Detall de Procediment

Sol·licitud de renúncia de vivenda/garatge/local comercial de promoció pública propietat de la Generalitat Valenciana (aplicable a contracte en arrendament).

Codi SIA: 211060
Codi GUC: 2316
Organisme: ENTITAT VALENCIANA D'HABITATGE I SÒL EVHA
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tràmit administratiu orientat a facilitar la finalització de la relació contractual, de mutu acord, entre EIGE i l'adjudicatari d'un immoble de promoció pública propietat de la Generalitat Valenciana.

Observacions

Observacions

- Que EIGE no es pose en contacte amb el sol·licitant significa que l'expedient està en tràmit i seguix el seu curs normal. Quan es produïsca alguna novetat, esta es comunicarà a l'interessat per correu certificat en l'adreça que figure en la sol·licitud. - En el cas de resolució en què s'accepte la renúncia de l'adjudicatari, l'EIGE actua d'ofici i inicia un expedient de "Devolució de quantitats per renúncia de l'adjudicatari". El saldo resultant es calcula restant a les quantitats aportades (capital amortitzat (en el cas de contracte en compravenda) o fiança inicial (en el cas de contracte en arrendament) el cost d'adequar la vivenda per a una posterior adjudicació; en el cas de saldo positiu (a favor de l'adjudicatari), s'abonaria la dita quantitat en el compte bancari indicat en la sol·licitud.

Requisits

Requisits

- Estar al corrent en el pagament de les quotes mensuals i dels gastos de comunitat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Pot sol·licitar-la qualsevol adjudicatari d'una vivenda de promoció pública propietat de la Generalitat Valenciana que considere que complix els requisits establits.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 8/2004, de 20 d'octubre, de la Generalitat, de la Vivenda de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4867, de 21/10/2004)
  • Decret 75/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de Protecció Pública a la Vivenda (DOGV núm. 5517, de 22/05/2007).
  • Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans (LAU).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud. - Claus de la vivenda. - Butlletí de baixa del subministrament d'aigua potable. - Butlletí de baixa del subministrament d'energia elèctrica. - Certificat d'estar al corrent en els gastos de la comunitat del seu president.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, capítols i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en:

On dirigir-se

Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), podent utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. ( https://sede.gva.es/va/sede_certificados ). IMPORTANT: Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d'emplenar el formulari de dades generals. b) * Detall amb la major concreció possible la matèria objecte del tràmit * Emplene el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD" * Especifique la matèria objecte de la sol·licitud * Indique igualment l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Fer click sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de presentació). e) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

-Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. -Tramitació administrativa. -Proposada per part d'EIGE, que és la unitat que tramita. -Resolució per part de la Direcció General d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge, que és l'òrgan que resol. - El temps màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos, a comptar de la data de recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per a la seua tramitació. -Notificació (per correu certificat) de la resolució a l'interessat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació de la resolució.

Termini màxim

Termini màxim

- El temps màxim per a tramitar i resoldre els expedients serà de tres mesos, comptadors des de la data de recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per a la tramitació, sense perjuí del que establix l'art. 42.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i de Procediment Administratiu Comú, a l'efecte d'interrompre el mencionat termini de tres mesos.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa