Detall de Procediment

Sol·licitud per al Registre d'operadors de gestió de subproductes animals i productes derivats no destinats al consum humà (SANDACH).

Codi SIA: 211741
Codi GUC: 16590
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 14-02-2018
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte és inscriure un establiment o empresa en el Registre d'operadors de gestió de subproductes animals i productes derivats no destinats al consum humà (SANDACH). Hi ha dues opcions: 1. L'autorització: té per objecte facultar l'empresa per a l'exercici de les activitats que exigeixen una verificació prèvia del compliment de la normativa vigent. 2. El registre: té per objecte facultar l'empresa per a l'exercici d'aquelles activitats en les quals només cal una declaració responsable i no és necessària una verificació prèvia.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Poden sol·licitar-ho les empreses, amb seu a la Comunitat Valenciana, que gestionen subproductes d'origen animal i/o productes que se'n deriven no destinats al consum humà, quan aquestes empreses realitzen una o diverses de les activitats següents: processament, eliminació, valorització, ús com a combustible, fabricació d'aliments per a animals de companyia, fabricació d'abonaments i esmenes del sòl d'origen orgànic, transformació en biogàs o compost, manipulació, emmagatzematge, transport, etc.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglament (CE) 1069/2009 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 d'octubre de 2009, pel qual s'estableixen les normes sanitàries aplicables als subproductes animals i als productes que se'n deriven no destinats al consum humà i pel qual es deroga el Reglament (CE) 1774/2002 (DOUE núm. 300, de 14/11/2009).
  • Reglament (UE) 142/2011 de la Comissió, de 25 de febrer de 2011, pel qual s'estableixen les disposicions d'aplicació del Reglament (CE) núm. 1069/2009, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen les normes sanitàries aplicables als subproductes animals i als productes que se'n deriven no destinats al consum humà, i la Directiva 97/78/CE, del Consell, quant a determinades mostres i unitats exemptes dels controls veterinaris en la frontera en virtut d'aquesta (DOUE núm. 54, de 26/02/2011).
  • Reial decret 1528/2012, de 8 de novembre, pel qual s'estableixen les normes aplicables als subproductes animals i als productes que se'n deriven no destinats al consum humà (BOE núm. 277, de 17/11/2012).
  • Reial decret 476/2014, de 13 de juny, pel qual es regula el registre nacional de moviments de subproductes animals i els productes que se'n deriven no destinats al consum humà (BOE núm. 147, de 18/06/14).
  • Llei 6/2003, de 4 de març, de ramaderia de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 4455, de 07/03/03).
  • Decret llei 2/2022, de 22 d'abril, del Consell, per a la reducció temporal de l'import de les taxes pròpies i preus públics de la Generalitat per a fer front a l'impacte de la inflació. (DOGV núm 9327 de 28 d'abril de 2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà durant tot l'any.

Formularis i documentació

A) AUTORITZACIÓ: presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Sol·licitud, en model normalitzat, signada pel representant, adjuntant la següent documentació: a) Document d'acreditació de la capacitat de representació, si és el cas. b) Memòria de l'activitat: 1. Instal·lacions · Emplaçament · Pla o croquis · Descripció: clos, tipus de sòl, sistemes d'emmagatzematge... 2. Mesures de bioseguretat. 3. Descripció del procés productiu: origen, destinació, mètode de transformació, grandària de partícula, temps, pressió i temperatura, etc. 4. Sistema de retenció de sòlids en el pretractament d'aigües residuals per a les categories 1 i 2. 5. Previsió de controls propis per a garantir el compliment del Reglament 1069/2009 (neteja i desinfecció, control de plagues, etc.). 6. Documentació del procediment basat en l'anàlisi de perills i punts de control crític (APPCC) i els seus prerequisits (per a les activitats de les seccions III, IV, VI, VII i VIII). c ) Justificant del pagament de la taxa en el cas d'alta en el registre. B) NOTIFICACIÓ. Presentació de la notificació i documentació requerida. - Notificació, en model normalitzat, signada pel representant, a la qual s'ha d'adjuntar la documentació següent: a) En el cas dels transportistes, annex II de relació de vehicles. Només es registraran els vehicles autopropulsats, remolcs i contenidors (no els portacontenidors ni camions tractors). b ) Document d'acreditació de la capacitat de representació, si és el cas. c) Justificant del pagament de la taxa en el cas d'alta en el registre.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Model 046-9792 - Taxa per serveis administratius relatius a ramaderia. En aplicació de l'art. 3.7-5 de la Llei 20/2017, de 28 desembre, de la Generalitat, de taxes. Per a inscripció en el Registre d'Operadors en el Sector dels Productes i Subproductes d'Origen Animal no Destinats a Consum Humà (SANDACH): 25,48 euros. En el cas de modificació de dades o baixa del registre, no és necessari abonar taxes.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Si els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: http://www.gva.es/va/proc16590 . Per a accedir de manera telemàtica, el sol·licitant o el seu representant legal han de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, es pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, com per exemple el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas d'actuar per mitjà d'un representant, aquest ha d'estar inscrit en el Registre de Representants de l'ACCV. En cas que la sol·licitud es fera de manera presencial, es demanarà a l'interessat que l'esmene per mitjà de la presentació electrònica d'aquesta. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no s'arriben a registrar, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica per mitjà de l'accés a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu"-> "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va). En cas que es vulga tramitar un procediment electrònic en representació d'altres persones físiques o jurídiques, s'ha de procedir a la inscripció corresponent en el Registre de Representants (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/). La inscripció electrònica en el Registre de Representants per part dels representats es pot fer utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de segell electrònic d'entitat (si és persona jurídica).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

a) SOL·LICITUD 1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. Sol·licitat el registre, si la documentació és correcta, es procedirà a la inspecció de l'establiment en funció de l'activitat que realitze per a comprovar que compleix els requisits exigits en la normativa. Si la documentació no és correcta, es remetrà un escrit a l'interessat que disposarà d'un termini de deu dies per a esmenar les deficiències i prosseguir-se la tramitació anteriorment descrita; en cas que no es presente la documentació sol·licitada en el termini atorgat, s'entendrà que ha desistit de la seua sol·licitud i es resoldrà la desestimació de l'expedient. 3. El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca resoldrà sobre la inscripció en el registre, per a la qual cosa tindrà en compte l'informe de proposta del cap de Servei de Seguretat i Control de la Producció Agrària. 4. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos a comptar del moment de la presentació de la sol·licitud. B) NOTIFICACIÓ S'usa el FORMULARI de NOTIFICACIÓ D'ALTA, BAIXA O MODIFICACIÓ PER AL REGISTRE SANDACH. Si la documentació és correcta, es procedirà a la inscripció de l'establiment i la comunicació del núm. assignat. Si la documentació no és correcta, es remetrà un escrit a l'interessat, que disposarà d'un termini de deu dies per a esmenar les deficiències i prosseguir-se la tramitació; en cas de no presentar la documentació sol·licitada en el termini atorgat, s'entendrà que ha desistit de la seua notificació.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/ 2015).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent és de sis mesos a comptar del moment de la presentació de la sol·licitud.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa