Detall de Procediment

Convocatòria de subvencions a entitats locals per al desenvolupament de programes que fomenten la igualtat entre dones i homes i/o la inserció laboral de les dones en l'exercici 2023.

Codi SIA: 2240869
Codi GUC: 20466
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(27-12-2022
17-01-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte d'aquesta subvenció podrà consistir en la realització de 2 tipus de programes: 1. Programes de promoció i foment de la igualtat entre dones i homes que consistiran en la realització d'activitats que estiguen incloses en les següents àrees: a) Activitats dirigides a la implementació, avaluació i millora del Pla d'Igualtat Municipal vigent. b) Activitats dirigides al foment de la igualtat de dones i homes, i per a l'eliminació de tota mena de discriminacions sobre la base del gènere. c) Activitats dirigides a la visibilització i participació de les dones. 2. Programes formatius o de millora per a la inserció laboral de les dones, prioritàriament dones beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió, així com aquells programes encaminats a posar fi a la precarietat laboral en l'ocupació.

Observacions

Observacions

- De conformitat amb el que s'estableix en l'article 45.1b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'òrgan instructor publicarà els requeriments d'esmena en la web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones: https://inclusio.gva.es/va/web/mujer/promocio-de-la-igualtat - La resolució del procediment es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones de conformitat amb l'article 45.1b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Les ajudes regulades en aquesta Ordre són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o entitat, pública o privada, nacional o internacional. No obstant això l'import de l'ajuda per a un programa en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres aportacions, supere el cost del programa a desenvolupar per l'entitat beneficiària - Qualsevol aportació de documentació a l'expedient (una vegada es conega la codificació del mateix) podrà realitzar-se en el següent link: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=19028&version=amp

Requisits

Requisits

1. Ser entitat local d'àmbit inferior a la província de la Comunitat Valenciana. 2. Disposar d'un pla d'igualtat vigent, d'acord amb el que s'estableix en la Disposició Addicional Setena, apartat 2n del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds. 3. No estar incursa en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran accedir a la condició de beneficiàries d'aquestes ajudes les entitats locals d'àmbit inferior a la província de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà de quinze dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9497, de 26/12/2022).

Formularis i documentació

a) Programa sol·licitat per a l'exercici 2023, segons model que figura com a annex I en la seu electrònica del tràmit. b) Fitxa descriptiva del Programa, segons model que figura com a annex II en la seu electrònica del tràmit c) Número de compte bancària la titularitat del qual es corresponga amb l'entitat sol·licitant, que haurà d'indicar-se en la Sol·licitud de Subvenció General. En el cas que el compte bancari designat siga nova (no estiga donada d'alta prèviament en la Generalitat), s'haurà de donar d'alta a través de PROPER en el següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648 d) Declaració responsable que l'entitat local té Pla d'Igualtat vigent per al personal d'aquesta, que figura com a annex V en la seu electrònica del tràmit. e) Autorització o no oposició a l'òrgan convocant, que es farà constar en la Sol·licitud General de Subvenció, perquè aquest, de manera directa i per mitjans telemàtics: Comprove les dades fiscals identificatives de l'entitat sol·licitant obrants en l'Agència Estatal d'Administració Tributària i les dades d'identitat de la persona representant legal, mitjançant el Sistema de Verificació de Dades d'Identitat, segons estableix el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant això, si de les comprovacions efectuades resultara alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, la persona que instruïsca el procediment queda facultada per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la Obtinga l'acreditació que l'entitat sol·licitant està al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Generalitat, i de les seues obligacions amb la Seguretat Social, previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en els articles 18, 19 i 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'aquesta llei. Si l'entitat sol·licitant no autoritza o s'oposa, segons el que s'estableix en la Sol·licitud General de Subvenció, haurà d'aportar: còpia compulsada o autenticada del NIF de l'entitat sol·licitant; còpia compulsada o autenticada del document nacional d'identitat, passaport o targeta d'identificació d'estranger de la persona representant legal, segons siga procedent; i els certificats que acrediten el compliment de les esmentades obligacions o, si no està obligat a presentar les declaracions o documents a què aquelles es refereixen, acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable. f) Declaració responsable que l'entitat no està incursa en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques, i que es troba al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, en el seu cas, se li hagueren exigit, inclosa en la sol·licitud general de subvenció g) Aquella una altra documentació addicional que la persona sol·licitant considere precisa per a l'oportuna valoració de la seua sol·licitud d'acord amb els criteris de valoració establits en la present convocatòria.

Presentació

Presentació

Telemàtica
EXCLUSIVAMENT, per via electrònica en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es. - Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en els casos que aquestes no reuniren els requisits i documents que s'assenyalen en les bases i en la convocatòria, es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Transcorregut el termini d'esmena, una Comissió examinarà i valorarà les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris de valoració determinats en l'ordre i elevarà proposta motivada. - La resolució correspondrà a la Directora General de l'Institut Valencià de les Dones.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en els casos que aquestes no reunisquen els requisits i els documents que s'assenyalen en les bases i en la convocatòria, es requerirà l'entitat perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua petició, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. - Una vegada transcorregut el termini d'esmena, una comissió examinarà i valorarà les sol·licituds presentades d'acord amb els criteris de valoració determinats en l'ordre i elevarà una proposta motivada. - La resolució correspondrà a la directora general de l'Institut Valencià de les Dones.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. La valoració de la totalitat de les sol·licituds presentades i admeses que complisquen els requisits establits es realitzarà sobre 100 punts, d'acord amb els criteris establits en els apartats següents. 2. Criteris de valoració respecte a l'entitat sol·licitant: màxim 35 punts. Població: es valorarà la població de l'entitat local fins a 35 punts. a) Municipis de fins a 2.500 habitants o mancomunitats de fins a 5.000 habitants: 35 punts. b) Municipis de 2.501 - 5.000 habitants o mancomunitats de 5.001 a 7.500 habitants: 25 punts. c) Municipis de 5.001-10.000 o mancomunitats de 7.501 a 10.000 habitants: 15 punts. d) Municipis de 10.001-15.000 o mancomunitats de 10.001 a 15.000 habitants: 5 punts. e) Municipis de 15.001-20.000 o mancomunitats de 15.001 a 20.000 habitants: 3 punts. f) Municipis o mancomunitats de més de 20.000 habitants: 1 punt. g) Les entitats locals menors es puntuaran igual que els municipis. 3. Criteris de valoració respecte al projecte o l'activitat que es realitzarà: màxim 65 punts. a) Els projectes de l'article 1.2.a d'aquesta ordre es valoraran: 1r. Qualitat: es valorarà l'adequació dels objectius i les activitats fins a 10 punts. 2n. Objectius generals encaminats a l'erradicació de les desigualtats existents fins a 10 punts. 3r. Concreció dels resultats previstos amb el desenvolupament del programa: fins a 10 punts. 4t. Establiment d'indicadors per a l'avaluació de l'impacte de gènere del programa: fins a 10 punts. 5é. Recursos humans: es valorarà la idoneïtat del personal assignat a l'execució del projecte: fins a 5 punts. 6é. Originalitat del projecte: es valoraran els projectes nous i innovadors fins a 10 punts. 7é. Viabilitat del projecte: es valorarà fins a 10 punts. A) Proporcionalitat entre el pressupost i l'objecte del projecte, fins a 5 punts. B) Cofinançament del projecte, fins a 5 punts, i s'atorgarà 1 punt per cada 5 % de pressupost cofinançat. b) Els projectes de l'article 1.2.b de la present ordre es valoraran: 1r. Qualitat: es valorarà l'adequació dels objectius i les activitats en relació amb el col·lectiu al qual es dirigeix la formació fins a 10 punts. 2n. Formació dirigida a dones de difícil inserció laboral, fins a 10 punts. 3r. Concreció dels resultats previstos amb el desenvolupament del programa: fins a 10 punts. 4t. Establiment d'indicadors per a l'avaluació de l'impacte de gènere del programa: fins a 10 punts. 5é. Recursos humans: es valorarà la idoneïtat del personal assignat a l'execució del projecte: fins a 5 punts. 6é. Programa formatiu detallat de les activitats i el seu cronograma, fins a 10 punts. 7é. Viabilitat del projecte: es valorarà fins a 10 punts. A) Proporcionalitat entre el pressupost i l'objecte del projecte, fins a 5 punts. B) Cofinançament del projecte, fins a 5 punts, i s'atorgarà 1 punt per cada 5 % de pressupost cofinançat. b) Els projectes d'inserció laboral es valoraran: 1r. Qualitat: es valorarà l'adequació dels objectius i les activitats en relació amb el col·lectiu al qual es dirigeix la formació fins a 15 punts. 2n. Formació dirigida a dones de difícil inserció laboral, fins a 15 punts. 3r. Concreció dels resultats previstos amb el desenvolupament del programa: fins a 15 punts. 4t. Establiment d'indicadors per a l'avaluació de l'impacte de gènere del programa: fins a 10 punts. 5é. Recursos humans: es valorarà la idoneïtat del personal assignat a l'execució del projecte: fins a 5 punts. 6é. Programa formatiu detallat de les activitats i el seu cronograma, fins a 10 punts. 7é. Viabilitat del projecte: es valorarà fins a 10 punts. - Proporcionalitat entre el pressupost i l'objecte del projecte fins a 5 punts. - Cofinançament del projecte fins a 5 punts, i s'atorgarà 1 punt per cada 5 % de pressupost cofinançat. 4. Només podran obtindre ajuda les sol·licituds que obtinguen un mínim de 55 punts. 04/13.06/00157

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Unitats de dona de les direccions territorials de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives d'Alacant, Castelló i València

Obligacions

Obligacions

A més de les obligacions que amb caràcter general estableix l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, les entitats beneficiàries estaran obligades a: 1. Realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció, en la forma, condicions i termini establit en aquest, i en tot cas abans del 31 de desembre de l'exercici al qual s'aplica la subvenció. 2. Presentar la justificació de les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida. 3. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que efectuarà l'òrgan concedent així com a qualsevol altra actuació que siga de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans competents. 4. Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de la subvenció. 5. Deixar constància expressa que el programa està subvencionat per la Conselleria competent en dones i igualtat de gènere en qualsevol relació amb terceres persones, incorporant, en tot cas i de manera visible, el logotip de l'esmentada Conselleria, prèvia autorització per aquesta, en les activitats subvencionades.

Observacions

Observacions

La resolució de la convocatòria, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició, o bé s'hi podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

- La dotació pressupostària que es fixe en cada convocatòria, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries de l'anualitat corresponent, es distribuirà proporcionalment entre els dos tipus de programes que es poden presentar, ateses les sol·licituds presentades, segons estableix la convocatòria. - La quantia assignada a cada tipus de programa es distribuirà proporcionalment entre les entitats sol·licitants atesa la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris de valoració, sempre que reunisquen els requisits fixats en la convocatòria i que aconseguisquen la puntuació mínima establida. - L'import màxim de l'ajuda serà de 20.000,00 euros. - Llevat que la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023 permeta un règim de deslliurament de transferències corrents diferent, el pagament de les ajudes contemplades en aquesta convocatòria s'efectuarà ajustant-se al següent règim: 1. El 30% de la mateixa es lliurarà immediatament una vegada concedida. 2. La resta es lliurarà després de la justificació per l'entitat de la realització de la totalitat del programa subvencionat.

Termini màxim

Termini màxim

El termini de resolució de l'expedient serà de sis mesos, comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució de convocatòria. Transcorregut el termini sense que hi haja recaigut cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió d'ajuda, en els termes previstos en l'article 25.1a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa