Detall de Procediment

Sol·licitud d'inscripció, modificació o ampliació en el Registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental.

Codi SIA: 211112
Codi GUC: 2634
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Registrar en el corresponent camp d'actuació del Registre les persones públiques o privades que pretenguen exercir funcions de vigilància, seguiment, control, mesurament i informe en matèria de contaminació atmosfèrica, emissions de gasos d'efecte d'hivernacle, contaminació acústica, control d'abocaments i qualitat d'aigües, residus i sòls contaminats, sediments, organismes vius, vigilància i control mediambiental d'activitats, verificació ambiental EMAS i altres camps d'actuació per als quals la legislació ambiental preveja la intervenció d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental, així com la modificació o ampliació del registre existent.

Requisits

Requisits

1. Han d'estar acreditades per l'organisme nacional d'acreditació ENAC. En el cas d'entitats acreditades en altres estats membres de la Unió Europea, caldrà l'informe previ emés per l'ENAC en què constate que l'entitat en qüestió disposa d'una acreditació en vigor. 2. L'entitat no haurà de tindre relació de dependència alguna respecte a entitats o empreses que poguera menyscaptar la seua capacitat o independència professional. Als efectes d'aquest decret, es considerarà que hi ha relació de dependència quan l'entitat reba la participació de l'empresa o l'entitat en què haja de realitzar les seues funcions o quan aquestes tinguen algun tipus de participació en aquella. 3. L'entitat ha de tindre cobertes les responsabilitats civils que es puguen derivar de la seua actuació, a l'efecte de les quals ha de tindre subscrita una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil adequada, que ha de mantindre actualitzada i en vigor mentre hi romanga inscrita.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones públiques o privades que pretenguen exercir les funcions esmentades anteriorment que reunisquen els requisits següents:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 22/2015, de 13 de febrer, del Consell, pel qual es regulen les funcions i el Registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental de la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 7466, de 16.02.2015).
  • Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació. (DOGV núm 9327 de 28 d'abril de 2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any. NOTA: la inscripció en el Registre d'entitats col·laboradores s'ha de mantindre mentre continue vigent la corresponent acreditació de solvència tècnica que va possibilitar la inscripció de l'entitat en aquest.

Formularis i documentació

Per a la inscripció en el Registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental de la Comunitat Valenciana, s'ha d'omplir de manera telemàtica: - Sol·licitud d'inscripció en el Registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental. - Certificat expedit per l'ENAC en què figure l'àmbit d'actuació per al qual està acreditada l'entitat.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2023: Concepte de la taxa: 9842. Taxa per serveis administratius mediambientals. Inscripció en el Registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental (nova, modificació o ampliació): 46,78 euros. PAGAMENT DE MANERA TELEMÀTICA A. Obtenció del formulari a través de la plataforma Sara: Passos: 1. Ompliu el formulari corresponent amb les dades que se us sol·liciten. I feu clic en el botó "Generar imprés". 2. Comproveu que el primer model PDF és correcte i feu clic en el botó "Acceptar". 3. Una pantalla us mostrarà les dades identificatives del model. Feu clic, de nou, en el botó "Acceptar". 4. Feu clic en el botó "Imprimir" per a obtindre les còpies necessàries. 5. Comproveu que els exemplars que el vostre ordinador us proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb aquesta informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. B. Pagament 1. A través del pagament telemàtic genèric. - Les persones que disposen de DNI electrònic o certificat electrònic, i hagen generat prèviament la taxa per Internet, podran efectuar el pagament telemàticament. Vegeu en enllaços: Pagament telemàtic genèric https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15392 2. A través de la banca electrònica, banca telefònica, càrrec en línia de les entitats financeres col·laboradores: Els mitjans a través dels quals es poden efectuar els ingressos a favor de la Generalitat són diversos, però no totes les entitats financeres col·laboradores en la recaptació de tributs els tenen tots habilitats. Vegeu l'enllaç: entitats col·laboradores i formes de pagament https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15392 https://tasasw.gva.es/Tasasw/tasasma.htm

Presentació

Presentació

Telemàtica
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc2634. Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podrà utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, entre els quals hi ha el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En cas que la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene a través de la presentació electrònica. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, pertoque. Els tràmits que es facen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). En cas que es vulga tramitar un procediment electrònic com a representant d'altres persones físiques o jurídiques, s'ha de procedir a la corresponent inscripció en el Registre de representants (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/). La inscripció electrònica en el Registre de representants per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de segell electrònic d'entitat (si és persona jurídica).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Completar el tràmit telemàtic i aportar la documentació sol·licitada, i incloure a la sol·licitud el justificant del pagament de la taxa, la declaració responsable amb firma digital i l'acreditació d'ENAC. El tràmit s'ha de realitzar amb certificat electrònic reconegut en la seu electrònica de la Generalitat. - Revisada la documentació presentada, es produirà la inscripció automàtica en el Registre d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental de la Comunitat Valenciana.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini màxim

Termini màxim

- El termini per a resoldre les sol·licituds presentades serà de sis mesos. - El venciment del termini màxim sense haver-se notificat una resolució expressa suposarà l'estimació de la sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa l'article 43 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa