Detall de Procediment

Projecte d'innovació de biblioteques escolars "Biblioinnova't" per als centres docents de titularitat pública de la Generalitat Valenciana per al curs 2023-2024

Codi SIA: 212132
Codi GUC: 18246
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(16-03-2024
02-04-2024)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concedir assignacions econòmiques als centres educatius públics de la Generalitat que ho sol·liciten per a donar suport a la dinamització de les biblioteques escolars i el foment de la lectura per al curs escolar 2023-2024.

Observacions

Observacions

INVERSIÓ DE LA DOTACIÓ El centre, fins al 10 de juny de 2024 inclòs, ha de destinar la dotació assignada a una d'estes finalitats: 1. Almenys un 30% de la dotació es destinarà a l'adquisició de recursos materials per a l'adequació dels espais destinats a les biblioteques escolars per a convertir-los en llocs atractius i innovadors on s'afavorisca el treball col·laboratiu i la realització d'activitats de dinamització lectora. 2. Un mínim del 10% de la dotació es destinarà a executar pràctiques i activitats que fomenten la lectura i la dinamització cultural del centre. 3. Almenys el 10% de la dotació es destinarà a fons bibliogràfics. CRITERIS PER A LA INVERSIÓ EN RECURSOS MATERIALS I L'ADEQUACIÓ DE L'ESPAI 1. La dotació assignada s'invertirà en l'adquisició de recursos materials versàtils, polivalents i innovadors que afavorisquen la utilització dels espais destinats a les biblioteques escolars i la seua adequació per a la participació, la inclusió i l'ús de metodologies actives d'aprenentatge. 2. Esta dotació té com a objectiu ampliar els usos de les biblioteques escolars i convertir-les en espais atractius i oberts a tota la comunitat educativa. 3. La dotació assignada posa l'èmfasi en la renovació de la funcionalitat i adequació de les biblioteques escolars. CRITERIS PER A LA INVERSIÓ EN FORMACIÓ I EXECUCIÓ DE PRÀCTIQUES I ACTIVITATS QUE FOMENTEN LA LECTURA I DE DINAMITZACIÓ DE LES BIBLIOTEQUES ESCOLARS 1. Atenent l'apartat resolutiu sext, el centre destinarà la dotació corresponent a les activitats previstes en la planificació presentada en el tràmit de sol·licitud. 2. Es procurarà desenvolupar activitats que afavorisquen l'educació inclusiva de manera que permeten l'aproximació a la lectura i la utilització dels recursos documentals i informatius de la biblioteca escolar a l'alumnat amb diversitat funcional, a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i a l'alumnat nouvingut al Sistema Educatiu Valencià. 3. La dotació assignada no es podrà utilitzar per a dotar, econòmicament o en espècie, premis literaris o similars que convoque, promoga o als quals done suport al centre. 4. La dotació assignada no es podrà utilitzar per a abonar les despeses de desplaçament dels estudiants als llocs on tinguen lloc les activitats. 5. La dotació assignada no es podrà destinar a contractar servicis externs de catalogació i gestió de la biblioteca. Estes tasques només podrà desenvolupar-les el personal docent del centre educatiu. CRITERIS PER A LA INVERSIÓ EN FONS BIBLIOGRÀFICS 1. Es podran adquirir fons bibliogràfics com a llibres, partitures, serials, publicacions periòdiques i audiovisuals, entre altres fons catalogables. 2. En l'adquisició de fons s'atendran criteris d'inclusió, igualtat i convivència. 3. Es recomana l'adquisició de fons bibliogràfics en llengua valenciana. 4. Es recomana l'adquisició de fons d'autoria o coautoria femenina. 5. Amb esta dotació no es podran adquirir llibres de text o material curricular del programa que regula l'Orde 26/2016, de 13 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (Programa Xarxa Llibres).

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Centres docents no universitaris de titularitat pública de la Generalitat amb ensenyaments de règim general.

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de la sol·licitud serà de 15 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9810, de 15/03/2024).

Formularis documentació

1. El centre públic que desitge participar en esta convocatòria haurà d'emplenar el formulari que estarà disponible en l'Oficina Virtual (OVICE). El manual per a accedir al tràmit i formalitzar-lo es publicarà en la pàgina web del projecte *Biblioinnova't: https://ceice.gva.es/va/web/innovacion-educacion/biblioinnovat 2. La sol·licitud la formalitzarà la direcció del centre educatiu i inclourà els apartats següents: 2.1. Estratègies planificades per al curs 2023-24. Es marcarà el tipus d'acció i es descriuran breument les actuacions programades o realitzades durant el curs 2023-2024 (280 caràcters): □ Creació/actualització de la comissió de biblioteca □ Participació en la xarxa de biblioteques digitals *BiblioEdu □ Adequació de l'espai □ Adquisició de fons bibliogràfics per a la biblioteca del centre o de l'aula □ Activitats de foment lector □ Formació del professorat en gestió de biblioteques i foment de la lectura □ Accions de coordinació amb la biblioteca pública □ Accions d'obertura de la biblioteca escolar a les famílies i l'entorn □ Actualització del catàleg bibliogràfic del centre □ Altres activitats 2.2. El claustre i el consell escolar han d'estar d'acord amb la participació en esta convocatòria, després d'haver sigut informats per la direcció dels compromisos adquirits i les finalitats d'esta. La direcció del centre educatiu, mitjançant el OVICE, declararà que: □ El claustre i el consell escolar estan d'acord amb la participació en esta convocatòria, després d'haver sigut informats dels compromisos adquirits i les finalitats d'esta. □ El centre es compromet a complir els compromisos de l'apartat resolutiu quart. 3. El termini per a presentar la sol·licitud serà de 15 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 4. La presentació de la sol·licitud comporta el compromís de la inversió correcta de la dotació d'acord amb l'apartat resolutiu nové.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Incidències tècniques: telefonar a SAI. La sol·licitud amb la documentació requerida s'ha de presentar a través de l'Oficina Virtual per als Centres Educatius (OVICE). Es pot accedir de les maneres següents: · Mitjançant un certificat digital emés per una autoritat de certificació reconeguda en la plataforma utilitzada. Aquesta plataforma admet certificats digitals reconeguts segons l'estàndard ITU-T X.509 v3, emesos per múltiples prestadors de serveis de certificació. · Amb usuari i contrasenya que identifica els usuaris de correu GVA en l'Oficina Tàctica. · Amb usuari i contrasenya que identifica els membres de l'Oficina Tàctica en el servidor ldap ITACA. · Amb usuari registrat en la mateixa oficina. Necessari en cas que no es puga accedir per algun dels mètodes anteriors.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- S'establix la Subdirecció General competent en matèria d'innovació educativa de la Direcció General de *Innovació i Inclusió Educativa com a òrgan instructor del procediment. 1. El termini màxim per a resoldre la present convocatòria és de dos mesos des de la data d'efectes. Vençut el termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, els centres interessats han de considerar desestimada la seua sol·licitud. 2. A l'efecte de notificacions, la resolució provisional i la definitiva de la convocatòria es publicaran en la pàgina web del projecte Biblioinnova’t de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació. A més, la resolució definitiva es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. 3. La resolució provisional contindrà la relació de centres educatius seleccionats, en què s'indicarà la quantia econòmica proposada en concepte d'assignació i la relació de centres educatius no seleccionats, amb la indicació dels motius. 4. Publicada esta resolució provisional, el centre que haja presentat la sol·licitud d'acord amb el procediment establit en esta resolució, però que no aparega en la llista, podrà presentar al·legació a l'òrgan instructor en el termini de 5 dies naturals comptats des de l'endemà d'esta publicació. Per a presentar l'al·legació, el centre docent l'adjuntarà en el mateix tràmit de la sol·licitud, mitjançant la plataforma OVICE, segons indica en el Manual d'al·legacions que es publicarà en la web del projecte Biblioinnova’t. 5. Estudiades les al·legacions, l'òrgan instructor del procediment elevarà la proposta definitiva a la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa, que resoldrà la convocatòria per delegació del conseller. 6. La resolució definitiva contindrà la relació de centres educatius seleccionats, en què s'indicarà la quantia econòmica assignada, i la relació de centres educatius no seleccionats, amb la indicació dels motius.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Servei d'Innovació Educativa de la Direcció General d'Innovació i Inclusió Educativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

DOTACIÓ: 1. Només es consideraran centres sol·licitants i seran seleccionats els que hagen presentat la sol·licitud en OVICE formalitzada correctament en els terminis i en la forma establits en esta convocatòria. 2. El 75% de l'import global màxim destinat a esta convocatòria es repartirà equitativament entre tots els centres seleccionats. La distribució del 25% restant es farà considerant el nombre d'estudiants matriculats en el centre educatiu dins d'ensenyaments de règim general en el curs escolar 2023-2024. 3. L'assignació màxima que podrà rebre un centre serà de 3.500 euros. INVERSIÓ DE LA DOTACIÓ: El centre, fins al 10 de juny de 2024 inclusivament, ha de destinar la dotació assignada a les finalitats següents: 1. Almenys un 30% de la dotació es destinarà a l'adquisició de recursos materials per a l'adequació dels espais destinats a les biblioteques escolars per a convertir-los en llocs atractius i innovadors on s'afavorisca el treball col·laboratiu i la realització d'activitats de dinamització lectora. 2. Un mínim del 10% de la dotació es destinarà a executar pràctiques i activitats que fomenten la lectura i la dinamització cultural del centre. 3. Almenys el 10% de la dotació es destinarà a fons bibliogràfics.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre aquesta convocatòria és de dos mesos des de la data d'efecte. Una vegada vençut el termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, els centres interessats hauran de considerar desestimada la seua sol·licitud.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció general competent en matèria d'innovació educativa, per delegació del conseller.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació:
des de: 10-06-2024
fins a: 24-06-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1. El centre educatiu haurà d'entregar una memòria justificativa de les accions i les despeses realitzades durant el curs, en relació amb la present convocatòria, fins al 25 de juny de 2024. 2. La memòria justificativa es presentarà emplenant els camps corresponents del tràmit específic de OVICE. Contindrà els apartats següents: • Justificació econòmica en què s'informarà del total de despeses efectuades en cadascun dels tres capítols enumerats en l'apartat resolutiu nové i es firmarà una declaració responsable de la inversió correcta de les assignacions rebudes. • Justificació d'actuacions en què es descriuran les activitats realitzades i l'avaluació del seu impacte. • Valoració de la convocatòria del projecte Biblioinnova’t i de la seua implementació en el centre, a més de destacar els aspectes positius i les propostes de millora. • Relació dels membres, el coordinador i els participants, de la comissió de biblioteca escolar, que són docents definitius o amb vacant en el centre durant el curs escolar 2023-24. S'emplenarà l'apartat corresponent del tràmit de OVICE, en què es farà constar el NIF o el NIE de la persona coordinadora i dels participants del projecte. Es farà una declaració responsable d'haver fet difusió d'esta relació de participants d'acord amb el que indica l'apartat resolutiu quinzé. • Relació de la resta de col·laboradors de la comissió. 3. Els centres han de justificar dins del termini i en la forma corresponent els compromisos adquirits, segons l'apartat resolutiu quart, i la inversió correcta de la totalitat de la dotació. En cas contrari, li'ls exclourà de la participació en la convocatòria següent del projecte Biblioinnova’t.

Termini

Termini

Abans del 25 de juny de 2024