Detall de Procediment

Xarxa COMDES - Autorització per a la configuració dels recursos en la xarxa COMDES i comunicació d'interlocutors autoritzats.

Codi SIA: 223711
Codi GUC: 18312
Organisme: Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

1) Autoritzar la Generalitat perquè, a través de l'òrgan competent en la gestió tècnica i operativa de la xarxa COMDES, efectue la configuració dels recursos (terminals, grups de comunicacions, permisos, etc.) d'un servei d'intervenció en la xarxa COMDES. 2) Comunicar les dades dels interlocutors del servei d'intervenció autoritzats per a: a) Cursar peticions i incidències. És a dir, tramitar sol·licituds d'alta i baixa de terminals en la xarxa i de modificació en la configuració d'aquests, com la creació, eliminació, fusió o divisió de grups de comunicacions, l'assignació de terminals als grups, l'assignació de permisos o prioritats i la notificació problemes de comunicació o d'accés dels terminals o en la xarxa (contactes operatius). b) Cursar exclusivament incidències tècniques de la xarxa i els terminals (contactes tècnics). c) Rebre les notificacions que emeta la Generalitat sobre incidències o actuacions de caràcter tècnic en la xarxa que puguen afectar la disponibilitat o les prestacions d'aquesta (contactes 24h).

Observacions

Observacions

La xarxa COMDES és una infraestructura tecnològica de titularitat de la Generalitat que ofereix un servei de comunicacions mòbils digitals amb cobertura en tot el territori de la Comunitat. La Generalitat posa aquesta infraestructura comuna a disposició de totes les administracions públiques i consorcis públics titulars de serveis d'intervenció davant d'emergències en la Comunitat, que poden utilitzar-la com una xarxa privada virtual amb grups propis i amb total independència de la resta d'entitats. La xarxa COMDES constitueix, així mateix, el sistema de comunicacions normalitzat per als serveis essencials que intervenen en una emergència o catàstrofe en l'àmbit de la Comunitat Valenciana tal com preveu la Llei 13/2010 (art. 54.2), i és per tant l'eina de comunicacions que utilitza el Centre de Coordinació d'Emergències 112CV de la Generalitat. Quant al model de gestió, la xarxa COMDES és una xarxa operada i mantinguda per la Generalitat a través de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions. Aquest departament du a terme la gestió tècnica de la xarxa, és a dir la planificació i supervisió d'aquesta, així com les tasques de normalització i validació tècnica de solucions i proveïdors. La Generalitat s'encarrega així mateix de l'atenció als usuaris de la xarxa a través de l'Oficina COMDES. Pot obtindre més informació sobre la xarxa COMDES, en la pàgina:

Requisits

Requisits

Els responsables dels serveis d'intervenció han d'haver sigut declarats com a tals per l'entitat pública de què depenen.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Responsables dels serveis d'intervenció dependents d'entitats autoritzades per a l'ús de la Xarxa de Comunicacions Mòbils d'Emergències i Seguretat de la Comunitat Valenciana.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis i documentació

- En cas d'ADHESIÓ INICIAL a la xarxa COMDES, aquest formulari s'ha de presentar com a part de la documentació per a poder començar a utilitzar la xarxa. - En cas de CANVIS (altes, baixes o modificacions) dels contactes que s'hagen comunicat prèviament, o canvis en les seues dades de contacte, el responsable del servei d'intervenció ha de remetre com més prompte millor un nou formulari emplenat i signat amb les dades actualitzades.

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Per a la tramitació telemàtica cal certificat electrònic emés per l'ACCV o DNIe. - Teniu més informació sobre els certificats digitals que emet l'ACCV en: .

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- S'ha emplenar l'imprés normalitzat de l'autorització i remetre'l a la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, signat pel responsable del servei d'intervenció. - Una vegada rebuda l'autorització, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions procedirà a l'alta, baixa o modificació de les dades dels contactes en els sistemes de gestió tècnica i operativa de la xarxa COMDES. - En cas que la declaració continga alguna omissió o incorrecció, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions requerirà al sol·licitant que l'esmene. IMPORTANT: El personal especificat en l'autorització remesa serà l'únic habilitat per a cursar peticions i incidències de la xarxa COMDES per al servei d'intervenció corresponent. Així mateix el responsable d'aquest servei és l'únic autoritzat per a notificar l'alta de nous contactes o canvis i baixes en contactes existents.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa