Detall de Procediment

Ajudes per a fomentar una aqüicultura sostenible a la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 223812
Codi GUC: 18622
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(22-03-2022
21-04-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Sol·licitud d'ajudes per als fins següents: Mesura 2.2.1. Inversions productives en aqüicultura (article 48.1 lletres a-d i f-h). a) Inversions productives en l'aqüicultura. b) Diversificació de la producció aqüícola i les espècies cultivades. c) Modernització dels centres aqüícoles (inclosa la millora de les condicions de treball i de seguretat dels treballadors del sector aqüícola). d) Inversions dirigides a la millora i modernització relacionades amb la salut i el benestar dels animals, inclosa l'adquisició d'equips destinats a protegir les explotacions dels predadors salvatges. f) Inversions en la millora de la qualitat del producte aqüícola o per a incrementar el seu valor. g) Recuperació de llacunes aqüícoles existents mitjançant l'eliminació del llot, o inversions per a previndre els depòsits de llot. h) Diversificació dels ingressos de les empreses aqüícoles mitjançant el desenvolupament d'activitats complementàries.

Requisits

Requisits

- La diversificació dels ingressos de les empreses aqüícoles mitjançant el desenvolupament d'activitats complementàries es concedirà únicament a les empreses aqüícoles, si les activitats complementàries poden vincular-se a l'activitat aqüícola principal de l'empresa, inclosos el turisme de pesca esportiva, els serveis mediambientals relacionats amb l'aqüicultura o les activitats educatives sobre l'aqüicultura. - Les ajudes per a l'augment de la producció o per a la modernització d'empreses aqüícoles existents, o per a la construcció de noves empreses, exigirà que l'actuació siga coherent amb el pla estratègic nacional pluriennal per al desenvolupament de l'aqüicultura a què es refereix l'article 34 del Reglament (UE) núm. 1380/2013.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Mesura 2.2.1. Inversions productives en l'aqüicultura (article 48.1 lletres a-d i f-h) - Amb caràcter general podran ser beneficiaris, les persones físiques, jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica que efectuen les accions contemplades en les bases reguladores en l'àmbit de la CV.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Reglament (UE) número 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.
  • Ordre 10/2017, de 14 de març, de 2017, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes per a fomentar una pesca i una aqüicultura sostenible a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8017, de 07.04.2017).
  • Resolució de 14 de març de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'any 2022 les ajudes per a fomentar una aqüicultura sostenible a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9302 / 21.03.2022).
  • Extracte de la Resolució de 14 de març de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen, per a l'any 2022, les ajudes per a fomentar una aqüicultura sostenible a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9302 / 21.03.2022).
  • Resolució de 14 de març de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es modifiquen els imports i les anualitats publicats en la Resolució de 17 de juny de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen, per a l'any 2021, les ajudes per a fomentar la transformació d'una pesca i una aqüicultura sostenible a la Comunitat Valenciana (DOGV Num. 9302 / 21.03.2022).
  • Extracte de la Resolució de 14 de març de 2022, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es modifiquen els imports i les anualitats publicats en la Resolució de 17 de juny de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen, per a l'any 2021, les ajudes per a fomentar la transformació d'una pesca i una aqüicultura sostenibles a la Comunitat Valenciana (DOGV Num. 9302 / 21.03.2022).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds en l'exercici 2022 per a les ajudes d'aquesta convocatòria serà d'1 mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de l'extracte d'aquesta resolució (DOGV núm. 9302 / 21.03.2022).

Formularis i documentació

Documentació general: - Persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica: documentació acreditativa de la vàlida constitució i inscripció registral, si és el cas i NIF de l'entitat. - Acreditació de la representació. - En cas d'entitats sense personalitat jurídica, documentació acreditativa del nomenament d'un representant amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari corresponen a l'entitat. - En cas d'entitats sense personalitat jurídica: compromisos d'execució assumits per cada membre de l'entitat i la quota de participació en l'entitat de cada un d'ells (annex). - Documentació acreditativa de la titularitat del bé. - Documentació acreditativa de la concessió per a l'explotació del bé, si és el cas. - Factures proforma. - Tres ofertes de diferents proveïdors, si és el cas. - Llicències o autoritzacions exigibles en funció de l'activitat de l'empresa. - Declaració sobre la grandària d'empresa i documentació justificativa. - Memòria tècnica valorada o projecte tècnic de les operacions subscrit per un tècnic competent. - Documentació que acredite les dades requerides per al càlcul dels criteris generals i els criteris específics. - Quan es tracte de projectes amb fins productius, estudi econòmic financer subscrit per un tècnic competent acreditatiu de la viabilitat econòmica. - Certificat de penals en què conste la inexistència d'antecedents penals o, si és el cas, que els antecedents no estiguen referits als delictes mencionats en l'article 10 del Reglament FEMP. Les persones físiques poden prestar el seu consentiment per a consultar les dades que es troben en el Registre Central de Penats. Documentació específica: Mesura 2.2.1. Inversions productives en l'aqüicultura (article 48.1 lletres a-d i f-h) - Depenent de la naturalesa de la inversió, projecte de construcció i/o instal·lació signat per tècnic competent o memòria descriptiva i pressupostada de l'activitat, que acredite la viabilitat tècnica i econòmica de la inversió i que incloga la informació necessària per als indicadors generals i específics. - Quan es tracte de projectes amb finalitats productives, estudi economicofinancer acreditatiu de la viabilitat econòmica de l'establiment durant almenys cinc anys, i en el qual es justifique degudament que no existirà risc de creació de produccions excedentàries o conseqüències negatives sobre la política de conservació dels recursos pesquers i que incloga un informe independent de comercialització que justifique que existeixen bones perspectives de comercialització sostenible del producte.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en: REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL, EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA - ALACANT C/ PROFESSOR MANUEL SALA, 2 03003 Alacant Tel.: 012 REGISTRE GENERAL DE LA CONSELLERIA D'AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL, EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA C/ DEMOCRÀCIA, 77. CIUTAT ADMTIVA. 9 D'OCTUBRE-EDIFICI 46018 València Tel.: 012 REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL, EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA - CASTELLÓ AV. GERMANS BOU, 47 12003 Castelló de la Plana Tel.: 012 REGISTRE DE LA DIRECCIÓ TERRITORIAL D'AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL, EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA - VALÈNCIA C/ GREGORI GEA, 27 46009 València Tel.: 012
Telemàtica
Quan els sol·licitants siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de fer-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18622. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i es pot utilitzar qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). En el cas que la sol·licitud es faça presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene mitjançant la presentació electrònica. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es facen per mitjà de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-s'hi, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l'àrea personal de la Generalitat, des de l'apartat "Com va això meu?". "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La instrucció del procediment, tant per al procediment de concessió com per al del pagament de les ajudes, correspon a la Secció de Pesca Marítima de la direcció territorial de la conselleria competent en pesca marítima en l'àmbit territorial de la qual es realitze l'acció, que podrà realitzar d'ofici les actuacions que estime necessàries amb vista a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals haja de formular la proposta de resolució. 2. La Secció de Pesca Marítima realitzarà les verificacions necessàries per a comprovar que és correcta la documentació presentada i que el beneficiari compleix amb els requisits establits en les presents bases reguladores per a la concessió de l'ajuda econòmica que li puga correspondre. 3. Si no és acceptada la sol·licitud de la persona interessada, o s'incompleix algun requisit, la Secció de Pesca Marítima, abans d'elevar la seua proposta, donarà tràmit d'audiència a la persona interessada, i es concedirà un termini de 10 dies perquè al·legue el que considere convenient, d'acord amb el que estableix l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. 4. Quan les subvencions financen obres o instal·lacions que exigisquen un projecte tècnic, aquest haurà de sotmetre's a informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes. 5. El director territorial de la conselleria competent en matèria de pesca marítima, vist l'informe de la Secció de Pesca Marítima, remetrà l'expedient complet juntament amb la proposta corresponent, l'informe d'idoneïtat i la valoració obtinguda en els indicadors específics a la direcció general competent en pesca marítima, als efectes d'emetre la resolució que siga procedent. 6. La proposta d'aprovació no crea cap dret a favor del beneficiari proposat davant de l'Administració. 7. Les sol·licituds que complisquen amb els requisits exigits en aquesta ordre i en les corresponents convocatòries, que siguen tècnicament i econòmicament viables i que superen la valoració de l'adequació al programa operatiu de l'FEMP seran avaluades per una comissió d'avaluació, creada a aquest efecte, composta pel subdirector general de Pesca que la presidirà, i el cap del Servei d'Ordenació del Sector Pesquer i el cap de la Secció d'Ordenació Pesquera en qualitat de vocals, i actuarà, a més, un d'ells com a secretari. 8. En cas d'absència, se substituiran aquests membres pels tècnics adscrits a la conselleria competent en pesca marítima que seran designats pel director general competent en matèria de pesca marítima i aqüicultura. 9. Aquesta comissió d'avaluació ajustarà el seu funcionament a les previsions establides per als òrgans col·legiats en el capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. 10. La comissió d'avaluació podrà demanar els informes, les dades i els documents que estime convenients per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris. 11. Finalitzada la valoració de totes les sol·licituds presentades, d'acord amb el crèdit disponible establit en la corresponent convocatòria, la comissió elevarà una proposta al director general competent en pesca marítima, amb la llista de sol·licituds estimades per a la concessió d'ajudes i les desestimades.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Consulteu els criteris de valoració en l'annex 1 de l'Ordre 10/2017, de 14 de març de 2017, de la Conselleria, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes per a fomentar una pesca i una aqüicultura sostenibles a la Comunitat Valenciana.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

- Realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la seua concessió en els termes i terminis establits. - Justificar la subvenció concedida en els termes que preveu la normativa reguladora de les ajudes, així com el compliment dels requisits i les condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció. - Assumir les responsabilitats que puguen derivar-se de la realització de l'activitat. - Sotmetre's a les actuacions de comprovació i seguiment que efectue l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres actuacions de comprovació o control financer que efectuen els òrgans de control competents, tant autonòmics, com nacionals o comunitaris. - Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració pública o ens públic o privat, nacional o internacional. - Comunicar a l'òrgan concedent -i, si és el cas, sol·licitar i obtindre una autorització prèvia- qualsevol modificació de circumstàncies tant objectives com subjectives que afecten algun dels requisits o les condicions de l'ajuda. - Disposar d'un sistema de comptabilitat específic per a les transaccions relacionades amb l'operació subvencionada, o si és el cas, assignar un codi comptable adequat per a aquestes. - Disposar i conservar els llibres comptables, registres diligenciats i la resta de documents degudament auditats en els termes exigits en la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics que siguen exigits per la normativa reguladora de les ajudes, mentre puguen ser objecte de comprovació i control, a fi de garantir l'adequat exercici de les dites facultats. - Conservar els documents justificatius relacionats amb les despeses subvencionades per l'FEMP durant un termini de tres anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en els quals estiguen incloses les despeses de l'operació, d'acord amb el que estableix l'article 140 del Reglament (UE) núm. 1303/2013. - Reintegrar les quantitats percebudes, així com, si és el cas, l'interés de demora corresponent, en els termes que preveuen els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Observacions

Observacions

La resolució de les ajudes posa fi a la via administrativa i, contra aquesta, es pot interposar, amb caràcter potestatiu i en el termini d'un mes, un recurs de reposició davant de la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura i Desenvolupament Rural, de conformitat amb el que disposa la legislació de procediment administratiu comú vigent. El recurs contenciós administratiu es podrà interposar directament, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora d'aquesta jurisdicció, en el termini de dos mesos, quan es tracte de resolució expressa, o de sis mesos, quan es tracte de desestimació per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici de la possibilitat d'interposar qualsevol altre recurs que s'estime procedent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La intensitat de l'ajuda serà del 50 % amb les excepcions que figuren en l'article 95 del Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de la Pesca i amb les intensitats específiques d'ajuda previstes en l'annex I de l'esmentat reglament. 1. Els beneficiaris estan obligats a presentar, dins del termini fixat en la resolució de concessió, la sol·licitud de cobrament de l'ajuda segons el model que s'indique en la convocatòria, acompanyada de la documentació corresponent, en la direcció territorial de la conselleria amb competències en matèria de pesca marítima i aqüicultura, o en qualsevol altra de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. 2. El termini de justificació del compliment de la finalitat per a la qual es concedeix l'ajuda serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la data límit de finalització de l'acció que figura en la resolució de concessió. 3. La secció de pesca marítima de la direcció territorial de la conselleria competent en pesca marítima analitzarà i verificarà la documentació presentada amb la sol·licitud de cobrament. 3. Si la documentació està incompleta o té errors esmenables, es requerirà els sol·licitants perquè, en el termini de 10 dies hàbils, i d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, esmenen la falta o presenten els documents preceptius, amb l'advertència que, si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seua sol·licitud de cobrament, d'acord amb el mencionat article i els efectes previstos en l'article 21 d'aquesta. 4. En el cas que no s'accepte la sol·licitud de cobrament de la persona interessada o hi haja incompliment de requisits o en el cas que el cost acceptat per al pagament siga inferior a l'aprovat, la Secció de Pesca Marítima, abans d'elevar la seua proposta, donarà tràmit d'audiència a la persona interessada, i se li concedirà un termini de 10 dies perquè al·legue el que considere convenient, d'acord amb el que estableix l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. 5. El director territorial de la conselleria competent en pesca marítima, una vegada vist l'informe de la secció de pesca marítima, remetrà la sol·licitud de cobrament i la documentació corresponent, juntament amb la proposta de resolució a la direcció general competent en pesca marítima, als efectes d'emetre la resolució que siga procedent. 6. Les propostes de pagament no creen cap dret a favor del beneficiari proposat davant de l'Administració. 7. El director general competent en pesca marítima resoldrà sobre el pagament de l'ajuda. Documentació per al pagament: Els documents comuns que cal presentar juntament amb la sol·licitud de cobrament són: a) Factures, que han de contindre, com a mínim, les dades següents: 1r. Número i sèrie, si és procedent. 2n. Nom i cognoms o denominació social, número d'identificació fiscal i domicili de l'expedidor i dels destinataris. 3r. Descripció de l'operació i contraprestació total. 4t. Base imposable. Tipus tributari i quota repercutible. 5é. Lloc i data d'emissió. 6é. Quan siga procedent, número de sèrie de l'aparell adquirit. b) Quan les subvencions financen obres o instal·lacions que exigisquen un projecte tècnic, els pagaments parcials o el total de la subvenció concedida, s'efectuarà contra certificat de l'obra expedit per un tècnic competent i les justificacions de pagament corresponents. Els certificats de la inversió s'han d'ajustar a cada un dels conceptes del projecte aprovat. c) Certificat registral de l'obligació de l'article 7.2.n. d) Justificacions del pagament: document de pagament, carta de pagament de la proveïdora i certificat bancari del pagament efectuat pel beneficiari, d'acord amb l'annex II. e) Relació de justificants de pagaments efectuats, en imprés normalitzat que figura com a annex III. f) En el cas de canvis estructurals que impliquen modificacions d'arqueig: 1r Certificat actualitzat sobre els GT. 2n Full d'assentament actualitzat del vaixell.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i notificar la dita resolució serà de 6 mesos a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El transcurs del dit termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució legitima les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la seua sol·licitud.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes queden sotmeses a les responsabilitats i el règim sancionador previstos en capítol I del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, de la Generalitat Valenciana.