Detall de Procediment

Sol·licitud d'informe, a la direcció territorial de la conselleria competent en matèria de protecció a la infància, relatiu als programes de desplaçament temporal a la Comunitat Valenciana de persones menors d'edat estrangeres.

Codi SIA: 210869
Codi GUC: 1217
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Informar sobre els programes per al desplaçament de menors estrangers a la Comunitat Valenciana per a estades temporals amb finalitats de tractament mèdic, vacances o escolarització.

Requisits

Requisits

Els que es detallen en l'apartat de documentació que cal aportar, distingint segons siguen persones físiques o jurídiques.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Els programes de desplaçament temporal de menors estrangers amb finalitats de tractament mèdic o gaudi de vacances només els poden promoure les persones jurídiques següents: administracions públiques, associacions sense ànim de lucre, fundacions o altres entitats alienes a les que exerceixen la pàtria potestat o tutela dels menors. 2. Els programes de desplaçament temporal de menors estrangers amb finalitats d'escolarització també els poden promoure, a més de les persones jurídiques indicades en l'apartat anterior, les persones físiques alienes a les que exercisquen la seua pàtria potestat o tutela.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social (BOE núm. 10, de 12/01/00).
  • Reial decret 557, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social, després de la seua reforma per la Llei orgànica 2/2009 (BOE núm. 103, de 30/04/2011).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

S'ha de presentar amb l'antelació suficient, tenint en compte que l'Administració autonòmica disposa d'un termini màxim per a emetre i notificar l'informe sol·licitat de tres mesos. Aquest informe és preceptiu i no vinculant i previ a l'informe de Subdelegació del Govern, i la competència per a resoldre l'autorització dels programes de desplaçament temporal de menors estrangers correspon al ministeri amb competència en matèria d'estrangeria. La competència autonòmica en aquest tràmit no és resolutiva, està limitada per imperatiu legal a l'avaluació de l'informe previ i no vinculant relatiu al programa proposat.

Formularis i documentació

1. Els promotors han d'aportar juntament amb la sol·licitud la documentació següent: A) Les persones jurídiques: a) Certificat d'inscripció en el registre d'entitats competent segons la seua naturalesa jurídica, en el qual conste el seu número de registre, domicili social o seu, si té ànim de lucre o no, l'òrgan de govern, l'objecte i les finalitats de l'entitat segons els seus estatuts vigents. Aquest document no serà necessari quan la personalitat jurídica del promotor conste acreditada pel fet d'estar inscrit en el Registre dels Titulars d'Activitats d'Acció Social, i de Registre i Autorització de Funcionament dels Serveis i Centres d'Acció Social, o perquè el certificat es troba ja en poder de l'òrgan administratiu competent perquè s'ha presentat amb una sol·licitud d'informe anterior. b) Certificat de l'acord d'aprovació del programa d'estada temporal, adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat que es tracte, emés i visat pels òrgans competents, en el qual ha de constar expressament la designació de la persona autoritzada per a sol·licitar l'emissió d'informe. c) Informació del programa d'estada temporal respecte del qual es demana l'informe, en què s'ha d'incloure: la situació personal, familiar i social del menor o menors que ho motiva; la seua fonamentació i objectius; les dades d'identificació i de contacte de la persona responsable del programa, la dedicació prevista i si la seua intervenció té caràcter professional o voluntari; les condicions del viatge i d'allotjament dels menors; les activitats que es desenvoluparan amb els menors durant l'estada; la relació del personal adscrit al programa amb la indicació de les seues funcions, la seua qualificació i el caràcter voluntari o professional d'aquest; els contactes previstos entre els menors i les seues famílies d'origen. d) Si durant l'estada els menors conviuran amb famílies, el programa ha d'incloure una descripció detallada del procés i els criteris d'informació, formació i designació de les famílies guardadores. Per a la designació de les famílies, l'entitat ha de comprovar que disposen dels recursos materials, personals i socials suficients per a atendre adequadament els menors i que la seua motivació no entra en conflicte amb el caràcter temporal i el propòsit de l'estada. Si el programa comprén una pluralitat de menors, s'han d'especificar els criteris de distribució d'aquests en les diferents llars. e) En el cas que el menor o menors residisquen durant la seua estada a la Comunitat Valenciana en algun allotjament de caràcter col·lectiu (albergs, campaments residències, etc.), s'ha d'identificar aquest, amb la indicació de la seua titularitat, la persona responsable, així com aportar informació que permeta valorar l'adequació de les instal·lacions a les característiques del menor o menors i la finalitat del programa. f) Memòria econòmica del programa en què es detallen ingressos i despeses, així com les fonts de finançament. B) Les persones físiques, només respecte d'estades temporals amb finalitat d'escolarització: a) Document nacional d'identitat, passaport o NIE. b) Certificat d'empadronament. c) Informació del programa d'estada temporal respecte del qual es demana l'informe, en què s'ha d'incloure: la situació personal, familiar i social del menor o menors que ho motiva; la seua fonamentació i objectius; les condicions del viatge; el compromís que el menor o menors que residiran amb els promotors; les activitats que desenvoluparan amb el menor o els menors durant l'estada i els contactes previstos entre aquests i les seues famílies d'origen. d) Última declaració de la renda o, si escau, certificat d'estar-ne exempt; en aquest cas, s'ha d'aportar el document acreditatiu d'ingressos o el document anàleg que permeta verificar solvència econòmica a l'efecte del programa que promou. e) Certificat d'antecedents penals. f) Informe sociofamiliar de les persones amb les quals romandran els menors, relatiu a la motivació del promotor, les condicions de la llar per a l'allotjament del menor o menors i la seua capacitat per a atendre les seues necessitats durant l'estada amb la família, subscrit per un/una professional col·legiat competent, ja siga treballador/a social o psicòleg/òloga. Els documents assenyalats amb les lletres a, b, i c es poden substituir per l'autorització de la consulta per part de l'administració de les bases de dades corresponents. Quan l'òrgan administratiu competent haja informat altres programes promoguts anteriorment per les mateixes persones físiques, l'informe sociofamiliar podrà ser substituït per una declaració responsable del fet que no s'han produït variacions en les seues circumstàncies. 2. A més de la documentació assenyalada en l'apartat precedent, els promotors dels programes, ja siguen persones físiques o jurídiques, han d'aportar la documentació següent o, si escau, l'expressió en l'escrit de sol·licitud o en document a part: a) Llista dels menors per als quals se sol·licita el desplaçament, en què han de constar, per ordre i d'una manera estructurada, les dades identificatives següents: Nom i cognoms del xiquet o de la xiqueta, data de naixement, adreça del xiquet/a i telèfon de contacte en el país d'origen. b) Identificació dels acompanyants: nom, cognoms, adreça i telèfon de contacte. c) Nom i cognoms de les persones amb les quals conviurà el menor durant la seua estada a la Comunitat Valenciana, així com el domicili i telèfon de contacte d'aquestes. d) Declaració responsable de la família amb la qual conviurà el/la menor, siga promotora o no, segons els casos, en la qual es manifeste el coneixement que el desplaçament temporal del menor es troba emmarcat en l'àmbit del Reglament d'estrangeria i que no implica la formalització de cap acolliment familiar, així com el compromís de no instar la sol·licitud d'acolliment familiar ni adopció del menor i de facilitar la seua tornada al seu país d'origen una vegada finalitzat el programa d'estada temporal que es tracte. e) Indicació exacta de les dates d'entrada i eixida del menor del territori espanyol amb destinació al seu lloc de procedència, així com dels mitjans de transport contractats a aquest efecte. f) Compromís de sol·licitar de l'administració pública espanyola competent que reconega el menor o menors desplaçats el dret a l'assistència sanitària a Espanya a càrrec de fons públics i, en defecte d'això o si no ho obtinguera, a contractar amb una entitat asseguradora radicada a Espanya una pòlissa mèdica a tot risc que cobrisca malalties i accidents. g) Segur multirisc de responsabilitat civil i accidents, subscrit per una entitat asseguradora radicada a Espanya i que cobrisca els possibles danys ocasionats pel menor. h) Autorització dels pares o tutors perquè els menors es desplacen a la Comunitat Valenciana en el marc del programa de desplaçament temporal que es tracte, degudament traduït. 3. Per a les estades temporals amb finalitats de tractament mèdic, a més de l'anterior, cal aportar un informe mèdic en el qual conste la patologia i el tractament o la intervenció que requereix el menor, acompanyat, si escau, de la corresponent traducció; informe mèdic sobre el tractament que rebrà el menor emés pel responsable de la seua realització a la Comunitat Valenciana, en el qual conste la seua viabilitat i durada, inclosa la recuperació; compromís de finançament del cost del tractament mèdic. 4. Per a les estades temporals amb finalitats d'escolarització, a més, cal aportar la justificació d'inscripció o preinscripció del menor en el centre educatiu corresponent de la Comunitat Valenciana.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres de les direccions territorials amb competència en matèria d'infància, de cada província, segons els casos: Direcció territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Secció de Família i Adopcions- VALÈNCIA Av. de l'Oest, 36, 46001 VALÈNCIA Tel.: 96 386 95 98 L'ATENCIÓ PRESENCIAL i REGISTRE DE DOCUMENTS en la DIRECCIÓ TERRITORIAL D'IGUALTAT I POLÍTIQUES INCLUSIVES - VALÈNCIA, serà ÚNICAMENT mitjançant CITA PRÈVIA, que es pot sol·licitar a través del telèfon d'informació de la Generalitat 012 o a través d'internet: https://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/citas_previas Direcció territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Secció de Família i Adopcions- ALACANT Rambla Méndez Núñez, núm. 41, 7a planta, 03002 ALACANT Tel.: 966 478 217 / 966 478 229 Direcció territorial d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Secció de Família i Adopcions- CASTELLÓ Av. Germans Bou, 81 12003 CASTELLÓ Tel.: 964 72 62 00 - En qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració autonòmica valenciana, de l'Estat. O a la d'alguna de les entitats que formen part de l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - En qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: abans de començar amb la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en el qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això cal tindre en compte que: 1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD". * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa