Detall de Procediment

Condició de formació del professorat per a exercir la docència en centres privats.

Codi SIA: 211917
Codi GUC: 17336
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Obtindre un document que indique les condicions de formació per a impartir matèries d'Educació Secundària Obligatòria o de Batxillerat en centres privats.

Requisits

Requisits

a) Tindre un títol de llicenciatura, enginyeria o arquitectura, o un títol oficial d'educació superior de graduat. b) Acreditar una qualificació específica adequada per a impartir les matèries respectives. c) Tindre la formació pedagògica i didàctica a la qual fa referència el Reial decret 860/2010, de 2 de juliol.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El professorat dels centres privats podrà impartir matèries dels esmentats ensenyaments si reuneix els següents requisits de formació:

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'Educació Secundària Obligatòria, el Batxillerat, la Formació Professional i els ensenyaments de règim especial, i s'estableixen les especialitats dels cossos docents d'ensenyament secundari (BOE núm. 287, de 28.11.2008).
  • Reial decret 860/2010, de 2 de juliol, pel qual es regulen les condicions de formació inicial del professorat dels centres privats per a exercir la docència en els ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria o de Batxillerat (BOE núm. 173, de 17.07.2010).
  • Correcció d'errors del Reial decret 860/2010, de 2 de juliol, pel qual es regulen les condicions de formació inicial del professorat dels centres privats per a exercir la docència en els ensenyaments d'Educació Secundària Obligatòria o de Batxillerat (BOE núm. 227, de 18.09.2010).
  • Reial decret 1146/2011, de 29 de juliol, pel qual es modifica el Reial decret 1631/2006, de 29 de desembre, pel qual s'estableixen els ensenyaments mínims corresponents a l'Educació Secundària Obligatòria, així com els reials decrets 1834/2008, de 8 de novembre, i 860/2010, de 2 de juliol, afectats per aquestes modificacions (BOE núm. 182, de 30.07.2011).
  • Ordre EDU/2645/2011, de 23 de setembre, per la qual s'estableix la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica exigida per a les persones que estan en possessió d'una titulació declarada equivalent a l'efecte de docència, però no poden realitzar els estudis de màster (BOE núm. 240, de 05.10.2011).
  • Ordre ECD/1058/2013, de 7 de juny, per la qual es modifica l'Ordre EDU/2645/2011, de 23 de setembre, per la qual s'estableix la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica exigida per a les persones que estan en possessió d'una titulació declarada equivalent a l'efecte de docència, però no poden realitzar els estudis de màster (BOE núm. 140, de 12.06.2013).
  • Reial decret 665/2015, de 17 de juliol, pel qual es despleguen determinades disposicions relatives a l'exercici de la docència en l'Educació Secundària Obligatòria, el Batxillerat, la Formació Professional i els ensenyaments de règim especial, a la formació inicial del professorat i a les especialitats dels cossos docents d'Ensenyament Secundari.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

Per a obtindre un document que indique les condicions de formació per a impartir docència en centres privats (Reial decret 860/2010), l'interessat ha de presentar en el Registre d'Entrada de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, o telemàticament mitjançant el procediment Z-General, una sol·licitud dirigida al Servei d'Ordenació Acadèmica, Secció Secundària, i adjuntar una còpia compulsada de la documentació següent (la compulsa es pot realitzar en registre): · Títol universitari. · Certificació acadèmica personal (expedida per la universitat i oficial). · Títol del CAP o màster de Professorat de Secundària. · Experiència docent de professor/a de Secundària en ensenyaments reglats (full de serveis o full signat per la direcció del centre i visada per l'inspector/a). · Una altra documentació (cursos certificats per administracions educatives relacionats amb les matèries d'ESO i BATXILLERAT).

Presentació

Presentació

Presencial
- En els registres administratius dels òrgans administratius a què es dirigisquen, o davant de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, o a la d'alguna de les entitats que formen l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú, així com en les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - També en qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, s'ha de presentar en sobre obert perquè es puga estampar el segell i la data en l'imprés de sol·licitud i en la còpia. - Telemàticament, mitjançant el tràmit Z-General. - O en els registres que s'indiquen a continuació:
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d'aquest tràmit, amb l'objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en la qual heu de detallar l'objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d'anotar-vos el nom d'aquest tràmit que llegiu. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d'iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de "Tramitació telemàtica", que us portarà a identificar-vos mitjançant l'assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d'omplir el formulari de dades generals. b) Per favor: - Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. - Escriviu el nom del tràmit que s'ha anotat en el camp "SOL·LICITUD". - Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. - Indiqueu, igualment, l'àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó "Registrar" (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l'hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa