Detall de Procediment

Emissió de certificats de lliure venda

Codi SIA: 211340
Codi GUC: 14036
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT des de 01-10-2020
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Facilitar l'emissió del certificat de lliure venda a les empreses i establiments alimentaris situades en la Comunitat Valenciana i inscrits en el Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments (RGSEAA) i als responsables de la posada en el mercat nacional de complements alimentaris i aliments per a grups específics de població. Tipus de certificats de lliure venda: Lliure venda genèric: El certificat de lliure venda acredita que l'empresa o l'establiment es troba inscrit en el RGSEAA i per tant autoritzat per a la comercialització i lliure venda dels seus productes en l'àmbit de la Unió Europea. No s'emetran certificats de lliure venda genèrics per a empreses l'activitat de les quals siguen els complements alimentaris i/o els aliments per a grups específics. No s'emetran certificats de lliure venda genèrics per a empreses l'activitat de les quals siga diferent de l'activitat dels complements alimentaris i/o els aliments per a grups específics en les categories d'emmagatzematge, importació i distribució sense depòsit. Lliure venda amb productes: els productes alimentaris de què es tracte han sigut elaborats, envasats, emmagatzemats o distribuïts per una empresa radicada en la Comunitat Valenciana i inscrita en el RGSEAA. Lliure venda amb complements alimentaris i/o aliments per a grups específics: els productes alimentaris de què es tracte, a més d'haver sigut elaborats, envasats, emmagatzemats o distribuïts per una empresa radicada en la Comunitat Valenciana i inscrita en el RGSEAA ha sigut notificada la seua posada en el mercat nacional.

Observacions

Observacions

- El certificat de lliure venda es podrà emetre en castellà, anglés o en totes dues llengües, havent de marcar-se l'opció desitjada en el moment de la sol·licitud. - En el cas que se sol·licite l'emissió d'un certificat de lliure venda de productes diferents dels complements alimentaris i aliments per a grups específics de població, els productes que no hagen sigut elaborats per una empresa de la Comunitat Valenciana, hauran de presentar juntament amb la sol·licitud, un document recent de les autoritats sanitàries competents en el control oficial en matèria de seguretat alimentària de l'empresa fabricadora, en el qual s'indique que està sotmesa a aquest control i que els productes a exportar són de lliure venda i consum a la Unió Europea. - En cas que se sol·licite un certificat de lliure venda que incloga complements alimentaris i/o aliments per a grups específics de població i l'empresa responsable de la comercialització no coincidisca amb l'operador econòmic que sol·licita l'emissió del certificat de lliure venda, haurà de presentar juntament amb la sol·licitud una declaració responsable en la qual conste que les etiquetes amb les quals s'estan comercialitzant coincideixen amb les presentades en el moment de la notificació de posada en el mercat. - En cas que se sol·licite l'emissió d'un certificat de lliure venda que incloga la denominació d'un o diversos complements alimentaris i/o aliments per a grups específics, en el certificat només podrà constar un màxim de cinc productes.

Requisits

Requisits

En el cas que se sol·licite un certificat de lliure venda amb inclusió de complements alimentosos i/o aliments per a grups específics, el domicili social de l'empresa o establiment sol·licitant haurà d'estar situat en la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques titulars d'empreses i establiments inscrites en el RGSEAA.

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

- Instància de sol·licitud normalitzada, correctament emplenada i signada pel titular o representant legal, degudament acreditat. - Justificant de l'abonament de la taxa corresponent. - Fotocòpia del NIF de la persona física que comunica el tràmit o de la persona representant legal, en cas de no haver autoritzat l'òrgan gestor l'obtenció d'aquestes dades. - En cas de no estar inscrit en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre Electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat, haurà d'aportar documentació acreditativa de la condició de representant de l'empresa. - Llistat de productes a incloure. - En el cas de complements alimentosos i d'aliments per a grups específics de població, model d'etiqueta actual amb la qual està comercialitzant els productes a incloure en l'emissió del certificat. - Uns altres (indicar)

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9898 - Taxa per empreses alimentàries, aliments i establiments alimentaris. La quantia serà la que s'establix en l'article 29.4.5 punt 6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de: - Emissió de certificats de lliure venda genèric: 15,59 euros. - Emissió de certificats de lliure venda amb inclusió de productes alimentosos: 31,18 euros. a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9898 (empreses alimentàries, aliments i establiments alimentaris) amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit.

Presentació

Presentació

Presencial
Només en el cas de no estar obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, (art. 14.2 Ley39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques), podran presentar-se de manera presencial en el registre electrònic de l'Administració o Organisme al qual es dirigisquen, així com en els restants registres electrònics de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local o al Sector Públic Institucional. També podran presentar-se: - En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. - En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - En les oficines d'assistència en matèria de registres. - En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. Les sol·licituds es dirigiran als Centres de Salut Pública corresponents, per raó del domicili social de l'entitat, sense perjudici de la seua possible presentació conforme al que es disposa en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Es pot consultar el Centre de Salut Pública assignat a cada municipi en l'apartat d'enllaços d'aquest document

On dirigir-se

Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de realitzar MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar. Per a això, han de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l'Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte dels sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Si escau, procediu al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 5. Respecte als DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: - És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s'han d'enviar en format PDF i han d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/ones o entitat/s que els subscriguen. - En aquest tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat denominat "Quina documentació s'ha de presentar?" hi ha la llista de documents que s'han de presentar. * En l'apartat "IMPRESOS ASSOCIATS" (i en el mateix tràmit telemàtic), hi ha models normalitzats que es poden omplir de tots els documents o alguns d'aquests, segons el cas. Si n'hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els ha de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. - En el tràmit telemàtic, s'indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents.

Normativa

Normativa

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Les sol·licituds es dirigiran als Centres de Salut Pública corresponents per raó del municipi on estiga situada l'empresa o establiment. -Per a l'aportació de documentació i al·legacions a un expedient obert es troba l'enllaç directe per a la seua tramitació telemàtica mes a baix. Com es tramita telemàticament? A través de l'enllaç corresponent:

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Els centres de salut pública i la Direcció General de Salut Pública i Addiccions.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa