Detall de Procediment

Portafolio Europeu de les Llengües i Portafolio Europeu de les Llengües electrònic, e-PEL (+14).

Codi SIA: 211683
Codi GUC: 16230
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-07-2020
31-07-2020)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL) és un document personal, basat en el MCER i promogut pel Consell d'Europa, en el qual les persones que aprenen o han aprés una llengua poden registrar i reflexionar sobre les experiències d'aprenentatge de llengües i cultures. 2. Aquest document serveix a l'estudiant per a anotar els seus avanços, marcar-se noves metes, reconéixer com i quan aprén dins i fora del centre escolar, a partir de la reflexió sobre les seues experiències personals, i la valoració dels seus progressos. A més, serveix per a afavorir l'autonomia, millorar l'autoestima i potenciar el desenvolupament d'estratègies d'aprenentatge. D'altra banda, el PEL és també una eina per al professorat ja que afavoreix l'actualització metodològica en l'ensenyament de les llengües i facilita la coordinació i l'intercanvi d'experiències entre el professorat del mateix centre i d'altres centres educatius que l'apliquen. 3. L'aplicació a l'aula del PEL té com a finalitat: a) Promoure l'aprenentatge d'idiomes i el respecte a la diversitat lingüística per a aconseguir que la ciutadania de la Comunitat Valenciana puga comunicar-se almenys en dos idiomes europeus a més de les dues llengües oficials. b) Afavorir pràctiques metodològiques que contribuïsquen a la millora de la competència lingüística en les diverses llengües que utilitza l'alumnat dels centres que s'acullen a aquesta resolució. c) Millorar l'ensenyament i aprenentatge de les llengües amb l'ús del PEL com una eina metodològica per al professorat que permeta augmentar la motivació dels estudiants per a aprendre altres i millorar la capacitat de comunicació. d) Utilitzar el PEL com a instrument d'autoavaluació que motive als estudiants a reflexionar sobre quins són els seus objectius d'aprenentatge lingüístic. A partir d'aquests objectius, l'alumnat podrà planificar l'activitat discent i iniciar-se en un procés d'aprenentatge autònom. e) Contribuir al desenvolupament de les competències clau establides en els currículums de les etapes educatives declarades obligatòries. f) Afavorir el coneixement i l'augment d'experiències plurilingües i interculturals dels aprenents. 4. La validació de la versió espanyola del PEL i de l'e-PEL (+14) permet generalitzar l'ús d'aquests documents a partir de l'Educació Infantil (des dels 4 anys).

Requisits

Requisits

1. El PEL es planteja com un projecte de centre que implica l'equip directiu, al professorat, a l'alumnat i a les famílies. La participació del centre en l'aplicació del PEL ha de comptar amb l'aprovació del claustre i del consell escolar i l'autorització de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació. 2. El PEL s'ha d'aplicar en les dues llengües oficials i, almenys, en una llengua estrangera. 3. En els centres participants s'ha de nomenar una persona responsable del projecte, preferiblement la coordinadora de llengües, i constituir un grup de professorat que dinamitze l'aplicació del PEL, el qual coordinarà. Aquesta persona coordinadora ha de ser un professor o professora amb destinació definitiva. La persona coordinadora ha de comunicar-se en el moment de la sol·licitud. La relació de professorat participant ha de comunicar-se al Servei d'Educació Plurilingüe (SEP) a l'inici de cada curs acadèmic. 4. Durant el primer curs (2020-2021), el grup de professorat participant del centre ha de dissenyar, en coordinació amb el personal assessor tècnic docent en matèria de plurilingüisme del Servei d'Educació Plurilingüe, una planificació de les actuacions del grup de treball d'aplicació del PEL que ha d'incloure necessàriament la participació en les accions formatives que organitze o coordine el Servei d'Educació Plurilingüe, la preparació d'activitats i materials per a l'aplicació del PEL i la realització d'alguna experiència pràctica amb l'alumnat. 5. L'aplicació formal del PEL amb l'alumnat ha de començar a partir del segon curs de participació del centre en aquest projecte (2021-2022). Com a conseqüència, el grup de professorat, a través de la persona coordinadora, ha d'elaborar la planificació anual de l'aplicació del Portfolio (PAAPEL i memòria), i enviar-la al Servei d'Educació Plurilingüe en el format i en el termini que aquest servei determine. En els cursos successius, els centres han de redactar el PAAPEL i la memòria corresponents i participar en les accions formatives organitzades pel SET. 6. En l'aplicació del PEL, el centre ha de garantir a l'alumnat la continuïtat de l'experiència durant l'etapa en la qual l'inicien. Igualment, s'ha de garantir la formació i l'actualització del professorat que s'incorpore al projecte. 7. Cada centre ha de compartir, mitjançant l'espai virtual del Portfolio de la plataforma Moodle coordinat pel Servei d'Educació Plurilingüe, algunes activitats en format digital amb la finalitat que la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport les pose a la disposició dels centres que apliquen PEL o les puga difondre en jornades d'intercanvi d'experiències que es convoquen des de l'administració educativa. 8. L'autorització per a l'aplicació del PEL és indefinida mentre el centre complisca les condicions indicades en aquesta resolució. 9. La Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació podrà revocar l'autorització concedida en els centres que no apliquen el PEL en les condicions que s'estableixen en aquesta resolució o a petició del propi centre. 10. El personal assessor tècnic docent en matèria de plurilingüisme dependent de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació coordinarà i donarà suport a la participació dels centres educatius en la formació i en l'aplicació del projecte del PEL regulat en aquesta resolució.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els centres d'Educació Infantil i Primària, d'Educació Secundària i de Formació Bàsica de Persones Adultes que vulguen aplicar el PEL a partir del curs 2020-2021.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • RESOLUCIÓ de 4 de juny de 2020, de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació, per la qual es regula la sol·licitud de participació i l'aplicació del Portfolio Europeu de les Llengües i el Portfolio Europeu de les Llengües electrònic, e-PEL (+14), en els centres d'Educació Infantil i Primària, d'Educació Secundària, de Cicles Formatius i de Formació de Persones Adultes i d'Escoles Oficials d'Idiomes de la Comunitat Valenciana, i s'estableixen les condicions per al reconeixement com a activitat de formació del professorat. (DOGV núm. 8846 de 30.06.2020)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Fins al 31 de juliol de 2020.(DOGV núm. 8846 de 30.06.2020)

Formularis i documentació

1. Els centres docents que desitgen participar en el projecte d'aplicació del PEL a partir del curs 2020-2021 hauran d'emplenar el formulari disposat en l'Oficina Virtual (OVICE) disponible en l'enllaç que es publicarà en la pàgina web: https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-en-lenguas/portfolioeuropeo-de-las-lenguas 2. Així mateix, el centre ha d'adjuntar la certificació de l'acta de la sessió del consell escolar (annex II) i la del claustre (annex III) on s'aprova la sol·licitud de participació en el projecte d'aplicació del Portfolio Europeu de les Llengües. 3. La sol·licitud serà formalitzada per la persona que tinga la representació legal del centre.

Presentació

Presentació

Presencial
A través de l'enllaç corresponent a OVICE

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport examinarà tota la documentació presentada i finalment autoritzarà, mitjançant una resolució de la directora general d'Innovació Educativa i Ordenació, als centres que complisquen amb els requisits per a participar en l'aplicació del PEL. 2. La Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació podrà revocar l'autorització concedida en els centres que no apliquen el PEL en les condicions que s'estableixen en aquesta resolució o a petició del propi centre. 3. Per a reconéixer la participació en el projecte d'aplicació del Portfolio Europeu de les Llengües durant el curs 2020-2021 i successius el professorat ha de complir les següents condicions: a) Formar part de l'equip que participa en l'aplicació del PEL en un centre autoritzat per l'administració educativa, segons s'indica en l'apartat 3 de l'article quart d'aquesta resolució. b) Participar en les accions formatives sobre el PEL que es convoquen des de l'administració educativa i dur a terme les actuacions incloses en la planificació a la qual fa referència l'apartat 4 i 5 de l'article quart d'aquesta resolució.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa