Detall de Procediment

Sol·licitud del certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries.

Codi SIA: 210963
Codi GUC: 1621
Organisme: AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA ATV
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Obtindre un certificat pel qual s'acredita estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda Pública valenciana, a l'efecte de concórrer a l'adjudicació de contractes de les administracions públiques o d'obtindre subvencions. El certificat ara es pot sol·licitar de manera telemàtica utilitzant les noves tecnologies, que permeten obtindre posteriorment el certificat. Aquest sistema permet, així, una tramitació més ràpida i efectiva, de manera que evita el desplaçament als usuaris.

Observacions

Observacions

- En les contractacions amb entitats del sector públic, conforme disposa l'article 71.1. d) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (d'ara en avant LCSP), relatiu a les prohibicions de contractar, "No podran contractar amb les entitats previstes en l'article 3 de la present Llei amb els efectes establits en l'article 73, les persones en els qui concórrega alguna de les següents circumstàncies: [...] d) No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o de Seguretat Social imposades per les disposicions vigents…" D'acord amb el que es disposa en l'article 150.2 de la citada Llei, el licitador que siga proposat com a adjudicatari haurà de presentar la documentació acreditativa d'aquest requisit. - En matèria de subvencions, l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions estableix que "No podran obtindre la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions regulades en aquesta llei les persones o entitats en els qui concórrega alguna de les circumstàncies següents, llevat que per la naturalesa de la subvenció s'exceptue per la seua normativa reguladora: [...] e) No trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determine reglamentàriament". D'acord amb el que es disposa en l'article 22 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acreditarà mitjançant la presentació pel sol·licitant davant l'òrgan concedent de la subvenció de les certificacions expedides per l'òrgan competent.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física o jurídica que desitge concórrer a contractes o que sol·licite subvencions.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1684/1990, de 20 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació (BOE núm. 3, de 3/01/91).
  • Ordre de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'estableixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions liquidacions dels tributs la gestió dels quals competeix a la Generalitat Valenciana (DOCV núm. 4652, de 17/12/03).
  • Llei 58/2003, general tributària, de 17 de desembre (BOE núm. 302, de 18/12/03).
  • Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat (DOGV núm. 4971, de 22/03/05).
  • Llei 11/2006, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2007 (DOGV núm. 5417, de 29/12/06).
  • Resolució de 21 d'abril de 2010, de la directora general de Tributs, per la qual resol incloure l'acció «pagament telemàtic genèric» en la relació d'accions de l'annex I de l'Ordre de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'estableixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions liquidacions dels tributs la gestió dels quals competeix a la Generalitat Valenciana (DOCV núm. 6261, de 06/05/10).
  • Resolució de 19 de febrer de 2013, de la Direcció General de Tributs i Joc, per la qual es resol incloure l'acció «sol·licitud del certificat d'estar al corrent dels deutes tributaris amb la Generalitat» en la relació d'accions de l'annex I de l'Ordre de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Hisenda i Ocupació, per la qual s'estableixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions liquidacions dels tributs la gestió dels quals competeix a la Generalitat (DOCV núm. 6981, de 08/03/13).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

En el moment en què resulten adjudicataris en els procediments de licitació de contractes públics o sol·liciten ajudes o subvencions.

Formularis documentació

DE MANERA TELEMÀTICA Accedint a través de l'enllaç: https://atv.gva.es/es/tributos-certestaralcorriente DE MANERA PRESENCIAL Aportant els següents documents: Persona física: - Fotocòpia del NIF o etiquetes fiscals de l'interessat. - En cas que el sol·licitant siga persona diferent de l'interessat, haurà d'aportar autorització d'aquest, signada per tots dos, i presentar el seu NIF. Persona jurídica: - Fotocòpia del NIF de l'entitat o etiquetes fiscals. - La persona que vinga a tramitar la sol·licitud haurà d'aportar a més: · Autorització signada pel representant de l'empresa. · Document que acredite els poders d'aquest representant. Comunitat de béns: - Contracte de constitució de la comunitat - NIF o justificació d'haver-ho sol·licitat davant l'Administració Tributària. - Quan el sol·licitant no siga un dels comuners haurà de presentar-se, a més del DNI del sol·licitant, un document de representació per a aqueixa finalitat signat almenys per un dels comuners el DNI dels quals s'acreditarà així mateix.

Presentació

Presentació

Presencial
Presencial.- Aportant la documentació que s'indica en l'apartat Quina documentació s'ha de presentar?, dirigint-se preferentment mitjançant cita prèvia per a "Registre General" a: - REGISTRE DE LA DELEGACIÓ DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA - CASTELLÓ Pl. Tetuan, 38-39 - 12001 - Castelló de la Plana - Tel. 012 - REGISTRE DE LA DELEGACIÓ DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA - ALACANT/ALICANTE C/ Churruca, 25, 03003 - Alacant - Tel. 012 - Fax.- 965126414 - REGISTRE GENERAL DE L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA VALENCIANA - VALÈNCIA C/ Gregorio Gea, 14 - 46009 - València - Tel. 012 - Fax.- 961271160 - També a qualsevol oficina de Correus. En aquest cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I també: davant qualsevol registre públic que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les Comunitats Autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració Local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
Telemàtica
1.- Disposar de document nacional d'identitat electrònic expedit pel Ministeri de l'Interior o de certificat reconegut, de persona física o jurídica, emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV). Aquests certificats digitals s'usen per a: - Accedir al sistema. 2.- Requeriments tècnics. - Microsoft Windows 98 o superior, Linux. - Adobe Acrobat Reader 5 o superior. - Internet Explorer 6 (o superiors), Mozilla Firefox 2. - Resolució de pantalla 800x600 o superior. - Connexió a Internet. - Tindre instal·lat el component ActiveX de signatura electrònica de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública que us sol·licitarà el sistema (en cas d'Internet Explorer). - Registrar en el vostre navegador els certificats de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV): https://www.accv.es/va/ciutadans/ajuda/ 3.- Una vegada registrada la sol·licitud i comprovada la documentació s'envia el certificat a la carpeta ciutadana en un termini màxim de 24 hores. En el cas que hi haja alguna incidència amb la sol·licitud o la documentació s'envia un informa la carpeta ciutadana amb els errors trobats en la tramitació. En cas de problemes amb la tramitació telemàtica, podeu contactar amb: Suport per a incidències informàtiques: CAU administració electrònica 96 161 31 99

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de l'imprés i documentació complementària davant dels serveis territorials que expedeixen el certificat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

No hi ha recurs contra el certificat.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa