Detall de Procediment

Oficina de Farmàcia: Sol·licitud d'autorització per a canvi de titularitat de l'oficina.

Codi SIA: 210891
Codi GUC: 1286
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Canvi de titularitat d'una oficina de farmàcia: és el procediment administratiu per mitjà del qual es realitza el nomenament d'un nou farmacèutic titular, com a conseqüència del traspàs, venda o cessió total o parcial d'una oficina de farmàcia per qualsevol dels mitjans previstos en la normativa vigent per a l'accés a la propietat privada.

Observacions

Observacions

* DEFINICIONS 1) Farmacèutic/a titular: és el farmacèutic a nom del qual s'estén l'autorització i l'acta d'obertura i funcionament de l'oficina de farmàcia, i que posseïx títol de propietat sobre esta. 2) Farmacèutic/a regent: és el farmacèutic no titular nomenat per als supòsits previstos en l'article 26 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, que assumirà les mateixes funcions i responsabilitats que el farmacèutic titular. 3) Farmacèutic substitut o farmacèutica substituta: és el que exercix la seua activitat, en lloc del titular o regent, en una oficina de farmàcia. Assumirà amb caràcter transitori i mentre dure la substitució, les funcions i responsabilitats del farmacèutic o farmacèutica titular, en els casos de: a) Maternitat, accident o malaltia. b) Designació o elecció per a l'acompliment d'assumptes públics o de representació professional. c) Absències per assumptes propis. d) Compliment de les obligacions derivades del servici militar o prestació social substitutòria. e) Realització d'estudis de capacitació o especialització relacionades amb la seua activitat professional. f) Gaudi de vacacions anuals. g) Excepcionalment, per raons estrictament personals i acreditades, amb informe previ dels col·legs oficials de farmacèutics de la Comunitat Valenciana, la Conselleria de Sanitat podrà autoritzar la designació d'un substitut o substituta

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els farmacèutics que hagen participat en una transmissió total o parcial d'una oficina de farmàcia.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 6/1998, de 22 de juny de 1998, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/6/98).
  • Circular 8/1998, de 12 d'agost de 1998, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat, sobre assignació de tasques en matèria d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3312, de 20/8/98).
  • Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia (DOGV núm. 4145, d'11/12/01).
  • Orde de 22 d'abril de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es desplega el Decret 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, per mitjà del que es regula l'establiment, trasllat i transmissió de les oficines de farmàcia, pel que fa a les transmissions, regències i reserva de titularitat de les oficines de farmàcia de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4265, de 06/06/02).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En el termini de 30 dies des que es va realitzar la transmissió.

Formularis i documentació

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 20 del Decret 187/2001, de 27 de novembre els farmacèutics implicats en aquesta, hauran de sol·licitar el canvi de titularitat de l'oficina de farmàcia, per al que hauran d'aportar la següent documentació: - Sol·licitud signada pels farmacèutics en cas de transmissió inter vivos i pel represetante dels hereus en cas de transmissió mortis causa. - Títol de propietat que ostenta el nou farmacèutic titular. - Còpia del títol de farmacèutic del nou titular en cas d'oposició a la consulta per part de l'administració. - Document acreditatiu de col·legiació del nou titular. - Declaració jurada de no incompatibilitat per a l'exercici professional en oficina de farmàcia del nou titular (d'acord amb el model). - Document acreditatiu de la disponibilitat dels locals. - Acreditació de la representació en el cas de no estar inscrit en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat En el seu cas podrà formular-se sol·licitud perquè el farmacèutic que pretén accedir a la titularitat siga considerat com a farmacèutic substitut, durant la tramitació de l'expedient signada per tots dos farmacèutics.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9896 - Taxa per servicis i establiments sanitaris d'atenció farmacèutica. La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 2.1, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 129,93 euros. a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9896 amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit. Enllaç en informació complementària

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat . 1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: -El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). -I el sistema clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones juridicas: empreses, ajuntaments, entitats ....). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Si escau, haurà de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-se el justificant de pagament. 4.- Clickando en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (en color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació emplenada i signada digitalment que haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 5.- Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas: És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que pot utilitzar.

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Unitat responsable del tràmit: Serà la unitat administrativa de la Direcció Territorial de Sanitat de la província on estiga situada l'oficina de farmàcia. - Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Si durant la tramitació de l'expedient es detecta la falta d'algun document reflectit en l'apartat anterior, es requerirà als interessats la seua aportació en el termini de 10 dies, amb indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució expressa que se li notificarà, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. - Si pel titular de l'oficina de farmàcia i el farmacèutic que pretén accedir a la titularitat, s'ha sol·licitat que aquest últim siga considerat com a farmacèutic substitut, durant la tramitació de l'expedient, s'entendrà autoritzada la mateixa, sempre que a l'expedient s'haja aportat la documentació acreditativa suficient per al seu exercici professional en l'oficina de farmàcia. Resolució: - Correspon al director general de Farmàcia i Productes Sanitaris. En la mateixa constarà com a mínim nom del farmacèutic que accedeix a la titularitat, amb la indicació si la propietat és parcial, del percentatge de la mateixa que ostenta cada farmacèutic. - La resolució haurà de dictar-se en el termini de 30 dies, i es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra aquesta procedisquen, l'òrgan davant el qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los. Si no haguera recaigut resolució expressa en el termini indicat s'entendrà autoritzada la sol·licitud. - Rebuda la resolució d'autorització del canvi de titularitat els farmacèutics disposaran d'un mes comptat a partir de l'endemà a la notificació per a personar-se en la direcció territorial de Sanitat de la província on aquesta situada l'oficina de farmàcia per a procedir a alçar de l'acta de canvi de titularitat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - ALACANT PL. ESPANYA, 6 - 03010 Alacant Telèfon: 965935283 SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - CASTELLÓ AV. DEL MAR, 12 - 12003 Castelló de la Plana Telèfon: 964358323 SECCIÓ D'INSPECCIÓ I ORDENACIÓ SANITÀRIA - VALÈNCIA C/ GUÀRDIA CIVIL, 21-BAIX - 46020 València Telèfon: 963985401

Observacions

Observacions

Contra les resolucions del director general de Farmàcia i Productes Sanitaris de la Conselleria de Sanitat podrà interposar-se Recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica de Salut Pública i del Sistema Sanitari Publique.

Termini màxim

Termini màxim

La resolució haurà de dictar-se en el termini de 30 dies, i es notificarà als interessats amb indicació dels recursos que contra esta procedisquen, l'òrgan davant del qual hagueren de presentar-se i el termini per a interposar-los. Si no haguera recaigut resolució expressa en el termini indicat s'entendrà autoritzada la sol·licitud.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa