Detall de Procediment

Autorització d'ocupacions temporals en via pecuària

Codi SIA: 211677
Codi GUC: 16199
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte és la tramitació de les sol·licituds d'autorització d'ocupacions temporals en via pecuària, regulades en els articles 14, 16 i 17 de la Llei 3/1995, de 23 de març, de vies pecuàries; i en l'article 33 de la Llei 3/2004, d'11 de juliol, de la Generalitat, de vies pecuàries de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

Les ocupacions temporals de les vies pecuàries constitueixen usos privatius que limiten o exclouen la utilització d'una porció del domini públic i no ha d'impossibilitar cap dels usos previstos en la llei, ni tallar-ne ni interrompre'n totalment el recorregut. Les autoritzacions d'ocupacions temporals s'atorgaran per a usos comuns especials, que tenen una intensitat o perillositat especials, o bé per a usos privatius de caràcter temporal, que no poden tindre una duració superior als deu anys, sense perjuí de la seua ulterior renovació. Els articles 29 i 30 de la llei valenciana de vies pecuàries especifica els usos comuns especials objecte d'autorització d'ocupació temporal de vies pecuàries. Excepcionalment i restrictivament, quan es projecte una obra pública sobre el terreny pel qual discórrega una via pecuària, es podrà autoritzar l'ocupació temporal sempre que l'administració actuant justifique la seua compatibilitat amb el domini públic de la via pecuària i siga impossible la seua substitució fora d'esta. Les persones autoritzades estaran obligades al pagament del cànon d'ocupació que es determinarà en la corresponent llei de taxes i al depòsit d'una garantia que s'establirà en l'autorització en funció del cost de reposició o superfície ocupada en el termini d'un mes des de la notificació de l'autorització. La taxa o cànon es merita per una sola vegada i s'establix en el plec de condicions de l'ocupació temporal acceptada per l'interessat, l'import o del qual quota serà el que figure en el quadro de tarifes de la normativa vigent de taxes de la Generalitat. En el cas que es produïren danys i perjuís, l'Administració pública podrà executar la garantia per a la seua reparació. En el supòsit que el promotor de l'obra pública siga un òrgan de la Generalitat se li exceptuarà del pagament del cànon d'ocupació i, quant al depòsit de garantia, este li serà exigit a l'adjudicatari de l'obra pública encarregat de la seua execució.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis documentació

La sol·licitud de la persona interessada davant de la direcció territorial corresponent per raó de lloc, a la qual s'adjuntarà justificació documental de l'ocupació temporal de via pecuària pretesa.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2023: Model 046-9832: Taxa per llicències, permisos, autoritzacions i registres pels òrgans competents en matèria de medi ambient. Actuacions relatives a vies pecuàries: - Concessions demanials per a ocupació del subsòl. Cànon concessió demanial de superfície via pecuària: 101,90 euros unitat + 1,22 euros per metre quadrat. - Autoritzacions ocupacions temporals. Cànon per ocupació temporal superfície via pecuària: 101,90 euros unitat + 0,31 euros per metre quadrat. Vegeu en enllaços: "Formes de Pagament i Entitats Col·laboradores". https://tasasw.gva.es/Tasasw/tasasma.htm

Presentació

Presentació

Presencial
a) Als registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, capítols i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament. d) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment a:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/va/proc16199 Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça de forma presencial, es requerirà a l'interessat perquè la present de forma electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre ells els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=ca).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La direcció territorial competent pel que fa al territori s'encarrega de la tramitació i aprovació de l'expedient, i designa un instructor, que redacta, si és el cas, la proposta d'autorització d'ocupació temporal de vies pecuàries. Les autoritzacions d'ocupació temporal de vies pecuàries s'aprovaran mitjançant una resolució del director territorial competent en relació al territori, i el termini de resolució serà de sis mesos. S'inicia a instància de part. La sol·licitud s'haurà motivar amb una memòria descriptiva de les actuacions que cal efectuar i s'hi ha d'aportar cartografia a escala suficient per a poder identificar l'actuació. Una vegada presentada la sol·licitud, la persona que instrueix l'expedient elabora un informe tècnic sobre la viabilitat de l'autorització. En cas que siga negatiu es comunica a la persona interessada perquè al·legue el que considere convenient en un termini de quinze dies. La resolució corresponent la dictarà la direcció territorial, amb peu de recurs davant de la direcció general competent en matèria de vies pecuàries. Les autoritzacions d'ocupació temporal de vies pecuàries se sotmetran a informació pública per espai d'un mes i hauran de disposar d'un informe de l'ajuntament del terme on radiquen. Si l'informe del tècnic és positiu, es remetrà a la persona interessada perquè accepte el plec de condicions en el termini de quinze dies hàbils, que hi ha d'incloure la carta de pagament per al cas que l'acceptara. Si no es produeix l'acceptació en el termini d'un mes, es considerarà que s'ha desistit de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient. En el plec de condicions han de constar les actuacions de condicionament i restauració mediambiental. Així mateix, es podran establir les garanties suficients que asseguren la reposició de les vies pecuàries al seu estat original en finalitzar el període d'ocupació. Se sotmetrà el projecte a declaració d'impacte ambiental ordinària o simplificada, si és el cas, de conformitat amb la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental (BOE de 13 de desembre de 2013) Audiència a la persona interessada per un termini de quinze dies. En un termini de sis mesos a comptar des de l'acord d'inici del director territorial corresponent, es dictarà una resolució de la direcció territorial, que ha d'estar motivada i acompanyada del plec de condicions acceptat per la persona interessada, amb peu de recurs davant de la direcció general competent en matèria de vies pecuàries, i s'haurà de notificar a la persona interessada.

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant de la direcció general competent en matèria de vies pecuàries en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació.

Termini màxim

Termini màxim

El termini de de resolució del procediment serà de sis mesos.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa