Detall de Procediment

Sol·licitud de reintegrament de gastos per assistència sanitària prestada per servicis aliens a la Seguretat Social.

Codi SIA: 210872
Codi GUC: 1229
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

En els casos d'assistència sanitària urgent, immediata i de caràcter vital , que hagen sigut atesos fora del Sistema Nacional de Salut (hospitals privats), es reembossaran oportunament els serveis d'aquells que no consitituyan una utilització desviada o abusiva d'aquesta excepció.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Aquelles persones que tinguen reconegut el dret a assistència sanitària en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Orde de 3 de febrer de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regula el reintegrament de gastos en l'àmbit de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 3197, de 5/3/98).
  • Circular 3/1998, de 9 de març de 1998, de la Direcció General d'Atenció Primària i Farmàcia, sobre regulació del reintegrament de gastos.
  • Reial Decret 1030/2006, de 15 de setembre, pel qual s'establix la cartera de servicis comuns del Sistema Nacional de Salut i el procediment per a la seua actualització (DOCV núm. 222, de 16/09/06).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any, amb dret de fins a quatre anys des del fet causant.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud firmat pel titular de dret o persona amb legitimació activa. - Documents justificatius dels gastos efectuats com ara: factures, rebuts d'honoraris, receptes, que podran ser fotocòpies, excepte si s'estima la sol·licitud, que en este cas hauran de ser originals. - Informes mèdics que indiquen la necessitat de l'assistència i aquells que puguen justificar la sol·licitud, autentificats com cal.

Presentació

Presentació

Presencial
PRESENCIAL: ·Preferentment en: - Registre de les direccions territorials de Sanitat d'Alacant, Castelló i València que indiquem a continuació: ·REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA - VALÈNCIA GRAN VIA FERRAN EL CATÒLIC, 74 46008 València Tel: 012 ·REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA - CASTELLÓ PL. HORT DELS CORDERS, 12 12001 Castelló de la Plana Tel: 012 ·REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PÚBLICA - ALACANT C/ GIRONA, 26 03001 Alacant/Alacant Tel: 012 - Serveis d'Atenció a l'Usuari del seu hospital, Centre d'especialitats o Direcció d'Atenció Primària. - Oficines d'Inspecció Mèdica de l'Àrea corresponent al domicili habitual de l'usuari - Adreça de Centres d'Especialitats, Serveis Centrals de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. - En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen o davant qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia.
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s';admet clau-permanent de l';Estat com a mètode d';autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), haurà d';inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració General de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l';apartat ";Enllaços"; d';aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s';ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l';aplicació autofirma en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html ¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬ Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d';aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l';objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d';anotar-se el nom d';aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que li portarà a identificar-se mitjançant l';Assistent de Tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Haurà d';emplenar el formulari de dades generals atenent especialment els següents apartats: - En l';apartat Àmbit territorial ha de seleccionar on dirigeix la sol·licitud (Serveis Centrals (Direcció General), SSTT Castelló, SSTT València o SSTT Alacant) - En l';apartat Matèria ha de seleccionar la matèria objecte del tràmit. - En l';apartat Exposició s';ha d';indicar el nom del procediment. b) Annexe els formularis i la documentació que prèviament ha sigut descarregada i emplenada, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. c) Fer clic sobre el botó Registrar (li facilitarà el número de registre, data, lloc i hora de La seua presentació). d) Guardar i imprimir (si ho desitja) el justificant de registre. La seua presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Comprovació de la documentació rebuda recaptant del sol·licitant aquelles dades que es consideren necessaris per a la resolució de l'expedient. - Obertura del corresponent expediente administratiu i comprovació del dret del sol·licitant a l'assistència sanitària, segons la normativa vigent en la data que va rebre l'assistència. - Remissió d'expedients en funció de la quantia d'aquests: Per a expedients de tipus A (Reintegrament de Despeses superiors a 100.000 €), els expedients seran remesos directament a la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris. Per a expedients de tipus B (Reintegrament de Despeses no superiors a 100.000 €), els expedients seran remesos, per la unitat responsable de prestacions en la Direcció Territorial de Sanitat a la inspecció mèdica corresponent per a la seua tramitació. - En cas de ser estimatòria la proposta de resolució, haurà de ser sotmesa a la fiscalització prèvia de la intervenció corresponent. - Resolució del director/a territorial de Sanitat en els expedients de tipus B, o del director/a general de Farmàcia i Productes Sanitaris en els expedients de tipus A. - La resolució recaiguda per a qualsevol mena de reintegrament de despeses, haurà de notificar-se a l'interessat des de la Direcció Territorial de Sanitat, incloent en la mateixa el peu de recurs corresponent, procedint-se a la proposta de pagament, cas de ser aquesta estimatòria. - Una vegada resolt l'expedient, es remetrà a la Direcció Territorial de Sanitat perquè s'actue en conseqüència.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

- Per als expedients de Tipus A: · Servici de Prestacions Complementàries de la Direcció General de Farmàcia i Productes Sanitaris. - Per als expedients de Tipus B: · La Direcció Territorial de Sanitat de la província correspondient o Gerència d'Àrea mitjançant les seues unitats de prestacions.

Observacions

Observacions

Contra la resolució podrà interposar-se reclamació prèvia davant de l'òrgan que resol, d'acord amb l'art. 71 de la Llei reguladora de la jurisdicció social.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa