Impost sobre Successions i Donacions (pòlisses d'assegurança). - GVA.ES
Organisme: AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Autoliquidació i pagament de l'impost, el fet imposable del qual consisteix en la percepció de:
- Quantitats pels beneficiaris de contractes d'assegurança sobre la vida, quan el contractant siga una persona diferent de la beneficiària.
- Quantitats pel beneficiari d'una assegurança d'accidents quan tinga la seua causa en la defunció de la persona assegurada.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
- El beneficiari en els casos d'assegurança sobre la vida en cas de mort de l'assegurat.
- El beneficiari de les assegurances d'accidents quan la percepció de la quantitat tinga la seua causa en la defunció de la persona assegurada.
Els subjectes passius podran actuar mitjançant un/a representant, sempre que la seua representació quede prou acreditada per algun dels mitjans vàlids en dret. En particular, podran fer ús del model d'autorització de representació davant de l'Administració tributària per a la presentació de declaracions i autoliquidacions tributàries.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 29/1987, de 18 de desembre, de l'Impost sobre Successions i Donacions (BOE núm. 303, de 19/12/87).
- Ordre de 7 d'abril de 2000, del Ministeri d'Economia i Hisenda, per la qual s'aproven els models declaració-liquidació que s'han d'utilitzar per a l'autoliquidació per l'Impost sobre Successions i Donacions (BOE núm. 155, de 29/06/88).
- Reial decret 1629/1991, de 8 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'Impost sobre Successions i Donacions (BOE núm. 275, de 16/11/91).
- Llei 13/1997, de 23 de desembre, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el tram autonòmic de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i la resta de tributs cedits (DOGV núm. 3153, de 31/12/97).
- Instrucció de la directora general de Tributs de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es dicten normes per a la comprovació de valors dels béns immobles de naturalesa urbana, en els impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions.
- Llei general tributària 58/2003, de 17 de desembre (BOE núm. 302, de 18/12/03).
- Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat (DOGV núm. 4971, de 22/03/05).
- Ordre EHA/3551/2011, de 13 de desembre, per la qual s'aproven els preus mitjans de venda aplicables en la gestió de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, Impost sobre Successions i Donacions i Impost Especial sobre determinats Mitjans de Transport (BOE núm.313, de 29/12/2011).
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Termini
Termini
Des de la defunció del causant, 6 mesos.
Formularis documentació
- Relació descriptiva de pòlisses d'assegurances (document privat o model 742)
- Còpia de la pòlissa d'assegurança o certificat de la companyia asseguradora, que ha de contindre totes les dades següents:
· Data del contracte d'assegurança.
· Import de la indemnització.
· Identitat dels beneficiaris.
- NIF (o etiquetes fiscals) del mort/s i del beneficiari/s.
- Certificat de defunció.
- Llibre de família.
- Si els beneficiaris són "els hereus legals" s'ha d'acompanyar de:
· Còpia del testament, amb còpia del certificat d'últimes voluntats.
· Acta de declaració d'hereus.
Impresos associats
Presentació
Presentació
Presencial
- Per al pagament:
· Entitats col·laboradores (vegeu l'enllaç en l'apartat "Informació complementària").
- Per a presentar els documents. En funció de les regles de competència territorial, podrà presentar els documents:
Quan la competència per a la gestió del tribut corresponga a la Comunitat Valenciana, l'autoliquidació es presentarà a l'Oficina Liquidadora competent de l'Agència Tributària Valenciana, per raó de la localitat on el causant haja tingut la seua residència habitual.
On dirigir-se
- REGISTRE GENERAL DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA (ATV)
- REGISTRE DE LA DELEGACIÓ DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA - ALACANT (ATV)
- REGISTRE DE LA DELEGACIÓ DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA - CASTELLÓ (ATV)
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
C/ CHURRUCA, 25
03003 - Alacant/Alicante
Pl. TETUÁN, 38 -39
12001 - Castelló/Castellón
Telemàtica
Normativa
Normativa
Procés de tramitació
Procés de tramitació
1r. Emplenament del model 650.
2n. Pagament de l'impost autoliquidat en qualsevol entitat col·laboradora.
3r. Presentació telemàtica o presentació presencial i diligenciat de la documentació en l'oficina competent (veure cercador d'oficines en l'apartat "enllaços")
4t. Una vegada emplenats aquests tràmits, els documents acreditatius de l'adquisició acompanyats de l'autoliquidació i del justificant que acredite la seua presentació davant l'oficina gestora serviran de títol suficient per a accedir als registres públics corresponents.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
- AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
C/ GREGORI GEA, 14
46009 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí