Detall de Procediment

Subvencions destinades a la integració sociolaboral de treballadors en situació o risc d'exclusió social en empreses ordinàries de treball per a l'exercici 2017 (Servef)

Codi SIA: 211539
Codi GUC: 15500
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(25-07-2017
31-10-2017)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

És la inserció sociolaboral dels treballadors procedents d'una empresa d'inserció que, una vegada finalitzat el seu itinerari d'inserció en esta, accedisquen a un lloc de treball en l'empresa ordinària. Les ajudes adreçades a les empreses ordinàries són: - Ajudes per la contractació indefinida o transformació de contractes temporals en indefinits. - Ajudes per la contractació durant un període d'un any. - Ajudes per la contractació durant un període mínim de sis mesos.

Requisits

Requisits

GENERALS No podran obtindre la condició de beneficiaris de les subvencions regulades en la present orde les persones o les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, llevat que per la naturalesa de la subvenció s'exceptue per la normativa que les regula ESPECÍFICS Els treballadors la contractació dels quals se subvenciona han de procedir d'una empresa d'inserció qualificada definitivament pel Servef i haver realitzat el seu itinerari d'inserció prèviament consensuat per l'empresari, el treballador i els servicis socials, per un període mínim de sis mesos.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Empreses l'activitat de les quals tinga lloc a la Comunitat Valenciana i contracten treballadors que hagen realitzat el seu itinerari en les empreses d'inserció. Les ajudes hauran de sol·licitar-se una vegada el treballador haja finalitzat l'itinerari d'inserció i accedisca a un lloc de treball en l'empresa ordinària.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 1/2007, de 5 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regulen les empreses d'inserció per a fomentar la inclusió social a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5447, de 09/02/07).
  • Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció (BOE núm. 299, de 14/12/07).
  • Decret 81/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual es dicten normes de desplegament per a la qualificació, registre i foment de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6036, de 16/06/09).
  • Orde 7/2015, de 10 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'establixen les bases reguladores de les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball (DOCV núm. 7657, 13/11/2015).
  • Resolució de 19 de juliol de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball per a 2017 (DOGV núm. 8090, de 24/07/2017).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

- Les sol·licituds d'ajudes hauran de presentar-se en el termini màxim d'un mes comptat des de la data d'inici de la prestació laboral i tindran com a data límit el 31 d'octubre de 2017. - Per a les contractacions formalitzades en el 2017, en el període previ a la publicació de la convocatòria, el còmput del termini d'un mes s'iniciarà a partir de l'endemà a la dita publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8090 de 24/07/2017).

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud normalitzat. DOCUMENTACIÓ GENERAL a) Documentació acreditativa i identificativa del sol·licitant, i, si és el cas, del seu representant legal. Amb relació a les dades d'identitat, tant del sol·licitant com del representant legal, quant a persones físiques, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el Servef obtinga directament la dita acreditació. No obstant això, el sol·licitant o el representant legal podran denegar o revocar este consentiment efectuant una comunicació escrita al Servef en este sentit. En este supòsit, hauran de presentar una còpia compulsada de la documentació acreditativa de la dita identitat. b) La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el Servef obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, General de Subvencions, i en este cas el sol·licitant no haurà d'aportar les corresponents certificacions. No obstant això, el sol·licitant podrà denegar o revocar este consentiment efectuant una comunicació escrita al Servef en este sentit. En este supòsit, hauran de presentar-se certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, la validesa de la qual haurà d'estendre's a la data d'atorgament de l'ajuda. c) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a este efecte, així com certificació bancària acreditativa de la titularitat del compte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant del Servef i no ha experimentat variació, i en este cas s'indicarà el compte en què haurà de practicar l'ingrés, especificant en tot cas a quines ajudes corresponen. d) Declaració responsable subscrita pel representant legal que l'entitat beneficiària no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. e) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció de la dita obligació, de conformitat amb allò que disposa l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, d'Estatuts de les Persones amb Discapacitat. f) Declaració responsable acreditativa de què el beneficiari no es troba en situació de crisi, entesa segons les consideracions que sobre la mateixa consten en la disposició addicional segona d'esta orde. g) Declaració responsable referida a les ajudes amb càrrec a un règim de minimis rebudes per l'entitat durant els tres últims anys, comptats des de la primera ajuda obtinguda, amb indicació de l'import, organisme, data de concessió i règim d'ajudes en què s'emparava, o, si és el cas, declaració responsable de no haver-ne rebut cap, així com declaració sobre qualsevol altra ajuda que haja pogut rebre per als mateixos costos subvencionables. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA a) Còpia dels contractes de treball celebrats amb treballadors en situació o risc d'exclusió social, que, havent estat contractats en una empresa d'inserció durant un període mínim de sis mesos, hagen realitzat el seu itinerari d'inserció sociolaboral. b) Part d'alta del treballador contractat en la Seguretat Social. c) Informe de vida laboral del treballador acreditatiu d'haver estat contractat en una empresa d'inserció qualificada definitivament, o certificat de l'empresa d'inserció on haja estat contractat, acreditatiu d'haver estat contractat per esta i haver realitzat el corresponent itinerari d'inserció prèviament acordat.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen. En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'hi ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o en les oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - En qualsevol oficina de Correus. En este cas s'haurà de presentar en un sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data a l'imprés de sol·licitud i a la còpia. - I, preferentment, a:
Telemàtica
Tramitar amb certificat electrònic: https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=es&idCatGuc=PR&idProcGuc=15500 Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (personas jurídicas), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), ambdós admesos per la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es/web/sede_electronica/inicio

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud acompanyada de la documentació general. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'adjunte la documentació necessària, es requerirà l'interessat perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, se'l tindrà per desistit de la seua petició, després resolució expressa i la notificació. - Aportació addicional de documents, si l'òrgan administratiu instructor del procediment ho considera necessari per a resoldre. - Concessió o denegació de les ajudes pel director general del SERVEF o l'òrgan en què delegue. - La resolució de concessió de les ajudes fixarà expressament la seua quantia i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què ha de subjectar-se el beneficiari. - L'import de l'ajuda reconeguda a cada beneficiari es lliurarà una vegada dictada la resolució de proposta de pagament de la subvenció.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

A més de les obligacions generals de l'article 5 d'esta orde, caldrà que els beneficiaris: 1. En el supòsit de transformació del contracte temporal inicial objecte d'ajuda a contracte indefinit, o en el supòsit de pròrroga de contractes temporals anteriors, haurà de comunicar-se la dita circumstància a l'organisme gestor de les ajudes. 2. L'ocupació creada, quan es tracte de contractacions de caràcter indefinit, s'haurà de mantindre durant un període mínim de cinc anys; tres si és PIME. En el cas de contractacions temporals, l'ocupació s'haurà de mantindre el període de 6 o 12 mesos mínims, segons la duració del contracte subvencionat. En el supòsit de produir-se alguna baixa dels treballadors subvencionats, l'empresa disposa d'un mes de termini per a substituir el treballador per un altre amb els mateixos requisits i condicions que tenia el treballador substituït. Esta circumstància haurà de ser comunicada al Servef en un termini no superior a 15 dies, amb deducció proporcional dels dies transcorreguts fins a la nova contractació, excepte causes no imputables a l'empresa, degudament justificades. En el supòsit de cessament per qualsevol altra causa no imputable a l'empresa, i quan el compliment pel beneficiari s'aproxime de manera significatiu al compliment total i s'acredite per estos una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, el reintegrament en el cas de vacants no cobertes serà proporcional alhora que reste per al compliment del període de contractació subvencionat. 3. La contractació subvencionable haurà de representar un increment net del nombre d'empleats en l'empresa en qüestió en comparació amb la mitjana dels dotze mesos previs.

Observacions

Observacions

Les resolucions dictades a l'empara de la present convocatòria posen fi a la via administrativa, i contra estes, podran els interessats interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que establix els articles 10.1.a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució en el termini d'un mes, computats en els termes susdits, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. I això, sense perjuí de la possibilitat que els interessats puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent. Davant de la desestimació per silenci administratiu podrà interposar-se idèntic recurs, en el termini de sis mesos des que haja finalitzat el termini que per a dictar i notificar la resolució expressa es menciona en el punt 5 d'este article, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; i sense perjuí del que disposen els articles 123 i 124, abans mencionats.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Ajudes per la contractació indefinida o la transformació de contractes temporals en indefinits: les ajudes consistiran en una quantia equivalent al 55 % del salari mínim interprofessional vigent en cada exercici, inclosa la part proporcional de pagues extraordinàries, corresponent a un any o a sis mesos, segons es tracte de contractes indefinits o transformació de contractes temporals en indefinits, o de contractes temporals, o la part proporcional si foren a temps parcial.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa