Detall de Procediment

Impost sobre Successions i Donacions (pòlisses d'assegurança).

Codi SIA: 210958
Codi GUC: 1615
Organisme: AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Autoliquidació i pagament de l'impost, el fet imposable del qual consisteix en la percepció de: - Quantitats pels beneficiaris de contractes d'assegurança sobre la vida, quan el contractant siga una persona diferent de la beneficiària. - Quantitats pel beneficiari d'una assegurança d'accidents quan tinga la seua causa en la defunció de la persona assegurada.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- El beneficiari en els casos d'assegurança sobre la vida en cas de mort de l'assegurat. - El beneficiari de les assegurances d'accidents quan la percepció de la quantitat tinga la seua causa en la defunció de la persona assegurada. Els subjectes passius podran actuar mitjançant un/a representant, sempre que la seua representació quede prou acreditada per algun dels mitjans vàlids en dret. En particular, podran fer ús del model d'autorització de representació davant de l'Administració tributària per a la presentació de declaracions i autoliquidacions tributàries.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 29/1987, de 18 de desembre, de l'Impost sobre Successions i Donacions (BOE núm. 303, de 19/12/87).
  • Ordre de 7 d'abril de 2000, del Ministeri d'Economia i Hisenda, per la qual s'aproven els models declaració-liquidació que s'han d'utilitzar per a l'autoliquidació per l'Impost sobre Successions i Donacions (BOE núm. 155, de 29/06/88).
  • Reial decret 1629/1991, de 8 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'Impost sobre Successions i Donacions (BOE núm. 275, de 16/11/91).
  • Llei 13/1997, de 23 de desembre, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el tram autonòmic de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i la resta de tributs cedits (DOGV núm. 3153, de 31/12/97).
  • Instrucció de la directora general de Tributs de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es dicten normes per a la comprovació de valors dels béns immobles de naturalesa urbana, en els impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions.
  • Llei general tributària 58/2003, de 17 de desembre (BOE núm. 302, de 18/12/03).
  • Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat (DOGV núm. 4971, de 22/03/05).
  • Ordre EHA/3551/2011, de 13 de desembre, per la qual s'aproven els preus mitjans de venda aplicables en la gestió de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, Impost sobre Successions i Donacions i Impost Especial sobre determinats Mitjans de Transport (BOE núm.313, de 29/12/2011).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Des de la defunció del causant, 6 mesos.

Formularis documentació

- Relació descriptiva de pòlisses d'assegurances (document privat o model 742) - Còpia de la pòlissa d'assegurança o certificat de la companyia asseguradora, que ha de contindre totes les dades següents: · Data del contracte d'assegurança. · Import de la indemnització. · Identitat dels beneficiaris. - NIF (o etiquetes fiscals) del mort/s i del beneficiari/s. - Certificat de defunció. - Llibre de família. - Si els beneficiaris són "els hereus legals" s'ha d'acompanyar de: · Còpia del testament, amb còpia del certificat d'últimes voluntats. · Acta de declaració d'hereus.

Presentació

Presentació

Presencial
- Per al pagament: · Entitats col·laboradores (vegeu l'enllaç en l'apartat "Informació complementària"). - Per a presentar els documents. En funció de les regles de competència territorial, podrà presentar els documents: Quan la competència per a la gestió del tribut corresponga a la Comunitat Valenciana, l'autoliquidació es presentarà a l'Oficina Liquidadora competent de l'Agència Tributària Valenciana, per raó de la localitat on el causant haja tingut la seua residència habitual.
Telemàtica

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1r. Emplenament del model 650. 2n. Pagament de l'impost autoliquidat en qualsevol entitat col·laboradora. 3r. Presentació telemàtica o presentació presencial i diligenciat de la documentació en l'oficina competent (veure cercador d'oficines en l'apartat "enllaços") 4t. Una vegada emplenats aquests tràmits, els documents acreditatius de l'adquisició acompanyats de l'autoliquidació i del justificant que acredite la seua presentació davant l'oficina gestora serviran de títol suficient per a accedir als registres públics corresponents.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa