Detall de Procediment

Comunicació de la relació anual de fires comercials oficials de la Comunitat Valenciana. Comerç.

Codi SIA: 211460
Codi GUC: 14970
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

COMUNICAR la relació anual de les fires comercials oficials de la Comunitat Valenciana, que són aquelles fires comercials organitzades, bé directament per les institucions firals, o bé de forma indirecta per una entitat, pública o privada, sota la supervisió de la institució firal, que reunisquen les característiques següents: a) Que tinguen lloc al territori de la Comunitat Valenciana en instal·lacions permanents dotades dels serveis convenients per a aquest tipus d'activitats adscrites a les institucions firals. b) Que estiguen dotades d'un reglament de participació dels expositors. c) Que compten amb un comité organitzador, en el qual estaran representades la institució firal corresponent, si escau, l'entitat organitzadora, la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació que per la demarcació corresponga i les organitzacions sectorials més representatives de l'objecte de la fira. La Conselleria competent en matèria de Comerç publicarà anualment un calendari en què figuraran les fires que compleixen les condicions de fira comercial oficial. (Vegeu enllaç directe a l'últim calendari publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana-DOGV en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit).

Observacions

Observacions

1. Els DUBTES relacionats amb el CONTINGUT d'aquest tràmit seran ateses per la Direcció General competent en matèria de Comerç, les dades de la qual estan disponibles en l'apartat "Presentació i contacte" de l'àrea de "Comerç" de la pàgina web de la Conselleria amb competències en eixa matèria (vegeu l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit) i també realitzant la cerca corresponent en la pàgina web de la Generalitat Valenciana, apartat Atenció a la ciutadania/Guia PROP, subapartat Departaments. 2. Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic) - Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents - Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta: . Bé emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). . O bé enviant un correu electrònic a l'adreça generalitat_en_red@gva.es * IMPORTANT: es tracta d'un correu exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes. En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.

Requisits

Requisits

FIRES COMERCIALS DE LA COMUNITAT VALENCIANA A) CONCEPTE Es consideren fires comercials les manifestacions comercials que es desenvolupen en el territori de la Comunitat Valenciana i tinguen per finalitat l'exposició o la mostra de béns i serveis, a fi d'afavorir-ne el coneixement i la difusió, promoure contactes i intercanvis comercials i facilitar l'acostament de l'oferta de les diferents branques de l'activitat econòmica i la demanda, de manera que s'aconseguisca més transparència en el mercat. Aquestes manifestacions comercials han de reunir, a més, les característiques següents: 1. Tindre una durada limitada en el temps. 2. Tindre caràcter periòdic i vocació de permanència. 3. Reunir una pluralitat d'expositors. B) CLASSIFICACIÓ B.1. Amb independència d'altres classificacions basades en les característiques de l'oferta que s'exposarà, les fires comercials es classifiquen en fires comercials oficials i fires-mostres comercials. - Les FIRES COMERCIALS OFICIALS són objecte d'aquest tràmit de la Guia Prop. - Les FIRES-MOSTRES COMERCIALS són les fires comercials que NO tenen la consideració de fires comercials oficials. En concret, són les manifestacions firals de caràcter no oficial, amb caràcter periòdic i durada determinada, organitzades per entitats locals, associacions empresarials, institucions o altres entitats organitzadores amb la finalitat de promocionar un producte o sector en un àmbit geogràfic concret. Aquestes fires-mostres comercials podran realitzar-se en instal·lacions fixes o no, sempre que complisquen amb els requisits de seguretat exigibles a aquest tipus d'esdeveniments. Mitjançant una ordre de la conselleria competent en matèria de comerç, es podrà regular la possibilitat d'obtindre un reconeixement de la Generalitat en funció de les característiques de cada una d'aquestes fires, així com del nivell de serveis oferits als expositors i visitants. B.2. Sense perjudici d'aquesta classificació, es consideren FIRES D'ARTESANIA les manifestacions firals que tinguen com a finalitat la promoció, difusió i venda de productes artesans i del sector artesà en general. Les fires d'artesania podran obtindre el reconeixement com a tals de la Generalitat, sense que això siga un impediment per al seu desenvolupament. Per a l'obtenció d'aquest reconeixement: a) REQUISITS: aquestes fires han de comptar amb un reglament de participació que garantisca: - Que els productes que s'hi venen són de caràcter artesà. - Així com que, almenys, el 70 % dels expositors, en el cas que siguen productors, disposen del document de qualificació artesana de la Generalitat o un document equivalent en el cas d'artesans de fora de la Comunitat Valenciana. Els expositors que disposen d'un d'aquests documents l'han d'exhibir en un lloc visible. b) PROCEDIMENT: b.1. Les entitats organitzadores d'una fira d'artesania han de presentar, almenys amb un mes d'antelació al seu inici, la documentació següent: - Una sol·licitud de reconeixement com a fira d'artesania. - Una declaració responsable del compliment dels requisits per a obtindre aquest reconeixement. - I una memòria de la fira, que comprenga les dades de l'entitat que l'organitza, el nombre d'expositors, amb la indicació de quants d'aquests disposen del document de qualificació artesana de la Generalitat o un document equivalent, les gammes de productes que s'exposaran, el lloc i les dates d'inici i finalització. b.2. La direcció general competent en matèria d'artesania resoldrà el reconeixement d'una fira d'artesania o la desestimació d'aquesta, en el termini de dos mesos a comptar de la presentació de la sol·licitud per l'entitat organitzadora. Transcorregut el termini indicat sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les entitats organitzadores podran entendre estimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, en els termes previstos en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les INSTITUCIONS FIRALS QUE, tant directament, com indirectament sota la seua supervisió, ORGANITZEN fires comercials oficials. Sobre aquest tema ha de tindre's en compte: A) INSTITUCIONS FIRALS 1 - Es consideren institucions firals aquelles entitats públiques o privades que gaudisquen de personalitat jurídica pròpia, estiguen domiciliades en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana i tinguen per objecte principal la creació, organització i gestió de fires comercials, sense perjudici d'altres activitats com reunions, congressos o esdeveniments que puguen realitzar en els àmbits industrial, comercial, turístic, cultural i d'oci. 2 - Les institucions firals es regeixen pels seus estatuts. 3 - Els estatuts de les institucions firals i les seues modificacions han de ser aprovades per la conselleria competent en matèria de comerç, que comprovarà si aquests compleixen el que estipula la normativa aplicable. A aquest efecte, les institucions firals han de dirigir la corresponent sol·licitud d'aprovació, acompanyada d'un exemplar dels estatuts, a la direcció general competent en matèria de comerç, que elevarà l'oportuna proposta de resolució a la persona titular de la conselleria esmentada, que resoldrà en el termini màxim de tres mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. B) ENTITATS ORGANITZADORES Com s'ha indicat, les institucions firals poden organitzar fires comercials comercials, bé directament, o bé de forma indirecta per una entitat organitzadora sota la supervisió de la institució firal. En aquest últim cas, les entitats organitzadores de les fires comercials: - Han de tindre personalitat jurídica pròpia. - Poden ser de caràcter públic o privat. - Han d'estar vàlidament constituïdes d'acord amb les normes que els siguen aplicables. - Només podran organitzar fires comercials oficials sota la supervisió d'una institució firal, a la qual presentaran una memòria i el resultat de cada fira comercial oficial organitzada, en el termini màxim d'un mes des de la seua finalització. - Han de disposar d'una assegurança de responsabilitat civil per a garantir, de forma suficient, les eventuals contingències que es deriven de la celebració de les fires comercials que organitzen. - Han de complir les altres obligacions previstes en la normativa autonòmica vigent en matèria de fires comercials.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La relació de fires comercials oficials que cada institució firal organitzarà (directament o bé indirectament sota la seua supervisió) a l'any següent ha de comunicar-se a la direcció general competent en matèria de comerç ABANS DE L'1 DE NOVEMBRE DE CADA ANY. Excepcionalment, les que no s'hagen pogut comunicar abans d'aquesta data, s'han de comunicar a la direcció general esmentada almenys amb un mes d'antelació a l'inici de la seua activitat, amb la justificació del fet que no van poder ser previstes amb antelació suficient per a la seua incorporació al calendari anual de fires comercials oficials de la Comunitat Valenciana.

Formularis documentació

Haurà de presentar-se TELEMÀTICAMENT la COMUNICACIÓ de la relació de fires comercials oficials que cada institució firal organitzarà, tant directament com indirectament sota la seua supervisió, a l'any següent en el territori de la Comunitat Valenciana. Eixa comunicació haurà de realitzar-se segons model normalitzat denominat COREFICO, que està disponible com a imprés associat a este tràmit (vegeu els seus apartats "Formularis" i "Sol·licitud > Documentació > Impresos associats") i també en el tràmit telemàtic, i en ella haurà de fer-se constar respecte a cada fira comercial: - La seua denominació. - El seu àmbit territorial. - La seua duració, dates d'inici i finalització. - El nombre d'expositors i superfície que ocupen. - I l'oferta de serveis als expositors i la gamma de productes a exposar.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La PRESENTACIÓ de la comunicació NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC del present tràmit de la Guia Prop. 2. Per a eixa presentació telemàtica haurà de disposar-se d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre estos sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). - El sistema Clau-signatura de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats). - I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @signa Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat 3. Per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Fent clic en SOL·LICITUD PRESENTACIÓ AUTENTICADA (en color roig més a baix i també a l'inici d'este tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar digitalment el formulari web de dades generals, annexar la comunicació emplenada i signada digitalment i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu l'apartat "Enllaços"). 5. Respecte a la DOCUMENTACIÓ A ANNEXAR: - Descarregue* el/els documente/s a annexar i, una vegada descarregat/s*, procedisca a emplenar-ho/s, signar-ho/s i guardar-ho/s electrònicament en el seu ordinador o un altre dispositiu electrònic, de manera que posteriorment puga incorporar-lo/s en el pas Documentar del tràmit telemàtic. (* No ho/s emplene directament en línia en el propi navegador d'Internet) - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/es o entitat/s que ho/els subscriga/guen. - En este tràmit de la Guia Prop (a més d'en el propi tràmit telemàtic): * En l'apartat denominat "Sol·licitud > Documentació" apareixen el/els documente/s a presentar. * I en el seu subapartat "Impresos Associats" i en l'apartat "Formularis" existeixen models normalitzats i emplenables d'alguns d'eixos documents. Si existeix model normalitzat, el document ha de presentar-se en ell i si no existeix, ha de ser creat o recaptat per la persona comunicant per a poder-los adjuntar a la seua comunicació telemàtica. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove-ho abans d'annexar-los. 6. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntesfrequents Si continua necessitant ajuda, comunique-ho a: - Per a consultes sobre el contingut del tràmit: vegeu l'indicat en l'apartat "Informació bàsica > Observacions" - Per a incidències informàtiques: FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS o correu a generalitat_en_red@gva.es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1 - COMUNICACIÓ Cada institució firal ha de comunicar TELEMÀTICAMENT a la direcció general competent en matèria de comerç, abans de l'1 de novembre de cada any, la relació de fires comercials oficials que organitzarà, tant directament com indirectament sota la seua supervisió, a l'any següent. * Amb caràcter excepcional, les fires comercials que no hagen sigut objecte de comunicació a la direcció general competent en matèria de comerç abans de l'1 de novembre de cada any també podran ser considerades com a fires comercials oficials, sempre que reunisquen els requisits exigits a aquestes fires i la celebració es comunique a la direcció general esmentada almenys amb un mes d'antelació a l'inici de la seua activitat, amb la justificació del fet que no van poder ser previstes amb antelació suficient per a incorporar-les al calendari de fires comercials oficials. 2 - CALENDARI ANUAL de fires comercials de la Comunitat Valenciana: La conselleria competent en matèria de comerç publicarà anualment un calendari en què figuraran les fires que compleixen les condicions de fira comercial oficial. (Vegeu l'enllaç directe a l'últim calendari publicat en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). 3 - Amb caràcter anual, les institucions firals han de presentar a la direcció general competent en matèria de comerç una MEMÒRIA de cada un dels certàmens organitzats en les seues instal·lacions, en què es distingisca entre els organitzats directament i indirectament sota la seua supervisió. Aquestes memòries han de contindre, com a mínim, informació referida als aspectes següents: nombre de visitants, impacte econòmic, superfície ocupada, nombre d'empreses participants, característiques del certamen i impacte social. D'altra banda, les institucions firals han de depositar els seus comptes anuals, juntament amb l'informe d'auditoria, en el registre mercantil corresponent a la localitat en la qual la institució firal tinga la seu.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini màxim

Termini màxim

De conformitat amb el que es disposa en l'article 3 del Decret 125/2014, de 25 de juliol, del Consell, anualment es farà públic el calendari de fires comercials oficials que se celebraran en la Comunitat Valenciana durant l'any que corresponga.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa