Detall de Procediment

Ajudes als plans de seguiment i execució dels programes de tutories d'internacionalització per a les PIME de la Comunitat Valenciana 2020.

Codi SIA: 212136
Codi GUC: 18282
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE COMPETITIVITAT EMPRESARIAL IVACE
Termini de sol·licitud: TANCAT
(16-02-2021
30-04-2021)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Posada en marxa, desenvolupament, execució i seguiment dels plans de tutories d'internacionalització aprovats per l'IVACE en el marc del programa xec de tutories d'internacionalització 2017, 2018, 2019 i 2020, a càrrec del pressupost de l'IVACE de l'exercici 2021. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7903, de 25 d'octubre de 2016; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en allò que no preveu aquesta convocatòria.

Observacions

Observacions

* ACTUACIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT I COSTOS SUBVENCIONABLES 1. Es consideren subvencionables els costos relacionats a continuació que resulten necessaris per a la posada en marxa, desenvolupament, execució i seguiment dels plans de tutories aprovats per l'IVACE a l'empresa sol·licitant, en els exercicis 2017, 2018, 2019 o 2020, i l'import total dels quals no supere el límit màxim de 100.000 €: a) Despeses de consultoria necessàries per al seguiment i execució del pla fins a un màxim de 14.500 €. b) Despeses de desplaçament i allotjament en mercats exteriors, necessàries per a abordar l'execució del pla. Així mateix, es consideraren susceptibles de suport les despeses derivades de la realització de les proves PCR, o d'altres proves diagnòstiques de la COVID-19 que siguen requisit necessari per a viatjar a mercats estratègics per a l'empresa i que vagen vinculades als viatges adés contemplats. En tot cas, s'haurà de certificar per part de l'empresa sol·licitant de les ajudes, en el model establit a l'efecte, la identitat de la persona que origina la despesa, el càrrec que ocupa dins de l'empresa, les dates del viatge, el seu motiu, la destinació, el concepte de despesa i l'import. En el cas de despeses de desplaçament originades per a enllaçar amb un altre mitjà de transport, s'haurà d'indicar aquest extrem. Alhora, en el cas de les despeses d'allotjament, se n'haurà d'indicar el règim, si bé serà subvencionable exclusivament l'hostalatge. En cas que les dates del viatge no coincidisquen amb el període de l'esdeveniment, haurà d'indicar-se'n el motiu. El certificat ha de permetre seguir la trajectòria del viatge realitzat. c) Creació de web dirigit a l'entorn internacional, despeses de material promocional, continguts audiovisuals, catàlegs, fullets i cartelleria diversa, així com l'adaptació corresponent als mercats internacionals, s'acceptaran tant en formats físics com digitals, i transport de mostres sense valor comercial, fins a un màxim de 50.000 €. No es consideraran despeses subvencionables el cost de personal propi de l'empresa per a la realització d'aquests conceptes. Respecte a les mostres sense valor comercial, només s'acceptarà la seua despesa del transport i les factures hauran d'indicar el país de destinació de la mostra i que manquen de valor comercial. d) Publicitat en mitjans estrangers, publicitat o inscripció en portals o directoris on-line i mercats electrònics internacionals, vinculada a l'execució del pla fins a un límit de 50.000 €. Es consideraran despeses subvencionables: - cost CPC (cost per clic) de la publicitat SEM internacional (Google AdWords, Yandex Direct, Baidu, etc.); - cost CPC (cost per clic) de la publicitat en xarxes socials: Facebook ADS, Linkedink ADS, Twitter ADS, Pinterest ADS, cost CPC o CPM de rich media (bàners, etc.) en portals internacionals; - cost de subscripcions a directoris internacionals. e) Comunicació on-line i off-line relacionada amb el desenvolupament de campanyes de comunicació internacionals resultants del pla treballat en la tutoria subvencionada anteriorment per l'IVACE. Es consideraran despeses subvencionables: - despeses d'agències de comunicació relacionades amb campanyes desenvolupades en destinació, - campanyes web relacionades amb la gestió de continguts en diferents idiomes per a aqueixos mercats, destinades a xarxes socials o mitjans de comunicació on-line, campanyes de correu electrònic, màrqueting, optimització SEO per a altres països, i creació i gestió de perfils socials per a altres mercats. f) Despeses de contractació d'una persona amb especialització vinculada a l'àmbit de la tutoria realitzada: serà elegible el salari brut de la persona contractada durant l'exercici 2021, sempre que el salari brut anual siga d'un mínim de 23.000 euros i la durada mínima del contracte de 12 mesos. S'acceptarà un màxim de despesa per aquest concepte de dos contractes per empresa beneficiària. Per a les empreses d'indústries creatives i culturals s'admetran també les despeses d'un o una professional o d'empresa externa contractada a l'efecte. Únicament seran subvencionables les despeses indicades en aquest apartat si l'empresa realitza accions de promoció en mercats exteriors que puga justificar. El personal haurà d'estar ocupat a la seu de la Comunitat Valenciana de l'empresa beneficiària. g) Despeses vinculades a accions de promoció internacional necessàries per a l'execució del pla resultant de la tutoria realitzada que es realitzen en els mercats exteriors. h) Participació en certàmens firals internacionals, per als quals únicament serà elegible el cost de lloguer d'espai: - Participació, de forma agrupada o individual, en els certàmens firals internacionals celebrats entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021, en l'Estat espanyol i reconeguts amb aquest caràcter per la Secretaria d'Estat de Comerç del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. - Participació, de forma agrupada o individual, en fires internacionals que se celebren fora de l'estat espanyol, entre 1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021. Si, derivat de les limitacions que imposa la crisi de la COVID-19, aquestes fires es realitzaren en format virtual, es consideraran despeses subvencionables les tarifes abonades per la participació virtual. i) Compra de plecs i traducció de documents, i despeses directament relacionades amb la contractació pública exterior. j) Registre de marca en països fora de la Unió Europea. k) En el cas del Regne Unit, despeses de consultoria o de formació relatives a nous controls, tramitació duanera o accessos limitats, que puguen variar els seus processos de fabricació i de logística, sent l'import màxim subvencionable de 10.000 euros. 2. No es consideraran subvencionables: a) els serveis per a l'establiment i explotació de xarxes de distribució a l'estranger. b) les despeses corrents vinculades a l'activitat exportadora de l'empresa. c) les despeses de manutenció, restauració, dietes, etc. d) les despeses de consultoria no vinculades directament amb l'execució del programa de tutoria en què l'empresa haja participat. e) els contractes d'agent, representació, o actuacions similars. f) en general, totes aquelles despeses que no estiguen clarament definides o que no tinguen per finalitat directa la consecució dels objectius del programa, sent en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia. 3. Quan l'import de la despesa subvencionable supere l'import de 14.999,99 euros, l'empresa beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que per les seues especials característiques no existisca en el mercat prou nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que la despesa s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa. 4. Els costos associats als projectes subvencionats per la present convocatòria, no podran rebre simultàniament ajudes d'altres convocatòries provinents d'aquesta o una altra Administració.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Pimes que hagen sigut beneficiàries de la convocatòria del xec de tutories durant l'exercici 2017, 2018, 2019 o 2020. Les pimes han de tindre seu social a la Comunitat Valenciana, no incórrer en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i complir la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre. Queden excloses d'aquesta convocatòria les pimes que desenvolupen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació nacional d'activitats econòmiques (CNAE 2009), aprovada per Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, de 28/04/2007). A l'efecte de la present convocatòria, es considerarà pime l'entitat amb unes característiques que s'ajusten al que disposa l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, de 26/06/2014).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial. (DOGV núm. 7903 de 25/10/16).
  • Resolució de 9 de febrer de 2021, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions per a les pimes de la Comunitat Valenciana als plans de seguiment i execució dels programes de Tutories d'Internacionalització, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2021, amb cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional. (DOGV nº 9020, de 15/02/2021)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 30 d'abril de 2021. (DOGV nº 9020 de 15/02/2021)

Formularis documentació

- Sol·licitud normalitzada (accessible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es). Una vegada presentada la sol·licitud davant el registre electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que l'entitat sol·licitant podrà arxivar o imprimir, en els termes previstos en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. - La tramitació de la sol·licitud suposa la signatura d'aquesta i dels annexos, i s'ha de presentar en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web. - Memòria del projecte segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE, http://www.ivace.es, o bé incorporat a la sol·licitud d'ajuda mateixa. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per aquest motiu un ompliment defectuós o deficient, o que tinga una comprensió difícil, generarà una menysvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud. - La resta de documentació detallada en l'article 5 de la convocatòria.

Presentació

Presentació

Presencial
La tramitació del procediment serà telemàtica.
Telemàtica
La tramitació tant de la sol·licitud com, en general, del procediment ha de ser electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment d'un certificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/). La tramitació de la sol·licitud suposa la signatura d'aquesta i dels annexos, i s'ha de presentar en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web.

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ. - La tramitació del procediment serà telemàtica. - Només s'admetrà la presentació d'un projecte per empresa sol·licitant. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb aquesta convocatòria, siga exigible, es requerirà al sol·licitant que, en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment, n'esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, amb resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa. - Els requeriments s'han de realitzar per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació. - Es delega en la persona que ocupe la Direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de la Unitat IVACE Internacional la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les que fan referència a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte. L'òrgan instructor i la comissió d'avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores d'aquesta convocatòria. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 50 punts. 2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i a la ponderació que s'especifica, sobre un total de 100 punts: A. Característiques del projecte. Màxim 70 punts. a) Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim 30 punts. b) Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i les accions a realitzar. Màxim 20 punts. c) Incorporació d'actuacions en països fora de la Unió Europea. Màxim 10 punts. d) Viabilitat econòmica. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts. B. Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim 20 punts. a) Recursos humans de l'empresa: - Ràtio entre volum de facturació i nombre d'empleats/des fixos/es de l'empresa. Es considerarà de manera positiva les empreses que tinguen un major nombre d'empleats/des. Màxim 10 punts. - Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts. b) Grau d'internacionalització de l'empresa. Màxim 5 punts. C. Criteris de caràcter social: Com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i d'integració social i laboral de les persones amb discapacitat, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts: - Que l'empresa compte amb un pla d'igualtat d'oportunitats encara quan no li siga exigible per la normativa vigent. - El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones. - La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte a la mitjana nacional. - Que l'empresa dispose del segell 'Fent Empresa. Iguals en Oportunitats' o un altre de similars característiques. - El percentatge de persones discapacitades contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible. - Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries. - Les quantitats aportades per l'empresa a ONG i entitats de caràcter benèfic.

Obligacions

Obligacions

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries estan especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 2. En tot cas, els projectes que són objecte de subvenció hauran d'executar-se entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021; la data límit de presentació de la documentació justificativa serà el 31 de gener de 2022 o una altra posterior que s'acorde en la resolució de concessió. No obstant això, en el cas de la participació en fires de caràcter internacional celebrades entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021, s'admetran els justificants de despesa i de pagament anteriors a la data de l'1 de gener de 2021. Per a les empreses que hagen sigut beneficiàries del programa Xec Tutories d'internacionalització de l'exercici 2020 en el segon i tercer tram, addicionalment es consideraran com a accions susceptibles de suport la participació en certàmens firals internacionals realitzades entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre 2020, i per a la resta d'accions es consideraran com a accions elegibles les realitzades entre l'1 de juliol i el 31 de desembre de 2020. 3. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en les Instruccions de Justificació de l'Ajuda.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. Les ajudes que s'estableixen en aquesta resolució es concedeixen sota la forma de subvenció. 2. L'ajuda arribarà fins al 50 % dels costos subvencionables. 3. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, la qual cosa suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera s'han d'ajustar als límits i les condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, els sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu; tot això, sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que té l'Administració. La resolució motivada del procediment es notificarà als interessats via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de dades nacional de subvencions (BDNS), en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb l'expressió de la convocatòria, del programa i el crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, la quantitat concedida i l'objectiu o la finalitat de la subvenció. La resolució de concessió i o denegació esgota la via administrativa. Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les establides en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que regula les infraccions i sancions en matèria de subvencions.