Deure d'informació estadisticocomptable dels mediadors d'assegurances inscrites en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana. Economia. - GVA.ES
Deure d'informació estadisticocomptable dels mediadors d'assegurances inscrites en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana. Economia.
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Sol·licitud
Tramitació
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
La presentació ANUAL I OBLIGATÒRIAMENT DE MANERA TELEMÀTICA de la preceptiva declaració estadisticocomptable per part dels mediadors d'assegurances inscrits en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana.
La declaració estadisticocomptable anual recollirà l'activitat de mediació desenvolupada pel mediador d'assegurances durant l'any natural immediatament anterior a la presentació.
La informació sobre el contingut concret d'aquesta declaració es troba en l'apartat "Informació complementària" d'aquest tràmit.
Observacions
Observacions
1. CONTINGUT DEL DEURE D'INFORMACIÓ ESTADÍSTIC-COMPTABLE.
* La declaració estadístic-comptable a presentar pels mediadors d'assegurances està regulada en la normativa estatal en matèria de mediació d'assegurances privades.
La regulació reglamentària d'aquest deure d'informació estadístic-comptable s'ha realitzat adaptant-lo a la concreta situació econòmica del sector en la Comunitat Valenciana.
* La declaració estadístic-comptable anual ha de recollir l'activitat de mediació desenvolupada pel mediador d'assegurances durant l'any natural immediatament anterior a la seua presentació.
El contingut concret de la informació estadístic-comptable a subministrar inclou les següents dades:
A) Per a CORREDORS D'ASSEGURANCES, AGENTS VINCULATS, SOCIETATS D'AGÈNCIA VINCULADES I OPERADORS DE BANCA SEGURS:
- Dades identificatives del corredor, de la seua pòlissa de responsabilitat civil i de la seua capacitat financera.
- Dades referents al personal de la corredoria o agència.
- Dades de les sucursals
- Volum total de negoci i nova producció, per rams de vida i no vida.
- Volum de primes per entitat asseguradora.
- Inversió, ingressos i despeses.
B) Per a SOCIETATS DE CORREDORIA D'ASSEGURANCES:
- Dades identificatives de la corredoria, de la seua pòlissa de responsabilitat civil i de la seua capacitat financera.
- Dades referents al personal de la corredoria.
- Dades de les sucursals
- Volum total de negoci i nova producció, per rams de vida i no vida.
- Volum de primes per entitat asseguradora.
- Compte de pèrdues i guanys, actiu i passiu.
2. EL REGISTRE ADMINISTRATIU DE DISTRIBUÏDORS D'ASSEGURANCES I REASSEGURANCES DE LA COMUNITAT VALENCIANA
- En aquest registre s'inscriuran els mediadors la competència dels quals corresponga a la Generalitat.
- La informació relativa a la inscripció en eixe registre està disponible en els tràmits de la Guia PROP l'enllaç directe als quals està disponible en l'apartat "Enllaços" del present tràmit (un per a persones físiques i un altre per a persones jurídiques).
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
La presentació de la declaració estadístic comptable pot realitzar-se per:
- Els mediadors d'assegurances en les modalitats de corredors d'assegurances, societats de corredoria d'assegurances, agents d'assegurances vinculades i societats d'agència d'assegurances vinculada i els operadors de banca-segurs, inscrits en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana.
- Els administradors de les societats de corredoria i agència amb càrrec vigent i inscrit en el registre administratiu.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
- Sol·licitud d'Iinscripció/Cancelació en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana, per a exercir l'activitat de corredor i agent vinculat (personas JURÍDIQUES). Economia.
- Inscripció en el Registre de Representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV)
- Sol·licitud d'inscripció/cancel·lació en el Registre administratiu de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de la Comunitat Valenciana, per a exercir l'activitat de mediador d'assegurances en les modalitats de corredor i agent vinculat (persones FÍSIQUES). Economia.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 199/2020, de 4 de desembre, del Consell, de regulació de la distribució d'assegurances a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8971, de 09/12/2020).
- Reial decret llei 3/2020, de 4 de febrer, de mesures urgents pel qual s'incorporen a l'ordenament jurídic espanyol diverses directives de la Unió Europea en l'àmbit de la contractació pública en determinats sectors, d'assegurances privades, de plans i fons de pensions, de l'àmbit tributari i de litigis fiscals (BOE núm. 31, de 05/02/2020).
- Reial decret 287/2021, de 20 d'abril, sobre formació i remissió de la informació estadístic-comptable dels distribuïdors d'assegurances i reassegurances (BOE núm. 95, de 21/04/2021).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Termini
Termini
El termini per a la presentació de la declaració estadisticocomptable s'inicia l'1 de GENER i finalitza el 30 d'ABRIL de cada any (el tràmit continuarà obert tot l'any, però la presentació serà extemporània).
Formularis i documentació
1. Han d'emplenar-se TOTS els FORMULARIS WEB disponibles en el pas "Emplenar" del tràmit telemàtic.
* INSTRUCCIONS PER A l'EMPLENAMENT DE LES DADES del FORMULARI WEB de "MITJANS PERSONALS":
- DADES MITGES MITJANS PERSONALS
Ha de consignar-se el nombre de persones que treballen en la corredoria agrupats per les categories PERSONAL DE DIRECCIÓ, EMPLEATS, COL·LABORADORS i UN ALTRE PERSONAL, segons estan o no afectes a la mediació.
- FORMACIÓ PRÈVIA
Nombre de persones que tenen aprovat els Grups A, B o C de formació segons el que s'estableix en la normativa vigent l'any de la declaració.
- FORMACIÓ CONTÍNUA
Els valors dels NIVELLS DE FORMACIÓ són els següents: 1.- Elemental 2.- Reciclatge 3.- Gestió i administració d'empreses de corredoria d'assegurances. 4.- Sobre rams i productes específics
- HORES
Hores: indicar en cada fila el nombre total d'hores de la formació rebuda per cadascun dels col·lectius 1, 2, 3 i 4.
- MITJANS
Mitjans emprats en la formació: es marcarà la columna que corresponga en funció que la formació haja sigut impartida per mitjans propis o externs: 1.- Interns; 2.- Persones o centres externs
- DESPESA
Indicar la quantitat gastada durant l'exercici per a impartir la formació contínua .
- VALOR AFEGIT Al COST DELS FACTORS
És una dada sol·licitada per EUROSTAT, i és la renda bruta de les activitats d'explotació després de sumar les subvencions d'explotació i deduir els impostos indirectes.
Ha d'emprar-se els següents conceptes per al seu càlcul
(+) Comissions i honoraris (SUMA)
(+) Subvencions oficials a l'explotació rebudes de les administracions públiques (SUMA)
(+) Altres ingressos (SUMA)
(-) Compres (béns consumibles, papereria, material d'oficina no inventariable,...) (RESTA)
(-) Serveis exteriors (publicitat, col·laboradors, assessoria fiscal, laboral, comptable, primes d'assegurança, arrendaments, subministraments aigua, gas, electricitat, telèfon, transport, serveis bancaris, missatgeria) pel seu import total, IVA inclòs (RESTA)
(-) Altres tributs (IBI, IAE, ITP i AJD, taxes i altres impostos indirectes) (RESTA)
2. DOCUMENTS A ANNEXAR en el pas "Documentar" del tràmit telemàtic:
- El tramite indica si han de presentar-se documents justificatius d'haver estat al corrent de les assegurances de responsabilitat civil i de caució.
- Els justificants de la vigència han de ser rebuts de l'entitat asseguradora o certificats de vigència, expedits per l'entitat asseguradora. No s'admetran justificants bancaris d'abonament en compte o de transferència, ni d'ingrés en efectiu.
Presentació
Presentació
Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC del present tràmit de la Guia Prop.
2. Per a això ha de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten:
- El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana).
- El sistema Clave-Firma de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats, etc.).
- I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma
Més informació en: https://sede.gva.es/va/sistemes-d-identificacio-i-signatura-acceptat
3. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica) sense utilitzar un certificat electrònic de representant, la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació dels quals està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit.
Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.
4. Fent clic en PRESENTACIÓ AUTENTICADA (en color roig a l'inici d'aquest tràmit i també al final d'aquest apartat), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i signar tots els formularis web, annexar la documentació emplenada i signada digitalment que, si ès el cas, haja d'aportar i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu l'apartat "Enllaços").
5. Respecte als DOCUMENTS A ANNEXAR, en el seu cas:
- És recomanable que, en primer lloc, els reunisca tots i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
- IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les SIGNATURES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n.
- En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comproveu-los abans d'annexar els documents.
6. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/va/preguntes-frequents
Si continua necessitant ajuda, notifique-ho a:
- Per a consultes sobre el contingut del tràmit: mediadores @gva.es
Enllaços
Enllaços
- Apartat "Mediació d'assegurances" de l'àrea d'Economia Sostenible de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria
- Preguntes freqüents en matèria de tramitació telemàtica - Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana
- Ajuda_Suport_FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS durant la tramitació telemàtica
- Registre electrònic d'apoderaments de l'Administració general de l'Estat
- Carpeta Ciutadana
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1. La declaració estadisticocomptable anual s'ha de presentar TELEMÀTICAMENT davant de l'òrgan corresponent de la Conselleria competent en matèria d'assegurances privades, en el termini fixat per a això.
2. Després de la presentació telemàtica, el corresponent justificant de registre estarà també disponible en la seua Carpeta Ciutadana (vegeu apartat "Enllaços").
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
- UNITAT DE MEDIACIÓ EN ASSEGURANCES PRIVADES
Pl. NÀPOLS I SICÍLIA, 6
46003 - València/Valencia