Detall de Procediment

Sol·licitud d'autorització d'activitats subaquàtiques d'esbarjo en les reserves marines d'interés pesquer de la Comunitat Valenciana i d'assignació de contingent per a la seua realització

Codi SIA: 223792
Codi GUC: 18549
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 17-06-2017
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Regular les autoritzacions de les activitats subaquàtiques de recreació en les reserves marines d'interés pesquer de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits

Les sol·licituds d'autorització d'accés hauran de complir els requisits següents: a) Les persones físiques tindran que: - Posseir en vigor el titule oficial de busseig de recreació a la Comunitat Valenciana, emés per l'autoritat competent en la matèria. - Posseir un segur en vigor d'accidents i de responsabilitat civil que complisca amb la normativa vigent. - Poder acreditar una experiència mínima de vint-i-cinc immersions, de les quals, almenys una, haurà d'haver-se realitzat en els dotze últims mesos, comptats a partir de la data de la sol·licitud d'autorització d'accés. - Informar de les persones (nom i DNI) que formaran el grup de busseig amb la finalitat de garantir la unitat mínima d'activitat prevista en les normes de seguretat aplicables. b) Els centres de busseig tindran de disposar de l'autorització d'activitat en vigor emesa per l'autoritat competent. c) Els clubs de busseig, les seues federacions i les associacions de centres de busseig hauran de disposar de: - Resolució o certificat d'inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de la Comunitat Valenciana. - Un llistat de socis, en el que figuraran les seues dades personals (nom i DNI), el títol oficial de busseig que posseïx cada un i l'entitat que els dóna cobertura en cas d'accidents i de responsabilitat civil amb indicació de la seua data de caducitat. - D'una assegurança d'accidents i de responsabilitat civil de l'entitat en vigor.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones físiques, jurídiques i entitats sense personalitat jurídica.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Obert tot l'any.

Formularis i documentació

Documentació a aportar per a la sol·licitud d'autorització d'activitats subaquàtiques de recreació en les reserves marines d'interés pesquer de la Comunitat Valenciana: a).- Relativa al sol·licitant: 1r- En el cas de representants legals, documentació acreditativa de la representació que ostente la persona que compareix en lloc del sol·licitant. 2n- En el cas d'entitats sense personalitat jurídica, model normalitzat relatiu als membres que la integren i documentació acreditativa del nomenament d'un representant o apoderat únic de l'entitat, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a sol·licitant, corresponen a l'entitat. 3r- En el cas de persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica, documentació acreditativa de la valida constitució i inscripció registral, si és el cas. b).- Relativa a l'embarcació: 1r- Despatx en vigor 2n- Assegurança en vigor 3r- En el cas de tractar-se d'embarcacions que es dediquen comercialment a activitats marítimes turístiques recreatives, fotocòpia de l'autorització d'activitat, expedida per l'autoritat competent. 4t - Certificat de navegabilitat en vigor c).- Relativa al patró de l'embarcació: 1r- Titulació que corresponga amb les característiques de l'embarcació d).- Relativa a l'activitat: 1r - En el cas d'una persona física, compromís, subscrit pel sol·licitant de complir els requisits previstos en la normativa vigent en matèria de seguretat marítima i navegació, titulacions, llicències i assegurances obligatòries per a la pràctica de les activitats que es duen a terme. 2n- En el cas dels centres de busseig, els clubs de busseig i les seues associacions o federacions el compromís del representant legal del mateix de comprovar la identitat, titulació i vigència del segur dels bussejadors que porten a la reserva marina i portar un registre d'estos. e).- Relativa a la pràctica del busseig de recreació: 1º- En el cas de busseig autònom de recreació a realitzar per particulars, Identificació Titule de busseig expedit, reconegut o homologat per l'autoritat competent. Segur en vigor d'accidents i responsabilitat civil que complisca amb la normativa vigent. Reconeixement mèdic en vigor. Còpia de la llibreta d'activitats subaquàtiques que acredite els requisits d'activitat mínima i data de l'última immersió mencionades en l'article 4. a). Relació de tots els bussejadors que formen el grup, indicant el nom i document d'identitat, per a garantir la unitat mínima d'activitat prevista en les normes de seguretat aplicables. 2n- En el cas de busseig autònom de recreació realitzades per centres de busseig. Acreditació d'estar autoritzats a exercir l'activitat per part de l'autoritat competent. 3r- En el cas de busseig autònom de recreació a realitzar per clubs de busseig, Documentació acreditativa de la seua constitució. Llistat de socis, en el qual figuraran les dades personals, el títol de busseig de què disposen cada un dels socis i l'entitat que els dóna cobertura en cas d'accident i de responsabilitat civil, amb indicació de la data de caducitat. Documentació acreditativa de la vigència de l'assegurança d'accidents i de responsabilitat civil del club. 4t- En el cas que es pretenga emprar llanternes i/focus, la petició d'autorització per a usar-les caldrà que conste expressament en la sol·licitud d'autorització d'accés. f).- Subscripció del compromís d'aplicar els criteris de busseig responsable en reserves marines, que la conselleria competent en pesca marítima adopte i que es referix l'article 14.1 c). Documentació a aportar per a la sol·licitud d'assignació de contingent per a la realització d'activitats subaquàtiques de recreació en les reserves marines d'interés pesquer de la Comunitat Valenciana: - Memòria descriptiva de l'activitat a realitzar que incloga els objectius perseguits, la data o dates de realització, els mitjans a utilitzar i el programa d'exercici de l'activitat. - Assegurança d'accidents i de responsabilitat civil de l'activitat.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros). b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligats a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de realitzar-se electrònicament. En cas que es fera presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la seua presentació electrònica. A este efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.
Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic han d’anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les sol·licituds d'autorització d'accés per a la practica del busseig autònom de recreació seran tramitades per la Secció de Pesca marítima de la direcció territorial corresponent, de la conselleria competent en matèria de pesca marítima, per rigorós orde d'entrada.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

Els previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Termini màxim

Termini màxim

En un termini màxim d'un mes, comptat a partir de la data del seu registre d'entrada en la Direcció Territorial.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment de les disposicions del decret se sancionaran administrativament d'acord amb la Llei 5/2017, de 10 de febrer, de Pesca marítima i Aqüicultura de la Comunitat Valenciana, i amb la Llei 3/2001, de 26 de març de Pesca Marítima de l'Estat o les disposicions amb rang de llei que li substituïsquen.