Detall de Procediment

Comunicació prèvia d'aprofitament en plantacions forestals temporals

Codi SIA: 211811
Codi GUC: 16908
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Comunicar a l'administració competent l'aprofitament que s'efectuarà en una plantació forestal temporal.

Observacions

Observacions

- Les dades sol·licitades seran utilitzades únicament per a l'elaboració de les estadístiques forestals. - L'aprofitament de la plantació forestal temporal a què faça referència la comunicació ha d'haver-se previst en el corresponent pla tècnic de gestió forestal simplificat. - S'han d'eliminar les restes de vegetals derivades de tractaments selvícoles o curtes per a previndre la proliferació de plagues i malalties, reduir el risc d'incendis forestals i, si és el cas, evitar la proliferació de tàxons no autòctons en el medi natural o que puguen posar en perill la integritat genètica de les espècies autòctones

Requisits

Requisits

- Que tinga la conformitat del titular de la plantació forestal temporal per a efectuar l'aprofitament. - Que tinga prou poder per a actuar en nom i representació de l'empresa, si és el cas. - Que compte amb les autoritzacions o llicències corresponents per a l'exercici de les activitats comercials vinculades a l'aprofitament.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Qualsevol persona física o jurídica amb capacitat per a efectuar l'aprofitament d'una plantació forestal temporal.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Almenys 15 dies abans d'iniciar l'aprofitament.

Formularis i documentació

Formulari de comunicació prèvia d'aprofitament en plantacions forestals temporals.

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en este últim cas, s'hi haguera subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya a l'estranger. - També en qualsevol oficina de correus. En este cas s'haurà de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - I, preferentment, en:
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent URL http://www.gva.es/proc16908 Quan els sol·licitants estiguen obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics però la sol·licitud es faça de forma presencial, es requerirà a l'interessat perquè la present de forma electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica. Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre ells els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, procedisca. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la comunicació prèvia en formulari normalitzat (persona interessada). - Examen de forma i fons de la comunicació (Servici Territorial de Medi Ambient). - Actualització de dades del registre o, si és el cas, resolució desestimatòria de la comunicació prèvia (Direcció Territorial de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ). -Notificació a la persona interessada (Servici Territorial de Medi Ambient).

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Termini màxim

Termini màxim

- Efecte estimatori del silenci administratiu. - Resolució de declaració d'impossibilitat d'efectuar l'aprofitament: quinze dies a comptar de la data de registre de la comunicació prèvia.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les previstes en la Llei 3/1993, de 9 de desembre, de la Generalitat, Forestal de la Comunitat Valenciana.