Detall de Procediment

Convocatòria de subvencions per a finançar el foment d’activitats de participació, associació i formació de famílies d’alumnat, realitzades per les federacions i confederacions de famílies d’alumnat de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics de la Generalitat.

Codi SIA: 211703
Codi GUC: 16360
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(19-04-2023
10-05-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

  • Desestiment

  • Recurs Reposició

  • Renúncia

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Finançar les despeses de funcionament i al foment d’activitats de participació, associació i formació executades per les confederacions i federacions d'associacions de mares i pares d'alumnes i alumnes de centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics, amb seu en la Comunitat Valenciana. Queden compreses les activitats realitzades des de setembre de 2022 fins al 30 de juny de 2023, sempre que estiguen incloses en el projecte presentat per a sol·licitar la subvenció i no hagen servit per a justificar altres ajudes rebudes. El termini per a presentar els documents de justificació es fixarà en la resolució de concessió de les subvencions.

Requisits

Requisits

1. Tindre establida la seu i àmbit d'activitat en la Comunitat Valenciana. 2. Estar inscrites, en la data en què es publique aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el cens de confederacions, federacions i associacions de mares i pares d'alumnes de centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana a què es refereix l'Ordre de 4 de novembre de 1996. 3. Les federacions d'AFA, a més dels requisits del punt 1, hauran de tindre establit el seu àmbit territorial de nivell provincial o superior i, de conformitat amb el que preveu l'article 22.3 de l'ordre de bases reguladores, hauran de representar, en la data de publicació d'aquesta resolució, almenys el 20% de les associacions de mares i pares d'alumnes constituïdes en centres docents, dins del seu àmbit territorial i sector, segons les dades que consten en aquest cens. 4. Complir els requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar les ajudes les confederacions i federacions d'AFA que reunisquen els següents requisits:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 29/2016, de 17 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions dirigides a les associacions de mares i pares d'alumnes, associacions d'alumnes, i les federacions i confederacions d'aquestes (DOGV núm. 7809, de 20/06/2016).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV 9577 18/04/2023) Data d'inici : 19/04/2023 Data fi : 10/05/2023

Formularis i documentació

A la sol·licitud s'hauran d'annexar els següents documents digitalitzats en format PDF: 1. Projecte d'activitats de l'entitat sol·licitant, curs acadèmic 2022-2023. 2. Pressupost desglossat de les activitats. Amb caràcter general, d'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPAC), en absència d'oposició expressa per part de l'entitat interessada, l'òrgan gestor del procediment estarà autoritzat a obtindre directament l'acreditació del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. En cas d'oposar-se al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà de manifestar-lo expressament en la sol·licitud i estarà obligada a aportar els documents corresponents. No obstant l'anterior, d'acord amb el que es disposa en l'article 28, apartat 3 de la LPAC i l'article 95, apartat 1 de la Llei 58/2003, de 17 desembre, General Tributària, és necessària autorització expressa per part de l'entitat interessada perquè l'òrgan gestor del procediment puga obtindre directament l'acreditació del compliment de les citades obligacions. En aquest cas, si no es dona en la sol·licitud la corresponent autorització expressa perquè l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, l'entitat interessada estarà obligada a aportar els documents acreditatius.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. Publicació Resolució de Convocatòria en el DOGV. 2. Emplenar la sol·licitud per mitjans telemàtics. No seran admeses les sol·licituds presentades per altres mitjans. 3. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'òrgan instructor del procediment publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i en la seu electrònica de la Generalitat, una relació de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la sol·licitud o aportar els documents preceptius que s'especifiquen, amb indicació que, si en el termini de 10 dies no el realitzen, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada d'acord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú. L'accés a la llista es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es o a través de la pàgina: https://ceice.gva.es/web/madres-padres-alumnos/subvenciones. La proposta de resolució provisional es notificarà a les entitats sol·licitants, mitjançant la seua publicació en aquesta pàgina web. Aquesta publicació substituirà a la notificació. El projecte d'activitats haurà d'aportar-se dins del termini de presentació de sol·licituds. En cas que s'aporte documentació una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, no es tindrà en consideració a l'efecte del còmput dels criteris de valoració. 4. Estudi, valoració de les sol·licituds i emissió d'informe per la comissió avaluadora, segons els criteris establits en l'apartat dècim de la convocatòria. 5. Proposta de Resolució de la Subdirecció General d'Innovació i Qualitat Educativa. 6. Resolució de la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació amb l'especificació dels noms de les entitats beneficiàries i les dotacions econòmiques que els corresponguen, així com, en el seu cas, les sol·licituds desestimades, que es notificarà a les entitats sol·licitants mitjançant la seua publicació en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i en la seu electrònica de la Generalitat. Aquesta publicació substituirà a la notificació de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria de procediment administratiu. L'accés a la resolució es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat: https://sede.gva.es o a través de la pàgina: https://ceice.gva.es/web/madres-padres-alumnos/subvenciones 7. Pagament i justificació de les ajudes d'acord amb el que estableix l'apartat tretze de la convocatòria.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les sol·licituds d'ajudes es valoraran conforme als criteris que s'estableixen en l'apartat deu de la convocatòria d'ajudes.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Termini alegació: OBERT

Obligacions

Obligacions

Els beneficiaris de les ajudes estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre subvencions públiques i que s'indiquen en l'apartat catorze de la Resolució de convocatòria.

Observacions

Observacions

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa o recurs potestatiu de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen presentar qualsevol altre recurs que estimen pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA - A les confederacions de federacions d'AMPA els correspon un import global de 235.000 euros. - A les federacions d'AMPA correspon un import global de 138.200,00 euros. PAGAMENT - Una vegada publicada la resolució de concessió de les subvencions, l'import s'abonarà íntegrament a l'entitats beneficiàries que hauran de justificar-les correctament, d'acord amb el que s'especifica en les bases reguladores i en la convocatòria. - Es lliurarà el 100% de la subvenció una vegada publicada la resolució de concessió i amb caràcter previ a la presentació de la justificació d'acord amb l'exempció aprovada en l'article 44, apartat 2, paràgraf h) de la Llei de Pressupostos per a l'exercici 2023 per a aquestes subvencions. Així mateix i d'acord amb l'apartat 16, paràgraf o) del mateix article, queden exemptes les entitats beneficiàries de les subvencions concedides de l'obligació de prestar les garanties previstes per l'article 171, apartat 5, paràgraf f) de la Llei d'Hisenda Pública i Subvencions. - No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció quan el beneficiari no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social o siga deutor per resolució de procedència de reintegrament. - Si dels justificants de despeses presentades resultara un import inferior a l'ajuda concedida, es procedirà a la reducció automàtica de la subvenció en la quantia necessària perquè l'ajuda no excedisca de la despesa justificada.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la present convocatòria serà de sis mesos des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Vençut el termini sense haver-se notificat resolució expressa, les entitats sol·licitants podran considerar desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, segons l'article 25, apartat 1, paràgraf a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPAC).

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Per delegació del conseller d'Educació, Cultura i Esport:

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT