Detall de Procediment

Subvencions destinades a l'adquisició de material bibliogràfic per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 223636
Codi GUC: 16010
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(23-03-2023
25-04-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procediment de gestió i concessió de les subvencions destinades a l'adquisició de material bibliogràfic per a les biblioteques i agències de lectura públiques de les entitats locals de la Comunitat Valenciana. Despeses subvencionables: 1. Aquestes subvencions contribuiran al finançament, fins al màxim del 100 %, de les despeses ocasionades en l'adquisició de material bibliogràfic que realitzen els beneficiaris previstos en l'article segon. 2. Es podran subvencionar les següents despeses: - Llibres (en format tradicional i electrònic). - Materials especials propis de la col·lecció bibliogràfica: documents audiovisuals, documents sonors, recursos electrònics, material gràfic i material cartogràfic. - Revistes. - Obres de referència. - Material bibliogràfic per a la realització de clubs de lectura i desenvolupament de serveis d'extensió bibliotecària (biblioplatges, bibliopiscines) 3. S'exclouen, a l'efecte de la present subvenció, les següents despeses: - Premsa diària. - Butlletins oficials. - Llibres publicats amb anterioritat a 1958. 4. L'IVA es considera despesa subvencionable. 5. Almenys un 30% de la quantia sol·licitada per l'interessat en concepte de subvenció correspondrà a l'adquisició de material bibliogràfic en llengua valenciana.

Requisits

Requisits

Podran obtindre la condició de beneficiaris, les entitats que complisquen les condicions següents: a) Que es troben en la situació que fonamenta la concessió de la subvenció, o en les que concórreguen les circumstàncies previstes en estes bases reguladores i en la resolució de convocatòria. b) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, arreplegades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. c) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que establixen els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Este extrem haurà d'acreditar-se amb anterioritat que es dicte la proposta de resolució, així com en els processos de justificació de la subvenció concedida, en cas de no haver atorgat el sol·licitant l'autorització expressa a l'Administració valenciana, perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI). d) Trobar-se al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. e) Estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, de conformitat amb allò que s'ha exigit per l'article 199.4 i 199.5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana. f) No incórrer en cap de les circumstàncies de privació d'ajudes i subvencions públiques contemplades en l'article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Podran sol·licitar subvencions totes les entitats locals de la Comunitat Valenciana titulars de centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana. Així mateix, també podran sol·licitar aquestes subvencions les fundacions i institucions culturals municipals que tinguen entre les seues funcions la gestió d'algun dels centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana, segons el que estableix l'article 2 de les bases que regulen aquest procediment. L'òrgan gestor comprovarà en les seues bases de dades si les entitats sol·licitants són titulars de centres de lectura públics municipals integrats en la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana. 2. Les entitats beneficiàries hauran de complir els requisits que estableix l'article 3 de les bases que regulen aquest procediment. 3. Cada entitat sol·licitant haurà d'indicar a quina de les dues modalitats establides en l'article 1 de les bases reguladores opta.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV nº 9559, de 22/03/2023). L'incompliment d'este termini determinarà automàticament l'exclusió.

Formularis i documentació

1. A la sol·licitud, la presentació de la qual es tramitarà per mitjans electrònics, les entitats hauran d'adjuntar la següent documentació: a) Certificat del secretari o secretària o interventor o interventora de l'entitat local o de la fundació o institució cultural municipal segons el model inclòs com a annex I a aquesta convocatòria, signat electrònicament pel secretari o secretària o interventor o interventora, en el qual s'especifique la següent informació: - Acord de l'òrgan competent pel qual es va acordar sol·licitar la subvenció, en què s'indique la finalitat i la quantia total de la despesa. - Compte justificatiu, que es corresponga amb les despeses realitzades i amb l'objecte de la convocatòria. El compte justificatiu inclourà la relació de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, d'acord amb l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i estaran datades entre el 13 de juliol de 2022 i la data de finalització del termini de presentació de la documentació. En el compte justificatiu s'hi haurà d'incloure de manera detallada la part de la despesa corresponent a l'adquisició de material bibliogràfic en llengua valenciana i la part que correspon a la resta de despeses realitzades. b) Les factures acreditatives de les despeses realitzades, que hauran de reunir els requisits recollits en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament, pel qual es regulen les obligacions de facturació. c) Quan les activitats hagen sigut finançades, a més d'amb la subvenció, amb altres subvencions o recursos, haurà d'acreditar-se en la justificació l'import, la procedència i l'aplicació d'aquests fons a les activitats subvencionades, en compliment de l'article 30.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. d) Per als centres de lectura de nova creació, acord de l'òrgan competent de creació del centre de lectura. e) Certificat de la Sindicatura de Comptes que acredite que l'entitat local ha presentat el compte general. f) Declaració responsable, segons el model inclòs com a annex II d'aquesta convocatòria, signat electrònicament per la persona representant de l'entitat. Atenent la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, en cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari, les entitats beneficiàries hauran de donar-se d'alta a través del següent enllaç: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o falte algun document complementari dels exigits, es requeriran les entitats interessades perquè ho esmenen en el termini de 10 dies, amb indicació que, si així no ho feren, se les tindrà per desistides de la seua petició, prèvia resolució dictada a aquest efecte, conforme al que regula l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 3. Els models corresponents a la documentació necessària en aquest tràmit de sol·licitud estaran disponibles en el punt d'accés electrònic de la convocatòria, en la seu electrònica. 4. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat, el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, recaptar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció. 5. Durant el procediment, les entitats sol·licitants podran presentar la documentació i la informació que es considere necessària a través de la seu electrònica, des del punt d'accés del procediment de la convocatòria, accedint al tràmit electrònic d'aportació de documentació disponible.

Presentació

Presentació

Telemàtica
L'enllaç a la seu electrònica per a la presentació telemàtica de les sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: https://ceice.gva.es/web/bibliotecas/convocatorias. Existeix un correu d'assistència tècnica, , destinat a solucionar qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica d'aquesta sol·licitud., L'enllaç a la seu electrònica per a la presentació telemàtica de les sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport: https://ceice.gva.es/web/bibliotecas/convocatorias. Existeix un correu d'assistència tècnica, , destinat a solucionar qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica d'aquesta sol·licitud. Este procediment estarà publicat en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) i podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds, per a això s'accedirà al catàleg de procediments administratius de la Generalitat. Per a poder accedir a este sistema telemàtic, la persona que ho sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la Seu de la Generalitat. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica., Este procediment estarà publicat en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es) i podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds, per a això s'accedirà al catàleg de procediments administratius de la Generalitat. Per a poder accedir a este sistema telemàtic, la persona que ho sol·licite haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la Seu de la Generalitat. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Les subvencions es concediran, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació i mitjançant el procediment de concurrència competitiva. 2. La valoració de les sol·licituds serà efectuada per la comissió de valoració atenent els criteris establits en l'article 9 de les bases que regulen aquest procediment. 3. Els criteris objectius per a l'atorgament de la subvenció, d'acord amb el que estableix l'article 9 de les bases reguladores d'aquest procediment són: 3.1. Es distribuirà en primer lloc la part de la subvenció destinada a la modalitat d'adquisició del lot fundacional establida en l'article 1.2 b) de les bases reguladores. 3.2. Es distribuirà en segon lloc la part de la subvenció destinada a la modalitat d'adquisició de material bibliogràfic establida en l'article 1.2 a) de les bases reguladores.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació i per mitjà del procediment de concurrència competitiva. 2. El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici per mitjà de convocatòria pública, aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 3. La Comissió de Valoració podrà requerir als interessats totes les dades i acreditacions que consideren necessàries per a la deguda qualificació dels gastos objecte de subvenció.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de la subvenció és la Subdirecció General del Llibre, Arxius i Biblioteques, en els termes establits per la Llei 38/2003, General de Subvencions.

Obligacions

Obligacions

A més de les obligacions que amb caràcter general s'establixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció, les següents: a) Acreditar davant de l'entitat concedent la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció. b) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació que haja d'efectuar per la Conselleria competent en matèria de biblioteques, en relació amb l'objecte i destinació de la subvenció concedida. d) Comunicar a la conselleria competent en matèria de biblioteques, a través de la Direcció General competent en la dita matèria, l'obtenció d'altres subvencions, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la prevista en la corresponent convocatòria. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. e) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la conselleria competent en matèria de biblioteques. f) Complir, si és el cas, les obligacions de publicitat previstes en l'article 3.2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana. g) Justificar la subvenció en els termes i terminis previstos en la respectiva convocatòria. h) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i d'acord amb el que establix l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que establixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques Públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, la resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant de la consellera d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant dels jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà al de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El pressupost destinat a finançar la present convocatòria ascendirà a 696.041 euros com a màxim, a càrrec de l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol IV, línia de subvenció S2613000, dels pressupostos de la Generalitat 2023. Es destinaran 50.000 euros a la modalitat d'adquisició de lot fundacional i 646.041 euros a la modalitat d'adquisició de material bibliogràfic. Aquesta quantitat no suposa increment de la despesa aprovada per la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023. El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, mitjançant transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que el beneficiari complisca els requisits exigits per la Llei 38/2003, general de subvencions, tal com exigeixen les bases reguladores. L'aportació de la conselleria competent en matèria de biblioteques serà, com a màxim, del 100 % del cost de la despesa que es realitze. Els beneficiaris hauran d'aportar a càrrec del seu pressupost la part no finançada per la Generalitat.
696041.0

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds sobre les subvencions arreplegades en esta Orde serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la resolució de la corresponent convocatòria. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa la Llei de procediment administratiu comú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La directora general de Cultura i Patrimoni, per delegació del conseller d'Educació, Cultura i Esport.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions i sancions administratives que es deriven de les funcions de control que corresponen a la Intervenció de la Generalitat es regularan d'acord amb el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en el capítol IV del títol X de Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.