Detall de Procediment

Ajudes per a l'aplicació de la intervenció d'inversions de la Intervenció Sectorial Vitivinícola (ISV) 2024-2027 a la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 211852
Codi GUC: 17056
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT fins a 31-01-2024
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concedir suport financer a les inversions materials i immaterials en instal·lacions de transformació i infraestructures vinícoles, així com en estructures i instruments de comercialització, fins i tot amb la finalitat de millorar l'estalvi d'energia, l'eficiència energètica global i els processos sostenibles. Aquestes inversions es referiran a la producció, comercialització, o les dues, dels productes vitivinícoles esmentats en l'annex VII, part II del Reglament (UE) 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que s'hagen produït en territori espanyol.

Observacions

Observacions

- Modificacions de les operacions: Les modificacions de les operacions aprovades s'ajustaran al que preveu l'article 28 del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre. Totes les modificacions es comunicaran a la Direcció General de Política Agrària Comuna, la qual serà competent per a concedir les autoritzacions prèvies. No es permetran més de dues sol·licituds de modificació per operació i anualitat, excepte per causes de força major o circumstàncies excepcionals.

Requisits

Requisits

Requisits de les sol·licituds: 1. Les operacions d'inversió han d'estar clarament definides amb l'especificació de les accions i la seua duració i el detall dels conceptes de despesa que componen cada acció i els costos estimats de cada una. Igualment, s'ha d'especificar l'objectiu, o els objectius, estratègics i generals als quals cada acció pretén contribuir. 2. Donar garanties que els costos de l'operació proposada no superen els preus normals de mercat i es compleix la moderació de costos. Els imports màxims subvencionables que preveu l'annex XI del Reial decret 905/2022, de 25 d'octubre, no eximeixen de l'obligació d'avaluar la moderació dels costos. La moderació de costos s'avaluarà mitjançant la comparació de diferents ofertes: Amb caràcter general, el sol·licitant haurà d'aportar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors. Aquestes ofertes han de ser comparables, clares, detallades i emeses per proveïdors independents. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà d'acord amb criteris d'eficàcia i economia, i s'ha de justificar expressament l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa, així com, si és el cas, la inexistència de suficients proveïdors. 3. Coherència entre les estratègies proposades pel sol·licitant, els objectius fixats per aquest i el probable efecte i èxit de l'operació en la millora del rendiment general de la transformació o comercialització, en les instal·lacions del sol·licitant i la seua adaptació a les demandes del mercat, en l'augment de la seua competitivitat o en la seua sostenibilitat ambiental. Costos subvencionables: 1. Es consideraran subvencionables els costos de les accions següents: a) Construcció, adquisició o millora de béns immobles. b) Compra de nova maquinària i equips fins al valor de mercat del producte. Dins d'aquests costos, queden incloses les inversions en actius materials consistents en sistemes que generen energia, sempre que la quantitat energia anual generada no supere la quantitat d'energia consumida anualment en les instal·lacions objecte de la inversió. c) Costos administratius vinculats als costos que preveuen les lletres a i b, com ara honoraris d'arquitectura, enginyeria i assessoria, així com estudis de viabilitat, amb el límit del 4 % dels costos subvencionables totals de l'expedient. d) L'adquisició o el desenvolupament de suports lògics d'ordinador i l'adquisició de patents, llicències, drets d'autor i el registre de marques col·lectives. 2. L'ajuda a les inversions podrà consistir en operacions: a) Anuals, que afectaran l'exercici financer següent a l'exercici financer en el qual es tanque el termini de presentació de sol·licituds d'ajuda. b) Biennals, que afectaran els dos exercicis financers següents a l'exercici financer en el qual es tanque el termini de presentació de sol·licituds d'ajuda. Hauran de tindre un mínim del 50 % de l'import dels conceptes de despesa aprovats inclosos en el primer exercici immediatament següent a l'exercici financer en el qual es tanque el termini de presentació de les sol·licituds d'ajuda objecte de la convocatòria. Les sol·licituds concurrents a la convocatòria el termini de presentació de sol·licituds de les quals finalitza l'1 d'abril de 2023 que tinguen un pressupost d'inversió sol·licitada inferior a 100.000 euros seran admissibles si només afecten pressupostàriament l'exercici financer 2024, de manera que les accions previstes hauran de ser executades, pagades i justificades abans de l'1 de març de 2024. En les sol·licituds concurrents a la convocatòria, el termini de presentació de sol·licituds de les quals s'inicia l'1 de febrer de 2026 i finalitza el 31 de gener de 2027, no serà admissible la presentació d'operacions que afecten pressupostàriament dos exercicis financers, de manera que les accions previstes hauran de ser executades, pagades i justificades abans de l'1 de març de 2028. 3. Només podrà presentar-se una sol·licitud per establiment i convocatòria. 4. Els imports màxims subvencionables per als conceptes assenyalats en l'annex XI del Reial decret 905/2022 s'atindran als límits que s'indiquen en aquest annex, de manera que quan en una operació concreta se superen aquests límits, l'excés serà considerat cost no subvencionable. 5. No tindran la consideració de subvencionables les despeses que estableix l'annex XII del Reial decret 905/2022. La compra de barriques, botes i tines de fusta de qualsevol capacitat no és subvencionable, excepte quan es derive d'un augment de la capacitat productiva del celler, siguen de nova adquisició i tinguen una vida útil igual o superior a tres anys, comptats a partir de la data del pagament final en microempreses i pimes, i igual o superior a cinc anys, comptats a partir de la data del pagament final en empreses intermèdies i grans. A més, perquè aquests elements puguen ser subvencionats, s'hauran de complir simultàniament les condicions següents: 1) Cada un dels elements objecte d'ajuda haurà de comptar amb un codi alfanumèric, o matrícula, individualitzat, en el qual s'inclourà el codi assignat per l'òrgan gestor de la sol·licitud d'ajuda. Aquest codi haurà d'estar marcat de manera indeleble i fàcilment accessible als controladors de la subvenció. 2) Al llarg del període de durabilitat, aquests elements no podran destinar-se a l'emmagatzematge de productes diferents dels productes vitivinícoles ni emmagatzemar-se en espais diferents dels dedicats a elaboració o criança. 3) Si, a data de presentació de la sol·licitud d'ajuda, l'establiment disposa d'elements d'aquest tipus, aquests elements hauran d'estar inventariats o bé el sol·licitant haurà de demostrar documentalment el nombre d'aquests elements de què disposa i la seua capacitat total a data de presentació de la sol·licitud. 4) Amb independència de l'anterior, a l'hora d'avaluar la capacitat de barriques, botes i/o tines instal·lades en un establiment, no es tindran en compte els presents en l'establiment, però que no siguen propietat de l'empresa sol·licitant, o d'altres amb les quals mantinga vincles d'associació o vinculació. 5) En tot cas, al llarg del període de durabilitat, el nombre net d'elements en ús productiu d'aquesta naturalesa propietat del sol·licitant en l'establiment, independentment que es troben subvencionats, no podrà ser objecte de disminució.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Podran presentar sol·licituds per a acollir-se a les ajudes de la intervenció d'inversions: a) Empreses vitivinícoles que en el moment de la sol·licitud produïsquen o comercialitzen els productes que preveu l'annex VII part II del Reglament (UE) 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, o que, a conseqüència de l'execució de l'operació objecte de la sol·licitud d'ajuda, comencen aquesta producció o comercialització. Les empreses han d'estar constituïdes amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud. Quan es tracte d'empreses l'activitat de les quals siga únicament la comercialització, almenys un 80 % de la seua facturació de l'últim exercici tancat haurà de procedir de la comercialització dels productes vitivinícoles esmentats. b) Organitzacions de productors vitivinícoles reconegudes d'acord amb l'article 152 del Reglament UE 1308/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, i les seues associacions. c) Associacions de dos o més productors, amb personalitat jurídica, constituïdes amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud, dels productes esmentats en l'annex VII, part II d'aquest reglament. d) Organitzacions interprofessionals. e) Organitzacions professionals. 2. El sol·licitant no podrà ser beneficiari de la subvenció en qualsevol de les circumstàncies següents: a) Quan es trobe en situació de crisi, segons es defineix en les directrius sobre ajudes estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014/C 249/01, de la Comissió, de 31 de juliol de 2014). b) Quan es trobe en procés d'haver sol·licitat la declaració de concurs voluntari. c) Haver sigut declarat insolvent en qualsevol procediment. d) Trobar-se declarat en concurs, llevat que en aquest haja adquirit l'eficàcia un conveni. e) Estar subjectes a intervenció judicial o haver sigut inhabilitat segons la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, sense que haja conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs. f) Quan no quede acreditat el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social en els termes que preveu el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

De conformitat amb el que preveu l'article 24 del Reial decret 905/2022 de 25 d'octubre, el termini de presentació de sol·licituds corresponents a la primera convocatòria s'ha iniciat el 27 d'octubre de 2022 i conclourà l'1 d'abril de 2023. Per a la resta de convocatòries, les sol·licituds d'ajuda hauran de presentar-se abans de l'1 de febrer de cada any.

Formularis i documentació

a) En tots els casos: - Annex A0 degudament omplit. - Acreditació de la representació legal de l'entitat sol·licitant, si és el cas. - Certificat de grandària empresarial emesa per una cambra de comerç territorial. - Declaració de subvencions sol·licitades o concedides per organismes públics o privats per al mateix projecte. - Model de domiciliació bancària, en cas que no es trobe d'alta el compte bancari en l'organisme pagador (AVFGA). - Acreditació de la titularitat de l'immoble vinculat a les inversions. - Tres ofertes de diferents proveïdors de tots i cada un dels béns i costos d'inversió, independentment de la quantia dels seus imports. - Objectius de les inversions. (Annex A1). - Memòria de les inversions, seguint el model indicat en l'annex A2. - Informació econòmica, financera i social. (Annex A3). - Informació tècnica + dossier tècnic. (Annex A4). - Informació comercial (annex A5). - Document "Activitat comercial", seguint el model indicat en l'annex A5. - Llista de pressupostos de les inversions previstes. (Annex A6). - Característiques i calendari de les inversions. (Annex A7). - Autobaremació (annex A8). b) En el cas de cellers en funcionament, a més: - Model de declaració censal d'alta en l'IAE o còpia de l'últim rebut de pagament d'aquest impost. - Declaracions de producció obligatòries de les tres últimes campanyes (annex IV). - Llicència ambiental o llicència d'obertura. c) En el cas de noves empreses, a més: - Estudi de viabilitat de l'empresa. d) Cooperatives, SAT i societats mercantils, a més: - Còpia de les escriptures públiques de constitució i d'actes més rellevants en vigor amb les seues inscripcions en el registre públic corresponent. - Certificat acreditatiu de la composició de l'òrgan de govern de l'entitat i de l'acord en aquest òrgan de la sol·licitud d'aquesta ajuda. e) Persones físiques, a més: Una còpia de l'alta en el Règim Especial de Treballadors Autònoms. f) Comunitats de béns, a més: - Còpia del document de constitució de la comunitat de béns. - Certificat acreditatiu de la composició de l'òrgan de govern de la comunitat i de l'acord en aquest òrgan de la sol·licitud d'aquesta ajuda. g) Associacions de dos o més productors amb personalitat jurídica, a més: - Còpia del document de constitució de l'associació. - Certificat acreditatiu del percentatge de participació en la inversió de cada un dels productors. h) Si el sol·licitant disposa de certificació ambiental, a més: - Còpia de la certificació EMAS i/o ISO 14.001. - Còpia del certificat "Wineries for Climate Protection". i) Si se sol·liciten ajudes per a l'adquisició de barriques, botes i/o tines de fusta, a més: - Còpia de l'inventari amb el nombre d'elements i la seua capacitat total a data de presentació de la sol·licitud. j) Si se sol·liciten ajudes per a inversions que incloguen obra civil, a més: - Projecte tècnic en format digital i en suport paper. - Llicència d'obres, o en defecte d'això, la seua sol·licitud. - Declaracions responsables del tècnic projectista i del director d'obra. k) Si se sol·liciten ajudes per a l'adquisició d'edificacions, a més: - Certificat d'un taxador independent en el qual s'acredite que el preu de compra no excedeix el valor de mercat, en què es desglosse el valor del sòl a preu del mercat. l) Si les inversions estan orientades a l'increment de l'eficiència energètica, a més: - Certificat emés per un expert independent que preveja els conceptes d'inversió de la sol·licitud d'ajuda relacionats amb l'eficiència energètica i que demostre que se supera el 30 % de l'import de la inversió en el moment de la sol·licitud. - En el cas de millora d'instal·lacions existents, haurà d'acreditar-se en el certificat anterior un estalvi energètic mínim del 15 %. m) Si les inversions inclouen sistemes que generen energia, a més: - Certificat o estudi emés per un expert independent que acredite que la quantitat d'energia anual generada no supera la quantitat d'energia consumida anualment en les instal·lacions objecte de la inversió. n) Si el sol·licitant no és titular d'un celler i les seues inversions estan destinades a la transformació de la totalitat de la producció de raïm propi, a més: - Acreditar la titularitat d'una vinya. o) Si les inversions estan destinades a la implantació de la indústria connectada, a més: - Còpia de l'informe de l'anàlisi de la maduresa digital de l'empresa a través de l'"Eina d'Autodiagnòstic Digital Avançada I (HADA)". p) Si el sol·licitant opta a la valoració dels criteris de prioritat 1.5 i/o 1.6 que figuren en l'annex d'aquesta disposició, a més: - Còpia de les normes de verema aprovades per acord de l'assemblea, junta rectora o òrgans de govern de l'empresa corresponents als tres anys anteriors a la data de la sol·licitud d'ajuda. S'adjuntaran còpies dels tres assentaments en el llibre d'actes (criteri 1.5). - Còpia dels contractes tipus pluriennals de raïm i vi vigents a la data de registre de la sol·licitud d'ajuda (criteri 1.6). q) Si se sol·liciten ajudes per als costos d'assessorament tècnic de les inversions, a més: - Informe tècnic elaborat per tècnic competent i visat pel col·legi professional corresponent. - Declaració responsable de l'assessor tècnic. r) Si el sol·licitant s'oposa al fet que l'òrgan gestor obtinga directament informació tributària i de la Seguretat Social, a més: - Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social. s) Si el sol·licitant s'oposa al fet que l'òrgan gestor obtinga directament informació sobre la identitat de les persones jurídiques sol·licitants o del representant legal, a més: - Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant. - Acreditació de la identitat del representant legal, si aquest és una persona jurídica. t) Qualsevol document que l'òrgan gestor estime necessari per a la correcta aplicació d'aquestes ajudes.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Els qui sol·liciten i perceben ajudes de la Intervenció Sectorial Vitivinícola es relacionaran amb la conselleria competent en matèria d'agricultura exclusivament per mitjans electrònics, ja siguen persones físiques o jurídiques o ens sense personalitat, d'acord amb els articles 3.2 del Reial decret 905/2022 de 25 d'octubre i 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Procediment 1. L'òrgan gestor de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica examinarà les sol·licituds quant a la seua conformitat amb la normativa aplicable i requerirà al sol·licitant, si és el cas, la presentació de la documentació o informació que cal esmenar, o de l'addicional pertinent. Aquest òrgan establirà una selecció i priorització de les sol·licituds d'acord amb els criteris de prioritat i la seua ponderació segons els annexos XIII i XIV del Reial decret 905/2022, de 26 d'octubre de 2022. Una vegada remeses al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació les necessitats de finançament, s'acordarà en la Conferència Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural l'assignació de fons per a la Comunitat Valenciana. Aquestes necessitats es justificaran amb base en la llista prioritzada de sol·licituds admissibles que arriben als 25 punts. La direcció general competent en matèria d'indústries agroalimentàries dictarà les resolucions corresponents i les notificarà a les persones beneficiàries. 2. El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la Conferència Sectorial d'Assignació de Fons. Transcorregut el termini de sis mesos sense haver-se notificat als interessats cap resolució, aquests podran entendre desestimada la seua sol·licitud d'acord amb el que disposa l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Les resolucions es notificaran de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/proc17056) i en les aprovatòries s'indicarà almenys l'import de les inversions considerades subvencionables, l'ajuda concedida i el calendari d'execució aprovat, així com, si és el cas, les condicions particulars que ha de complir el beneficiari. 3. En el cas de resolució aprovatòria, en el termini d'un mes següent a la notificació de la resolució de concessió, el beneficiari haurà d'aportar: a) Una acceptació expressa dels termes de la concessió de la subvenció (annex 9). b) Un document acreditatiu del depòsit d'una garantia de bona execució per un import del 15 % de l'import del finançament comunitari, amb la finalitat d'assegurar que el beneficiari execute les accions que formen part de l'operació.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

- Criteris de prioritat Els que estableixen els annexos XIII i XIV del Reial decret 905/2022, de 26 d'octubre de 2022.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

La tramitació i la instrucció del procediment corresponen a la direcció general competent en matèria d'indústries agroalimentàries, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Ramaderia i Pesca.
Termini alegació: OBERT

Presentació

Presentació

Telemàtica
Els qui sol·liciten i perceben ajudes de la Intervenció Sectorial Vitivinícola es relacionaran amb la conselleria competent en matèria d'agricultura exclusivament per mitjans electrònics, ja siguen persones físiques o jurídiques o ens sense personalitat, d'acord amb els articles 3.2 del Reial decret 905/2022 de 25 d'octubre i 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).

Observacions

Observacions

La resolució que es dicte posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció de l'Agència de Foment i Garantia Agrària, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. La quantia de l'ajuda serà el percentatge següent dels costos d'inversió admissibles: - a) 40 % per a les microempreses i petites i mitjanes empreses (categoria PIME segons es defineixen en títol I, article 2, apartat 1 de la Recomanació 2003/361/CE, de la Comissió, de 6 de maig de 2003). - b) 20 % per a les empreses intermèdies. - c) 10 % per a les grans empreses. Es podran disminuir els tipus d'ajuda en un màxim de 10 punts fins a esgotar el pressupost disponible per a la intervenció a la Comunitat Valenciana. 2. Les ajudes es finançaran amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA). 3. D'acord amb el calendari d'execució aprovat en la resolució de concessió, el beneficiari haurà de presentar la sol·licitud de pagament de l'ajuda davant de la Direcció General de Política Agrària Comuna, que haurà d'emetre la corresponent resolució de pagament una vegada s'hagen realitzat els controls administratius i sobre el terreny. 4. El termini per a la presentació de les sol·licituds de pagament serà abans de l'1 de març de cada exercici financer. Es podrà concedir una pròrroga per a aquesta justificació sempre que siga sol·licitada abans de la data anteriorment indicada i sense que aquesta pròrroga puga excedir el 30 d'abril del mateix any. 5. El pagament de l'ajuda s'abonarà mitjançant una transferència bancària. Quan l'operació s'haja executat totalment però no quede acreditada una inversió subvencionable equivalent, almenys, al 60 % de la inicialment aprovada, no s'abonarà cap ajuda. 6. Els impresos normalitzats de la sol·licitud de pagament de les ajudes a les inversions (annexos B), igual que la informació bàsica sobre aquestes ajudes, estaran disponibles en l'URL: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos/pro_documentos?id_proc=17056&id_page=&id_site=&id_caso=docs 7. La sol·licitud de pagament (annex B0) anirà acompanyada, almenys, de la documentació següent: a) Memòria d'execució valorada, amb la llista de despeses, factures i justificants de pagament. A més, la memòria d'execució inclourà la llista detallada de les diferències existents respecte de la sol·licitud inicial o de les modificacions autoritzades. Si hi ha diferències entre les actuacions previstes i les realitzades per causes excepcionals o de força major, hauran de justificar-se per a la seua valoració. b) Declaració del beneficiari en la qual faça constar que no ha sol·licitat ni rebut cap altra ajuda per a la mateixa inversió ni es troba immers en un procés de reintegrament de subvencions (formulari). c) Declaració responsable referida al compte bancari en el qual se sol·licita l'ingrés de la subvenció. d) En el cas d'adquisició d'edificacions, s'haurà d'aportar, a més, un certificat d'un taxador independent degudament acreditat, o d'un òrgan o organisme públic degudament autoritzat, en el qual s'acredite que el preu de compra no excedeix el valor de mercat, amb el desglossament del valor del sòl a preus de mercat. e) Llista de justificants de les inversions (annex B1) amb les factures i l'acreditació dels pagaments. f) Llista de les diferències entre les actuacions previstes i les realitzades (annex B2). g) Declaració responsable (annex B3) del compliment de la normativa aplicable. h) Acreditació que el beneficiari es troba al corrent respecte de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, així com pel reintegrament de subvencions, en el cas que no haja autoritzat l'òrgan gestor per a la seua comprovació. i) Qualsevol altra documentació exigida per normativa d'obligat compliment, així com la indicada en la resolució de concessió a fi d'acreditar alguna de les circumstàncies o els requisits necessaris per a concedir l'ajuda.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

De conformitat amb el que preveu l'article 68.7 del Reial decret 5/2018, una vegada informada per la Conferència Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural la llista definitiva de les sol·licituds seleccionades, la Direcció General de Desenvolupament Rural i PAC dictarà les resolucions corresponents i les notificarà als beneficiaris que corresponguen a la Comunitat Valenciana. Aquesta resolució es dictarà per delegació, conforme amb l'Acord de 13 de setembre de 2011, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEAGA entre l'organisme pagador i els distints òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Presentació

Presentació

Telemàtica
Els qui sol·liciten i perceben ajudes de la Intervenció Sectorial Vitivinícola es relacionaran amb la conselleria competent en matèria d'agricultura exclusivament per mitjans electrònics, ja siguen persones físiques o jurídiques o ens sense personalitat, d'acord amb els articles 3.2 del Reial decret 905/2022 de 25 d'octubre i 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat “com va el meu”-> “sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es).