Detall de Procediment

Sol·licitud de compatibilitat d'espectacles públics o activitats recreatives que difereixen quant a horari, dotacions o públic.

Codi SIA: 212017
Codi GUC: 17762
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Obtindre, com a tràmit previ a l'obtenció de llicència d'obertura, una autorització de compatibilitat per a la prestació en un establiment públic de dos o més espectacles o activitats que difereixen en horari, dotacions o públic.

Observacions

Observacions

* Espectacles o activitats principals i serveis addicionals Serà necessària l'autorització de compatibilitat quan el titular o prestador sol·licite la realització en el seu establiment d'un servei, considerat com a addicional, amb l'activitat o l'espectacle previst inicialment en la llicència d'obertura. Aquest últim serà considerat, en tot cas, com l'activitat o l'espectacle principal. Aquest servei addicional podrà ser: - Servei de menjars. - Servei de karaoke. - Servei de jocs infantils. * Espectacles i activitats catalogats i altres no previstos en la normativa d'espectacles. Quan en un establiment es vulga realitzar algun o alguns dels espectacles o activitats que comprén el catàleg de l'annex de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, amb altres que no preveja la normativa d'espectacles, la tramitació de la llicència s'efectuarà únicament respecte dels inclosos en aquest àmbit d'aplicació. La concessió, si és el cas, de les llicències o autoritzacions per a les activitats no previstes es tramitarà pel procediment que determina la normativa que resulte aplicable en cada supòsit. Les activitats o els espectacles catalogats han d'estar clarament diferenciats espacialment dels altres i separats, si és el cas, quan, per raó del risc que comporten, així ho determinen les normes que els siguen aplicables. L'aforament es determinarà de manera independent per a cada una de les activitats, per a la qual cosa ha de constar expressament aquest punt en les llicències municipals. L'horari previst per a cada activitat serà el propi d'aquesta, d'acord amb les normes que els siguen aplicables. L'establiment, en cap cas, podrà romandre obert al públic fora de l'horari que estableix la normativa reguladora d'espectacles públics i activitats recreatives. * Activitats complementàries o accessòries D'acord amb l'article 13.3 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, tindran la consideració d'activitats complementàries o accessòries les actuacions que s'efectuen en un establiment amb finalitats d'animació o amenització de clients, usuaris o públic. En aquest cas, no serà aplicable el que disposa aquest article quan en un establiment públic s'efectuen activitats complementàries o accessòries de l'activitat principal, sempre que, en virtut d'això, aquestes no suposen una desnaturalització o desvirtualització. En aquest sentit, es consideraran activitats complementàries o accessòries aquelles que impliquen una actuació en directe destinada a l'animació o a l'amenització dels clients, usuaris o públic. Les activitats esmentades podran consistir o incloure actuacions musicals, sempre que el prestador compte amb un títol habilitant per a l'activitat principal que incorpore ambientació musical en el desenvolupament de les activitats complementàries o accessòries i es respecten les limitacions acústiques imposades per aquest títol habilitant, així com la normativa acústica vigent.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars o prestadors d'un establiment públic previst en la normativa d'espectacles que en tramiten l'obertura o que pretenguen ampliar l'oferta de les seues activitats o espectacles en un local que ja estiga obert a la concurrència pública o que desitge obtindre una llicència nova.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 143/2015, d'11 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (DOCV núm. 6414, de 10/12/10).
  • Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (DOCV núm. 6414, de 10/12/2010).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any.

Formularis i documentació

- Imprés de sol·licitud, segons el model, en el qual s'ha de fer constar: · Identificació del sol·licitant. . Adreça de l'establiment. . Espectacles i/o activitats la compatibilitat dels quals se sol·licite. . Pla annex de l'establiment en el qual es delimite l'espai destinat a cada espectacle o activitat previst. . En el cas de sol·licitud per a un establiment públic en funcionament, còpia compulsada de la llicència d'obertura o document equivalent, segons el que indique la normativa d'espectacles en vigor.

Presentació

Presentació

Presencial
Presencial La sol·licitud i la documentació podran presentar-se en els següents llocs: a) En el registre de la Delegació del Consell a Alacant situat en l'avinguda Doctor Gadea, número 10, d'Alacant. b) En el registre de l'oficina PROP situada al carrer Major, número 78, de Castelló de la Plana. c) En el Registre General de la ciutat administrativa 9 d'Octubre, edifici A, de València, situat al carrer de la Democràcia núm. 77. d) En les oficines PROP de la Generalitat. e) En qualsevol dels llocs i formes establits en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en compliment del qual, les sol·licituds subscrites a l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger..
Telemàtica
Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d';aquest tràmit, amb l';objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en la qual heu de detallar l';objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d';anotar-vos el nom d';aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d';iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que us portarà a identificar-vos mitjançant l';assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d';omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s';ha anotat en el camp ";SOL·LICITUD";. * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l';àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó ";Registrar"; (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l';hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat., Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat. (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). IMPORTANT: Abans de començar la tramitació telemàtica, llegiu atentament tota la informació d';aquest tràmit, amb l';objecte de preparar la documentació que siga necessària per a la tramitació, ja que accedireu a una sol·licitud general, en la qual heu de detallar l';objecte de la vostra sol·licitud, omplir les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això, cal tindre en compte que: 1- Heu d';anotar-vos el nom d';aquest tràmit que esteu llegint. 2- Heu de descarregar els formularis o les plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que siguen necessaris, omplir-los, signar-los, si escau, les persones que, segons el tipus de document, siga procedent, i guardar-los en el vostre ordinador per a tindre';ls preparats per a annexar-los en la fase ";DOCUMENTAR"; de la tramitació telemàtica. 3- Si escau, cal procedir al pagament telemàtic corresponent i guardar-vos el justificant de pagament. 4- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, heu d';iniciar el tràmit telemàtic fent clic en la icona superior de ";Tramitació telemàtica";, que us portarà a identificar-vos mitjançant l';assistent de tramitació. PASSOS DE LA TRAMITACIÓ TELEMÀTICA: a) Heu d';omplir el formulari de dades generals. b) * Detalleu amb la màxima concreció possible la matèria objecte del tràmit. * Escriviu el nom del tràmit que s';ha anotat en el camp ";SOL·LICITUD";. * Especifiqueu la matèria objecte de la sol·licitud. * Indiqueu, igualment, l';àmbit geogràfic (serveis centrals, Castelló, València o Alacant). c) Annexeu els formularis i la documentació que prèviament us heu descarregat i heu omplit, inclòs el justificant del pagament de taxes, si escau. d) Feu clic sobre el botó ";Registrar"; (us facilitarà el número de registre, la data, el lloc i l';hora de presentació). e) Guardeu i imprimiu (si voleu) el justificant de registre. La vostra presentació telemàtica haurà finalitzat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud de compatibilitat davant de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències amb anterioritat i com un tràmit previ a l'atorgament de la llicència d'obertura per l'Ajuntament. - Emissió d'un informe tècnic. - Resolució de la Secretaria Autonòmica de Seguretat i Emergències en la qual es declare o no la compatibilitat sol·licitada. En aquesta resolució es determinaran les condicions per a l'exercici de les activitats o espectacles. En particular, es farà esment a: . Condicions i requisits específics exigibles a les activitats o espectacles la compatibilitat dels quals es pretén en atenció a l'horari, l'admissió o la permanència de menors d'edat, ubicació dels lavabos i els aspectes tècnics o jurídics que resulten procedents. . Delimitació dels espais en els quals es realitzaran els espectacles o les activitats la compatibilitat dels quals s'interesse, i l'aforament, si així és procedent, per separat.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Servei d'Establiments Públics i Règim Jurídic

Observacions

Observacions

Recurs d'alçada davant del secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la data en què tinga lloc la notificació de l'acte, en funció del que s'indica en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i en el Decret 27/2022, d'11 de març, del Consell, que modifica el que disposa l'article 13 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la resta de recursos previstos en la normativa que resulte aplicable.

Termini màxim

Termini màxim

Termini de resolució per la Secretària Autonòmica: TRES MESOS (ART. 21.3 LLEI 39/2015)

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Interior

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions en aquesta matèria se sancionaran de conformitat amb el que disposa la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics (DOGV núm. 6414, de 10/12/2010).