Detall de Procediment

MIN - Sol·licitud de certificat per a conductors de països no pertanyents a la Unió Europea.

Codi SIA: 1324918
Codi GUC: 19648
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Per a la conducció per compte d'altri, tant en transport públic com privat complementari, de mercaderies o de viatgers amb autobús, per part dels nacionals de tercers països no pertanyents a la Unió Europea, serà necessari que que s'acompanye l'autorització administrativa del certificat de conductor.

Observacions

Observacions

* CONTINGUT, CARACTERÍSTIQUES I TERMINI DE VALIDESA DEL CERTIFICAT DE CONDUCTOR - El certificat de conductor, que tindrà validesa de dos anys o fins que expire el termini de validesa del permís de conducció del conductor, serà propietat del titular de l'autorització, que ho posarà a la disposició del conductor al qual es refereix aquest document quan aquest conduïsca un vehicle emparat per aquella. En els locals de l'empresa, ha de conservar-se una còpia legalitzada del certificat de conductor. - Tant el certificat com la seua còpia legalitzada s'han de presentar cada vegada que així ho requerisquen els membres de la inspecció de transports o els agents de les forces i cossos de seguretat encarregats de la vigilància del transport per carretera. - L'empresa transportista o titular de l'autorització de transport estarà obligada a retornar a l'òrgan expedidor, de manera immediata, el certificat de conductor i la còpia legalitzada d'aquest tan prompet com deixen de complir-se les condicions que van donar lloc a la seua expedició i, especialment, quan el conductor cause baixa en l'empresa o quan, com a conseqüència de qualsevol actuació administrativa, es detectara l'incompliment dels requisits que van donar lloc a la seua expedició.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les empreses titulars d'autoritzacions de transport públic o privat complementari, de mercaderies o de viatgers amb autobús, ja siguen públics o privats complementaris que contracten conductors no pertanyents a la Unió Europea.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

1. Passaport, NIE o permís de residència en vigor 2. Permís de conducció en vigor. Si ha sigut atorgat per autoritat diferent de l'espanyola, s'acompanyarà necessàriament informe de la Prefectura provincial de trànsit acreditant la validesa d'aquest 3. Número d'afiliació a la Seguretat Social del conductor i justificació de la seua alta (últim butlletí de cotització a la Seguretat Social). 4. Certificat d'Aptitud Professional (CAP) en vigor. - Declaració de veracitat de la documentació aportada.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Quines taxes s'han de pagar i com fer el seu pagament? El codi, la descripció i l'import actual de la taxa és: A07 : 23,01 euros FORMES DE PAGAMENT, IMPORTS I MODELS: Tant les formes de pagament com els imports i els models de taxa es poden descarregar des de l'adreça d'Internet que s'indica a continuació:

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a presentar aquesta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Aquesta inscripció la pot fer a través de l'enllaç “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia *Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'aquesta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en aqueixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació". Si té algun dubte o vol comunicar alguna incidència, pot enviar un correu al suport tècnic: viatgers_stv@gva.es si és de València autoritzacions_sta@gva.es si és d'Alacant autoritzacions_stc@gva.es si és de Castelló

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida escanejada, en la seu electrònica del Ministeri de Foment - Una vegada presentada la sol·licitud per l'empresa, l'òrgan competent, després d'haver comprovat la documentació aportada per a l'obtenció del certificat, inscriurà les dades en el Registre General de Transportistes i d'Empreses d'Activitats Auxiliars i Complementàries del Transport, i expedirà el corresponent certificat de conductor, així com una còpia legalitzada d'aquest.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa