Detall de Procediment

Al·legacions i aportació de documentació al control de condicionalitat realitzat per la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca sobre l'explotació agrària afectada pels controls de la Política agrícola Comuna

Codi SIA: 1986230
Codi GUC: 19892
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Exercir el dret establit en l'article 53.1.f) de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques després de la comunicació a l'interessat del control de condicionalidad de l'explotació agrària afectada pels controls de condicionalitat de la Politica Agrària Comuna, realitzat per la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. - L'interessat tindrà dret a formular al·legacions, utilitzar els mitjans de defensa admesos per l'Ordenament Jurídic, i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Titulars d'explotacions situades en tot o en part en el territori de la Comunitat Valenciana que reben pagaments: a) Pagaments directes, en virtut del títol III, capitule II del Reglament (UE) número 2021/2115, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, pel qual s'establixen normes en relació amb l'ajuda als plans estratègics que han d'elaborar els estats membres en el marc de la política agrària comuna (plans estratègics de la PAC) finançada amb càrrec al Fons Europeu Agrícoles de Garantia (FEAGA) i al Fons Europeu agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) , i pel qual es deroguen els Reglaments 1305/2013 i 1307/2013 b) Pagaments anuals per superfícies i animals en virtut dels articles 70,71 i 72 del Reglament (UE) 2021/2115 del parlament europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021 c) Les persones beneficiàries dels règims d'ajuda al sector vitivinícola en relació amb les despeses efectuades i els pagaments realitzats per a les operacions executades en virtut dels articles 46 i 47 del Reglament (UE) 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, hauran de continuar complint les seues obligacions en matèria de condicionalitat després del 31 de desembre de 2022 i fins al final d'estos règims d'ajuda, de conformitat amb el que s'establix en l'article 5, apartat 7 del Reglament (UE) 2021/2117, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El que establisca el propi tràmit de comunicació

Formularis i documentació

S'ha d'adjuntar qualsevol document o justificació que estime convenient.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Quan es deduïsquen incompliments d'algun dels requisits o normes especificats en els Annexos I, II, i III de l'Orde, es remetrà a la persona beneficiària de l'ajuda un tràmit d'audiència de 15 dies, en el termini de tres mesos posteriors a la data de l'última actuació de control realitzada, on s'especificarà el/els incompliment/s observats i se l'informarà de les possibles mesures correctores que han d'aplicar-se. 2. Les al·legacions es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, podent-se presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per esta via, presentaran les al·legacions telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. 3. Revisades les al·legacions presentades per la persona beneficiària de les ajudes, o si és el cas una vegada transcorregut el termini d'al·legació, l'òrgan competent emetrà la corresponent Resolució. 4. Notificada la resolució a la persona interessada, es comunicaran els resultats dels controls a l'òrgan gestor de les ajudes, perquè s'aplique la penalització, si és el cas.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

Les persones beneficiàries d'ajudes relacionades en l'article 1 de l'orde hauran de complir el conjunt de requisits i normes que es relacionen en els annexos I, II i III , relatius als àmbits del clima i medi ambient, inclosos l'aigua, el sòl i la biodiversitat dels ecosistemes, la salut pública, sanitat animal i fitosanitat, el benestar animal i les normes de condicionalitat social , d'acord amb el que es disposa en l'article 12 del Reglament 2021/2115 del Parlament europeu i del Consell, de 2 de desembre o norma que ho substituïsca i en el Reial decret 1049/2022, de 27 de desembre, en els seus annexos I i II, o norma que ho substituïsca, que arrepleguen, amb caràcter bàsic, els requisits legals de gestió i les bones condicions agràries i mediambientals. La condicionalitat reforçada i condicionalitat social ha de complir-se en tota l'explotació agrària, així com en les instal·lacions de l'explotació, encara que per alguna part de la mateixa no es perceben ajudes, durant tot l'any natural corresponent al de presentació de la sol·licitud d'ajudes. Les persones beneficiàries d'ajudes relacionades en l'article 1 de l'orde hauran de complir la condicionalitat social, en els termes establits en el Títol II del Reial decret 1049/2022, de 27 de desembre o norma que ho substituïsca.

Termini màxim

Termini màxim

Sis mesos

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa