Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització de Servei de Farmàcia de Centre Sociosanitari.

Codi SIA: 211554
Codi GUC: 15586
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT des de 30-06-2021
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tots els centres sociosanitaris que tinguen 100 llits o més disposaran d'un servei de farmàcia de centre sociosanitari, llevat que s'establisquen amb la conselleria competent en matèria de sanitat acords que els eximisquen de tal exigència i tinguen un depòsit de medicaments en els termes que recull el Decret 42/2021, de 18 de març, del Consell.

Observacions

Observacions

Instal·lacions dels serveis farmacèutics sociosanitaris (art. 18 del Decret 259/1993). Els serveis que regula aquesta disposició s'han d'ajustar als requisits següents: 1. Els serveis farmacèutics hospitalaris han de formar un conjunt o unitat física. Han de disposar d'una localització adequada, que oferisca una bona comunicació amb la resta de serveis de l'hospital. Poden situar-se els magatzems, tant generals com especials, separats d'aquest conjunt. Quan l'estructura de l'hospital ho faça necessari, s'autoritzaran dependències descentralitzades del servei de farmàcia hospitalària. 2. Han d'ocupar la superfície apropiada per al correcte acompliment de les funcions que se'ls encomanen, que en tot cas ha de resultar proporcionada al volum, les activitats i la tipologia de l'hospital. Aquesta superfície es distribuirà entre les dependències següents: a) Magatzems: - General i zona de recepció de productes sanitaris. - Especials: estupefaents, termolàbils, inflamables, gasos d'ús medicinal, radiofàrmacs i altres. b) Àrea administrativa i de gestió. c) Biblioteca i centre d'informació de medicaments. d) Zona de dispensació. e) Laboratori de farmacotècnia i anàlisi i control de medicaments. Totes aquestes dependències tindran la consideració de mínims indispensables. En cada projecte singular podran afegir-se altres instal·lacions que es consideren necessàries per al compliment de les activitats del servei, en el marc dels objectius de l'hospital. 3. Estaran dotats de l'equipament i material necessaris per a fer les funcions que els són pròpies. Com a mínim, han de disposar del mobiliari, l'utillatge i la bibliografia suficients que permeten garantir una correcta adquisició, conservació, distribució, elaboració, dispensació i informació dels medicaments.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars o representants legals dels centres sociosanitaris de la Comunitat Valenciana, públics i privats. A l'efecte del que disposa el Decret 42/2021, de 18 de març, del Consell, tindrà la consideració de centre sociosanitari aquell centre d'assistència social que presta assistència sanitària específica o inclosa en el context de l'atenció residencial, particularment aquells en què les persones residents tenen la seua estada o residència habitual. D'acord amb la definició anterior, els tipus de centres que preveu aquest decret són les residències per a persones majors dependents (RPMD), els centres d'atenció residencial per a persones amb discapacitat i situació de dependència, les residències per a persones amb discapacitat o diversitat funcional i els centres específics per a persones amb malaltia mental crònica (CEEM).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 42/2021, de 18 de març, del Consell, de regulació de la prestació farmacèutica en els centres sociosanitaris a la Comunitat Valenciana. (DOGV núm. 9051, de 30/03/21).
  • Decret 259/1993, de 30 de desembre, del Govern Valencià, d'ordenació sanitària dels serveis farmacèutics hospitalaris a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2188, de 19/01/1994).
  • Llei 29/2006, de 26 de juliol, de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris (text refós BOE núm. 177, de 25/07/2015).
  • Llei 6/1998, de 22 de juny, de la Generalitat Valenciana, d'ordenació farmacèutica (DOGV núm. 3273, de 26/06/1998).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Documentació acreditativa de la propietat jurídica del centre i, si és el cas, de la representació legal que tinga el sol·licitant. - Document acreditatiu d'autorització dels serveis mèdics del centre sociosanitari. - Memòria descriptiva de les activitats que desenvolupa el centre i organització general i programa funcional del Servei de Farmàcia. - Llista d'equipament del Servei de Farmàcia. - Llista de personal adscrit al Servei de Farmàcia. - Documentació acreditativa del compliment dels requisits mínims que estableix el Decret 14/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, en relació amb el Reial decret 175/2001, de 23 de febrer, de locals i utillatge en funció del nivell d'elaboració de fórmules magistrals al qual s'acull. - Pla del centre amb la indicació de les dependències del Servei de Farmàcia. - Títol de farmacèutic especialista en farmàcia hospitalària i declaració de no incompatibilitat. - Justificant del pagament de la taxa corresponent (model 046, concepte 9896, tarifa 1).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

La taxa model és la 046-9896 - Taxa per servicis i establiments sanitaris d'atenció farmacèutica. La quantia serà la que s'establix en l'article 29.3.5, grup X, punt 1.6, de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, modificada per l'article 55 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2022, quedant fixada la taxa per import de 259,88 euros. a) PASSOS PER A LA CORRECTA OBTENCIÓ DELS MODELS 046 1. Emplene el formulari 9896 amb les dades que se li sol·liciten. Alguns formularis s'emplenen a través de simulador. En uns altres, les dades han d'inscriure's directament sobre el model. 2. Una vegada emplenat el primer model PDF, prema el botó Acceptar. 3. Una pantalla li mostrarà les dades identificatives del model. 4. Prema, de nou, el botó Acceptar. 5. Prema el botó Imprimir per a obtindre les còpies necessàries. Comprove que els exemplars que l'ordinador li proporciona porten impresos en l'apartat "Número de liquidació" un codi de barres i una numeració. Només amb eixa informació les entitats col·laboradores acceptaran els exemplars per a efectuar el pagament. b) El PAGAMENT DE LA TAXA podrà realitzar-se telemàticament, bé a través de càrrec en compte, bé a través de targeta de crèdit o dèbit. Enllaç en informació complementària

Presentació

Presentació

Telemàtica
A través de l';enllaç corresponent: Tramitar amb certificat electrònic: 1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s';ha de fer MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l';enllaç directe del qual s';acaba d';indicar. Per a això, cal disposar d';un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s';admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l';FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l';ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l';Estat, únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.). Més informació respecte als sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/sede_certificados 2. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l';Administració de la Generalitat actuant en representació d';una altra persona (física o jurídica), cal inscriure';s prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l';ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D';APODERAMENTS de l';Administració general de l';Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&;version=amp - I en http://www.accv.es/ciudadanos/registro-de-representantes/ Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Si és el cas, haureu de procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4. Fent clic en l';enllaç directe indicat en ";Com es tramita telemàticament?"; o en l';enllaç ";TRAMITAR AMB CERTIFICAT"; (de color roig a l';inici d';aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s';haja d';aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 5. Respecte dels DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s';han d';enviar en format PDF i han d';incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/les persona/ones o entitat/s que els subscriguen. Per a això, l';Autoritat Certificadora de la Comunitat Valenciana ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF (entreu en https://www.accv.es/va/ per a obtindre més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de signatura de documents pdf que podeu utilitzar. - En aquest tràmit de la Guia Prop: En l';apartat denominat ";IMPRESOS ASSOCIATS"; (i en el mateix tràmit telemàtic) hi ha models normalitzats i que es poden omplir de tots o alguns d';aquests documents, segons el cas. Si n';hi ha un model normalitzat, el document ha de presentar-se en aquest. No obstant això, els documents per als quals no hi haja un model normalitzat els ha de crear o demanar la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar. En el tràmit telemàtic, s';indica la grandària màxima permesa dels documents que cal annexar i els formats o les extensions que poden tindre (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d';annexar els documents.

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Els serveis de farmàcia se sotmetran, quant al règim d'autorització i registre, al que estableix la Llei 6/1998, de 22 de juny, de la Generalitat, d'ordenació farmacèutica de la Comunitat Valenciana i normativa de desplegament. Les sol·licituds s'han de tramitar d'acord amb el que preveu el Decret 259/1993, de 30 de desembre, del Govern Valencià, d'ordenació sanitària dels serveis farmacèutics hospitalaris a la Comunitat Valenciana. La persona titular de la direcció general amb competències en matèria de farmàcia i productes sanitaris de la conselleria competent en matèria de sanitat dictarà la resolució d'autorització sanitària.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

En el procediment sancionador cal ajustar-se al que estableix el títol IX del Reial decret legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, i el títol VI de la Llei 6/1998, de 22 de juny, d'ordenació farmacèutica de la Comunitat Valenciana.