auditades, tot això subscrit per persona autoritzada segons els estatuts. 6. Informe on figuren les activitats desenvolupades en els últims cinc anys a la Comunitat Valenciana, en l'àmbit de la difusió, dels ODS i de sensibilització o educació per a la ciutadania global. 7. Organigrama i delegacions a la Comunitat Valenciana de l'entitat sol·licitant i, si és el cas, de les entitats que formen l'agrupació, on constarà: a) La composició dels òrgans de govern, administració i direcció de l'entitat, de la seu central i de la delegació a la Comunitat Valenciana. b) La relació d'almenys quinze persones associades, afiliades o persones col·laboradores en cas de fundacions, de l'ONGD, amb residència a la Comunitat Valenciana. 8. Certificats expedits per una administració pública, organisme oficial o entitat privada finançadora, que acredite de manera fefaent l'execució dels projectes aportats com a experiència, per les entitats sol·licitants i, si és el cas, les entitats en agrupació, on conste: denominació del projecte, lloc d'execució, duració, data d'inici i de finalització i import de la subvenció concedida. No caldrà aquests certificats dels projectes subvencionats per la Generalitat, relacionats en l'annex de projectes, gestionats per l'òrgan directiu competent en matèria de cooperació al desenvolupament. 9. Estatuts i inscripció de les entitats sòcies locals davant l'administració competent que acredite la seua capacitat jurídica i d'obrar al país d'execució del projecte, en el cas de tractar-se d'una entitat privada. En el cas de tractar-se d'una entitat pública, podrà acreditar documentalment les seues competències territorials i materials mitjançant l'aportació de la seua norma constitutiva o altres documents probatoris. 10. Document en el qual conste la conformitat de l'entitat sòcia local en l'execució del projecte i que detalle els termes de col·laboració entre l'entitat sol·licitant i l'entitat sòcia local, signat per les persones que exercisquen la representació legal de totes dues parts. 11. Projecte detallat en el qual es concretarà l'activitat objecte de subvenció, que constarà dels documents següents: a) Projecte tècnic descriptiu, que haurà de contindre, almenys, un índex inicial, informació detallada sobre el context d'intervenció, el diagnòstic i la justificació de l'actuació, identificació de les necessitats humanitàries en el context concret d'intervenció, la descripció de la població beneficiària desagregada per sexe i edat, els objectius i resultats esperats, les activitats a realitzar i la seua calendarització, un estudi de la viabilitat de l'actuació, i la metodologia i instruments de seguiment i avaluació. Tindrà una extensió màxima de 60 pàgines, tipus de lletra arial 11, interlineat senzill, entre 2 i 2,5 cm per a tots els marges (superior i inferior, dret i esquerre). Per cada pàgina en excés, es penalitzarà 0,10 punts del total de la puntuació obtinguda. b) Matriu de planificació del projecte. c) Índex amb la relació de documents presentats en la sol·licitud, indicant en el títol de cada document el seu contingut i, en tot cas, en aquest índex constaran els documents als quals es fa referència en el projecte. 12. En el cas de presentació de la sol·licitud per una agrupació d'entitats, hauran de presentar un acord subscrit entre les entitats que la componen, on conste, almenys, l'entitat responsable jurídicament davant la Generalitat, que serà l'entitat líder i ostentarà la representació de l'agrupació, la identificació de la persona representant legal, així com la voluntat de les parts de concórrer conjuntament a la convocatòria, el percentatge de participació de cada entitat en el projecte, els drets i obligacions de cada una de les parts, l'import de subvenció a aplicar per cadascuna d'aquestes, el sistema de gestió del pressupost i de resolució de conflictes, i s'haurà de citar expressament que cadascuna de les entitats assumeix la responsabilitat directa i solidària per la totalitat del projecte. Igualment constarà, expressament, el compromís de totes les entitats participants de mantindre la unió temporal fins al termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de l'LGS. Aquest document haurà d'estar signat digitalment per totes les entitats que formen l'agrupació. 13. En el cas de nou perceptor o nou compte bancari, haurà d'acreditar la tramitació de la inscripció del nou compte que es realitzarà a través del Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries, en el tràmit automatitzat següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp 14. En el cas que en el formulari de sol·licitud es desautoritze a la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, perquè aquesta obtinga de manera directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les obligacions enfront de la Seguretat Social i tributàries enfront de l'Estat i la Generalitat, s'hauran d'aportar els certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies. En el cas dels certificats acreditatius d'estar al corrent d'obligacions tributàries, han d'incloure l'acreditació d'aquesta circumstància referida a l'efecte de l'obtenció d'ajudes i subvencions. En aquest supòsit, i en el cas que el projecte es presente per una agrupació d'ONGD, es presentaran els certificats de totes les entitats agrupades. 15. La inscripció de les entitats sol·licitants, i si és el cas, de les entitats agrupades, així com la seu, domicili social o delegació permanent a la Comunitat Valenciana, i l'acreditació de la representació de l'entitat sol·licitant en cas que siga necessari, serà comprovada d'ofici amb les dades que consten en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana. La modificació o actualització d'aquestes dades haurà de ser comunicada d'acord amb els articles 13 i 14 del Decret 19/2020, de 7 de febrer, del Consell, de regulació del Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana. 16. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, o si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats 7, 8 i 9 d'aquest apartat resolutiu, si ja s'hagueren presentat en les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenvolupament, convocades en l'any anterior per aquesta conselleria, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, i indicaran els documents i el número d'expedient en el qual van ser presentats. 17. Les entitats sol·licitants, podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, o si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en l'apartat 5 d'aquest apartat resolutiu, si en el termini de presentació de sol·licituds estigueren publicats en la seua pàgina web, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, i indicaran els documents i l'URL de publicació. 18. Els annexos esmentats en els apartats 1 a 4 d'aquest apartat resolutiu estan a la disposició de les entitats sol·licitants en la Seu Electrònica de la Generalitat en el procediment de sol·licitud de la subvenció, i en el web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en els URL https://www.cooperaciovalenciana.gva.es i https://www.participacio.gva.es. 19. La no aportació de la documentació prevista en els apartats 1 i 11 (annex de memòria econòmica o pressupost del projecte, i projecte detallat en el qual es concretarà l'activitat objecte de subvenció), en el termini de presentació de la sol·licitud inicial, determinarà l'exclusió de la convocatòria, sense ser possible la seua aportació en tràmit posterior. DOCUMENTACIÓ VALORATIVA 1. L'entitat sol·licitant podrà adjuntar a la sol·licitud, la documentació valorativa següent: a) Resolució d'inscripció del Pla d'igualtat de l'entitat sol·licitant (o d'alguna de les entitats agrupades) en el Registre de convenis i acords col·lectius de treball (REGCON), o resolució de visat del Pla d'igualtat emés pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competència en matèria de dona o organisme equivalent en una altra comunitat autònoma. b) Estratègia de gènere vigent de l'entitat sol·licitant, o d'alguna de les entitats agrupades. c) Pla de voluntariat de l'entitat sol·licitant, o si és el cas, de les entitats agrupades. d) En cas que hi haja entitat sòcia local: documentació acreditativa que l'entitat sòcia local té una política institucional de gènere vigent: pla d'igualtat, estratègia de gènere o altres documents interns equivalents. e) Informes d'avaluació final realitzats en els últims 5 anys, de projectes duts a terme per l'entitat sol·licitant, o si és el cas, per les entitats agrupades. f) Annexos a la matriu de planificació, que podrà incloure, entre altres, els documents següents: arbre de problemes, arbre d'objectius, matriu d'anàlisi d'alternatives i matriu d'anàlisi de riscos i propostes de mitigació. g) Mapes i informes d'ubicació del projecte, que permeten determinar amb detall la localització de la intervenció. h) Acreditació documental de l'adhesió de l'entitat sol·licitant al Codi de conducta ètica en acció humanitària. i) Acreditació documental de l'existència de polítiques i directrius de seguretat i evacuació en relació amb el personal humanitari adscrit al projecte. j) Documents acreditatius de suports i avals d'altres entitats i/o institucions al projecte. k) Acords de col·laboració o instruments de coordinació amb altres institucions, entitats o grups que treballen en l'àrea d'intervenció. l) Acreditació documental del diagnòstic participatiu. m) Carta de la població beneficiària i autoritats locals on es rendisca compte de la seua acceptació i compromís de participació en les diferents etapes del projecte. 2. Les entitats sol·licitants, podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, requerits en els punts 1. a), b), c), i h) d'aquest apartat resolutiu si ja s'hagueren presentat en les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenvolupament convocades en els dos anys anteriors, 2021 i 2022, per aquesta conselleria, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, i indicaran els documents i el número d'expedient en el qual van ser presentats. 3. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, o si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats b) i c), d'aquest apartat resolutiu, si en el termini de presentació de sol·licituds estigueren publicats en la seua pàgina web, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, i indicaran els documents i l'URL de publicació.

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la LPAC, presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica en la Seu Electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i serveis en l'URL: https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios. També es podrà accedir en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en els URL https://www.cooperaciovalenciana.gva.es i https://www.participacio.gva.es. La presentació de la sol·licitud de manera diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria. - Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica, dels admesos en la Seu de la Generalitat, dels següents tipus: a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment a l'entitat sol·licitant. b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de Representants en tràmits electrònics de la Generalitat, per a tramitar aquest procediment. c) Excepcionalment, i per al supòsit que no es poguera presentar la sol·licitud de la manera prevista en algun dels dos supòsits anteriors, s'admetrà la presentació de la sol·licitud amb un certificat digital de la persona física que ostente la representació de l'entitat sol·licitant per a realitzar la tramitació d'aquest procediment, si s'acreditara documentalment aquesta representació davant el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana., - Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara en avant LPAC), presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica en la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana, accedint al cercador de tràmits i serveis en la URL http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/tramites_servicios. També es podrà accedir en la pàgina web de la Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en les URL http://www.cooperaciovalenciana.gva.es i http://www.participacio.gva.es. La presentació de la sol·licitud de manera diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria. - Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica, dels admesos en la Seu de la Generalitat, dels següents tipus: a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment a l'entitat sol·licitant. b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, per a tramitar aquest procediment. c) Excepcionalment, i per al supòsit que no es poguera presentar la sol·licitud de la manera prevista en algun dels dos supòsits anteriors, s'admetrà la presentació de la sol·licitud amb un certificat digital de la persona física que ostente la representació de l'entitat sol·licitant per a realitzar la tramitació d'aquest procediment, si s'acreditara documentalment aquesta representació davant el Registre d'Agents de Cooperació de la Comunitat Valenciana.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La llista de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o adjuntar els documents preceptius corregibles que no es van presentar amb la sol·licitud, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en els URL https://www.cooperaciovalenciana.gva.es i https://www.participacio.gva.es, amb indicació que, si en el termini de 10 dies, no s'aportaren correctament, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució per la qual es declararà el motiu d'exclusió. 2. La proposta de resolució serà publicada en la Seu Electrònica de la Generalitat en el procediment de sol·licitud de la subvenció, en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en els URL https://www.cooperaciovalenciana.gva.es i https://www.participacio.gva.es, a l'efecte que les entitats interessades puguen presentar al·legacions en el termini de 10 dies hàbils des de la publicació. 3. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, en els URL: https://www.cooperaciovalenciana.gva.es i https://www.participacio.gva.es. En la publicació es farà constar almenys la relació de sol·licitants segons la baremació, la quantitat subvencionada, número sense decimals, desglossada, si és el cas, per capítol pressupostari, i el títol del projecte i país o territori d'execució juntament amb la puntuació obtinguda. 4. En la resolució es fixaran el termini i els requisits d'acceptació de la subvenció i, si és el cas, de la reformulació dels projectes. En defecte d'això s'estableix un termini de set dies hàbils des de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En cas que l'acceptació o la reformulació no es produïsca en el termini previst, o no es tinguen en compte els requisits dels articles 42 i 43 de l'ordre de bases, així com si es produïra la renúncia a la subvenció per part de l'entitat beneficiària, la sol·licitud s'exclourà de la convocatòria, reunint-se de nou la comissió de valoració d'acord amb el que estableix l'article 39 de l'ordre de bases.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris objectius de valoració de les sol·licituds presentades a aquesta convocatòria seran els recollits en l'article 16 de l'ordre de bases, amb la ponderació establida en l'Annex I d'aquesta resolució de convocatòria.

Obligacions

Obligacions

Les establides en l'article 10 de l'Ordre 2/2021, de 26 de maig, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

Observacions

Observacions

Contra el que es disposa en aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, o bé recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa-Administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA DE L'AJUDA Els projectes podran rebre de la Generalitat subvenciones fins a un màxim del 100 per cent del cost total del projecte, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permeten. L'import màxim de la subvenció a percebre, per a cada projecte, no podrà ser superior a 400.000 euros i el seu termini màxim d'execució serà de 12 mesos. PROCEDIMENT DE COBRAMENT Una vegada rebut el document d'acceptació de la subvenció concedida, es podrà tramitar el deslliurament del 100 per 100 de l'import de la subvenció concedida, mitjançant transferència bancària en el compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut l'esmentat termini, sense que s'haja dictat i notificat la resolució, les peticions s'entendran desestimades per silenci administratiu.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

En els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en l'article 71 de l'Ordre 2/2021, de 26 de maig, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, l'entitat beneficiària de la subvenció haurà de reintegrar a la Generalitat, les quantitats corresponents.